Ervaringen met Bisacodyl

misselijkheid buikpijn

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

28-04-2017 | Vrouw | 32
Darmproblemen - verstopping
Hevige buikkrampen, 48 uur hevig maagzuur en misselijkheid, 12 uur tot na inname meerdere malen braken, diarree na 12 uur inname en duurde de hele dag. Kort na inname begonnen de klachten. Ik zal dit middel nooit meer innemen.

26-02-2017 | Vrouw | 58
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Een kiwi doet veel meer dan dit tablet. Maar die mag je helaas voor dit onderzoek niet eten. Zou ik dit chronisch nodig hebben.... dan een kiwi op je nuchtere maag. Deze tabletjes geven voor mij absoluut geen resultaat. Ook geen bijwerkingen dus. :-)

20-10-2016 | Vrouw | 28
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Zeer nare ervaring met Bisacodyl. Achteraf in een levensbedreigende situatie gezeten na het nemen van dit medicijn. Voor mijn gevoel heb ik op het randje van de dood gelegen. Ik had een levensbedreigende anafylactische reactie: lage bloeddruk, duizeligheid en flauwvallen, opgezwollen gezicht en hals tong en lippen, ademhalingsmoeilijkheden, braken, angst. Angio-oedeem: abr[lees meer...]upt optredende zwelling van weefsels, vooral in het gelaat en in de keel. Witte handen en paarse nagels, geel gezicht, extreme buikkrampen, keelpijn. Twee aanvallen van een uur en een kwartier. Ik was niet in staat te communiceren tijdens de twee aanvallen, maar mijn partner had de ambulance moeten bellen. Daarnaast had ik van te voren de bijsluiter goed moeten lezen, dit had ik niet gedaan. Daar staat in dat je met deze bijwerkingen direct opgenomen moet worden. Ik heb dus geluk gehad dat ik hier niets aan over gehouden heb.

30-09-2016 | Vrouw | 46
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Binnen een uur naar het toilet met enorme buikkrampen, en kotsmisselijk tot bijna flauwvallen. Duurde ongeveer een half uur.

26-11-2012 | Vrouw | 65
bisacodyl
Moest als voorbereiding op darmonderzoek (ct-scan) VIER pilletjes nemen en viel 's nachts bijna flauw. Heb me zelden zo beroerd gevoeld!

02-05-2011 | Vrouw | 47
Verstopping
Bij mij heeft de Bisacodyl niet het gewenste resultaat gehad. Ben na 3 dagen in overleg met de huisarts gestopt, en hebben wat anders geprobeerd.

18-03-2021 | Vrouw | 28
bisacodyl (5mg)
NEEM ER GEEN 2!!! Na nog geen 4 uur met heel veel buikkrampen mijn bed uitgerend richting de wc. Ik zat op het randje van flauwvallen op het moment dat alles eruit kwam..Ik zocht vanaf de wc al een plekje op de grond waar ik eventueel kon gaan liggen want dit was ondragelijk. Vervolgens nog 4x terug naar bed en naar de wc moeten rennen binnen een uur. Die ochtend ontzetten[lees meer...]de hoofdpijn en zwaar uitgedroogd. Ja het middel is effectief maar deze bijwerkingen zijn het het absoluut niet waard...Ik raad mensen aan om vooral Waipiti darmcomplex te kopen, die werkt prima en is veel milder.

25-10-2020 | Vrouw | 22
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Hier werd ik niet zo blij van. Inname rond 11/12 uur in de avond ervoor en rond half 10 in de ochtend kwamen de eerste krampen. Tot de ochtend tot avond 4 of 5 keer op de wc gezeten met diarree en heftige krampen. Het is eng, vooral als je geen ontlasting meer hebt maar alleen maar slijm en vocht in de pot ziet liggen en je blijft maar gaan. Er zit geen rem aan. Erg versta[lees meer...]ndig om veel te drinken en niet naar buiten te gaan en dicht bij een wc te blijven. Ik moest het voor een darmonderzoek nemen. Maar neem voortaan maar 1 tablet want 2 is niet te doen. Is inmiddels al bijna een hele dag dat ik op 2 tabletten heb gezeten en ik moet er nog 2..ben ook vreselijk misselijk er van.

08-05-2019 | Man | 54
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Om 22:00 ingenomen. Om 3:00 ' s nachts wakker met buikkramp. Moest naar de wc en had ontlasting een redelijk normale hoeveelheid alleen dunner. Buikkramp bleef, na een half uur wederom ontlasting minder dan normaal en dun. Daarna in slaap gevallen en volgende dag alleen wat gerommel in darmen. Ik betwijfel sterk het nut van dit middel; heb normaal een vrij regelmatige on[lees meer...]tlasting, dus had waarschijnlijk zonder dit middel dezelfde hoeveelheid gepoept tussen 9 en 10 's morgens, maar dan zonder krampen en van normale structuur. Daarom heb ik de effectiviteit op laag gezet.

02-07-2018 | Vrouw | 23
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Zondagavond moest ik om 22:00 de twee tabletten innemen nou zo gezegd zo gedaan. En om Half11 lekker naar bed gegaan. Half 1 wakker geworden met giga buikkrampen kon amper lopen naar de wc. Daar kwam de flinke diaree. Tot behoorlijk bloedverlies. De krampen werden zo heftig dat Ik bijna niet meer kon spreken zonder Mn lippen te laten trillen. Mn benen waren elastiekj[lees meer...]es en t zweet brak me uit. Wat een buikkrampen niet normaal! Ben na een tijdje onder de douche gaan zitten met de hete straal op Mn buik want het was niet te harden. Toen de huisartsenpost gebeld. Maar na 1,5 uur was de pijn Zo goed als weg en hoefde ik niet meer naar de wc. En heb ik kunnen slapen soms wakker met buikkrampen. Maar de ochtend zelf best beroerd wakker geworden...dus hoop dat ik dit pillen nooit meer hoeft te nemen..#misselijk. Vanavond de volgende ellende de movirep.

12-05-2016 | Vrouw | 64
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik kreeg Bisacodyl ter voorbereiding op Colonoscopie, de dag ervoor 2 tabletjes van 5 mg. Al na twintig minuten moest ik rennen naar het toilet. Kreeg heftige diarree en werd heel misselijk. Voelde me echt beroerd. Na twee en half uur kreeg ik weer heftige diarree.

13-02-2015 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Je darmen raken snel verwend en lui, ontlasting is niet geheel natuurlijk. Maar soms is het de enoge oplossing

13-12-2012 | Vrouw | 31
Angst
Bij mij werkt het ook bij inname voor de nacht al binnen 3 uur.word dan wakker met hevige kramp, extreem zweten,algehele zwakheid,het gevoel buiten bewustzijn te geraken.na voorzichtige tocht naar toilet,met telefoon en water bij de hand,knap ik na ongeveer een uur,wel gelaxeerd,weerwat op. Enorm beangstigende ervaring

14-04-2024 | Vrouw | 22

buikpijn misselijkheid

Ik heb dit middel gekocht bij de trekpleister omdat ik al 3 dagen last had van verstopping en buikpijn.. savonds 2 tabletjes van 5 mg genomen (om 23:30) rond 4:00 begon ik wakker te worden van enorm veel kramp en ben ik naar het toilet gegaan toen kwam er waterdunnre ontlasting uit maar niet alles ik kreeg zweetaanvallen op het toilet en had t gevoel “het niet meer aan te [lees meer...]kunnen” zoveel pijn toen ben ik met superveel buikpijn maar weer naar bed gegaan en om 9:30 sochtends werd ik wakker en ben ik nog 4x apart naar het toilet gegaan en alles kwam er waterdun uit dus al bij al doet het zeker wat het moet doen maar ik ga de volgende keer voor iets anders want de pijn die je hier van krijgt is niet normaal

22-10-2023 | Vrouw | 18
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik heb om 22.00 uur 2 mini pilletjes ingenomen, na een paar uur al last gekregen van darmkrampen. Midden in de nacht rond 04:00 uur wakker geworden door misselijkheid, maar geen braken. Rond 07:00 uur in de ochtend kreeg ik ontlasting, wel waterdun. Gepaard met duizeligheid en overgeven. Het kwam er letterlijk uit 2 kanten uit 😂. Heb wel n uur op de wc gezeten omdat het g[lees meer...]ewoon zo erg was. Het is wel troep maar het doet wat het moet doen.

09-04-2022 | Vrouw | 51
Obstipatie
Na al 10 jaar last van extreem chronische obstipatie te hebben(totaal geen aandrang, ik ga rustig 2 maanden niet als ik er niets aan doe, al lijk ik dna inmiddels hoogzwanger en laten we het over de buikpijn maar niet hebben) Gebruik ik nu 1x per week een stuk of 10 tabletten(soms meer), ik neem ze de avond ervoor in, word vervolgens na een uurtje al misselijk, soms midden[lees meer...] in de nacht al spugen , rillingen, het gevoel van jezelf een flinke buikgriep te hebben bezorgt Als ik geluk heb gaat het medicijn de volgende dag rond de namiddag werken en kan ik mijn darmen l+gedeeltelijk) legen, De buikkrampen en het ziek voelen kunnen nog aanhouden tot de dag erna , andere medicijnen ook al geprobeerd , dit is nog het "gebruiksvriendelijkste "