venlafaxine

Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

25-03-2015 | Vrouw | 51
venlafaxine (150mg)
Dit middel gebruik ik al vanaf 2005. Het haalt mijn pieken er wel af, maar voel me niet depressie vrij. Toch wel raar als je antidepressiva slikt. Mijn gevoel is vaak vlak. Mijn eetlust is erg slecht. Moet mezelf eraan zetten om te eten. Heb al een paar keer proberen af te bouwen, als ik dan op 112,5 Mg zat kwam mijn depressie heftig terug. Al met al een middel waar je ook[lees meer...] moeilijk van af komt. Met dit middel kun je dus niet zomaar stoppen. Dan krijg je ellende van dien aard die je niet wil hebben.

16-06-2015 | Vrouw | 52
venlafaxine (225mg)
De eerste keer nadat ik het had gebruikt, kwam na 1 uur mijn ontbijt er uit. De volgende dag tot na 1 week was is nog wel misselijk maar heb niet meer over gegeven. Ik ben begonnen met 37,5 mg en opgebowd tot 225mg. Nu zit is sinds ongeveer 6 jaar op 187,5 mg. Hiervoor heb ik verschillende soorten medicijnen gebruikt tegen mijn paniek aanvallen. Eerst zo'n 1,5 jaar Anafran[lees meer...]il wat toen ook goed werkte. De tweede keer werkte deze medicijnen al minder en de derde keer eigenlijk helemaal niet meer. Ook kwam ik hier enige kilo's van aan. Na mijn laatste zwangerschap, nu 16 jaar geleden, kwamen de paniek aanvallen weer hevig terug. Ik heb toen wederom therapie gehad, maar toen bij Ensis. Dit was toen nieuw. Het was de bedoeling zonder medicatie de klachten te bestrijden, maar omdat ik de klachten al zolang had ( vanaf 13 jaar en ben nu 52) en ook 3 jonge kinderen had rond lopen die toch ook van- en naar school moesten, ben ik in overleg met de huisarts Efexor gaan gebruiken. Ik heb hier nooit spijt van gehad en denk dat ik ze levenslang zal moeten blijven gebruiken. Na 1 maand gingen ze al werken. Ik moet zeggen dat ik niet altijd zonder klachten ben, maar er is tenmiste wel beter mee te leven. De bij werkingen vallen na zo 'n lange tijd eigenljk wel mee. Wel vaak een droge mond, weinig zin in sex, af en toe duizilig hoewel ik niet zeker weet of die door de effexor komt. Mijn andere klachten als veel hoofdpijn (ook spanningshoofdpijn) zijn er niet echt mee weg gegaan. Ook heb ik wel last van mijn gewrichten en rugklachten, maar die is niet de schuld van effexor. Ik ben trouwens ook niet van aan gekomen. Wel heb ik soms een onwezenlijk gevoel in mijn hoofd, dat ik wel eng vind.

01-02-2020 | Man | 53
Alcoholverslaving
Verschillende jaren efexor gebruikt. Hielp onrust en impulsen te beheersen. Ben sinds 2 jr gestopt via afbouwprogramma apotheek ( tapering-strip) geworsteld met herstel maar ben op weg naar volledig herstel. Gebruik dit middel niet te lang!

01-11-2019 | Vrouw | 53
venlafaxine (75mg)
Ook nachtmerries en overmatig zweten

17-05-2015 | Man | 53
venlafaxine (225mg)
reeds na 3 weken problemen met potentie, die later totaal werd, lees totale impotentie, de nacht-dag angstmerrie 's zijn wel weg, maar de neveneffecten zijn ook niet mis.

26-05-2020 | Vrouw | 54
venlafaxine (75mg)
Ik neem nu week 3 ...2x 75 mg mijn klachten zijn gewoon erger geworden....hoop dat het betert

03-11-2018 | Vrouw | 54
venlafaxine (75mg)
In begin van inname enige tijd deze bijwerkingen, naarmate lichaam deze medicatie aanvaard heeft verdwijnen bijwerkingen , wandelen is ook goed vd depressie indien mogelijk, ik wandel ook , in de mate vh mogelijke, want artsen en psygologen zeggen gemakkelijk om te wandelen maar de mensen met depressie moeten kunne , ik heb depressie n.a.v mijn echtgenoot zijn overlijden 3[lees meer...]j geleden, maar het voel nog aan alsof het gisteren was , rouwproces vraagt veeeel tijd en moed, eerste 2j hield ik me sterk , maar vorig jaar kreeg ik een terugbots door depressie, vroeger had ik vaak depressie maar raakte er vlug uit, depressie door overlijden vraagt tijd , herstel duurt langer naarmate men ouder is , meld arts, een lastige iets is een depressie , bij psygoloog ga ik niet meer die 50 euro vragen om 1 uur te praten , ziekenkas komt maar 10 euro tussen in de eerste 6 sessies , dus verliest patient 40 euro per sessie x 6 sessie's, is 240 euro verlies om gewoon te praten , en ik voel niet dat het iets uithaalde , beterschap aan iedereen .

16-02-2015 | Vrouw | 56
venlafaxine (150mg)
slik 10 jaar efexor de laatste maanden 2x daags lorazepam en het helpt nog niet echt slik per dag 375 mg kreeg serotonine erbij kon ik niet tegen dus er weer af ben benieuwd wat de volgende stap is

23-10-2014 | Man | 56
venlafaxine
Chronische depressie
Vanaf het begin verdween iedere zin in sex. Dit is de reden waarom ik uiteindelijk gestopt ben met efexor. Ik was hierover van tevoren niet geïnformeerd.

06-09-2016 | Man | 57
venlafaxine (75mg)
Je word rustiger, evenwichtiger, positiever en minder periodes depressief.

12-04-2015 | Man | 57
venlafaxine (150mg)
Ben auteur - produceerde weinig meer - werd dik en pafferig - ben cold turkey gestopt (weg met die troep!) - ging samen met mijn gezin door een explosieve periode heen - voel me nu geweldig - werk hard aan mijn vierde roman - ben sedert oktober 21 (!) kilo afgevallen - nooit meer efexor of andere pretpillen!

11-08-2020 | Vrouw | 58

04-08-2020 | Vrouw | 58
venlafaxine (150mg)
In 2016 startte ik met Sipralexa omwille van een depressie. Sipralexa hielp me er weer bovenop en ik nam het daarom verder: dagelijks 10 mg en indien nodig een hogere dosis tot 20 mg. Ik wou immers absoluut een nieuwe depressie voorkomen en slikte Sipralexa dus preventief. In het voorjaar van 2020 voelde ik me echter opnieuw afglijden in een zware depressie maar de hoog[lees meer...]ste dosis Sipralexa (20 mg) leek niet meer te helpen. Omdat ik steeds wanhopiger werd en steeds dieper zonk, schreef de huisarts Efexor voor: eerst 1 week 37,5 mg, dan 1 maand 75 mg en daarna 150 mg. Ik heb amper last (gehad) van bijwerkingen: in het begin was ik soms een beetje misselijk maar dat ging snel over. Pas met een dosis van 150 mg begon mijn depressie op te klaren en voelde ik me weer mezelf worden. Die negatieve gedachtenmolen in mijn hoofd stopte stilaan met draaien en ik kon eindelijk uit dat donkere dal klimmen. Het heeft dus 5 à 6 weken geduurd vóór ik baat had van Efexor maar nu kan ik weer van het leven genieten en zonder moeite 1001 dingen ondernemen. Héérlijk! Voor de volledigheid moet ik wel nog deze bijwerking vermelden: ik droom heel levendige dromen die ik me 's ochtends meestal glashelder kan herinneren. Persoonlijk vind ik dit niet negatief: het zijn absoluut geen nachtmerries, enkel absurde dromen waarover ik me 's anderendaags verbaas en waarmee ik vaak moet lachen. Ondertussen raadpleegde ik ook een psychiater en die bevestigde de keuze van de huisarts voor Efexor. Volgens de psychiater blijf ik Efexor best levenslang innemen omdat ik de 50 al ben gepasseerd. So what? Efexor heeft me mijn leven teruggegeven!

15-03-2019 | Vrouw | 59
venlafaxine (225mg)
Het middel kreeg ik voorgeschreven na suicidale gevoelens. Heb het nooit een prettig middel gevonden, vermoedde invloed op adrenaline aanmaak.

09-02-2019 | Man | 59
venlafaxine (150mg)
Bij mijn eerste depressie die op 3 maanden opklaarde, werd Efexor ingesteld aan 150mg als onderhoudsdosis gedurende 14 jaar. Gestopt in januari 2015 en begin maart 2015 gecrascht.

09-02-2017 | Vrouw | 59
venlafaxine (150mg)
Het heeft mijn leven op zijn kop gezet. Heb al 8 jaar een depressie (neem seroxat ) daar voor. Ik ben van de ene dag op de andere terug depressief geworden, ook al nam ik sexosat 20 mg. Ik werd zo depressief omdat ik dacht darmkanker te hebben. Ik was zo in paniek dat mijn huisdokter me zij dat het beter zou zijn dat ik een ander middel zou nemen dat krachtiger is , du[lees meer...]s kreeg ik efexor voor geschreven. Ook bleef ik seoxat nemen samen met efexor (samen 180 mg). Zij me dat ik na een tijdje seroxat moest afbouwen (wat ik niet goed begreep). Ben gestart met efexor de eerste dagen gingen goed tot de bijwerkingen begonnen, ben nog nooit zo bang en ongelukkig geweest, huilen, nergens meer zin, niet meer willen eten. En dan kwam de buikpijn er bij geen krampen gewoon buikpijn, vond het zo verschikkelijk, waren voor drie dagen in disney, het was een hel. Huilen, angst, buikpijn pffff niet te doen. Ben er na een maand mee gestopt ik kon niet meer, dan kwamen de ontweningsbijwerkingen, diarree en buikpijn, heb nog steeds met momenten buikpijn. Is hier iemand die er zoveel last van heeft, ik hoop het van wel dan zou ik maar pas gerust zijn ( nu kan ik weer niet naar het toilet net of alles stil ligt. Grtjs viviane

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum