Ervaringen met Dulcolax

bisacodyl

buikkrampen buikpijn rug krampen darm/maag van streek

Moviprep (167 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

20-05-2008 | Vrouw

22-04-2011 | Vrouw | 17
Constipatie
De effectiviteit van dit medicijn is redelijk, ik vraag me enkel af wanneer je er meer dan 1 zou nemen, het product misschien beter werkt.?

01-11-2023 | Vrouw | 18
Eetstoornis

25-03-2021 | Vrouw | 18
Obstipatie
Ik had last van obstipatie en kon met geen mogelijkheid naar het toilet, omdat het zoveel pijn deed. Toen als laatste redmiddel dit maar gehaald bij de kruidvat. Ik vond het idee van een zetpil nemen heel eng maar achteraf heeft het mij enorm geholpen. Ik kon na 20 minuten al naar de wc. Alles is er toen uitgegaan zonder enige problemen.

04-03-2021 | Man | 18
Obstipatie
Dit product is goed voor als je een verstopping hebt maar de bijwerkingen bij mij zijn gigantisch, ik voel me er erg ziek door.

01-03-2021 | Vrouw | 18
Darmproblemen - verstopping
Ik heb zelf veel last van verstopping en laxeer zakjes helpen niet bij mij. Nu gebruik ik Dulcolax zetpillen en dat helpt heel erg bij mij! Alleen het nadeel is is dat ik het niet tot 20 minuten kan volhouden (ongeveer tot 15 minuten wel), ik krijg dan heel erg last van buikkrampen en dat gevoel is bijna niet vol te houden. Ondanks dat heb ik het er wel voor over om het te[lees meer...] gebruiken. Het doet goed zijn werk!

16-05-2020 | Vrouw | 18
Darmproblemen - verstopping
Ik kocht dit omdat ik altijd last heb van verstopping, Ik nam het in om 3 uur s’nachts en werd om 7 uur wakker met enorme buikpijn en misselijkheid, het voel echt alsof ik moet overgeven, de buikpijn is bijna niet te doen. Ik keek juist maar snel op het internet waarom ik me zo beroerd voelde, nou alle reviews hierover zijn blijkbaar zo, ik gebruik dit nooit meer. (Ben n[lees meer...]og niet naar de wc geweest maar ik voel wel dat er wat gebeurt is in mijn darmen)

03-03-2011 | Vrouw | 19
Obstipatie
Het effect is zo miniem dat er enorme hoeveelheden nodig zijn om te laxeren - zo veel dat mijn organen falen..

15-01-2017 | Man | 21
Buikpijn

16-06-2013 | Man | 21
Constipatie
In de ochtend ingenomen en in de avond begon het te werken. Heeft zijn werk goed gedaan zonder enige klachten.

14-12-2022 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Ik was 6 dagen na mijn coloscopie niet meer naar de grote wc kunnen gaan. Dus ik ga naar de apotheek en vroeg iets ervoor. Hij zei ook dat dit geen buikkrampen ging geven dus ik dacht ideaal! Zaterdag avond heb ik 2 pilletjes genomen en om 3 uur snachts begon ik buikpijn te krijgen dus ik ga naar wc... het werd erger elke minuut ik kreeg het echt warm ! Ook werd ik super m[lees meer...]isselijk en heb ik moeten overgeven. Ik had het gevoel dat ik ging flauwvallen en ik had geen kracht meer alsof ik een vod was. Ik dacht dat ik mss toevallig buikgriep had gekregen. Hoe konden 2 pilletjes mij zo naar de hel brengen. Ik was gewoon een beest geworden lol Dus ik heb het nog een kans gegeven (5 dagen later) en maar 1 pilletje genomen. 4 uur erna begon dezelfde hel weer. Overgeven buikpijn flauwvallen trillen. Dus dit ga ik NOOIT meer nemen

17-05-2022 | Vrouw | 22
bisacodyl (5mg)
Doet wat het moet doen maar kreeg erg veel onprettige bijwerkingen. Zou hierdoor nooit meer gebruik maken van dit medicijn.

22-05-2014 | Man | 22
Darmproblemen - verstopping
's Avonds pil genomen, 's nachts 4 uur werd ik wakker met een misselijk gevoel en krampen, verder hevig zweten, bijna griepachtig. Overgegeven en voelde me erg flauw worden. Denk inderdaad dat het iets met de bloeddruk doet. Het werkt wel goed laxerend en een langdurige verstopping is verholpen. Het is echter geen medicijn waar licht over gedaan moet worden.

12-03-2019 | Vrouw | 23
Obstipatie
De eerste keer dat ik de zetpil van Dulcolax had gebruikt een aantal maanden geleden had ik al een week last van een verstopping en had ik er alles voor over gehad om er vanaf te zijn. Ik had na 20 minuten na inbrengen al enorme aandrang en heb het toch nog 10 minuten volgehouden voordat ik naar het toilet ging, alleen daar had ik toch een teleurstelling. Het eerste beetje[lees meer...] was inderdaad bijna water maar de rest nog net zo hard en verstopt als voor gebruik van de zetpil. Ik weet ook zeker dat de zetpil diep genoeg zat, daar lag het niet aan. Nu heb ik vandaag opnieuw, na 2 dagen verstopt te zijn, de zetpil geprobeerd, en deze keer met moeite 50 minuten gewacht voor naar het toilet te gaan (de aandrang was er wel weer na 20 min). Met succes, gelukkig. Het kwam er allemaal gemakkelijk uit zonder verdere bijwerkingen.

19-08-2023 | Vrouw | 24
Darmproblemen - verstopping
Ik had een aantal dagen geen ontlasting en ik heb dit normaal gesproken elke dag. Ik was op vakantie en m’n buik deed zo pijn dat ik dit medicijn heb gekocht. Ik had beter research moeten doen want het was een absolute hell nacht. Ik had het rond 21:00 uur voor het slapen ingenomen. Rond 2:00 uur werd ik wakker met ernstige buikkrampen, alsof iemand m’n darmen uit m’n lich[lees meer...]aam rukte. Wél kon ik gelijk naar de wc maar kwam niet alles er in één keer uit. Ik moest wel zo’n acht keer op en neer, gepaard met intense misselijkheid, duizeligheid en de laatste paar keer diarree. Ja, het medicijn helpt wel want ik kon weer naar het toilet maar de bijwerkingen die je ervan krijgt zijn het niet waard. De volgende ochtend voelde m’n maag nog steeds raar maar de klachten waren wel wat afgenomen. Wel heb ik nu hoofdpijn, een dikke tong en keelpijn, terwijl ik niet heb overgegeven. Wat een apart spul zeg, ik neem dit NOOIT meer weer.

13-07-2011 | Vrouw | 24
Verstopping
Dit medicijn gekocht omdat zakjes poeder bij de dokter niet hielpen. Nadat ik Dulcolax op de reclame had gezien, dit heel simpel weg gekocht bij de Etos. Goed de bijsluiter gelezen en 1 tablet ingenomen rond 22.30 's avonds. Het zou de volgende ochtend werken. Nou het was zeker weten aanwezig. 's nachts rond 05.00 buikkrampen en is niet meer overgegaan totdat ik naar de w[lees meer...]c was geweest. Ook op de wc bleven de krampen aan, waardoor het bijna als een bevalling aanvoelde tot het er uit kwam. Het heeft geholpen, dat wel, maar dit voelde echt niet normaal. Forums gelezen, en hoor hier meer over.