Ervaringen met Metamucil

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

12-09-2012 | Vrouw | 71
Darmproblemen - diarree

12-09-2012 | Vrouw | 52
Darmproblemen - diarree
niet alleen water na drinken maar ook ervoor dus 3 glazen.

31-07-2012 | Vrouw | 42
Darmproblemen - verstopping
Waarom mag je metamucil niet voor de nacht gebruiken? Ik had dit niet gelezen in de bijsluiter en heb het keurig voor het slapen gaan ingennomen, geen last gehad en de volgende morgen keurig naar wc. Nu las ik de gebruiksaanwijzing eens een keer goed door en zag dit staan ben erg benieuwd waarom dit niet mag.

11-07-2012 | Vrouw | 61
psylliumzaad
Gebruik het nog maar kort, maar het lijkt heel goed te werken, mijn klachten zijn een stuk afgenomen. Ben ook gerust, omdat het middel voor een groot gedeelte uit een natuurproduct bestaat alleen vind ik het erg jammer dat er inplaats van Aspartaam, een volgens mij niet zo'n gezonde stof, geen Stevia is gebruikt, dit is een natuurlijk zoetmiddel. Er zou beduidend minder zo[lees meer...]etstof kunnen worden gebruikt, omdat ik het middel aan de erg zoete kant vindt.

28-04-2012 | Vrouw | 54
Schildklier
Ik neem de metamucil 's middags rond een uur of drie in i.v.m. Thyraxopname (schildkliermedicijn), liefst niet op een volle maag en niet te laat op de dag omdat ik 's avonds minder aktief ben en het daardoor verstopping kan veroorzaken. Prima middel, gebruik het alleen als het nodig is.

13-03-2012 | Vrouw | 65
psylliumzaad
Na ernstige dramklachten door divertikels (uitstulpingen) heeft Metamucil me al 5 jaar prima geholpen. Nu krijg ik het neit meer van de apotheek omdat het niet meer vergoed wordt door de verzekering (zeggen ze) Ik moet nu Volkolon gebruiken maar dat is nauwelijks door te slikken. Ik mis mijn metamucil heel erg. Gerda.

13-12-2011 | Vrouw | 57
psylliumzaad
Helpt maar matig vind ik en de walgelijk chemische smaak gaat je echt tegenstaan. En waarom moet het zo zoet zijn?

28-11-2011 | Vrouw | 63
psylliumzaad
's avonds want niet samen met thyrax de ene keer werkt 't beter dan de andere over 't algemeen elke dag naar wc.

07-11-2011 | Vrouw | 50
Ontlasting

11-10-2011 | Vrouw | 47
Darmklachten
Hallo allemaal, ik gebruik metamucil. Ik heb dit medicijn van mijn mdl-arts gekregen om mijn darmen beter te laten werken. Ik neem 2 zakjes a 3.4 gram per dag en het helpt prima. De smaak is ook lekker. Het smaakt naar citroen. Ik los het op in de yogurt, maar je kunt het ook in water oplossen. Je kunt het nalezen in de bijsluiter (staat ook online op oa de website van de[lees meer...] KNMP). En het is receptvij verkrijgbaar. Ik zou je arts wel even navragen of je het mag gebruiken. groetjes b (Red; URL van website verwijderd ivm werkwijze van deze site)

02-10-2011 | Vrouw | 50
Divertikels abcessen colitis
DOODzonde dat dit alleen in de mierzoete uitvoeringen te krijgen is. Ik werd doodziek van de aspartaam die erin zit. De fabrikant zou ook de neutrale vezel zonder smaak moeten verkopen!!! Want je krijgt t wel vergoed van de verzekering !!! Helaas moet ik nu naar t reformhuis voor de neutrale psylliumvezels te kopen. In ieder geval geen migraine door de aspartaamvrij[lees meer...]e uitvoering .............

08-05-2011 | Vrouw | 69
Darmen
om obstipatie te voorkomen is dit medicijn voorgeschreven door de behandelend arts, om dat afgaan per dag noodzakelijk is. Ik ga twee tot drie keer binnen twee uur zacht af. Het gevolg is dat ik m.i. daardoor vermager en me slap en moe voel, lijkt net of ook mijn huid wordt flinterdun en droog en daardoor heb ik ineens meer rimpels op mijn lichaam. Normaal heb ik een stra[lees meer...]kke dikke huid, en kreeg ik altijd complimentjes van er jonger door uitzien. Wel betrap ik me er op dat ik soms door omstandigheden te weinig er bij drink. Hebben nog meer mensen deze ervaring met dit medicijn? Phia

24-02-2011 | Vrouw | 57
Obstipatie
Veel water drinken anders krijg je juist obstipatie

23-01-2011 | Vrouw | 58
Verstopping van de darmen
Het smaakt goed en heb verder geen problemen

07-10-2010 | Vrouw
Verstopping
Goed medicijn waar ik veel baat bij heb

04-07-2010 | Vrouw
Spastische (verstopte) darmen
Ik slikte dit middel samen met Movicolon, weet dus niet welke bijwerkingen van welk middel kwamen. Het heeft voor een tijdje geholpen, daarna werd de werking minder en na jaren ben ik er maar mee gestopt. Over de inname...snel werken ;-) snel en vooral goed roeren en dan snel opdrinken voor het gelei wordt, met een half glas water er achteraan. Voordeel is dat je na he[lees meer...]t innemen van 2 medicijnen al een halve liter water op hebt. Dat schiet toch aardig op als je er 2 - 2 ½ liter per dag moet drinken.