Ervaringen met Valdoxan

agomelatine

Chronische depressie (2 meningen)

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

10-06-2011 | Vrouw | 37
Ernstige depressie
Ik gebruik Valdoxan nu een week, ben wel nog aan het afbouwen van mijn oude medicatie (Sarotex, nu nog 50mg) Heb deze medicatie rond 2 jaar gebruikt, ben er 25kg!! door aangekomen, maar in het begin werkte het allemaal goed. Nu ben ik een week bezig met Valdoxan en voel me al stukken beter. Slapen gaat prima, heb alleen s'ochtends 'n beetje opstartproblemen, maar daarna [lees meer...]kan ik gelukkig weer alles doen en ben niet meer wazig (wat ik van Sarotex wel de hele dag was de laatste maanden) Deze week ben ik al 2kg afgevallen, terwijl ik normaal eet. Verder geen last van bijwerkingen. Hopen dat het zo goed verder gaat en ik snel van mijn oude medicatie af ben. En weer een beetje van het leven kan genieten. P.S. deze week niet een huilbui gehad :) ben erg blij met mijn nieuwe medicatie!!

06-06-2011 | Vrouw | 55
agomelatine
Burnout met angsten en nerveusiteit
De eerste 3 weken als bijwerking een "rommelige" buik en lichte hoofdpijn, maar was mee te leven. Verder voelde ik niets. Na 3 weken vreselijke last van maagkrampen en ernstige diaree, dat begon 's nachts en ging de hele ochtend door. Ik moest zeker 10 keer naar het toilet en was daar bij erg misselijk. Aanvankelijk dachten we aan een virus, maar het bleek een bijwerking v[lees meer...]an de Voldaxan te zijn. Na 5 dagen was ik 4 kilo kwijt en nog steeds niet opgeknapt en moest ik stoppen met het medicijn. De maagpijn werd onmiddelijk minder en na nog een dag stopte ook de diaree. Ik verwachtte dat ik nauwelijks bijwerkingen zou krijgen nadat ik gesopt was, omdat ik de valdoxan pas 3 weken gebruikt had, maar na 1 dag kreeg ik een flinke angstaanval. Gelukkig hielp de oxazepam om mij verder wat rustig te houden. Nu ga ik beginnen met Venlafaxine en ben zeer benieuwd hoe dat zal gaan. Jammer is dat ook dit medicijn weer opnieuw opgebouwd moet worden!

19-05-2011 | Vrouw | 31
agomelatine
het zou goed zijn om je 24u ritme te herstellen en geen gewichtsverandering geven...helaas... 8kg afgevallen, zeeeer slecht slapen, hoofdpijn, beroerd en spierpijn....

17-05-2011 | Vrouw | 42
agomelatine
Eind december heb ik zeer korte tijd Valdoxan (50 mg) gebruikt binnen een klinische setting. Als bijwerking had ik echter last van psychotische belevingen, waardoor het gebruik is gestaakt (in overleg met psychiater). Ik had deze bijwerking min of meer wel verwacht, aangezien ik dezelfde bijwerking ook had bij eerder gebruik van andere antidepressiva (het stoppen van het m[lees meer...]edicijngebruik leidde 2 jaar geleden onverwacht tot het verdwijnen van mijn psychotische symptomen).

16-05-2011 | Vrouw | 31
agomelatine
Ik ben Valdoxan in oktober 2010 gaan gebruiken na Remeron en Mirtazapine, die beide niet/nauwelijks werkten tegen mijn depressie, maar wel veel bijwerkingen gaven. Bij begin gebruik 25 mg knapte ik binnen enkele dagen (!!) op. Het herstel zette echter niet door waarna ECT werd ingezet. Dit hielp niet en in januari ben ik naar 50 mg gegaan. Sindsdien ben ik in een week of 5[lees meer...]/6 opgeknapt en bijna van mijn depressieve klachten af. Bij mij helpt het middel overigens niet voor mijn nachtrust; ik slaap (vaak) slecht in en ook slecht door. Mirtazapine werkte wat dat betreft stukken beter voor mij. Ik heb veel last van geheugenverlies en hoofdpijn, maar of dat met de Valdoxan te maken heeft?

10-05-2011 | Man | 49
Slecht slapen licht depressief
Gebruik Valdoxan 2.5 maand de effectiviteit is wisselend, inslapen gaat wel maar ben ik nog regelmatig na ongeveer twee uur wakker en slaapt daarna niet meer in. Het middel werkt redelijk tegen mijn depressie.

30-04-2011 | Vrouw | 56
Depressie en slapeloosheid
Sinds ik Valdoxan gebruik is mijn slaap verbeterd. Ik slaap nu tenminste in en ook redelijk door. Maar mijn depressieve klachten zijn helemaal niet minder. Ik word ook nog steeds rond 5 uur 's morgens wakker en kan dan niet meer inslapen. Als slaapmiddel werkt het bij mij dus wel. Maar op termijn weet ik het niet. Als anti depressivum heb ik er niets aan, maar een beetj[lees meer...]e kunnen slapen is wel heel veel waard.

28-04-2011 | Man | 21
Depressie/Slaaploosheid
Ik gebruik Valdoxan sinds maart 2010. Voor het slapen een heel geschikt medicijn! Vele andere slaapmedicatie waren bij mij uitgewerkt na enkele maanden maar gebruik dit nu meer dan een jaar en werkt nog steeds super! Voor depressie merk ik er niks van, gebruik 50mg per dag. Ben zeer tevreden voor mijn slaapprobleem!

17-04-2011 | Man | 45
agomelatine
Neem al 10jaar medicatie waarvan laatste 7jaar seroxat. Neem nu 2maanden valdoxan en ben zeer positief over medicijn. Heb terug gevoelens en emoties en zeer zeker terug zin in sex. Ma niemand mag denken de medicijnen de redding brengen, heb nieuwe wending in mijn leven en ja alles verandert in positieve zin.!!

16-04-2011 | Vrouw | 29
Depressie, angst
Valdoxan helpt wel bij het slapen. Nauwelijks tot geen bijwerkingen, het is waar wat men zegt over behoudt van libido en geen gewichtstoename! Voor mijn depressie had ik er meer van verwacht. Ik ben teleurgesteld in dit middel tegen depressie, ik heb nog steeds depressieve klachten!

16-04-2011 | Vrouw | 56
agomelatine
heb ook al aantal medicijnen gehad voordat ik valdoxan kreeg ,ben na 10 weken nog steeds niet opgeknapt,wel ben ik asertiever geworden,wat ook nodig is.ben zeer onrustig nog vooral s,morgens wil er van af , is gewoon niet prettig.of ik het blijf gebruiken?laat ik aan mijn psychiater over,26 april weet ik het.lees ook dat veel mensen het gevoel van onrustigheid hebben...

16-04-2011 | Vrouw | 44
Slapeloosheid en depressie
Ik slik nu 4 dagen valdoxan. Ik slaap al 3 nachten redelijk tot goed. Mijn ogen voelen af en toe alsof ze uit de kassen willen springen, en erg droog. (lastig met lenzen!) De eerste dagen was ik erg duf, maar ik heb het idee dat mijn lichaam er nu aan gewend is. Ik ben er rustiger van geworden, ik hoop dat het doorzet!

28-03-2011 | Vrouw | 48
Depressie en slaaploosheid
Binnen 1 week voelde ik me al langzaam weer de oude worden en had overal weer zin in. Nu ruim 1 jaar verder ben ik sinds 2 weken van 25 gr naar 50 gr overgestap in overleg met de arts. Ik slaap nog steeds niet goed en zou dat zo graag willen.

19-03-2011 | Man | 54
Deprerssief
Inmiddels dosering in overleg verhoogd, doorslapen gaat nu iets beter. Tevens inname tijdstip verschoven ipv 20.00 uur rond 22.00 uur. Nachtrust is echter niet optimaal, hiernaast is het onrustig wakker worden vervelend, dit voorkomt ook het weer verder kunnen slapern.

14-03-2011 | Man | 54
agomelatine
Ik gebruik het middel nu een paar weken. In slaap vallen is geen probleem, maar na een uur of 5 word ik onrustig wakker en kan dan niet meer doorslapen en dat ervaar ik als zeer vervelend.

27-02-2011 | Man | 44
agomelatine
WIE HERKENT DEZE BIJWERKING VALDOXAN? Ik heb de Valdoxan vier maanden gebruikt. Mijn ervaring was positief. Echter, ik kreeg na enkele weken gebruik last van droge ogen. De klachten beginnen vlak voordat ik naar bed ga. In de eerste uren van de nacht zijn mijn ogen extreem droog. Ik heb de arts gevraagd of er iets bekend is over deze bijwerking. Het is bij de fabr[lees meer...]ikant niet bekend en de bijwerking staat niet in de bijsluiter. Het is dus mogelijk dat de klachten los staan van de Valdoxan. Inmiddels ben ik gestopt met de medicatie, maar de klachten houden aan. Dat maakt het verband tussen de twee minder waarschijnlijk, maar volgens mijn arts is het ook niet uit te sluiten. Is er iemand die deze ervaring deelt?