Ervaringen met Dulcolax

bisacodyl

buikkrampen buikpijn rug krampen darm/maag van streek

Moviprep (167 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (85 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

30-08-2022 | Vrouw | 102
Darmproblemen - verstopping
Vijf dagen verstopt. Dulcolax in mijn darm geschoven en na 20 minuten resultaat.

23-03-2024 | Vrouw | 68

buikkrampen darm/maag van streek

Gebruik Dulcolax zo weinig mogelijk, één capsule om de paar maanden, maar het helpt wel. Helaas veel maag- en vooral buikpijn van dit product. Indien ik het nodig heb neem ik het rond middernacht, en rond 06.00u ‘s morgen wordt ik dan gewekt door krampen in mijn buik en maag die steeds heftiger worden. Het gaat weer wat beter na toilet bezoek. Maar ik kan de ganse dag niet[lees meer...] buiten want zelfs als ik moet plassen is er steeds stoelgang bij, dit over de hele dag. Ik ga de volgende keer Dulcosoft proberen, hopelijk werkt dit product ook goed maar niet zo heftig en pijnlijk.

17-09-2023 | Vrouw | 66
Obstipatie
Geen fijn middel

09-05-2023 | Man | 66
Darmproblemen - verstopping
Het werkt inderdaad maar als je 6 keer naar toilet moet lijkt mij dat toch niet normaal. Verder pijnlijke krampen.

10-02-2020 | Vrouw | 66
Afslanken - overgewicht

05-02-2018 | Man | 66
Constipatie
Heb veel last van constipatie van alles reeds geprobeerd en nu met Dulcolax heel goed geholpen.

30-07-2023 | Vrouw | 64
bisacodyl (10mg)
Het werkt wel maar ik ga het nooit meer gebruiken. Heb 24 uur lang vreselijke krampen gehad en bovengenoemde bijwerkingen.

07-10-2017 | Vrouw | 60
Darmproblemen - verstopping
8 uur na inname vreselijke buikkrampen die dagen aanhielden. Was er dooodziek van. Heb alleen maar in bed gelegen. Voor mij nooit geen dulcolax meer. Waardeloos en gevaarlijk!

25-04-2016 | Man | 59
Darmproblemen - verstopping
Met een Dulcolax zetpil ben je binnen het uur van je verstopping af. Maar stel je in op een bijzonder onprettig uurtje. Je zult buikkrampen krijgen, je krijgt het heel warm (alle kleren uitdoen) en het gevoel dat je flauw gaat vallen (een ventilator helpt en ook een natte washand op je gezicht). Al dit nare gevoel verdwijnt gelijk als de prop er uit is. Even lekker douchen[lees meer...] en je voelt je weer prima !

25-01-2013 | Vrouw | 59
Darmproblemen - verstopping
2 pilletjes dulcolax doen niet veel. Ik moet er zeker 3 nemen en dan niet met eten. Gelijk met eten merk ik niet meer dan alleen dat ik mislijk ben. Een paar uurtjes voor het slapen gaan genomen. Daar werd ik snacht met maagpijn van wakker. Verder heel mislijk de hele dag erna en alleen pijn in mijn darmen. Voor mij is het niet hoed. Ik ben ermee naar de arts geweest, maa[lees meer...]r zijn advies is gelijk met eten nemen. En dat doet niets dan alleen lucht in de darmen en mislijk.

14-06-2023 | Vrouw | 57
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Na alle 'spookverhalen' hier mijn ervaring. I.v.m. voorbereiding dikke darmonderzoek 2 tabletjes om 22.00uur. Om 05.00uur wakker met een beetje kramp (echt niet onoverkomelijk), naar toilet en zonder moeite de eerste lozing (veel en snel). Omdat het, bij mij, zonder moeite erg snel eruit kwam wel even last van dizzy zijn. Terug naar bed en na nog geen 2 minuten weer aandr[lees meer...]ang, geen noemenswaardige kramp. Er weer even rustig voor gaan zitten en dat was het! Echt, ik had me op alle denkbare ellende voorbereid maar heb het niet als iets vreselijks ervaren. Mijn tip? Let goed op je ademhaling (helpt echt) en ga niet 'geforceerd' op de pot zitten meehelpen...laat het maar gewoon gebeuren.

02-10-2012 | Vrouw | 55
Darmproblemen - verstopping
Ik heb 2 dulcolax ingenomen en de dag erop werd ik 's morgens vroeg wakker omdat ik buikkramp kreeg. Ik ging naar de wc en dat verliep goed, maar ik werd niet goed zweten misselijk en het gevoel dat ik ging flauwvallen. Ik ben op de grond gaan liggen omdat ik niet verder durfde omdat ik dan ging flauwvallen. De grond was koud. Ik voelde dat mijn bloeddruk daalde verschrik[lees meer...]kelijk in de loop van de dag was ik nog beroerd en ik heb de bloeddruk gemeten 93/62 dus ik had gelijk. Wie weet hoe laag de bloeddruk toen was maar ik denk heel laag. Ik ben de hele dag van slag geweest .

30-05-2016 | Vrouw | 54
Afslanken - overgewicht
Echte rotzooi vind ik het. Maakte mezelf iets wijs dat ik dan zou afvallen. Schadelijk voor de darmflora! Ben gelukkig sinds 5 maanden er van af. En daar ben ik trots op! Na het stoppen heb ik geen bijwerking gehad. Had zelfs geen constipatie!! Dus jaren gif genomen voor iets dat in mijn hoofd zat :-s. Tijdens het nemen wel iedere dag buikkrampen!

18-02-2020 | Vrouw | 52
Obstipatie
Ik gebruik het al jaren 1x p.w zetpil nooit last van bijwerkingen en buikkrampen ik herken ook helemaal niets van de horror verhalen . Ik heb zelf spastische darmen dus heel gevoelig, daar in tegen kan ik weer niet tegen laxeermiddelen

06-01-2013 | Vrouw | 50
bisacodyl
Heel erg zweten flauwvallen dag erna overgeven en diaree tegelijk heel angstig en heel ziek geweest twee dagen.

07-09-2021 | Vrouw | 48
Darmproblemen - verstopping
Blijkbaar heeft mijn lichaam heel heftig gereageerd. Maar dit pas 20u na inname! Dokter van wacht moeten opbellen. Inspuiting buscopan gehad. 2 dagen later nog steeds krampen en misselijk! Terug dokter laten komen, opnieuw inspuiting buscopan en gans de week werkonbekwaam! Nooit meer Dulcolax voor mij!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum