Mirtazapine

mirtazapine

Bij  AngstX

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

02-11-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

goede ervaring slaap goed.
26-05-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben van 15 mg naar 30 mg gegaan maar had met 15 mg al spiertrekkingen en zwakke bennen net of je door je benen gaat met lopen ik zit in de 4de week iemand met zelfde ervaring?
25-01-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb naar aanleiding van overspannenheid / burn out (en bijkomende angst/paniek aanvallen) van huisarts Mirtazapine voor geschreven gekregen. Gebruik dit nu ca. 5-6 weken. In het begin was het wennen. De afgelopen 3 weken gingen super goed. Ik kon de hele wereld aan. Gister middag echter, plotseling, een terugval. Somber en verdrietig. Jammer. Hoop dat het snel weer bijt[lees meer...]rekt en beter gaat.
21-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Kreeg het voor geschreven voor goed nacht rust, eerst sliep ik echt veel beter. Na een langere tijd werd dat iets minder. Maar merk dat ook als ik een keer niet in slaap kan komen dat ik toch niet over vermoeit raak. Kreeg het omdat ik tegen medicatie ben maar een angststoornis had, en de gedachte is dat ik de angststoornis redelijk goed onder controle kan houden mits i[lees meer...]k niet uitgeput raak. En sinds ik het middel gebruik een jaar of 5 ik weer normaal kan leven zonder overmatige last van de angststoornis. En dit werkt voor mij perfect.
02-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds kort gebruik ik dit medicijn en ik ben van de hel in de hemel beland. Mijn depressie is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook het vreselijke rot gevoel is weg.
22-12-2015

Mirtazapine (mirtazapine)

Zit gewoon niet lekker in mijn vel. Sport veel, maar de klachten die ik heb zijn gewoon niet grappig. Probeer er alles aan te doen om me lekker te voelen, maar het lukt gewoon niet. En het ergste is niemand begrijpt wat er aan de hand is. Dus heb ik van de dokter mirtazapine gekregen. Het werkt wel een beetje, alleen 15 kilo zwaarder geworden en veel last van een rood hoof[lees meer...]d. zit er wel aan te denken nu om het te gaan afbouwen. maarja eerst ff naar de dokter om te vragen hoe we dit gaan doen.
02-12-2015

Mirtazapine (mirtazapine)

Vanwege ernstige angstaanvallen en slapeloosheid begonnen met een lage dosis Mirtazapine (3,75mg). Slapen gaat hiermee perfect. Ben alleen wel 10 kg. aangekomen. Heb verder last van een soort duizeligheid, net alsof je hele zware voeten hebt en bijna door je benen zakt. Lange wandelingen zitten er daardoor niet in. Daarnaast voel ik me er anders door dan normaal, net als[lees meer...]of ik mezelf niet meer ben. Het is in ieder geval geen prettig gevoel. Na vier maanden besloten om te stoppen. Inmiddels uitgebreid met therapie bezig en omdat het volgens de specialist om een extreem lage dosis gaat, besloten om niet af te bouwen, maar ineens te stoppen. Vanaf dag 1 heb ik niet meer geslapen. Nu, na een week of zeven, wordt het heel langzaam iets beter, maar de angstklachten komen en gaan en zijn soms erger dan voor dit medicijn. Het (b)lijkt al met al om onttrekkingsverschijnselen te gaan, die maanden aan kunnen houden. In de officiële kanalen zoals Lareb wordt hier nauwelijks iets over vermeld, maar als je op Engelse sites zoekt is er veel over te vinden (Zoek op: Mirtazapine Withdrawal). In het kort is het dus een zeer effectief medicijn tegen slapeloosheid, maar als ik had geweten hoeveel moeite het stoppen kost was ik er denk ik niet aan begonnen, of had ik in ieder geval heel langzaam afgebouwd.
16-06-2015

Mirtazapine (mirtazapine)

De dierenarts heeft dit medicijn voorgeschreven voor mijn hond, omdat die angstig is, weinig at en sliep. Ondertussen neemt ze het een maand. Ze eet en slaapt beter. Jammer is ze nog niet aangekomen. Sommige dagen is ze nog erg angstig, maar we zien toch licht positieve progressie in haar gedrag. Voorlopig gaan we ermee door.
08-08-2014

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb al sinds enige jaren dat ik heel erg slecht slaap. Dit ging mij geregeld opbreken..... Nu slik ik sinds enige maanden mirtazapine. Nu maanden later, voel ik mij nu behoorlijk ongelukkig. Ik ben sinds gisteren gestopt met deze medicatie Voor dit gebruik woog ik 72 kilo en weeg nu 98 kilo, en kan niets meer aan wat kleding betreft. Daarnaast doet het lijken of i[lees meer...]k reuma heb, al mijn gewrichten doen heel erg zeer. Vooral mijn handen en voeten, ik kan moeilijk lopen op dit moment. Ook ik heb elke ochtend een droge mond als ik wakker wordt Slapen deed ik als een roos, maar wel heel vermoeid over de hele dag.... Dus voor mij alleen maar nadelen en ik hoop dat dit snel verdwijnt.......
15-07-2014

Mirtazapine (mirtazapine)

Gebruik nu 7 maanden 30 mg Mirtazapine per dag vanwege angst /paniekaanvallen. Ik neem het voordat ik ga slapen, want het werkt bij mij als een slaappil. De eerste dagen was ik overdag ook erg slaperig. Na een week kon ik weer werken. Het heeft nog wel een paar maanden geduurd voordat het duffe gevoel overdag verminderde. Na ongeveer 2 maanden voelde ik dat ik me minder d[lees meer...]ruk maakte om van alles. Mijn gevoel was er nog wel, maar ik werd niet onnodig zenuwachtig om dingen die mij normaal gesproken wel spanning geven. Maar dat effect bleek wisselvallig te zijn. Soms ben ik zomaar een paar dagen erg onzeker en angstig. Het voordeel van dit medicijn vind ik het effect op mijn nachtrust. Ik slaap gegarandeerd iedere nacht. Verder merk ik weinig positieve effecten, maar het feit dat ik nooit meer nachten lang wakker lig telt voor mij zwaar. Een nadeel is dat ik regelmatig wil snacken. Dat heb ik normaal gesproken niet. Mijn gewicht bleef jaren stabiel, maar na 3 maanden Mirtazapine gebruik was ik 7 kilo aangekomen. Ik heb met mijn arts afgesproken dat ik voorlopig doorga met deze medicatie, omdat het mij geholpen heeft geen benzodiazepines meer te nemen.
12-05-2014

Mirtazapine (mirtazapine)

Mirtazapine gebruik ik voor depressie die ik heb opgelopen door angst met de ziekte van mijn zoontje. Werkt wel goed maar inderdaad heel erg moe word ik er van. Hiervoor kreeg ik Citalopram, die echt heel erg was, hartkloppingen zweten, niet kunnen slapen.. gelukkig er van af. Daarnaast mag je 3 keer op een dag Oxepam gebruiken dat rustgevend is indien je bijwerkingen heb[lees meer...]t op dat moment. Hoop na een maand ermee te stoppen..
16-04-2014

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik neem nu Mirtazapine 15 mg -+ 15 dagen, ze zeiden dat het pas werkte binnen enkele weken ......Bij mij was het de 1 dag prijs! Neem ook Bromazepam 6 mg ermee, vind het raar morgen naar de DR daar ik wel de ganse nacht doorslaap en niks angst meer heb, geen gepieker, geen zenuwen, hadden met dat ook geven om te verdikken, maar kijk sinds ik dit neem heb ik geen enkel ho[lees meer...]ngervoel meer !!!!!!!!!!!!Raar!!!! Ook de ganse dag geen goesting iets te doen en word er juist niet vrolijker van, niks kan me schelen, zelfs m n vriend niet etc pfff weet het ook niet meer ben 60 jaar en maar 45 kg !!!!
07-12-2012

Mirtazapine (mirtazapine)

Afgelopen winter flink overspannen geworden door omstandigheden. Had hartkloppingen en angstaanvallen, kwam in een neerwaartse spiraal van amper slapen en steeds meer piekeren en kilo's afvallen. Kreeg eerst oxazepam maar dat was een korte termijn oplossing. Toen cognitieve gedragstherapie. Dan leren ze je hoe je moet denken om niet totaly fucked up te zijn. In het stadium[lees meer...] waarin ik zat landden de goede adviezen echt niet. Sertraline geprobeerd: Toen werd de paniek nog erger. Lang gewacht met een anti depressivum want ik wantrouwde de farmaceutische industrie en volgde goed het debat hierover. 5HTP, theanine, tyrosine, st jans kruid, alle natuurlijke middelen geprobeerd maar mijn angststoornis was 'not impressed'. Met tegenzin aan de remeron begonnen. Tijdens het opbouwen had ik als bijwerking dat ik me nog droeviger voelde. Ja het kon. Na ruim een week jankte ik niet meer elke dag. Na twee maanden merkte ik dat ik me neutraler voelde en m'n aandacht beter bij werk en huishouden kon houden zonder afgeleid te worden door in een maalstroom te geraken. Er is ook nog een stukje wat je zelf moet doen: voor afleiding zorgen en gezond eten en sporten. Je ruilt je angst of depressie in voor een chronisch hongergevoel. Dat is een bijwerking. Als je niet vanaf het begin op dieet gaat en gaat sporten kan je na een half jaar stoppen. Dan ben je niet alleen terug depresssief maar ook obesitas en diabeet erbij. Het medicijn werkt en helpt je je beter te voelen, amen. Maar je moet er aan werken dat je niet zo vet wordt als een pad en er een probleem bij hebt. 4 keer per week naar de sportschool en een atkinsditeet en slechts 5 kilo zwaarder. Ik mag niet mopperen. Nu mijn angst en depressie klachten weg zijn begint de honger irritant te worden en denk ik aan afbouwen. He het is Sinterklaastijd! O ja, je concentratie en je geheugen nemen ook wel wat af. Onhandig als je planner bent van beroep. Maar kom je echt niet uit je depressie of chronische angst? Geef het een kans. Het heeft mij geholpen in ieder geval. Geeft nooit op.
15-09-2012

Paniekaanvallen

Het medicijn (30mg) werkt bij mij goed. Alleen de dufheid overdag is soms een probleem. Heb na inname vaak last van zwevende benen in bed. Ik neem het nu in 2-3 uur voor het slapen gaan en dat gaat veel beter. Ik kom ook iets aan met mn gewicht echter is het nog te overzien. Het beter slapen sorgt ervoor dat ik overdag meer energie heb en de depressies en angsten sterk [lees meer...]verminderen. Ik was de bijwerkingen zat van de paroxetine en mn huisarts heeft dit geneesmiddel voorgeschreven en met succes! Nauwelijks bijwerkingen en een beter gevoel in je gestel!
18-05-2012

Mirtazapine (mirtazapine)

Al 1.5 jaar loop ik rond met ernstige duizeligheid en het gevoel dat ik val (alleen sta ik nog steeds overeind). Door deze klachten heb ik steeds meer paniek aanvallen gekregen. Zo'n 8 jaar geleden ben ik efexor gaan slikken, de eerste 6 weken was ik hieperdepiep, zag eruit alsof ik zo van een houseparty terug kwam, maar ze werkten wel. Toen ik zwanger werd moest ik er a l[lees meer...]a minute mee stoppen ( achteraf gezien een slecht advies). Na wel het nodige meegemaakt te hebben en een zoontje van 6 met ADHD ging het met mij weer bergafwaarts. Heb verschillende medicatie geprobeerd: escitalopram, paroxitine enz. Ik reageer oval hetzelfde op: de hele dag misselijk en totaal vd wereld. Toen begonnen met mirtazipine 15 mg, slapen was fantastisch, alleen wel de hele dag in de twilight zone, op advies vd psychiater naar 30 mg gegaan. Moet zeggen dat ik me zo'n 4 weken lang best ok heb gevoeld, tot 2weken geleden. De paniek is in alle hevigheid terug en ik ben zo duizelig dat ik amper recht kan blijven lopen. Heb het idee dat de mirtazipine is uitgewerkt, ook heb ik last van een soort zenuwschokken in mn hoofd.Psych gebeld en advies gekregen op te hogen naar 45 mg en 3x 10mg oxazepam. Hierbij slik ik nog 120 mg verapamil tegen hartritmestoornissen. gezien mijn heftige reacties of medicatie ben ik best angstig om op te hogen. Heeft iemand hier ervaring mee? Jacks
04-02-2012

Mirtazapine (mirtazapine)

Zeer slechte ervaring met dit medicijn, heel veel kwaadheid en woedeaanvallen door mirtazapine gekregen. Ben af en toe gewoon bang voor mezelf. Ook heel down en vijandig naar alles en iedereen, terwijl ik normaal gesproken het tegenovergestelde ben, ik kan heel veel hebben, wordt eigenlijk nooit boos en ben heel onzeker, door dit medicijn is dus mijn hele karakter verander[lees meer...]t. Ik gebruik het nu 2 maanden, heb 15, 30 en 45 mg gehad, maar het effect is hetzelfde ivm woedeaanvallen. Het helpt wel tegen alle angsten. Ook ben ik heel veel kg aangenomen. Vroeger heb ik 8 jaar remeron gehad (mirtazapine is de werkzame stof hierin) en heb toen alleen maar een positieve ervaring ermee gehad. Maar de echte remeron krijg ik niet bij de apotheek! Ik wil er zeker zo snel mogelijk vanaf!

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum