Ervaringen met Efexor

venlafaxine

zweten depressief moeite met slapen

Chronische depressie (21 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (8 meningen)
Sociale fobie (4 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

10-11-2015 | Vrouw | 48
venlafaxine (75)
Ben overgestapt van Efexor naar eigenmerk venlafaxine. Beiden zijn in capsule vorm. Ik merk geen verschil. Heb in het begin ook eigenmerk venlafaxine geslikt in tablet vorm, daar werd ik misselijk van.

31-03-2015 | Man | 48
venlafaxine (37,5mg)
Tot 2014 gebruikte Efexor 7 jaar lang naar volle tevredenheid. Voelde me prima, wel bijwerkingen maar daar was mee te leven. Vermoeidheid, bewegende benen in de nacht , extreme dromen en bloedneuzen. Medicijn afgebouwd en ging eigenlijk prima tot januari 2015. Sinds januari weer depressief en angst- en paniek gevoelens. In overleg met huisarts weer begonnen met Efexor. Dez[lees meer...]e keer vreselijke paniekaanvallen en op slag impotent. Ondragelijk, gestopt en toen leek alles over. Nu sinds een week is alles weer terug. Vandaag terug naar huisarts voor Citopram. Hopen dat dit werkt. Blijkbaar kan een medicijn dat in het verleden goed werkte nu hele andere uitwerkingen hebben. Het zal dus proberen blijven totdat ik weer een medicijn heb dat bij mij past.

17-01-2019 | Man | 49
venlafaxine (337.5)
Al 17 jaar aan efexor/225 mg...sinds 8 jaar ziekte syringomyelie(ruggemerg). Hoop dingen gebeurt sinds die tijd.zowel zakelijk als prive....sinds oktober weer slecht in mijn vel,waarvan de laatste 4 maanden echt weer depressief met angst.. Nu weer bij psycholoog en psychiater..laatste maanden efexor naar 337.5 waarvan de laatste 4 weken naar 337.5..merk zeker geen voorui[lees meer...]tgang. Weet even niet of ik nu moet overstappen,of dat de efexor moet settelen op deze dossering. Iemand ervaring?

02-02-2017 | Man | 49
venlafaxine (75mg)
In 2013 begon ik met het gebruik van Venlafaxine dit ging zeer gemakkelijk, het opbouwen zat binnen 1 maand op 225mg geen bijwerkingen of geen last ervan. Na 1 jaar gestopt, afgebouwd tot 75mg daarna omdat de ontwenningsverschijningen te hevig werden gelijk gestopt twee weken goed ziek geweest, daarna ging alles geleidelijk weg tot ik schoon was, na een aantal maanden. N[lees meer...]ovember 2014 kreeg ik last van oorsuizen, redelijk hard en angstaanvallen via de huisarts weer opgebouwd tot 225 mg, mijn oorsuizen kon ik goed handelen met deze medicatie venlafaxine, na anderhalf jaar goed afgebouwd tot 37,4mg daarna gestopt, weer twee weken veel duizelingen. Na twee weken gestopt met blowen en roken en toen begon het weer: somber klachten ik dacht dit gaat weer de verkeerde kant op en begon gelijk weer met venlafaxine september 2016 alleen nu werkte het als een rode lap alles werd erger voordat ik het wist werd mijn oorsuizen ook erger, na twee maanden omdat ik het niet vond werken zoals ik gewend was gestopt, ik kwam niet hoger dan 75 mg dus weer afgebouwd naar 37,5 en kreeg mirtazapine voorgeschreven en ben die gaan verhogen, maar deze werkt totaal niet en nu ben ik bang voor AD geworden, omdat ik niet meer oorsuizen wil hebben dan er nu is dus schrijft de psychiater geen andere AD meer voor, praten moet de oplossing zijn maar mijn gevoel zeg iets anders ik voel mij al 6 maanden depressief, elk nadeel heeft zijn voordeel ben wel nog steeds gestopt met roken en blowen, maar gelukkiger niet.

19-06-2018 | Vrouw | 50
Chronische depressie
Efexor safe my life!! 1000 maal bedankt!!!!

17-03-2017 | Vrouw | 50
Angst
Ik hoop eigenlijk dat jullie mij kunnen helpen. Ik gebruik al jaren 150 mg en dat werkt prima. Als ik mijn grenzen overschreidt krijg ik een terugval. Ik twijfel enorm om te verhogen. Iedereen roept het is niet zo heftig maar het is wel mijn hel. Ervaringen met verhogen ja of nee?

03-07-2015 | Vrouw | 50
venlafaxine (150mg)
In 2002 begonnen met 150 mg efexor wegens crisis, ik lijd al van 45 jaar aan angsten, is nu een gegeneraliseerde angststoornis geworden. Het duurde ongeveer 5 weken voordat het werkte, daarna een periode van euforie (ik moest toen de Xanax afbouwen die ik tegelijkertijd gebruikte). Bijwerkingen die ik heel vervelend vond, droge mond, uit je mond ruiken, extreem zweten, gee[lees meer...]n libido meer, moeite met klaarkomen, spierkrampen in armen en benen, niet kunnen slapen zonder xanax. Helaas kan ik niet zonder, maar ben wel heel erg langzaam geminderd tot nu 75 gram. Dat is net genoeg, als het leven soepel verloopt. Stoppen of minderen moet je heel erg geleidelijk doen. Ik heb de korreltjes uit de capsules gehaald met een paar tegelijk, dat een paar weken volhouden, dan weer een paar korreltjes extra er uit halen enz. enz. Werkt uitstekend, geen last van afkickverschijnselen! Dit raad ik iedereen aan, ik heb er meer dan een jaar over gedaan om van 150 naar 75 te gaan, zonder een enkel probleem!! Voel nu wel extra spanning, meer gevoel (kan ook prettig zijn) maar de bijwerkingen zijn allemaal minder geworden, al zijn de meeste niet verdwenen. Ik ben nu 50 jaar, blijf het middel in ieder geval tot na de overgang gebruiken, daarna zien we wel verder.

20-05-2022 | Vrouw | 51
venlafaxine (75mg)
Ben 3 weken geleden gestart met Efexor. Eerst 1 week 37,5mg, dan 2 weken 75mg. Heb zowat alle bijwekingen had die je maar kan krijgen. Voelde me met de dag slechter. Gisteren in paniek mijn huisarts gebeld. Omdat mijn hartslag extreem hoog ging (pieken tot 172/min). ‘S avonds bij de arts geweest, die beslist heeft om onmiddellijk te stoppen. Nu moet ik 4 dagen “uitzuiveren[lees meer...]”, heb een bloedafname had en maandag de arts opbellen om te zien hoe het nu verder moet. Ik snap dat iedereen anders functioneert, mensen kunnen er goed op reageren, maar voor mij was het vreselijk….

30-04-2021 | Vrouw | 51
MS (multiple sclerose)
Ik kreeg na eerste opstoot 17 jaar geleden Effexor samen met nog andere medicatie, toen genoemd Amantan, in België niet meer te verkrijgen, Rebief, na jaren Rebif smart, en Trazolan, , na jaren ondervind ik dat ik goed bent in deze combinatie van medicijnen, en Effexor heb ik in begin wat grieperig gevoel gehad waarna het over ging, , was mer ook gezegd, dus neem tot nu t[lees meer...]oe nog steeds Effexor, in combinatie met de andere medicatie, ter behandeling voor MS, e, kan nog steeds genoeg functioneren, Na 17 jaar diagnose MS te hebben zit ik nog steeds niet in rolstoel, gaat wel geleidelijk achteruit, dus heb minder gevoel in rechter arm en been, maar ga nog steeds naar bos of strand gaan wandelen, ga paardrijden enz... dus je hoeft met de juiste behandeling voor je probleem ging schrik te hebben van Effexor!! Ik ben er heel tevreden van....

17-08-2019 | Man | 51
venlafaxine (150mg)
Ik neemde 2 jaar effexor excell in begin 75mg na een jaar 150mg.Het geeft rusgevend maar bij mij ik moest ELKE DAG een dutje doen van 2 tot 3 uur in n amiddag .Ik had ook hart kloppingen smorgens als ik wakker wier.Ik ben gestopt en probeer een andere therapie.

19-05-2019 | Vrouw | 51

22-04-2018 | Vrouw | 51
venlafaxine (37,5mg)
Na 7 jaren tobben en veel therapie heb ik me overgegeven, zo voelde het: een capitulatie. Ik begon met 75 mg en dat was niet fijn, die eerste nachten. Na een langzamere opbouw, via 37,5 mg voelde ik me na 2 weken veel beter. Alsof ik op vakantie was van mezelf. Ik hield zoveel energie over omdat ik geen strategie hoefde te bedenken om het normale leven aan te durven. Ik [lees meer...]heb enige jaren 75mg geslikt en wilde toen afbouwen naar 37,5 mg. Daarmee leef ik nu al jaren en met goede ervaring. Het is net het steuntje dat ik nodig heb om moedig te zijn en mijn angsten te overwinnen. Ik heb geen verschil gemerkt tussen Effexor en Venlafaxine.

09-02-2016 | Man | 51
Chronische depressie
WAT UW ARTS NIET VERTELT Welke stoffen verwoesten de bouwstenen van het zenuwstelsel? Er bestaan vier grote groepen: - De indolen (LSD, circadianes) - De pro-drugs (Cannabinoiden, anti-epileptica zoals Depakine, Lyrica, Topamax,Tegretol enz.en reagentia (Campral, Xyrem) - De phenylpiperidines (cocaïne, Ritalin,Concerta, paroxetine (Seroxat), trazodone (Trazolan), Ch[lees meer...]ampix, Brintellix (vortioxetine). - De phenyalkylamines, waarbij de phenylethylamines (Pervitin, Desoxyn,Aderall,amfetamine, methamfetamine, bupropion (Wellbutrin, Zyban), venlafaxine (Efexor) en de phenylpropylamines (Prozac, Strattera). Waarom verwoesten phenylalkylamines, phenylpiperides, indol(alkyl)amines, of pro-drugs, de bouwstenen van het zenuwstelsel? Een neuron heeft een celwand en een celinhoud. De fysiologie van beiden is zeer verschillend. De receptoren aan de celwand herkennen 'patronen' van energieleveranciers, waardoor 'fake-neurotransmittoren' er moeiteloos in slagen om via de celwand binnen te dringen in de fysiologische spitstechnologie van de celinhoud. Pech evenwel... De celinhoud is kieskeuriger. De vesikels, met de voorraden van de echte energie, herkennen de vreemde stoffen niet, en die blijven achter waar ze niet thuishoren waardoor hun magnetisch veld de fysiologische technologie van het neuron verbrandt. Via de voeding ontstaan metabolieten als energieleveranciers voor de neuronen. Wanneer samen met de voeding, tevens reagentia (als 'prodrugs') worden aangeboden, dan zullen die, net als de voeding door de mitochondrien van een energiecomponent worden voorzien. Vergelijk deze omvorming met de werking van het chlorofyl, waar CO2 verandert in koolstof (hout) en zuurstof (O2). Het stockeren van de nieuwe batterijtjes (serotonine, dopamine, tyramine, nor-adrenaline, en anderen) gebeurt in de vesikels, elk van hen bewaart de stofjes die men herkent. Wanneer die mitochondrien als voeding voortaan ook 'vreemde' grondstoffen aangeboden krijgen en die vervolgens tot een 'vreemde' energiecomponent gaan omvormen, dan zijn geen vesikels beschikbaar om ze te stockeren. Met als gevolg: een 'vreemd' elektromagnetisch veld in de zeer kwetsbare fysiologische omgeving van de celinhoud, die uiteindelijk ook onklaar raakt en compleet gaat afsterven. Eerste gevolg: Neuronen sturen geen prikkels meer en de functie van het zenuwstelsel is veranderd door 'storingen in het leidingensysteem'. Bijkomend: a) gewijzigde perceptie op de realiteit: antidepressief? Maar omwille van het niet-selectief verwoesten ontstaan tevens iatrogene, maar dan echte, depressies. b) controleverlies over gedrag: agressie, tics, wanen, hallucinaties, stemmen horen, ongeleide projectielen -> m.a.w. : hetgeen men psychotisch gedrag heeft genoemd. Tweede gevolg: Op het verwoesten van neuronen reageert het zenuwstelsel met een gevarenreflex, die a) het dopingeffect verklaart, b) een sympaticomimetische reactie veroorzaakt, die bloedvaten vernauwt, pupillen wijder maakt, het hongergevoel remt, huishouding van osteoblasten en osteclasten verstoort en daardoor het skelet breekbaarder maakt. Wanneer chronisch de meest fijne bloedvaatjes dichtgeklapt blijven, blijven de regio's waar cellen door een doorbloeding van zuurstof worden voorzien, onbevloeid en sterven die cellen af. Laat het nu net op die plaatsen zijn, waarvan men weet dat daar Alzheimer en vasculaire dementie's ontstaan. c) antistoffen vormt, in een poging om de vernietigende stoffen zo snel mogelijk onschadelijk te maken. Het vormen van antistoffen zorgt ervoor dat immunochemisch kan getest worden op de patroontjes van die afweer, maar voedt tevens een zorgvuldig taboe gehouden evidentie waarbij daardoor sommige kankers kunnen ontstaan. Weefsels, die chronisch en geforceerd via massieve celdelingen antistoffen aanmaken, reageren daar op die manier hevig op.

25-03-2015 | Vrouw | 51
venlafaxine (150mg)
Dit middel gebruik ik al vanaf 2005. Het haalt mijn pieken er wel af, maar voel me niet depressie vrij. Toch wel raar als je antidepressiva slikt. Mijn gevoel is vaak vlak. Mijn eetlust is erg slecht. Moet mezelf eraan zetten om te eten. Heb al een paar keer proberen af te bouwen, als ik dan op 112,5 Mg zat kwam mijn depressie heftig terug. Al met al een middel waar je ook[lees meer...] moeilijk van af komt. Met dit middel kun je dus niet zomaar stoppen. Dan krijg je ellende van dien aard die je niet wil hebben.

16-06-2015 | Vrouw | 52
venlafaxine (225mg)
De eerste keer nadat ik het had gebruikt, kwam na 1 uur mijn ontbijt er uit. De volgende dag tot na 1 week was is nog wel misselijk maar heb niet meer over gegeven. Ik ben begonnen met 37,5 mg en opgebowd tot 225mg. Nu zit is sinds ongeveer 6 jaar op 187,5 mg. Hiervoor heb ik verschillende soorten medicijnen gebruikt tegen mijn paniek aanvallen. Eerst zo'n 1,5 jaar Anafran[lees meer...]il wat toen ook goed werkte. De tweede keer werkte deze medicijnen al minder en de derde keer eigenlijk helemaal niet meer. Ook kwam ik hier enige kilo's van aan. Na mijn laatste zwangerschap, nu 16 jaar geleden, kwamen de paniek aanvallen weer hevig terug. Ik heb toen wederom therapie gehad, maar toen bij Ensis. Dit was toen nieuw. Het was de bedoeling zonder medicatie de klachten te bestrijden, maar omdat ik de klachten al zolang had ( vanaf 13 jaar en ben nu 52) en ook 3 jonge kinderen had rond lopen die toch ook van- en naar school moesten, ben ik in overleg met de huisarts Efexor gaan gebruiken. Ik heb hier nooit spijt van gehad en denk dat ik ze levenslang zal moeten blijven gebruiken. Na 1 maand gingen ze al werken. Ik moet zeggen dat ik niet altijd zonder klachten ben, maar er is tenmiste wel beter mee te leven. De bij werkingen vallen na zo 'n lange tijd eigenljk wel mee. Wel vaak een droge mond, weinig zin in sex, af en toe duizilig hoewel ik niet zeker weet of die door de effexor komt. Mijn andere klachten als veel hoofdpijn (ook spanningshoofdpijn) zijn er niet echt mee weg gegaan. Ook heb ik wel last van mijn gewrichten en rugklachten, maar die is niet de schuld van effexor. Ik ben trouwens ook niet van aan gekomen. Wel heb ik soms een onwezenlijk gevoel in mijn hoofd, dat ik wel eng vind.

01-02-2020 | Man | 53
Alcoholverslaving
Verschillende jaren efexor gebruikt. Hielp onrust en impulsen te beheersen. Ben sinds 2 jr gestopt via afbouwprogramma apotheek ( tapering-strip) geworsteld met herstel maar ben op weg naar volledig herstel. Gebruik dit middel niet te lang!