tranylcypromine

Aurorix (12 meningen)
Nardelzine (2 meningen)

28-01-2018 | Vrouw | 31
tranylcypromine (20mg)
Eerst begonnen met parnate/tranylcypromine een halfjaar, daarna de overstap op Tracydal. Voor mij geen verschil. Dit is het eerste middel wat werkte. Ik had hier na korte tijd al van wouw, er verandert wat. Ik voel me niet meer alleen zwaar rot en kijk tegen alles op. Ik kon opeens weer zin in de dag hebben. Ik kon me niet herinneren dat ik dat ooit had gehad. Voor mij was[lees meer...] dit echt raar. Niet dat ik er nu ben, maar dat ik me niet meer voortdurend rot voel en tegen de dag op zie, dat helpt wel. Want er zijn nog zeker dagen dat ik wel tegen alles opzie en me rot voel. De bijwerkingen vallen ook erg mee. De droge mond had ik vooral in het begin erg last van. Nu alleen soms nog met eten. Ik heb het sinds ik parnate / tracydal slik het ook snel koud. Dat is wel lastig, omdat ik het dan echt heel koud kan hebben ergens en andere mensen natuurlijk niet. Ik wen er wel steeds meer aan, dat ik dus echt op mijn kleding moet letten. Verder is het dieet wel goed te doen, alleen nu na 1,5 jaar begin ik sommige dingen wel echt te missen, als ik andere mensen wel die dingen zie eten.

03-11-2017 | Vrouw | 46
tranylcypromine (60mg)
Ik krijg Traycidal na mijn opname nadat ik was afgekickt van oude medicijnen. Zoals Traxine en prometazine. Ik slikte 16 tabletten per dag. Ik was een mummie! Maar Traycidal blijkt voor mij ook geen oplossing. Ik heb last van zware vermoeidheid, alles is me teveel en ik heb geen zin meer! Mijn gezin lijdt hier onder, en daar voel ik me ongelukkig over. Hopelijk werken de n[lees meer...]ieuwe medicijnen wel en krijg ik weer zin in het leven! Het dieet neem ik voor lief als ik maar rust in mijn hoofd ga krijgen.

21-10-2017 | Vrouw | 67
tranylcypromine (40mg)
Overstap Parnate/ Tranycyl. Sinds ik Tranycyl gebruik kom ik aan in gewicht, mijn haar wordt dunner en ben m.n. in de ochtend heel depressief. Ik voel me anders. Zou graag weer terug willen naar Parnate maar dat zal moeilijk worden. Waarschijnlijk zelf betalen ofzo.

06-10-2017 | Vrouw | 67
tranylcypromine (40mg)
Na parnate tramyncipormine uit de handel, alternatief trycidal

01-04-2017 | Man | 46
tranylcypromine (100mg)
Reageer totaal niet op RSSI antidepressivum en dus na testen in één specialistische kliniek uitgezocht waar ik wel op reageer in welk vorm dan ook... Dit is het resultaat, ook al heeft men hard gewerkt is er maar een 5% gevoel van afnamen van de depressie...

11-02-2017 | Vrouw | 40
tranylcypromine (60mg)
Bipolaire stoornis
Sinds de zomer van 2016 slik ik tracydal en is mijn depressie opgeklaard, na ruim twee jaar. Ik heb heel veel last van hoge bloeddruk gehad en slik nu ook een bloeddrukverlager. Na drie kwart jaar lijkt mijn bloeddruk eindelijk te stabiliseren. Ik slik de medicatie om de vier uur, vanwege mijn bloeddruk die na inname omhoog gaat, dus drie keer 20 Mg en dan bloeddrukmedicat[lees meer...]ie drie keer per dag ernaast. Daarnaast heb ik last van zweetaanvallen en rusteloze benen en slecht slapen in periodes. Ideaal is het niet, maar beter dan het hebben van een depressie.

29-01-2017 | Vrouw | 56
Chronische depressie
Na jaren van een heleboel andere medicatie, ect. Is dit wel het beste medicijn wat het dichtst bij me goed voelen komt. Ik ben niet optimaal, maar mijn dagen zitten ook niet meer helemaal aan de grond. Heb wel lange uren oorsuisen.

23-01-2017 | Vrouw | 54
tranylcypromine (10mg)
Tracydal zou een gelijkwaardige vervanger zijn van Parnate. Verplicht om over te stappen naar Tracydal geef ik mijn ervaring met dit medicijn. Als anti-depressivum ben ik redelijk tevreden over Tracydal, maar ik heb wel een hogere dosis nodig voor ongeveer hetzelfde effect als met Parnate. Tracydal is echter veel minder effectief bij het voorkomen van paniekaanvallen. [lees meer...] Ik hoop dat meer gebruikers van Tracydal die zowel met depressie als met een angststoornis te maken hebben en in het verleden Parnate gebruikten, hun ervaringen willen delen.

17-01-2017 | Vrouw | 50
Chronische depressie
Bij de deze MAO remmer hoort een tyramine arm dieet. De lijst wat wel en niet mag lijkt ingewikkeld, maar valt mee. Belangrijk is om je goed te informeren over wisselwerking met andere medicatie! Even eens is het goed houden aan de dieetvoorschriften een belangrijk punt i.v.m. de bloeddrukstijging. Na allerlei diverse antidepressiva te hebben geprobeerd is dit het juist[lees meer...]e en beste middel voor mij. Mijn depressie is eindelijk stabiel.

16-01-2017 | Man | 60
Chronische depressie
weinig veranderd in de depressie, wel het gevoel dat de vuurtjes onder mijn schedelpan wat zijn gedoofd. 3 weken intern geweest voor afstellen van de medicatie.

07-10-2016 | Man | 61
Chronische depressie
Dit medicijn is een MAO remmer. Het is in de plaats gekomen voor Parnate. Tracydal wordt vergoed zonder doktersverklaring. Wordt alleen voorgeschreven door een psychiater. Reeds 20 jaar last van een chronische depressie. Standaard medicijnen hadden geen effect. Ook elektro shock gaf geen verbetering. Dit middel is een uitkomst voor mij. Kan weer goed functioneren. Depressi[lees meer...]es blijven weg. Je moet wel goed gemotiveerd zijn om Tracydal trouw te gebruiken. Ook moet je letten op de dieet voorschriften. Net als bij de Parnate. Maar daar valt wel mee te leven. Op de website van de importeur dalecopharma vind je een gedetailleerde omschrijving van het dieet. Ik gebruik 80mg per dag.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum