venlafaxine

Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

05-07-2015 | Vrouw | 38
venlafaxine (112,5mg)

17-04-2015 | Vrouw | 38
Chronische depressie
in het begin had ik wel last van de bijwerkingen, zoals wazig zien, duizeligheid en vermoeidheid maar na het middel een jaar geslikt te hebben verdwenen deze klachten. nu slik ik het al jaren en het helpt mij om mijn leven leefbaar te houden. volgens mij werkt het ook tegen angsten want hier heb ik ook stukke minder last van dan voorheen.

08-02-2016 | Vrouw | 40

venlafaxine (150mg)
Ik heb in 2004 een burn-out gehad en daar kwam mijn paniekstoornis tot uiting. Na een halfjaar gestart met Alprazolam en Efexor (75mg en later 187.5mg). Het beschermde de angst een beetje en ik kon na 2 jaar thuiszitten weer aan het werk, maar hield eigenlijk altijd flink wat paniekaanvallen over. In 2010 kreeg ik een merkloze variant en die deed helemaal niets. Ik was b[lees meer...]innen 3 weken helemaal terug bij af en lag weer trillend en huilend op de bank. Terug naar het Merk Efexor en het ging stapje voor stapje beter. In 2017 merkte ik dat het eigenlijk niet echt meer hielp. Zat ik eerst op 50% werking van het middel, dan was het nu nog geen 20%. Terug naar de psychiater en begin 2018 kon ik overstappen op Citalopram. Dit heb ik een jaar geslikt, maar bij mij had het helaas de uitwerking dat ik er somber en zelfs bij een hogere dosering zwaar depressief van werd. De angst was wel beschermd!! Dus ik had bijna geen paniekaanvallen meer, wel sensaties in mijn lijf, maar ze schoten nooit door naar mijn hoofd, echt al een heel stuk beter dan de Efexor!! Omdat ik zwaar depressief werd, weer naar de psychiater en ik ben nu aan het afbouwen om over te slappen op Clomipramine, nog 7 dagen afbouwen, dan kan ik gaan starten. Heel benieuwd!

venlafaxine (150mg)
Efexor was mijn eerste medicatie (2004) tegen mijn paniekstoornis. Het verlichte de angst een beetje en ik kon na 2 jaar thuiszitten weer aan het werk, maar dat bleef keihard knokken. Efexor heeft bij mij de paniek nooit echt beschermd, alleen licht ondersteund. In 2010 kreeg ik van de apotheek een merkloze variant mee van Venlafaxine en binnen 3 weken lag ik weer huil[lees meer...]end en vol in paniek op de bank. Een enorme terugval, terwijl ik net zoveel overwonnen had. Meteen terug op het met Efexor en dat hielp een stuk, maar heeft nooit de angst helemaal beschermd. Ik bleef altijd flinke paniek(aanvallen) houden.

29-09-2015 | Vrouw | 41
Depressief
Je moet even door die eerste week heen en het medicijn de tijd geven. Ik ben erg tevreden! Voordat ik er mee begon was ik zeer depressief, wanhopig en heel bang. Ik ben langzaam uit mijn isolement gekomen en voel me gewoon stukken beter. Tuurlijk moet je er ook zelf iets voor doen, ik drink geen alcohol meer omdat het niet samen gaat, bewaak mijn grenzen en zorg voor struc[lees meer...]tuur. Dat lukte me allemaal niet meer. Heel fijn medicijn voor mij!

28-12-2020 | Vrouw | 43
venlafaxine (225mg)
Chronische depressie
Ik nam al antidepressiva zoals seroxat en prozac, maar Efexor helpt me al 9 jaar om mijn depressie onder controle te houden. Er bestaan geen wondermiddel tegen depressies, dus ik heb uiteraard ook nog depressieve episodes. Bij de opstart van de medicatie had ik bijwerkingen zoals misselijkheid, moeheid, slapeloosheid (of heel veel slapen) en sufheid. Ik heb enkele keren [lees meer...]geswitcht qua dosering (van 225mg naar 150 en weer terug). Dat gaf milde bijwerkingen.

21-06-2019 | Man | 43
venlafaxine (75mg)
Ik gebruik Efexor voor angs/dwangstoornis. Na vele andere geprobeerd te hebben (Seroxat, Prozac, Escitalopram & Sertraline) geeft Efexor een goed resultaat zonder dat ik veel sexuele bijwerkingen heb wat ik bij alle andere producten wel had. Ik voel me ook veel opgewekter dan bij de andere producten. Voor mij is dit een topproduct.

16-02-2019 | Vrouw | 43
venlafaxine (75mg)
Zonder Efexor dooft het licht langzaam uit bij mij, verdwijnt elke zin in het leven. Tekort aan serotonine zit in de familie bij ons. Ik heb aanvaard dat het voor mij hetzelfde is als een bril opzetten, of medicatie tegen hoge bloeddruk nemen. Mijn huisarts heeft me duidelijk gemaakt dat er ergere dingen zijn om genetisch mee te krijgen, zoals een kankergen bijvoorbeeld[lees meer...]. Sindsdien probeer ik niet meer om af te bouwen, voorheen had ik toch het gevoel dat ik dat af en toe moest proberen. Venlafaxine werkt om de een of andere reden niet zo goed, ik heb Efexor nodig.

26-07-2017 | Man | 43
Chronische depressie
Steven-Johnson syndroom als bijwerking, had het gevoel dat ik door de ogen van een ander zag wat er voor mij gebeurde, dissociatie van het lichaam en geest, zeer nare nachtmerrie

26-03-2015 | Vrouw | 43
zelfde werking als venlafaxine

16-03-2015 | Vrouw | 43
venlafaxine (75mg)
Ik ondervind nauwelijks bijwerkingen en kan stukken beter functioneren. En ik heb minder last van angst en depressies waardoor ik objectiever naar mezelf kan kijken. Werkt bij mij beter dan een ander antidepressivum.

10-04-2019 | Vrouw | 44
venlafaxine (300)
Postnatale depressie
6maanden na mijn laatste bevalling ben ik begonnen met efexor. Het werkte aanvankelijk. Ik neem het nog steeds, maar heb evengoed een paar terugvallen gehad waarvan de laatste vorig jaar. Toen is mijn dosis verhoogd van 225 naar 300 Mg . Na 3 maanden was ik net goed genoeg om terug te kunnen gaan werken. Dat was de 1ste keer dat ik moest thuisblijven wegens depressie. In j[lees meer...]anuari 2019 moeilijke familietoestand waardoor ik stevige dip kreeg. Psychiater zei dat dosis verhogen geen zin had. Boven 300 Mg werkt het niet meer beter. Nochtans zei hij ook steeds dat 300mg niet veel is. Nu lees ik studies over tardive dysphoria, chronische depressie door langdurig antidepressiva . Ik heb al 2 mislukte afbouwpogingen gedaan. Wat ik niet wist, is dat het terugkeren van depressieve symptomen bij de afkickverschijnselen hoort. Je moet daar dus doorheen. Had hij me wel even mogen vertellen. In de zomer bouw ik opnieuw af. Ik wil er echt vanaf omdat het me toch niet meer helpt. Ik reken voor de afbouw zeker 2 jaar. Info die ik vind, zegt min 5 a 10% van de dosis om de 3-6 weken. Dan ben je na 12 jaar en met een dosis van 300 Mg wel een tijdje bezig, maar het moet supertraag gebeuren om de hersenen de tijd te geven om zich te herprogrammeren. Die hebben 12 jaar niet meer zelfstandig gewerkt.

05-01-2017 | Vrouw | 44
Overspannen/burn-out
Het bleek jaar later dat deze huisarts veel te veel mg heeft gegeven, ondanks herhaaldelijk vragen/later smeken om andere medicatie. Hij is blijven zeggen dat ik moest wennen. jaren van de medicijnen af geweest, de laatste jaren slik ik clomipramine, 30mg is voldoende.

15-11-2014 | Vrouw | 44
venlafaxine
Hoi, ik heb jaren Efexor gebruikt. Het heeft me dus wel geholpen. Na jaren heb ik MS gekregen. Zelfs neurologen, specialisten weten de oorzaak niet en vallen uit de lucht als ik het zeg. Het enige dat ik als leek doe, is luisteren naar mijn lichaam. Een jaar geleden heb ik dat afgebouwd en ik kan terug normaal gaan. Maar zonder antidepressiva lukt het niet, dus gebruik ik [lees meer...]nu iets anders. Afwachten hoe het verder gaat met die MS.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum