Molaxole

macrogol / electrolyt-ionen

01-10-2016

Darmproblemen - verstopping

Ik heb MS-gerelateerde obstipatie ondanks vezelrijk dieet voldoende vochtopname. Zodoende kreeg ik Molaxole voorgeschreven. Ten eerste krijg ik bijna niet weg vanwege de vieze chemische smaak ervan, ondanks toevoeging van siroop. Maar goed, dat is nog overbrugbaar. Maar de bijwerkingen zijn echt niet fijn!! Ik ben de afgelopen dag hondsberoerd geweest! Misselijk, een mega [lees meer...]opgezwollen buik en maagpijn! En aan eten hoefde ik al helemaal niet te denken! En de ontlasting komt maar langzaam en in plotselinge aanvallen en is waterdun. Bijna niet op te houden! Ik stop ermee! Heb genoeg andere vervelende ongemakken!
01-11-2013

Aambeien en vaatscheurtjes

In maart 2013 ben ik begonnen met gebruik, omdat vanwege aambeien mijn ontlasting wat zachter moest worden. Na twee keer te hebben gebruikt, kreeg ik vreselijk last van darmkrampen. Gestopt en een paar dagen naderhand opnieuw begonnen resultaat hetzelfde. In de bijsluiter stond ook dat 4 op de tien mensen daar last van kregen. Vind ik persoonlijk heel hoog. Terug naar de a[lees meer...]potheek waar ze mij aanraadde Importal te gebruiken . Ook dit verdroeg ik ook niet meer. Nu ruim 6 maanden later lijd ik nog steeds onder de gevolgen. Ik kan nog steeds niet normaal eten. Gebruik ik koolhydraten (brood, aardappels, rijst ed) dan krijg ik weer buikkrampen. En niet zo'n beetje. Ik ben er dan de hele dag ziek van. Het gebruik van dit middel heeft inmiddels mijn leven toch min of meer verziekt. Ik weet nooit of ik de volgende dag weer buikkrampen heb. Heb inmiddels een compleet darmonderzoek gehad, wat ook niet heeft opgeleverd. Op een of ander manier is mijn balans in de darmen dusdanig verstoord, dat het lichaam het niet zelf kan oplossen. Ben ten einde raad. Zijn er meer mensen die deze klachten hebben en zo ja hebben jullie een oplossing? Ben er behoorlijk wanhopig over. Moet er niet aandenken dat ik de rest van mijn leven steeds weer dagen gepijnigd wordt door deze buikkrampen.
19-08-2013

Molaxole (macrogol / electrolyt-ionen)

heb na darmoperatie movicolon gekregen voor een goede stoelgang nooit geen problemen mee gehad ging 's morgens goed naar de wc sinds enkele maanden heb ik echter Molaxole heb heeel veel buikpijn en een opgeblazen gevoel en moet 6 tot 7 keer per dag naar de wc ( meest diaree ) als t kan wil ik snel weer over op movicolon
19-08-2013

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik Molaxole zo nodig als ik weer een aanval voel aankomen. Sinds deze maand overgestapt van movicolon naar molaxole. Oplosbaarheid is een stuk slechter van molaxole en na inname heb ik een erg vol en opgeblazen gevoel. Krijg het gevoel dat mijn voeding niet verder dan mijn maag wil passeren. Door dit gevoel is er ook een gevoel van misselijkheid. Dit heb ik echter[lees meer...] bij movicolon nooit gehad. Ik ga in iedergeval weer switchen bij mijn volgend recept.
12-06-2013

Darmproblemen - verstopping

Helemaal geen bijwerkingen. Handig te gebruiken (niet echt lekker maar gewoon even doorzetten;) Het duurt even voordat het werkt maar het helpt heel goed!
03-06-2013

Darmproblemen - verstopping

vanaf mei 2010 gebruikte ik movicolon. ging prima. nu met molaxole helpt mij totaal niet. Het poeder moet vele malen geroerd worden wil het enigszins opgelost zijn en drink baar. Helemaal op gelost lijkt het niet. Blijft fijn korrelig
11-05-2013

Constipatie

Gebruik al jaren Movicolon en ben nu recent overgegaan op Molaxole en dit laatste werkt toch echt minder. Je ziet het al aan de oplossing dat Movicolon een veel heldere oplossing geeft en Molaxole een troebele oplossing blijft. Molaxole is bij mij minder effectief. Consequentie is dat ik van Molaxole twee maal daags een sachet moet nemen en versus een Movicolon. Bij mijn v[lees meer...]olgende recept switch ik weer terug.
02-04-2013

Aambeien en vaatscheurtjes

Top spul! 1 zakje oplossen in water/vruchtensap en volgende ochtend heerlijk kakken!! Zeer tevreden en geen merkbare bijwerking.. geen pijn meer tijdens de ontlasting. :)
29-09-2012

Molaxole (macrogol / electrolyt-ionen)

VRESELIJK! Ik gebruik al jaren Movicolon, gaan centje pijn en mijn stoelgang verloopt goed. Kreeg ineens Molaxole uitgereikt. Ik heb vreselijke dagen gehad en slikte pijnstillers tegen de enorme buikpijn, maar dat was niet afdoende, niet alleen mijn stoelgang werd verstoord, maar ook kon ik niet meer goed plassen. Kennelijk hield ik het vocht in mijn blaas vast.. Ik had [lees meer...]een buik als een ballon en al deze druk veroorzaakte wellicht de toename van de pijn. Direct na de inname van het vertrouwde Movicolon zakte de pijn, maar het heeft een week geduurd voor alles weer helemaal was genormaliseerd.
12-09-2012

Molaxole (macrogol / electrolyt-ionen)

werkt beten dan andere middelen.
04-04-2012

Maagzuur

Na jaren rond te hebben gelopen met uiteenlopende klachten ben ik uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan. Diagnose Prikkelbare Darm Syndroom en slecht sluitende maagklep. Oplossing Pantoprazol en Molaxole! Deze combinatie werkte direct en heb nu maanden weinig tot geen klachten gehad. Echter, sinds vorige week kreeg ik Movicolon van de apotheek mee (ik krijg overigens i[lees meer...]edere maand weer een ander merk mee) en heb sinds dien veel bijwerkingen van galbulten tot buikloop en krampen.
28-02-2012

Molaxole (macrogol / electrolyt-ionen)

Gekregen toen mijn darmverstopt zat vanwege de bijwerking van maagtabetten. Begonnen met 2x1 zakje daags en diezelfde dag nog ontlasting. Nu als ondersteuning een half zakje per dag, omdat ik nog niet alles kan eten wat mijn darmwerking ondersteunt. Opgeblazen gevoel in de buik werd verklaard als luhtvorming in de darmen door de huisarts.
30-11-2011

Verstopping

Eerst Movicolon gebruikt, nu ivm ander aanbod door Apotheek: Molaxole. Heeft precies dezelfde samenstelling, kan dus niet anders uitwerken. Tegen de vieze smaak heb ik ontdekt dat oplossen en dan een paar minuten laten staan goed helpt.
22-11-2011

PDS / CIP

Kreeg dit middel uitgereikt in plaats van mijn vertrouwde Movicolon, Movicolon zorgde bij mij voor een normale stoelgang maar bij het gebruik van Molaxole kreeg ik enorme buikkrampen met diaree en/of brij-achtige ontlasting. Mijn darmen zijn compleet van streek hetgeen negatief werkt op mijn darmen want het lijkt of mijn darmen nog meer prikkelbaar zijn geworden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum