Ervaringen met Macrogol en elektrolyten

Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

06-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Door obstipatie erachter gekomen dat ik een traag werkende schildklier heb. Slik daar nu medicijnen voor maar obstipatie bleef. 1 zakje per dag macrogynol gaan gebruiken. Goede stoelgang nu maar wel met enorme stank.

08-05-2021 | Man | 77
Darmproblemen - verstopping
Dit middel is volgens mijn ervaringen nog slechter dan de kwaal. Je wordt er doodziek van en slaapt nachts niet van de buikpijn. Het is een complete uitputtingsslag, terwijl je aan het herstellen bent van een zware chemokuur. En er komt maar geen ontlasting vrij. Ik begrijp nu ook waarom de klanttevredenheid slechts 46% is. Na gebruik van zemelen, havermout, pruimensap[lees meer...] en drinken met citroen zuur, olijfolie en lijnzaadolie wel ontlasting!!

18-03-2021 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Ik zat een week goed verstopt naar daarvoor zat ik ook verstopt en heb ik metamucil gekocht. Dit werkte niet meer en heb ik dus dit middel gekregen. Binnen een uur naar het toilet. Heb later op de dag nog een zakje genomen misschien zat er nog meer in de darm maar niet meer uitgekomen z ik heb geen bijwerkingen tot nu toe. Ben tevreden. Hoop wel op meer ontlasting nog.

14-03-2021 | Vrouw | 24
Macrogol-elektrolyten (13,7mg)
Obstipatie
Sinds een half jaar ben ik erachter dat ik chronische obstipatie heb. Al een aantal jaren moest ik vaak op een dag naar de wc voor ontlasting en had ik veel buikpijn, de ene periode meer dan de andere. De laatste tijd werd dit steeds erger en moest ik soms wel 10x op een dag naar het toilet. Via de huisarts (door röntgenfoto's) ben ik erachter gekomen dat ik verstopping ha[lees meer...]d. Hij schreef mij Macrogol voor: twee á drie zakjes op een dag. Vervolgens wilde hij dat ik het afbouwde. Toch ging het nog steeds niet goed met mijn darmen. Daarom doorgestuurd naar de MDL-arts. Toen ik daar kwam ben ik begonnen met 2 x 2 zakjes per dag en daarnaast 3x op een dag magnesium hydroxide. Na een tijdje merkte ik dat de magnesium ervoor zorgde dat ik veel buikpijn had. Daar ben ik dus mee gestopt. Op dit moment gebruik ik 6 zakjes op een dag (3 x 2 zakjes), omdat ik bij vier zakjes ook nog problemen had. Nu met zes zakjes gaat het beter. In plaats van 10x op een dag naar de wc is het momenteel gehalveerd. Doordat de ontlasting dun is, komt de ontlasting meer in grotere hoeveelheden, in plaats van de hele dag kleine beetjes. Hierdoor hoef ik dus minder vaak op een dag naar het toilet en heb ik nu sinds het overgaan op 6 zakjes bijna geen buikpijn meer :) Wel maak ik mij zorgen over deze hoge dosering. Volgens mijn MDL-arts is het niet erg om dit middel langdurig te gebruiken. Maar aangezien de maximum aanbevolen hoeveelheid 3 zakjes op een dag is, en ik daar ver boven zit vind ik het toch een beetje eng. Ik ben nu nog jong (24 jaar) en ervaar geen bijwerkingen. Maar wat als ik dit middel mijn hele leven moet gebruiken? (die kans is er, zegt mijn arts) Ik kan mij niet voorstellen dat dit op de lange termijn goed voor je is. Benieuwd of er meer mensen zijn met dezelfde ervaring. Reacties zijn welkom!

22-02-2021 | Vrouw | 51
Darmproblemen - verstopping
Voor geschreven door maag lever darm arts, maar krijg binnen 1 uur na inname buik en darm krampen. Word ook misselijk en gapem.

18-02-2021 | Vrouw | 68
Obstipatie
Door een vaginale achterwandverzakking plus obstipatie was de toiletgang een hel. Kreeg eerst psylliumvezels voorgeschreven door de gynaecoloog, maar die hadden averechts effect ondanks de grote hoeveelheden water die ik erbij dronk. Bij toeval kreeg ik Macrogol in handen en dat was mijn redding. Elke dag een half zakje op m'n nuchtere maag met een halve liter lauw wat[lees meer...]er zorgt bijna dagelijks voor een makkelijkere stoelgang dan voorheen. Door de verzakking nog steeds geen pretje, maar ik ben bang voor een operatie. Als bijwerking heb ik wel heel veel last van winderigheid en een enorm stinkende ontlasting. Ik lees dit verder bij niemand. Ben ik de enige? Ook kan ik 's morgens de deur niet uit voordat ik naar het toilet ben geweest.

09-02-2021 | Man | 70
Macrogol-elektrolyten
Ivm plasklachten kreeg ik ook obstipatie. Daarvoor modest ik 2 x daags 2 zakjes macrogol gebruiken. Dus 4 per dag diezelfde avond kreeg ik vlekjes voor de ogen Dag erna hoge bloeddruk. Ik ben 70 jr en heb nog nooit hartklachten od gehad. Altijd zelfs lagere bloeddruk van rond 120 / 70. Nu opens 175 tot 180 / 90 enz. Meteen gestopt met macrogol. Had al het idee dat dat de[lees meer...] oorzaak was want er zit veel zout in. Nu na 2 weken is eindelijk weer alles zoals voor heen. En dat zonder medicijnen ! Achteraf was dus die macrogol de oorzaak.

05-10-2020 | Man | 65
MS (multiple sclerose)
Ben tevreden over de werking van het medicijn. Helaas heeft het een vervelende bijwerking in de vorm van een geïrriteerde anus met soms bloedverlies.

29-09-2020 | Man | 21
Aambeien en vaatscheurtjes
Door de macrogol na 6 weken weer pijnvrij kunnen ontlasten! Het poeder smaakt niet heel lekker maar goed, het gaat ook im de werking en je neemt de poeder niet omdat het een lekkerheid is.

28-08-2020 | Vrouw | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
Prima stoelgang, als ik stop meteen obstipatie. Maar toch een vraagje. Wie is er sinds gebruik ook zoveel aangekomen en kan dat hierdoor komen?

05-08-2020 | Vrouw | 21
Macrogol-elektrolyten (13.7g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb PDS sinds mijn geboorte en daarbij is vaak ook hevige verstopping gekomen, soms zelfs met ziekenhuisbezoeken voor meerdere 0.5L klysma’s. Macrogol is iets wat ik standaard moest nemen, maar nu ik PDS meer onder controle heb neem ik het indien nodig. Het werkt na 1-2 dagen bij mij. Ik begin wanneer ik een week een moeilijkere stoelgang heb dan normaal, begindosering [lees meer...]is 2 zakjes voor mij in de avond. Bij erge afwijking zelfs 2x daags 2 zakjes. Als het los komt dan bouw ik het in 2 weken af. Enige nare bijwerking is de buikpijn door de lucht die vastzit in de darmen. Deze lucht moet eruit en die verplaatsing in de darmen doet pijn (bij mij). Het werkt heel goed bij mij.

04-08-2020 | Vrouw | 32
Obstipatie
Hele leven al last van obstipatie, na bevalling ook last van een verzakking. De obstipatie houdt de verzakking in stand dus aan dit medicijn. En helemaal tevreden! Ik drink het met Optimel, dan is de smaak nog lekker ook. Meestal 1 zakje per dag, op ongezonde dagen 2 per dag. Geen bijwerkingen en een geweldige stoelgang!

01-08-2020 | Vrouw | 48
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
De eerste 2 ä 3 dagen merkte ik niet veel maar daarna wel. Ik moest eerst 1 zakje gebruiken. Dit hielp 2 weken en daarna niet meer. Nu gebruik ik 2 keer per dag en dit werkt heel goed. Heb nog nooit diarree gehad. Ik voel me er gewoon nu een heel ander mens door ook psychisch en ben helemaal tevreden. Wel moet je dit medicijn niet gelijk met andere medicijnen slikken w[lees meer...]ant dan worden ze ook weggespoeld als het ware. Je moet minstens 3 uur voor of na je andere medicijnen innemen. Dit kreeg ik als doktersadvies.

06-06-2020 | Vrouw | 35
Obstipatie
Ik kon al langere tijd niet goed naar de wc, dit is een terugkerend probleem sinds mijn geboorte. Ik heb prikkelbaardarm syndroom. Nu had ik in heftige gevallen altijd zakjes gehad van andere merken. Ik had al twee weken last van nare buikklachten; veel buikpijn, misselijk bij alles wat ik at, opgezwollen buik, borrelende buik en winderigheid. Mijn huisarts schreef mij Mac[lees meer...]rogol voor. De eerste 3 dagen gebeurde er niets. Maar daarna kreeg ik ontzettende diarree. Ik heb echt nooit last van diarree gehad, mijn hele leven niet. Dus ik wist niet wat mij overkwam. Ik ben al meerdere dagen gestopt maar heb nog steeds heftige diarree. Ik zou dit zeker niemand aanraden. Voor mij veel te heftige met nare bijwerkingen.

25-04-2020 | Man | 71
Macrogol-elektrolyten (13.7)

19-04-2020 | Vrouw | 38
Darmproblemen - verstopping
Paardenmiddel in mijn geval! Na 2 dgn deze zakjes gebruikt te hebben enorm aan de diarree, gestopt. 5 dagen na gestopt te zijn nog steeds aan de diarree, darmklachten, buikpijn, ziek voelen, moe, etc. Gekregen nav obstipatie na de bevalling, movicolon en lact. hielpen niet.. Volgens huisarts kan het prima icm borstvoeding. Baby had echter plots ook enorme spuitluiers, hui[lees meer...]lde voortdurend, enorm veel kramp, spugen.. Toeval?