Ervaringen met Bisacodyl

bisacodyl

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Dulcolax (62 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

02-07-2018 | Vrouw | 23
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Zondagavond moest ik om 22:00 de twee tabletten innemen nou zo gezegd zo gedaan. En om Half11 lekker naar bed gegaan. Half 1 wakker geworden met giga buikkrampen kon amper lopen naar de wc. Daar kwam de flinke diaree. Tot behoorlijk bloedverlies. De krampen werden zo heftig dat Ik bijna niet meer kon spreken zonder Mn lippen te laten trillen. Mn benen waren elastiekj[lees meer...]es en t zweet brak me uit. Wat een buikkrampen niet normaal! Ben na een tijdje onder de douche gaan zitten met de hete straal op Mn buik want het was niet te harden. Toen de huisartsenpost gebeld. Maar na 1,5 uur was de pijn Zo goed als weg en hoefde ik niet meer naar de wc. En heb ik kunnen slapen soms wakker met buikkrampen. Maar de ochtend zelf best beroerd wakker geworden...dus hoop dat ik dit pillen nooit meer hoeft te nemen..#misselijk. Vanavond de volgende ellende de movirep.

26-05-2013 | Vrouw | 23
bisacodyl
Ziekte van Crohn
Op 25 mei 2013 begonnen savonds voor het slapengaan met 2 tabletten bisacodul ter voorbereiding van de endoscopie op 27 mei 2013. Ingenomen om 12 uur en gaan slapen. 2 uur later werd ik wakker en merkte dat ik naar het toilet moest. De enige bijwerking die ik had was dat ik lichtelijk misselijk was maar dit was te verwaarlozen. Hierna heb ik prima verder geslapen[lees meer...]. De ochtend erna nog 2 tabletten genomen. Werkte wederom na 2 uur weer. Ben tevreden over het medicijn. Geen bijwerkingen gehad. In combinatie met moviprep werkt het helemaal uitstekend.

09-01-2019 | Vrouw | 24
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Om 22:00 dosis van 2 tabletten moeten nemen ter voorbereiding op de coloscopie. Begon al gauw met steken in de buik. Rond 4 uur ‘s nachts naar de wc en heel erg diarree met braken en flauwvallen als gevolg. Wat een troep is dit. Heb me in tijden niet zo ziek gevoeld. Na 1.5 uur ging het langzaam wat beter. Het werkt wel, maar de bijwerkingen waren bij mij verschrikkelijk.

17-10-2018 | Vrouw | 24
bisacodyl (10mg)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Wat een verschrikkelijk medicijn! Na alle horrorverhalen te hebben gelezen was ik op het ergste voorbereid, en dat is maar goed ook. 4 uur na het innemen enorme buikkrampen in combinatie met extreme misselijkheid. Kon de wc amper halen. Was alleen thuis en daardoor behoorlijk in paniek. Flauwgevallen door de pijn. Daarna werd kramp langzaamaan minder, maar bleef zeker nog [lees meer...]een aantal uur aanhouden. Ik gebruik deze pil nooit meer, wat een verschrikking! Zorg dus dat je nooit alleen thuis bent als je ze hebt ingenomen.

27-09-2017 | Vrouw | 24
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Arts had 10 mg voorgeschreven, maar 5 mg ingenomen (omdat ik al een week geen zaden/pitten had gegeten en doorgaans sterk reageer op medicatie). 's Avonds half 11 ingenomen, duurde ruim 12 uur voordat ik wat merkte van de medicatie. Geen last gehad van bijwerkingen en al met al zeer tevreden. Was redelijk geschrokken van alle verhalen, maar ik voelde me de hele dag[lees meer...] erop prima!

15-04-2019 | Vrouw | 25
Obstipatie
Verschrikkelijk middel. Zetpil gebruikt en na 2 minuten al de drang. Na een 3 kwartier op de pot bevende benen en uitgeput.

13-11-2016 | Vrouw | 26
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Totaal geen last gehad, wat lichte krampen maar dat was het ook. Deed wat het moest doen.

07-01-2023 | Vrouw | 27
Obstipatie
Nooit meer! Ik had al een tijdje last van onstipatie en heb dus een pil genomen van de kruidvat eigen merk laxeermiddel. Ik heb zo een heftige buikpijn gehad dat ik heb overgegeven en dat ik meerdere malen ben flauwgevallen. Ik kon niets meer dan alleen liggen. Heb mij nooit zo ellendig gevoeld. Voor mij nooit meer, troep.

19-10-2019 | Vrouw | 27
Darmproblemen - verstopping
k heb gekozen voor dit tabletje omdat ik de zakjes poeder genaamd macro nog wat .. met de elektrolyten niet meer kon slikken door een trauma in mijn jeugd. Dus ik heb om 11 u savonds een pilletje genomen met een half glas water. Werd om +/- 2 uur snachts wakker en rende naar de wc . Ik was super misselijk en had erg veel buikkrampen (heviger dan ongesteldheids krampen) , d[lees meer...]aar 20 min gezeten en daarna kon ik niet verder slapen dus ben na 15 min weer gegaan en t kwam er gewoon uitlopen als water. Benen zaten te rillen als een gek en wist even niet meer wat ik er mee aan moest. Gelukkig gaat nu alles beter! Alleen dit is een verschrikkelijk tabletje dus ik raad zeker aan om naar de huisarts te gaan en te vragen naar de macrogen elektrolyten poederzakjes voor op te lossen in water.

25-08-2019 | Vrouw | 27
Obstipatie
Snachts om 1 uur 1 pil ingenomen en rond 12 uur smiddags lukte me het eindelijk om na 2 weken naar het toilet te gaan. Ander pillen, clima's en zakjes werken niet bij mij. Ik heb verder nergens last van gehad. Ik was alleen maar opgelucht. Producent: sanofi aventis

18-03-2021 | Vrouw | 28
bisacodyl (5mg)
NEEM ER GEEN 2!!! Na nog geen 4 uur met heel veel buikkrampen mijn bed uitgerend richting de wc. Ik zat op het randje van flauwvallen op het moment dat alles eruit kwam..Ik zocht vanaf de wc al een plekje op de grond waar ik eventueel kon gaan liggen want dit was ondragelijk. Vervolgens nog 4x terug naar bed en naar de wc moeten rennen binnen een uur. Die ochtend ontzetten[lees meer...]de hoofdpijn en zwaar uitgedroogd. Ja het middel is effectief maar deze bijwerkingen zijn het het absoluut niet waard...Ik raad mensen aan om vooral Waipiti darmcomplex te kopen, die werkt prima en is veel milder.

08-08-2020 | Vrouw | 28
Obstipatie
Normaal neem ik de pillen van dulcolax. Apotheek heeft deze gegeven bij een verstopping (vandaag 11 dagen niet uit mezelf geweest). Heb alles al geprobeerd. Tot nu toe nog geen resultaat of bijwerkingen. Heb ze om 23.30 gister avond ingenomen het is nu 9 u s'ochtends. Ik wacht het nog even af

20-10-2016 | Vrouw | 28
bisacodyl (10mg)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Zeer nare ervaring met Bisacodyl. Achteraf in een levensbedreigende situatie gezeten na het nemen van dit medicijn. Voor mijn gevoel heb ik op het randje van de dood gelegen. Ik had een levensbedreigende anafylactische reactie: lage bloeddruk, duizeligheid en flauwvallen, opgezwollen gezicht en hals tong en lippen, ademhalingsmoeilijkheden, braken, angst. Angio-oedeem: abr[lees meer...]upt optredende zwelling van weefsels, vooral in het gelaat en in de keel. Witte handen en paarse nagels, geel gezicht, extreme buikkrampen, keelpijn. Twee aanvallen van een uur en een kwartier. Ik was niet in staat te communiceren tijdens de twee aanvallen, maar mijn partner had de ambulance moeten bellen. Daarnaast had ik van te voren de bijsluiter goed moeten lezen, dit had ik niet gedaan. Daar staat in dat je met deze bijwerkingen direct opgenomen moet worden. Ik heb dus geluk gehad dat ik hier niets aan over gehouden heb.

24-11-2021 | Man | 30
Darmproblemen - verstopping
4 dagen niet kunnen gaan zonder aandrang en zonder duidelijke reden met vervelende buikpijn. Dit medicijn heeft mij enorm goed geholpen. Deze werkt zoals aan gegeven en na 6 uur begon mn buik enorm te werken. Rond 2 u snacht wakker geworden omdat het zover was. Het voelt wat aan als diarree hebben in het begin inclusief krampen maar dat nam ik er graag bij. Dit pr[lees meer...]oduct werkt dus heel goed, ik zou niet meer als 2 pakken en er voor zorgen dat je de komende 10 uren na het nemen van de pillen niks te doen hebt.. want de werking is duidelijk.

01-02-2021 | Vrouw | 30
Darmproblemen - verstopping
Ziekenhuis opname ivm uitdroging, was een grote ramp!

03-12-2019 | Man | 31
Obstipatie
Na het avondeten begon ik een vervelende pijn in mijn onderbuik te krijgen, waarvan ik dacht dat het diarree was aangezien ik PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) heb en ik vaker pijn in mijn buik krijg na het avondeten. Het was een eentonige pijn in mijn onderbuik die maar aanhield, met af en toe een opkomende kramp tussendoor en veel winderigheid. Ik had een paar dagen hiervo[lees meer...]or al obstipatie met één keer diarree tussendoor, maar omdat de wc bezoek niet hielp en de pijn niet wegging gokte ik dat ik verstopt was. Mijn schoonmoeder raadde mij daardoor twee van haar pillen aan die zij kreeg wegens obstipatie door haar morfine pleisters. Ik nam daar twee van rond een uur of 10 - half 11 en de pijn begon wat te zakken erdoor. Rond kwart voor 3 s'nachts in bed begon ik uiteindelijk kramp in de vorm van wc spoed te krijgen, waardoor ik eindelijk mijzelf kon verlossen. Ik had waterige diarree en ook veel valse lucht, maar het hielp wel om de pijn weg te krijgen. Waarschijnlijk was het toch verstopping, of misschien de valse lucht wat dwars zat. Mijn maag knort nu nog wel een beetje en er zal vast misschien nog een tweede en derde wc bezoek bij komen, maar tot nu toe voel ik me heel goed en tevreden over het medicijn. Heb geen andere bijwerkingen gehad en voel me prima. Hopelijk kan ik nu even een paar uurtjes slapen.