Ervaringen met Macrogol en elektrolyten

Psylliumvezels (62 meningen)

04-04-2022 | Vrouw | 41
Macrogol-elektrolyten (13,6)
Aambeien en vaatscheurtjes
1 zakje per dag vanwege harde ontlasting, aambeien. Meteen de eerste 2 dagen niet gepoept en ook geen scheetjes gehad, dat voelde eigenlijk een beetje verontrustend.. Eerste dag buikpijn, tweede dag ook erg misselijk, kon hierdoor weinig eten. Tegen de middag/avond (2e dag) ernstig vermoeid, niet alleen door het weinig eten, mijn hele lichaam voelde uitgeput, ik kon mijn [lees meer...]werk niet aan en moest eerder naar huis. Heel eng gevoel. Sliep 11u lang en belde de volgende ochtend de gezondheidslijn om advies omdat ik dit gevoel niet nogmaals wou meemaken. Ze belde na een uur terug met het advies om door te gaan. Dus ik ben op de 3e dag doorgegaan, was nog vermoeid en lag de hele dag in bed (ondanks dat ik moeder ben, dus dit was een zware soort vermoeidheid) eind van de middag opgestaan en naar buiten gegaan, savonds had ik eindelijk trek in eten en kort daarna gepoept! Perfecte konsistentie, zacht. Nu in de vroege ochtend van dag 4 nog steeds buikpijn maar ik voel me niet moe. Ik heb het idee dat het werkt maar ik schrok enorm van de bijwerkingen.

23-03-2022 | Vrouw | 66
Macrogol-elektrolyten (13,7g)
Darmproblemen - verstopping
Trage schildklier. Veel plassen, droge ogen, neus, haren. Was bij uroloog, zag in hele colon faeces. Was net bij huisarts praten over haaruitval, droogte etc. Vertelde ik vaak ademproblemen, afbrekende haren had. Of ik door veel plassen niet minerale zouten tekort kwam? Had eens keltisch zeezout gedronken, in 20 min. Depressie weg! Leek ik elektrische lading had gehad. Was[lees meer...] perplex. En of opgehoopte feces door minerale zouten tekort kwam of thyroxine? Want ik plaste wel heel erg veel! Elk kwartier. Omdat mijn vader recent is overleden aan ileus, darmen puilde uit! En ik net vernam door uroloog in mijn colon ook opgehoopt zit...maak ik mij nu ernstig zorgen! Ik heb video you tube gezien over zouten die cellen nodig hebben om voeding, water ín de cel te trekken en agvalstoffen eruit. Ik ga na kuur macrogol, hopelijk verdwijnt ontlasting, me bexig houden met elke dag oplossing keltisch zeezout te drinken! Het gekke is ik voel niks, geen opstopping. Ik ga elke dag, soms meer. Brijachtig wel, soms wat steviger. Geen klachten buik. Door trage schildklier wel 12 kg zwaarder? Of door poep???😆 bij huisarts hiet eens serieus genomen... zei nog overvader, ik niet hypochondrisch wil overkomen. Maar verontrust ben on mijn colon dit zit. Missvhien krijg ik wel ontsteking van en dáárom schildklierfunctie niet goed werkt?!

19-03-2022 | Vrouw | 55
Macrogol-elektrolyten (13.7mg)
Darmproblemen - verstopping
Nu al 5dg 3 pd .. nog steeds verstopping. Werkt totaal niet. 2zware antibiotica kuren gehad ivm schouder operatie.. zelfs oma's recept erbij. Lauw water met zonnebloemolie.. nu toch maar laxeermiddelen gekocht.. hoop dat dit wel helpt.

23-01-2022 | Vrouw | 42
Macrogol-elektrolyten (13,7)
Wegens een Tailor,s bunion operatie heb ik deze zakjes gekregen omdat een week Oxycodon slik voor de pijn. Pas na 3 dagen kwam er wat bij mij,wat een opluchting. Kan dus niet zeggen dat het snel werkt.Drink er mega veel water bij en zelfs nog extra vezels.Gelukkig bijna van de Oxycodon af! Maar geef mij maar Psyllium Husks,veel effectiever en sneller,samen met probiotica[lees meer...].

19-01-2022 | Vrouw | 34
Macrogol-elektrolyten (1)
Rectale / anale fissuur
Na maanden verschrikkelijke pijnen tijdens het toiletbezoek en de halve dag daarna eindelijk naar de dokter gestapt. Ivm borstvoeding kon ik niet de benodigde medicijnen gebruiken, dus schreef hij me dit voor om te zorgen dat de ontlasting nog zachter werd. Begonnen met een half zakje na het lezen van de heftige reacties hier, maar na twee dagen een heel zakje gaan gebruik[lees meer...]en en ben nu voor het eerst in maanden zonder pijn naar de wc gegaan en het lijkt zelfs al iets te helen. Geen gekke krampen of diarree, gewoon dunnere ontlasting en verder nergens last van. Voor het eerst hoop dat ik er vanaf ga komen nu. Gebruik het nog maar kort maar zou het tot zover ik het nu kan zeggen echt aanraden.

10-01-2022 | Vrouw | 68
Macrogol-elektrolyten (1,8g)
Soms toch, ondanks elke dag een zakje, ontstoken divertikels. Erg pijnlijk en doodziek.

15-12-2021 | Vrouw | 47
Macrogol-elektrolyten (13g)
Darmproblemen - verstopping
Macrogol bevat als werkzame stof E1521 Polyethyleenglycol PEG Helaas verdraag ik door overgevoeligheid deze stof niet. Langer dan 2 dagen innemen was niet mogelijk. Ik kreeg dan last van slapeloosheid en werd ontzettend druk in mijn hoofd. Door een heftige verergering van mijn obstipatie klachten was langer innemen wel noodzakelijk daarom via via uiteindelijk overgestapt o[lees meer...]p x-praep

16-11-2021 | Vrouw | 42
Macrogol-elektrolyten (13.7)
Aambeien en vaatscheurtjes
Heel erg last van pijnlijke aambeien met bloedens toe bij ontlasting neem 2 zakjes per dag om de ontlasting dun te houden

08-11-2021 | Vrouw | 90
Darmproblemen - verstopping
vraag naar Movicolon junior. Het is een merkproduct. In macrogol zitten hulpstoffen die veel mensen niet kunnen verdragen. De apotheker en vezekeraars zijn de knopendraaiers. De mens wordt er ziek van en willen dat ze het zelf gaan betalen . Niet doen maar vecht er voor. Heb ik ook gedaan!

08-11-2021 | Vrouw | 90
Darmproblemen - verstopping
Gebruik jaren macrogol. Sinds 2017 last van hoge bloeddruk. Ik eet natriumarm. De dokter noemt het witte jas bloeddruk en dat heeft ze lang volgehoden. Kastje gedragenmaar gemiddeld was de bloeddruk hoog. Ik kreeg geen medicijnen. In augustus heb ik een herseninfarct gehad. Ik ben redelijk goed opgeknapt en loop weer. Nifedipide 20 mg gekregen maar mijn bloeddruk blijf[lees meer...]t hoog. De huisarts stelt voor ee 24 uurs kastje te dragen. Alweer! Nergens is bekend da dit middel hoge bloeddruk veroozaakt. DIt is het eerste geval wat ik tegen ben gekomen.

02-11-2021 | Vrouw | 41
Macrogol-elektrolyten (13,7g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Voorgeschreven ivm zware kramp, huisarts dacht spastische darm ivm PDS. Vanaf starten geen ontlasting meer gehad, terwijl ik erg regelmatig ben. Na 3dgn gestopt met deze zakjes, na een week nog steeds volledig verstopt. Nu na diverse klysma's enige ontlasting, maar weinig. Morgen weer naar de huisarts

02-11-2021 | Vrouw | 41
Macrogol-elektrolyten (13,4g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Had regelmatige stoelgang, maar heftige buikkramp door spastische darm. Door huisarts voorgeschreven, meteen na starten volledig verstopt. Na 3 dagen gestopt met innemen, na een week nog steeds volledig verstopt, geen ontlasting. Na meerdere klysma's nu iets aan ontlasting gehad, maar niet veel. Morgen weer naar de huisarts

09-10-2021 | Vrouw | 41
Macrogol-elektrolyten (1)
Obstipatie
Kon altijd prima naar het toilet. Standaard s' ochtends om 7 uur. En hoefde verder nooit meer op de dag. Maar sinds paar weken kon ik niet, onwijs dikke buik. En de hele dag aandrang. Van de dokter dit gehad. En het werkt perfect, ga weer zoals altijd!

04-10-2021 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Na verzakking dunne- en endeldarm operatie macrogol gekregen om ontlasting soepel te houden. 1/2zakje per dag is voldoende. Helaas veel lucht in darmen en vieze stinkende winden waardoor ik niet graag op pad ga. Overweeg te stoppen met gebruik omdat ik door de bijwerkingen teveel beperkt word.

03-09-2021 | Man | 37
Darmproblemen - verstopping
Kreeg dit middel vanwege mogelijke verstopping door pijnstillers na een operatie. Na een uur kreeg ik buikkrampen, hartkloppingen en werd ik duizelig. Daardoor ook angstig, want je denkt meteen dat er iets mis is. Dit alles duurt zo'n paar uur. De volgende dag, dit middel niet genomen, en geen buikpijn gehad. Wel de sterke pijnstillers geslikt om uit te sluiten dat het daa[lees meer...]rdoor kwam. De dag erop weer dit middel genomen (ter check), en alles begon weer van voor af aan. Ben direct gestopt en heb maar pruimen en vijgen gekocht om verstopping tegen te gaan. Werkte veel beter. Ben niet direct angstig aangelegd, maar dit middel zorg voor symptomen waardoor je denkt dat je tegen de grond gaat.

06-07-2021 | Vrouw | 54
Macrogol-elektrolyten (13)
Aambeien en vaatscheurtjes
Aambeien dmv elastiekjes laten verwijderen in het ziekenhuis en de behandelingen werden steeds pijnlijker totdat er ook vaatscheurtjes bij kwamen en elk toiletbezoek pijnlijk was met bloed. Uiteindelijk een kliniek in Rotterdam bezocht die de klachten serieus nam. Deze heeft zalf voor inwendig gebruik en de poeder Magrogol en elektrolyten 13,7 voorgeschreven. De jarenlang[lees meer...]e klachten verbeterde en het zalfje was niet meer nodig. Op dit moment gebruik ik elke dag 1 zakje poeder op nuchtere maag en binnen 1 uur ben ik grootste deel van mijn ontlasting kwijt. In de loop van de dag nog een keertje. Wel wat lucht in mijn darmen.