Ervaringen met Movicolon

Moviprep (165 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)
Dulcolax (61 meningen)

13-09-2018 | Man | 64
macrogol/elektrolyten (13,8g)
Constipatie
2 zakjes ingenomen om 9u en om 11u was ik eindelijk verlost van mijn ongemak.

09-04-2018 | Vrouw | 62
macrogol/elektrolyten (13,8)
Obstipatie
Vorig jaar helaas toch aan de morfinepleisters en automatisch werd daar Movicolon bij voorgeschreven. Ik kreeg eerst de zakjes sinaasappelsmaak. Nou echt, alsof ik een beker slijm naar binnen moest werken. Bij de apotheker gevraagd of er geen andere smaken zijn en ja hoor, chocoladesmaak. Perfect. Op mijn nuchtere maag 2 zakjes mengen met 250 ml water, opdrinken en het lij[lees meer...]kt of je chocolademelk drinkt. Werkt perfect, na ontbijt meteen naar toilet. 1 zakje was niet voldoende, met 2 wel, lichte diarree, maar verder alleen na het avondeten nog een keer ontlasting en ja wat last van winderigheid, maar dat nemen we maar voor lief. Verstoppingen ook geen pretje.

07-01-2013 | Vrouw | 49
Darmproblemen - verstopping
Gebruik dit middel al enige tijd en ben tevreden. Los het op in een weinig water en drink daarna dan nog een extra glas. Ontlasting is wel plakkerig en het middel zorgt ook voor meer lucht in je darmen. Smaak is prima, gewoon slikken en niet zeuren. Krijg wel soms een dikke keel van dit middel. Gebruik het daarom 's morgens voor het ontbijt wat bij mij het beste werkt.

21-10-2019 | Vrouw | 76
Darmproblemen - verstopping
Movicolon naturel wordt niet meer vergoed door de verzekering. Je moet met een smaakje nemen. Ik kan daar niet tegen. Ik koop nu zelf via mijn huisartshoudende apotheek macrogol en elektrolyten naturel. Dat is de goedkoopste optie! Voor mij is deze vorm van laxeren met darmspoelen de beste optie met de minste bijwerkingen. Ik heb veel andere laxeermiddelen gebruikt . dez[lees meer...]e is echt de beste voor mij. Veel mensen kunnen met 1 zakje toe . Dat is natuurlijk verschillend hoe je darmen nog functioneren.

31-01-2019 | Man | 65
macrogol/elektrolyten (13.9)

18-06-2015 | Vrouw | 38
Obstipatie
Bij lichter obstipatie is dit een middel dat je kan verder helpen zonder perse een arts te hoeven raadplegen. Als je het neemt voor het slapengaan, ben je er soms de volgende dag alweer vanaf!

06-11-2012 | Vrouw | 26
Darmproblemen - verstopping
Sinds 4 dagen ben ik met movicolon begonnen. Hiervoor had ik lactulose, daarmee was het hollen of stilstaan (letterlijk). Movicolon naturel was helemaal niet lekker en bij 2 zakjes per dag had ik niet genoeg. Toen bij de huisartsenpost dit weekend advies gekregen om even 3 dagen 6 zakjes te gebruiken, met de smaak......en jawel hoor, hier komt ie....chocolaaaaa!!! Wat een [lees meer...]vrouwvriendelijke uitvinding! Werkt nu sinds 6 zakjes goed (hopelijk nu ook weer met 2). Maar het smaakt naar optimel chocolademelk.

07-07-2023 | Vrouw | 68
macrogol/elektrolyten (13,7g)
Darmproblemen - verstopping
15 jaar 1tot 2 zakjes per jaar gebruikt i.v.m. Diverticulitis en daardoor slechte werking van de dikke darm. 2 jaar geleden kreeg ik een slokdarmontsteking en ernstige slikklachten. Ook had ik al jaren Lichen Planus in de mond. Voor onderzoek moest ik 2 weken stoppen met de Movicolon. Ik ben niet meer gestart en voel me nu stukken beter, gebruik Roosvicee laxo (pruimen) en[lees meer...] gebroken lijnzaad. De klachten en bijwerkingen zijn grotendeels verdwenen en de Lichen Planus is rustig.

28-09-2022 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten (37g)
Darmproblemen - verstopping
Helaas genoodzaakt dit middel twee maal daags te gebruiken ivm Verapamil gebruik wat verstopping veroorzaakt. Vies drankje maar te doen. Alleen de bolle buik winderigheid en vreselijk stinkende scheten ..het doet mij wegrennen voor mezelf. Wat een drama. Als.iemand daar een oplossing voor weet!

27-07-2019 | Vrouw | 23
macrogol/elektrolyten (13)
Obstipatie
Ik gebruik dit middel nu 14 jaar. Sinds 1 jaar over een duodenum sonde omdat ik gediagnosticeerd ben met gastroparese welke onbehandelbaar is geworden met prokinetica en/of chirurgische ingrepen. Door de ernstig vertraagde maaglediging en vertraagde darm werking zit ik om de haverklap ernstig verstopt. Daarnaast gebruik ik opiaten om zenuwpijn tegen te gaan, geen handige [lees meer...]combinatie, maar goed. Movicolon heeft een afschuwelijke smaak (neutraal, geen andere smaken beschikbaar hier helaas) en gaf via orale inname altijd nare klachten zoals opgeblazen buik, boeren, overgeven, misselijkheid. Als het middel wel werd opgenomen gaf het wel verlichting, maar de flatulentie was ook behoorlijk aanwezig. Nu ik movicolon over de sonde spuit, gaat het een stuk beter. Hier door geen problemen meer met de misselijkheid en het braken, echter nog wel (vaak) absurde darm krampen. Dit gaat gepaard met hevige hart kloppingen, pijn die niet te beschrijven is, flauwvallen en hoge koorts (41 graden). Daarnaast moet ik helaas vaak meer dan 4 sachets per dag gebruiken, soms 8 of 10. Enkel dan heeft het op slechte dagen/weken nut. Helaas als gevolg zorgt dit vaak voor een verstoring in mijn elektrolyten huishouding, bloed in de ontlasting, slijm afscheiding uit de darm/rectum en ook al een aantal keer gedehydreerd er door geraakt, terwijl er maar matige diarree aanwezig was. Helaas kan ik andere middelen niet verdragen, dus is dit het minst kwalijk...

17-06-2015 | Vrouw | 17
macrogol/elektrolyten (15,7g)
Obstipatie
In het begin werkte het goed en kon ik de dag na het gebruiken van dit medicijn naar de wc. Nu werkt het steeds minder goed en na het gebruik blaast mijn maag heel erg op en krijg ik een hele bolle buik. Daarom neem ik de zakjes nu 's avonds maar het voelt toch niet fijn, Verder ben ik zeer tevreden.

08-03-2013 | Vrouw | 37
Constipatie
kreeg het voorgeschreven vanwege constipatie. Nu 4e dag met veel buikpijn en de hele week al vies stinkende scheten, effect is niet echt te merken. Werkt dus per persoon verschillend, denk ik. Ik ga andere alternatieven beoordelen.

01-03-2013 | Vrouw | 55
Darmproblemen - verstopping
Nadat ik dit 7 jaat heb gebruikt, het idee dat mijn darmen helemaal niks meer zelf doen. Kreeg steeds een opgeblazen gevoel, kon geen enkel fruit meer verdragen. Ben toen gestopt. Gebruik nu wit brood. Dagelijks 6 a 8 okkernoten, gaat ook goed, en geregeld wat joghurt met flink wat gebroken lijnzaad, en daarna veel drinken, zo gaat het prima, samen met een probiotic comp[lees meer...]lex. Mijn darmen werken nu weer zelf, zonder die moicolon van €45,- per 6 weken !!

31-08-2012 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Sinds mijn bevalling heb ik last van fissura ani. En daarom moet de ontlasting dun zijn. Ik gebruik Movicolon nu dik 3 weken maar krijg enorme last van winderigheid! Niet normaal meer... echt vies ook. Was op zoek naar en alternatief, lijnzaad, colon clean... dus was gestopt met movicolon.. maar ben weer terug bij af. Heel vervelend. Dus moet wel weer aan de movicolon... [lees meer...]bah. Als iemand nog een goed alternatief weet (ik geef wel borstvoeding)......

25-06-2016 | Man | 56
macrogol/elektrolyten (1300mg)
Darmproblemen - verstopping
veel pijn in de buik, weinig ontlasting. winderigheid (dan vaak of zelden). Diaree en ziek dood gewoon ziek. Ben nooit blij met medicatie, als het niet goed werkt komt de weerzin vanzelf. Let op: ik vind dat anti epileptica minder goed werken.

01-10-2014 | Man | 56