bisacodyl

Moviprep (136 meningen)
Movicolon (89 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)
Metamucil (47 meningen)
Macrogol en elektrolyten (45 meningen)

03-12-2019 | Man | 31
Obstipatie
Na het avondeten begon ik een vervelende pijn in mijn onderbuik te krijgen, waarvan ik dacht dat het diarree was aangezien ik PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) heb en ik vaker pijn in mijn buik krijg na het avondeten. Het was een eentonige pijn in mijn onderbuik die maar aanhield, met af en toe een opkomende kramp tussendoor en veel winderigheid. Ik had een paar dagen hiervo[lees meer...]or al obstipatie met één keer diarree tussendoor, maar omdat de wc bezoek niet hielp en de pijn niet wegging gokte ik dat ik verstopt was. Mijn schoonmoeder raadde mij daardoor twee van haar pillen aan die zij kreeg wegens obstipatie door haar morfine pleisters. Ik nam daar twee van rond een uur of 10 - half 11 en de pijn begon wat te zakken erdoor. Rond kwart voor 3 s'nachts in bed begon ik uiteindelijk kramp in de vorm van wc spoed te krijgen, waardoor ik eindelijk mijzelf kon verlossen. Ik had waterige diarree en ook veel valse lucht, maar het hielp wel om de pijn weg te krijgen. Waarschijnlijk was het toch verstopping, of misschien de valse lucht wat dwars zat. Mijn maag knort nu nog wel een beetje en er zal vast misschien nog een tweede en derde wc bezoek bij komen, maar tot nu toe voel ik me heel goed en tevreden over het medicijn. Heb geen andere bijwerkingen gehad en voel me prima. Hopelijk kan ik nu even een paar uurtjes slapen.

05-11-2018 | Man | 76
Darmproblemen - verstopping
Ik krijg colonscopie, darmen moeten schoon zijn. Maar de 4 tabletjes bisacodyl hebben niets geholpen. nu nog prep drinken zien of dit helpt.

17-07-2017 | Man | 57
Darmproblemen - verstopping
Ik heb via de MDL specialist de merkloze Bisacodyl 5 mg gekregen. Gelijk met zakjes Macrogol/Leukolyten. Erg veel last meteen. Volgens de MDL specialist te wijten dat mijn lichaam aan de laxeermiddelen moest wennen. Heb in het afgelopen jaar meerdere merken geprobeerd, Apotex, Actavis, Focus Farma. Allemaal dezelfde klachten. Ik ben 4 maanden geleden al gestopt met de zakj[lees meer...]es Macrogol, omdat ik het onververwachte effect op de darm niet meer kon combineren bij het dagelijks leven. Gekozen om 1 a 2 keer per week een laxeermiddel te gebruiken voor de luie dikke darm. Ik nam per keer 4 tabeltjes Bisacodyl. Na een uur begonnen de maagkrampen, gevolgd door opboeren, misselijkheid en koude rillingen. Je gaat wel naar het toilet van deze pilletjes, daar ligt het niet aan. Alleen ben je doodziek van dit middel. Bij mij hielden de krampen, in de maag, de misselijkheid, de uitputting en de pijn in mijn lever, 4 dagen aan, de 5e dag nog heel licht. Ik heb er voor gekozen de afgelopen maanden om Dulcolax uit te proberen. Hier zit ook Bisacodyl in als werkzame stof, echter andere hulp/grondstoffen. Deze zorgen voor het 'transport' in het lichaam. Totaal andere werking. Ik nam er 4, na een 2 a 3 uur moet je naar het toilet. Met de bijkomende darmkrampen. Tussendoor de toiletgangen geen krampen. Ongeveer 4 a 5 keer een toiletgang. Daarna ben je leeg en stopt de verkramping. Niet misselijk van, boert niet op en houdt niet zo lang aan als de merkloze. Ik vraag me echt af wat ze in de merkloze stoppen. Staat alles wel in de bijsluiter. Waarom zo'n heftige reactie? Het lijkt bijna wel op een soort van vergiftigingsverschijnselen. Voor mij geen merkloze Bisocodyl meer, je moet het toch kopen van de verzekering, dus koop wel de duurdere Dulcolax. Voel me daar een stuk gezonder bij. Er zullen veel mensen zijn die de bijwerkingen voor lief nemen, omdat het zogenaamd hoort bij een laxeermiddel. Maar niets is minder waar. Het kan anders. Veel ouderen zullen Bisacodyl gebruiken, zoals mijn ouders deden. Hun laatste jaren werden bepaald door toiletgang, pijnen en zich beroerd voelen. Hoeveel zullen de gang naar internet niet weten te vinden om melding te doen van de bijwerkingen. Er moet iets tegen gedaan worden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum