Moviprep (135 meningen)
Movicolon (88 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)
Metamucil (47 meningen)
Macrogol en elektrolyten (45 meningen)

13-02-2015 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Je darmen raken snel verwend en lui, ontlasting is niet geheel natuurlijk. Maar soms is het de enoge oplossing

13-12-2012 | Vrouw | 31
bisacodyl
Bij mij werkt het ook bij inname voor de nacht al binnen 3 uur.word dan wakker met hevige kramp, extreem zweten,algehele zwakheid,het gevoel buiten bewustzijn te geraken.na voorzichtige tocht naar toilet,met telefoon en water bij de hand,knap ik na ongeveer een uur,wel gelaxeerd,weerwat op. Enorm beangstigende ervaring

19-10-2019 | Vrouw | 27
Darmproblemen - verstopping
k heb gekozen voor dit tabletje omdat ik de zakjes poeder genaamd macro nog wat .. met de elektrolyten niet meer kon slikken door een trauma in mijn jeugd. Dus ik heb om 11 u savonds een pilletje genomen met een half glas water. Werd om +/- 2 uur snachts wakker en rende naar de wc . Ik was super misselijk en had erg veel buikkrampen (heviger dan ongesteldheids krampen) , d[lees meer...]aar 20 min gezeten en daarna kon ik niet verder slapen dus ben na 15 min weer gegaan en t kwam er gewoon uitlopen als water. Benen zaten te rillen als een gek en wist even niet meer wat ik er mee aan moest. Gelukkig gaat nu alles beter! Alleen dit is een verschrikkelijk tabletje dus ik raad zeker aan om naar de huisarts te gaan en te vragen naar de macrogen elektrolyten poederzakjes voor op te lossen in water.

07-08-2019 | Vrouw | 21
Obstipatie
Ik had sinds 5 dagen klachten aan mijn buik. Zelf kwam ik erachter dat het om obstipatie ging. Na veel wandelen, veel drinken en vezelrijke voeding wist ik niet meer wat ik moest doen. Advies gevraagd bij kruidvat en daar een clisma en laxeertabletjes gehaald. De clisma haalde nauwelijks wat uit dus ik besloot rond 10.00 uur een laxeertabletje in te nemen. Ze zouden na 10 [lees meer...]uur werken, dus dat zou dan rond 20.00 uur zijn. Dat werkte ook nauwelijks, dus ik besloot om nog een laxeertabletje te nemen voor het slapengaan. Dat was rond een uur of 22.00. Om 03.30 uur wakker geworden met hevige buikkrampen. Tussen een kramp door naar het toilet in de badkamer gegaan. Ik ben op het toilet gaan zitten waar ik weer hevige krampen kreeg. Toen op de grond wakker geworden, met een blauwe wenkbrauw. Niks op het toilet gedaan blijkbaar en flauwgevallen. Ik kon nauwelijks overeind komen en heb me op het badkleed gesleept. De buikkrampen werden steeds heviger, dus heel hard geschreeuwd om hulp. Gelukkig werden mijn ouders wakker. Uiteindelijk kwam de ontlasting op gang, gevolgd door heel erg veel diarree, tussendoor heel erg veel braken en super veel zweten. Tot slot rillingen over mijn hele lichaam, ook klappertanden. Nu is het bijna 12.00 uur en nog steeds “lichte buikkrampen”, als ik het vergelijk met vannacht. Ik weet niet of het middel me zo doodziek liet voelen of dat het een onderliggende oorzaak had. Ik dacht oprecht dat ik dood ging toen ik zoveel steken en krampen in mijn buik ervaarde, het was echt niet normaal. Ik hoop dat het snel weer beter gaat. In de toekomst zou ik eerst langs een huisarts gaan, voordat ik zelf een laxeerpil inneem.

15-04-2019 | Vrouw | 25
Obstipatie
Verschrikkelijk middel. Zetpil gebruikt en na 2 minuten al de drang. Na een 3 kwartier op de pot bevende benen en uitgeput.

21-08-2018 | Vrouw | 45
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Moest dit de dag ervoor om 13.00 uur innemen ter voorbereiding van een darmonderzoek. Ik kreeg wat buikkrampen en rond 20.30 uur pas diarree. Om 19.00 uur moest ik ook picoprep oplossing drinken, dus ik weet niet wat is gaan laxeren. Maar van de Bisacodyl weinig gemerkt.

15-04-2018 | Man | 55
bisacodyl (10mg)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Half uur voor avondmaaltijd ingenomen zoals voorgeschreven, ter voorbereiding op coloscopie. Half uur na avondmaaltijd plots heftige krampen, om de paar minuten. Tevens misselijk, klam en brak/slecht gevoel. Vervolgens binnen half uur 5 keer zeer dunne ontlasting. Ik was hier niet op voorbereid, was onderweg en net op tijd thuis. Advies daarom om bij eerste keer gebruik va[lees meer...]n dit middel in buurt van eigen toilet te blijven.

11-05-2017 | Vrouw | 50
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Gebruikt ter voorbereiding voor een endoscopie. Dag na inname heftige diarree, wel vijf keer om het half uur. Verder buikpijn, beroerd en duizelig en de rest van de dag extreem uitgeput gevoel. Vreemd middel...

06-03-2017 | Vrouw | 31
bisacodyl (10mg)
Darmproblemen - verstopping
Voor het slapen ingenomen. Na 4 uren wakker geworden met misselijk gevoel en boertjes laten met overgeefsel die steeds naar boven kwam. Het ruikt naar ontlasting in mijn mond. Dat gevoel had ik tenminste 😐😥. Ik heb wel flink ontlast. Tijdens ontlasting kreeg ik koude trillingen over mijn hele lichaam. En lig nu na 1 uur beroerd op bed. De zetpillen waren niet zo hef[lees meer...]tig vond ik.

30-11-2010 | Vrouw
Eenvoudig middel hebt meteen

22-11-2020 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb ze niet volgens voorgeschreven tijd geslikt omdat ik me in de ochtend niet kan permitteren lang op het toilet te zittene ( 3 jonge kinderen en n hond met n vast ochtendprogramma) vandaar besloten ze rond 11:30 te slikken. Heb ze niet tegelijk geslikt maar met 50 minuten tussentijd zodat het niet in één keer te heftig zou toeslaan. Je kunt wdb niet voorzichtig genoeg[lees meer...] zijn, denk ik dan maar ) Dit ging eigenlijk heel erg goed. Na 5 uurtjes merkte ik dat het begon te werken. Ik werd ongeveer 5 minuten vóór het eerste hoog nodige toiletbezoek wat misselijk maar dat was direct na het ontlasten voorbij. Ik eet doorgaans weinig dus m'n darmen waren ook al snel leeg. Dan wordt het wel wat vervelend omdat je alsnog wegens aandrang moet rennen maar enkel een wat slijmerige kleurloze substantie lost. Pas vanaf dat moment had ik wat last van een vervelende gevoel in m'n buik maar, op zich niet echt ernstig of belemmerend. Tenslotte heb je laxeermiddel geslikt met de bedoeling de hele zaak leeg en schoon te krijgen dus je bent feitelijk voorbereid op wat er komt na het slikken van laxeermiddel. Al met al lag de uiteindelijke werking van het middel in de lijn der verwachting en gebeurde er niets afwijkends.

12-11-2020 | Vrouw | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding endoscopie om 18 uur 2 pilletjes ingenomen. Was uitgegaan van een slapeloze nacht ivm werking na 6-10 uur en veel buikkramp. Om 5.30 wakker geworden van beetje kramp, 3x toiletbezoek en vanaf 6 uur weer heerlijk verder geslapen. Andere dag nog 2x toiletbezoek ( na ontbijt en lunch). Na alle verhalen hier dus heel erg meegevallen

18-09-2020 | Vrouw | 75
Obstipatie
Koop ze bij Kruidvat/eigen merk. Heb hier goede resultaten mee.

08-08-2020 | Vrouw | 28
Obstipatie
Normaal neem ik de pillen van dulcolax. Apotheek heeft deze gegeven bij een verstopping (vandaag 11 dagen niet uit mezelf geweest). Heb alles al geprobeerd. Tot nu toe nog geen resultaat of bijwerkingen. Heb ze om 23.30 gister avond ingenomen het is nu 9 u s'ochtends. Ik wacht het nog even af

03-12-2019 | Man | 31
Obstipatie
Na het avondeten begon ik een vervelende pijn in mijn onderbuik te krijgen, waarvan ik dacht dat het diarree was aangezien ik PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) heb en ik vaker pijn in mijn buik krijg na het avondeten. Het was een eentonige pijn in mijn onderbuik die maar aanhield, met af en toe een opkomende kramp tussendoor en veel winderigheid. Ik had een paar dagen hiervo[lees meer...]or al obstipatie met één keer diarree tussendoor, maar omdat de wc bezoek niet hielp en de pijn niet wegging gokte ik dat ik verstopt was. Mijn schoonmoeder raadde mij daardoor twee van haar pillen aan die zij kreeg wegens obstipatie door haar morfine pleisters. Ik nam daar twee van rond een uur of 10 - half 11 en de pijn begon wat te zakken erdoor. Rond kwart voor 3 s'nachts in bed begon ik uiteindelijk kramp in de vorm van wc spoed te krijgen, waardoor ik eindelijk mijzelf kon verlossen. Ik had waterige diarree en ook veel valse lucht, maar het hielp wel om de pijn weg te krijgen. Waarschijnlijk was het toch verstopping, of misschien de valse lucht wat dwars zat. Mijn maag knort nu nog wel een beetje en er zal vast misschien nog een tweede en derde wc bezoek bij komen, maar tot nu toe voel ik me heel goed en tevreden over het medicijn. Heb geen andere bijwerkingen gehad en voel me prima. Hopelijk kan ik nu even een paar uurtjes slapen.

20-08-2019 | Vrouw | 53
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Makkelijk in te nemen, na vele laxeermiddelen geprobeerd te hebben is bisacodyl het meest effectief.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum