Moclobemide

moclobemide

Bij  DepressieX

Bipolaire stoornis (3 meningen)
Chronische depressie (1 mening)

Moclobemide

Bojan Nikolik (23-04-2015)

03-03-2019

Moclobemide (moclobemide)

Toen ik mijn psychiater vertelde over mijn angstgevoelens raadde hij mij aan tot half maart te wachten en dan 1 tablet van 150 mg bij te nemen. De paniekaanvallen zijn nu zo erg dat ik tot 5 x per dag alprazolam moet slikken en heb daarom besloten moclobemide terug af te bouwen. Ben nu ook wanhopig op zoek naar een andere psychiater om mij verder te helpen.
17-10-2018

Moclobemide (moclobemide)

Sinds 2004 krijg ik moclobemide voorgeschreven. Eerst door de psychiater en nu door de huisarts. Ik krijg het vanwege depressies die onderdeel zijn van een chronische complexe ptss. Het was het vierde soort antidepressiva dat ik probeerde. De eerste drie soorten gaven veel te veel bijwerkingen. Gelukkig werkt het echt heel goed voor mij, geen bijwerkingen van gehad en [lees meer...]het helpt goed om alle prikkels, die in het dagelijks leven op me afkomen, te dempen. Ik gebruik 150mg in de ochtend en 300mg voor het slapen gaan.
29-08-2018

Moclobemide (moclobemide)

Na 5 jaar lang zoekende geweest te zijn, dit medicijn op internet tegen gekomen. Psychiater schreef eerst 300 mg voor (2x 150mg) zo diep depressief dat ik was, is niet meer. Krijg meer energie en een langer lontje (minder prikkelbaar) ik ben er blij mee
13-03-2017

Moclobemide (moclobemide)

Ik gebruik dit medicijn nu twee weken. Na het lezen van veel positieve gebruikerservaringen heb ik mijn behandelaar gevraagd om mij dit middel voor te schrijven. In het verleden heb ik eerder Sertraline gebruikt wat effectief bleek tegen mijn depressie, maar wegens de nadelige bijwerkingen ben ik met dit medicijn gestopt. Ik hoop met Moclobemide een medicijn gevonden t[lees meer...]e hebben wat effectief is tegen mijn depressie en door het geven van weinig bijwerkingen ook geschikt is om voor een langere periode te gebruiken. Tot nog toe bemerk ik helaas diverse bijwerkingen. Ik slaap zeer slecht. In slaap komen lukt wel maar na 3-4 uur slapen word ik wakker en kom ik onmogelijk weer terug in slaap. Ik heb last van een droge mond en ogen en ik merk dat ik sinds een paar dagen emotioneel erg afgevlakt ben. Daarbij merk ik bij vlagen een gevoel van nervositeit en agitatie. Op het Web lees ik uit de enkele Nederlandse gebruikerservaringen weinig tot niets over deze bijwerkingen. Op Engelstalige fora kom ik meer gebruikerservaringen tegen die bijwerkingen rapporteren. Ik ben erg benieuwd of er in Nederland ook mensen zijn die deze bijwerkingen hebben gehad bij het starten met Moclobemide en wat het verloop van deze bijwerkingen is geweest. Heeft iemand hier een reactie op?
25-06-2014

Moclobemide (moclobemide)

Gebruik het medicijn inmiddels 3 weken tegen mijn sombere klachten en ietwat angst en voel me hierbij top! Hiervoor 2,5 maand citalopram gebruikt 10,20 en uiteindelijk 30 mg uiteindelijk geen stap verder mee gekomen werd alleen maar erger wat een troep! (Voor mij iig) ik begin me nu weer richting mn oude ik te voelen !
18-12-2012

Moclobemide (moclobemide)

In het verleden al een paar x gebruikt. Werkte atijd goed. Beter dan de andere gebruikelijk antidepressiva

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum