Ervaringen met Valdoxan

agomelatine

Chronische depressie (2 meningen)

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

14-02-2012 | Man | 47
Depressief
Enkele jaren geleden diverse middelen gebruikt en tot voor kort ook weer, maar door de vervelende bijwerkingen toch weer gestopt. Na bijna 3 weken Valdoxan eigenlijk helemaal geen bijwerkingen, lijkt het.. en hopelijk blijft het zo. Wat betreft het resultaat; weinig verbetering tot nu toe, maar wil het graag nog enkele weken of maanden de kans geven. Wel binnenkort in ther[lees meer...]apie, hopelijk is die combinatie dan effectief.

12-02-2012 | Man | 49
Depressiviteit
super medicijn, heeft enige aanloop tijd nodig gehad. geen enkele vorm van bijwerking die bij andere anti depressiva wel zijn. in combinatie met vit D werkt het nog beter

07-02-2012 | Vrouw | 19
Depressief
Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen omdat ik last heb van een depressie, slapeloosheid en angsten (dingen zien die er niet zijn 's nachts). Ik slik het nu ongeveer 6 weken en het bevalt redelijk. Ik slaap er in iedergeval beter door en ook mijn angsten zijn sterk afgenomen. Heb er soms nog last van maar niet meer zoals eerst. Ik lees hier vooral slechte ervaringen [lees meer...]en wilde daarom er mee stoppen. Ben toch blij dat ik het wel heb doorgezet ondanks alle bijwerkingen. De eerste twee weken heb ik met zware migraine doorstaan, terwijl ik nooit hoofdpijn heb. Ook had ik last van rugpijn en rare vlekken op mijn bovenbenen (huiduitslag?). Het is wel even doorbijten met dit middel, maar het helpt me nu wel redelijk. Wel heb ik nog niet zo heel veel gemerkt van het antidepressive gedeelte van dit middel. Wel voel ik me vaak wat suffig en wat vergeetachtig. Het is even doorzetten met valdoxan, maar ik vind dat de moeite wel loont.

02-02-2012 | Vrouw | 56
agomelatine
In een periode waarin ik dit middel samen gebruikte met Zopiclon, had ik last van handelingen bij verlaagd bewustzijn. Ik verstuurde bijvoorbeeld woedende mails, waar ik de volgende dag niets meer van wist. Dit had uiteraard beschamende gevolgen. Mijn indruk is, dat Zopiclon geen effect heeft gehad op de behandeling van angst en depressie.

31-01-2012 | Man | 40
agomelatine
Valdoxan helpt mij prima voor het slapen en merk zeker ook een verschil qua stemming. Stemming is erg verbeterd en de angsten zijn iets minder (nog niet over). Het helpt mij dus eigenlijk best goed! Wel een beetje maag/darmklachten gehad en wat rugpijn maar dat is te doen.

29-01-2012 | Man | 18
agomelatine
Hallo, ik heb een zeldzame ziekte, ik heb oren en een mond die steeds op en neer gaan en het is een ziekte jong begonnen is, toen ik 17 was, ik weet niet niet meer wat ik kan doen, ik heb meerdere artsen bezocht en het is de eerste keer dat ze dit zijn tegengekomen in hun carrière en ze hebben me valdoxan gegeven. Ik neem het nu 15 dagen zonder enig effect. Please help

27-01-2012 | Man | 37
agomelatine
Volgens intake psychotherapie zou ik matige depressie hebben. Huisarts schreef Valdoxan voor. Zeer slechte ervaring. Na een dag gelijk gestopt in verband met de zeer ernstige en vele bijwerkingen. Een uur nadat ik het middel ingenomen had, leegde ik de inhoud van mijn maag waarna ik naar mijn bed terug strompelde om ternauwernood niet ter aarde te storten vanwege de duizel[lees meer...]igheid die ik ondervond. Het zweet brak me uit en mijn gedachten raasden door mijn hoofd op ongecontroleerde wijze. Huisartsen zouden zelf de middelen moeten slikken om te proberen hoe het bevalt. Hetzelfde geldt voor het middel Roaccutane: dat zouden huidartsen moeten nemen om te ondervinden wat er dan met je gebeurt! Reken maar dat het middel onmiddellijk uit de roulatie wordt gehaald na een dergelijke ervaring. Daar ben ik 100 % van overtuigd.

24-01-2012 | Man | 33
agomelatine
Ik heb sinds 17 jaar last van een gegeneraliseerde angst stoornis en een depressie. Ik neem zo'n 13 jaar psychofarmaca, de eerste behandelingen die ik heb gekregen waren niet heel effectief, maar het doorzetten heeft uitbetaald, want mijn staat van doen is veel verbeterd in de loop van de jaren. Ik heb het goede middel gevonden en aangepast naar mijn dosering, daarom ik vo[lees meer...]el me goed en heb ik een goed leven teruggevonden,

20-01-2012 | Man | 32
agomelatine
Ik neem nu 10 maanden valdoxan. In het begin geloofde ik er in dat het zou helpen bij mijn depressie. De resultaten van de eerste maanden (moreel en psychisch) waren wel positief. Maar sinds enkele maanden, ben ik zo angstig en gestrest geworden dat ik weer terug bij af ben. Behalve op het gebied van mijn negatieve gevoelens, eerst waren die tegen mij gericht. En nu h[lees meer...]eb ik zin ze tegen anderen te richten. Wat te doen? Ik heb geen zin om een ..... te worden. Het lukt me op het momenten om mijn gevoelens de baas te blijven. Maar wat te doen als ik de controle verlies? Help!! Please!!

18-01-2012 | Vrouw | 50
Depressiviteit
Ik heb Valdoxan gebruikt tegen depressie en slecht slapen. Ik sliep wel beter, maar kreeg ernstige bijwerkingen in de vorm van dufheid, slaperigheid en ernstige vergeetachtigheid overdag. Heb daarom het gebruik moeten stoppen na slechts vier weken. Ik heb geen effect op mijn depressie ervaren, maar daarvoor heb ik het ook te kort gebruikt.

16-01-2012 | Vrouw | 64
agomelatine
Ik neem Valdoxan sinds juni 2010 en mijn leven is veranderd. Depressie is vergeten, ik ben vrolijker, reactiever en ondernemender. Geen problemen met inslapen, maar wel 1 tot 2 keer per nacht kort wakker worden. Weinig tot geen bijwerkingen op de reflux bij inname na.

15-01-2012 | Man | 34
agomelatine
hallo, ik gebruik valdoxan 25 mg nu sinds half november. ik heb nauwelijks last gehad van bijwerkingen, maar moet zeggen dat het nu na 2 maanden niet echt beter gaat. ik heb uiteraard ook wel goeie periodes. heb wel sinds ik het gebruik geen zware dip meer gehad, maar de somberheid en het rotgevoel voeren nog altijd de boventoon. moet ik verhogen naar 50 mg of gewoon no[lees meer...]g langer volhouden. weet iemand wat het effect is met alcohol? heb ook nog soms oxazepammetje nodig zo om de andere dag

14-01-2012 | Vrouw | 44
agomelatine
Ik werd hier erg ziek van. Ik kreeg ernstige maagpijn en mijn leverwaarden waren na een tijdje helemaal verkeerd. Ik moest met spoed stoppen. Ik mocht zelfs niet afbouwen. Het was tijdens een routine controle naar voren gekomen.

13-01-2012 | Man | 40
Depressief
Ik slik deze medicijnen nu anderhalve week. Ik slik 25mg. voor het slapen. Ik had direct na een paar dagen al effect op het slapen. Ik voel me rustiger in mijn hoofd en lig meer ontspannen in bed. Normaal werd ik zo ongeveer elk uur wakker en droomde hevig. Nu word ik nog steeds wel af en toe wakker maar minder vaak. Als het goed is wordt het nog beter. Ik hoop ook dat mij[lees meer...]n stemming beter gaat worden, voel me erg somber en pieker me suf. Ook heb ik een gegeneraliseerde angststoornis. Ik hoop dat deze medicijnen ook iets doen tegen de angsten. Bijwerkingen heb ik niet of nauwelijks: beetje duizelig en een branderig/irriterend gevoel in mijn slokdarm. Ik hoop dat mijn lever het goed blijft doen. Daar moet ik namelijk nog op geprikt worden. Als dat zo is hoop ik deze medicatie een tijd te kunnen slikken!

12-01-2012 | Man | 19
agomelatine
Valdoxan heeft me veel goed gedaan, vooral qua mijn slaap, die nu veel beter ''geregeld'' is. Het heeft me toegestaan om mijn dosis van mijn angstremmer (valium) te verlagen en heeft een effect op mijn depressie en ik heb een betere gezondheid op het gebied van slapen en stress. Voor het moment heb ik geen ongewenste bijwerkingen.

10-01-2012 | Vrouw | 29
ADHD