Ervaringen met Valdoxan

agomelatine

Chronische depressie (2 meningen)

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

09-01-2012 | Vrouw | 43
agomelatine
Ik neem nu 1 maand valdoxan en ik voel me al wat beter, maar ik heb last van me maag en ik denk dat er nog wat meer tijd nodig was om me weer de oude te voelen, maar ik slaap heel goed sinds mijn arts de dosering verhoogd heeft naar 50mg twee weken geleden, nog 2 weken en ik zou me veel beter moeten voelen, ik heb er veel aan gehad en ik denk dat valdoxan heel effectief is[lees meer...]!!!!

28-12-2011 | Vrouw | 25
Depressiviteit
Ik gebruik valdoxan nu 1 1/2 jaar tegen depressie. Ik heb helemaal geen bijwerkingen ervan wat heel fijn is. Ook helpt het heel goed tegen slaapproblemen. Daar heb ik nl al zo'n 10 jaar last van, niet kunnen inslapen, niet kunnen doorslapen etc. Daar heb ik ook allerlei medicijnen voor gekregen die nooit echt goed of langdurig hielpen. Daar heb ik nu dus helemaal geen last[lees meer...] meer van, ik slaap als een roos. Tegen depressie is het middel bij mij niet zo effectief, alhoewel ik geen echt gigantische depressies (niet meer opgenomen ed) meer heb gehad sinds ik dit middel slik heb ik nog wel vaak depressieve periodes gehad die toch behoorlijk intensief waren. En dat terwijl ik ook nog Paroxetine max dosering en Abilify slik.

15-12-2011 | Vrouw | 24
agomelatine
Ik kreeg Valdoxan voorgeschreven omdat Mirtazapine geen effect had op mijn depressie. Volgens de huiarts zou dit medicijn geen tot weinig bijwerkingen geven. Nou, dat heb ik geweten. Na 3 dagen kreeg ik heel erg last van mijn ADHD, ik werd verschrikkelijk druk, praatte zo snel dat anderen mij vaak niet konden volgen en de drukte en chaos in mijn hoofd van echt mega. Ook g[lees meer...]ing het slapen echt niet meer. Zodra het licht uitging in de slaapkamer, werd ik echt helemaal panisch. Waarom en waarvoor ik zo bang werd, weet ik niet.....na een maand heeft mijn huisarts mij van de Valdoxan afgehaald en voor het slapen een spierverslapper gegeven.

01-12-2011 | Vrouw | 22
agomelatine
Ik heb Asperger en ADD, en ik gebruikte Valdoxan vanwege mijn depressiviteit. Ik wilde geloven dat het werkte, en hield mezelf dat ook voor. Hiervoor heb ik voor mijn ADD concerta/ritalin gebruikt die mijn autistische kenmerken versterkte en ik langer ging stilstaan bij mijn gevoelens en gedachten. Van concerta/ritalin ben ik veel afgevallen omdat mijn eetlust afnam. Toen [lees meer...]ik daarmee stopte en overging op Valdoxan kwam mijn eetlust terug en kwam ik 15 kilo aan. Helpt de depressieviteit ook niet als je bijna geen broek meer past.. Na 6 mnd ook hier weer mee gestopt.

29-11-2011 | Man | 63
Neerslachtigheid/angsten en paniekaanvallen
Gebruikt eerst jarenlang effexor 37,5 mg. per dag. Stapte over op valdoxan 25 mg per dag, 's avonds voor het naar bed gaan in te nemen. De eerste paar dagen ging het goed: slapen oké, geen andere bijwerkingen. Na twee maanden werd het slapen minder. Ik sliep wel snel in, maar werd rond 05.00 wakker en kon dan niet meer inslapen. De arts verhoogde de dosis tot 50 mg. per da[lees meer...]g, maar ik sliep steeds beroerder en korter. De laatste nachten kwamen er angst- en paniekaanvallen bij, tezamen met suicidale gedachten en vreemde en verwarrende hersenactiviteiten/beelden. De laatste nacht heb ik maar drie uur, erg onrustig, geslapen en ben de rest van de nacht angstig en paniekerig geweest. Mijn dokter heeft dit medicijn de volgende dag onmiddelijk gestopt en me weer teruggesteld op effexor 37,5 mg. Vanzelfsprekend hoeft mijn ervaring niet voor iedere gebruiker te gelden, maar dat het kan voorkomen is goed om te weten.

13-11-2011 | Man | 52
Paniek aanvallen
sinds 10 jaar gebruikte ik seroxat, 20 mg, 2 maal per dag. echter was de toename van het gewicht erg veel, maar ja dat neem je op de koop toe. de huisarts had voor mij een altrernatief nl. valdoxan. de overgang zou zonder problemen moeten gaan. helaas na 2 dagen kreeg ik hoofdpijn, en begon het te "flitsen" in mijn hoofd als met mijn ogen naar links of rechts keek. i[lees meer...]k kreeg hele sterke dromen, bijna nachtmerries. verder merkte ik dat ik erg emotioneel en ongeduldig werd. eerst dacht ik dat het te maken had met het afkicken van de seroxat. ik vertelde mijn ervaringen aan de huisarts en hij heeft mij direct een ander medicijn voorgeschreven binnen een paar uren waren de klachten verdwenen. sinds enkele dagen kamp ik nu met nekklachten, op dit moment weet ik niet of dat bijwerkingen zijn van het nieuwe medicijn of dat het nawerkingen zijn van valdoxan. effe afwachten

09-11-2011 | Vrouw | 41
agomelatine
Ruim een maand geleden gestart. In het begin last van droge ogen en extreme vermoeidheid maar na 4 weken gebruik veel verbetering. Ik slaap prima en mijn stemming is veel beter geworden. Ik voel me weer mezelf op een natuurlijke manier, dus voor mij een prima medicijn. Ik werk weer en doe weer leuke dingen.

04-11-2011 | Vrouw | 50
Depressie slaapprobleem
neem het nu 10 dagen , slaap iets beter en heb veel energie maar vergeet soms ook dingen , heb last van mijn maar en veel last vanm oorsuizen

04-10-2011 | Vrouw | 65
Slaap en antidepresiva
Hoi . Ik ben voor 8 weken terug begonnen met dit middel 25 mgr s avonds om 22.00 uur. Ik gebruik voor de nacht ook promethazine 25 mgr al heel lang. De eerste week lag een zware steen op mijn maag en kreeg het benauwd. Maar ja het moet ook de tijd hebben. Mijn slaappatroon was nog slechter; ik kwam niet in slaap en werd standaard als ik n paar uurtjes geslapen had heel vr[lees meer...]oeg weer wakker. Nu gebruik ik sinds 4 dagen 50 mgr. maar ik kan nog steeds slecht in slaap komen. En ik ben klaar wakker al heel vroeg, het geeft onrust omdat ik ook reuma heb en rust wel heel belangrijk is. Het enige positieve is dat ik innerlijk sterker lijk te zijn. Ik vraag mij dan ook af of ik ze niet beter s morgens in kan nemen. Maar als dat betekend dat ik geen auto kan rijden heb ik een groot probleem! Met de promethazine sliep ik dan nog even in, in de ochtenduren en ik had toch gemiddeld 4-5 uur slaap daar kom ik nu niet aan toe. En voel mij niet fris . Als dit zo blijft neem ik maar weer contact op. Ik heb niet eerder weer een afspraak dan over 3 en halve week. Ook ben ik gestopt met Lexapro [op eigen verzoek ik vond het allemaal zo veel worden ] maar ik weet niet of dat zo'n goed idee was. De enige optie is om de promethazine te laten staan, maar dat is nu net het enige middel waar ik mij goed bij voel en een beetje kan dommelen en slapen. Moeilijk hoor. Ik was op deze site omdat de arts vertelde dat dit een nieuw middel was met goede resultaten. We gaan nog even dapper verder. Ik hoop op n reactie! Groet Basfloor

21-09-2011 | Vrouw | 25
Depressie/adhd/pdd-nos
Ik kreeg valdoxan als medicatie omdat ik slecht sliep en heb last van een depressie en heb ook nog een handicap pdd-nos met adhd. Ik voelde me na enkele dagen zoveel slechter worden. Ik was toen opgenomen en daar legde ze de link naar nieuwe woonplek enzo. Maar sinds het weekend ging het zo slecht. Maandag wist ik het helemaal niet meer. Ik had echt alle moed opgegeven.Gis[lees meer...]teren weer met mijn spver gebeld en nu blijk. Alle bijwerkingen, zelf de rugpijn. had ik van dit middel. Echt belachelijk. Waar het middel voor bedoelt is, werkt niet. Ik heb hier voor in 3 jaar tijd wel 10 verschillende medicatie geslikt. Op dit moment slik ik oxazepam, anders trek ik het niet.

20-08-2011 | Vrouw | 59
Depressiviteit
In januari 2011 kreeg ik na een zware griep een ernstige depressie, die latent al wel een poos aanwezig was. Na 8 jaar tevreden efexor (laagste dosering) )gebruik, heb ik in 3 mnd. langzaam afgebouwd . In juni de dosering gehalveerd en in augustus begonnen pas de echte afkickverschijnselen (grieperig gevoel, super.gestresst, felle reacties) In oktober helemaal gestopt . M[lees meer...]et veel moeite heb ik het anderhalf jaar zonder A.D.volgehouden tot afgelopen januari.ik tot de conclusi kwam dat ik "levenslang" had w.b. A.D De arts heeft op mijn verzoek Valdoxan voorgeschreven en hoewel ik ook hoopte op een goede nachtrust, bleek het tegenovergestelde het geval. Ook was ik gedurende de dag erg moe, suf en slaperig. Na 2 weken merkte ik enige verbetering in mijn stemming , maar dat bleek te vroeg gejuicht. Na een paar maand moest ik tot mijn teleurstelling vaststellen, dat ik niet echt opknapte en moest toen alsnog weer aan de efoxor. Belangrijk te vermelden is, dat mijn leverenzymen in het bloed om de 6 weken gecontroleerd moesten worden. De eerste keer waren ze goed, maar de 2 keer waren ze al behoorlik opgelopen,wat de 2e reden was dat ik er mee moest stoppen. Al met al een zeer matig en teleusrstellend resultaat.in mijn geval.

17-08-2011 | Vrouw | 18
Heftige emoties angsten
ik ben nu anderhalf week bezig met het medicijn, voelde me heel erg goed maar sliep nog steeds niet goed in en MEGA onrustig terwijl ik lekker in mijn bed lag. in overleg zit ik nu op 50 milligram. dit is mijn eerste dag daarmee en heb hoofdpijn geen honger, maagpijn en voel me eigenlijk zwaar down. ik hoop dat dat straks weer weg is.

15-08-2011 | Vrouw | 36
Slaapproblemen, angststoornis, depressieve klachten
Sinds maart 2011 neem ik dagelijks 25mg Valdoxan. Ik was toen in opname. Valdoxan zou me zogenaamd helpen om mijn dag/nachtritme te herstellen. Ik ondervond echter absoluut geen verbetering. Slapen bleef een reuzegroot probleem. Ik had geregeld ook maaglast, 's nachts of 's morgens bij het opstaan. Dat verbeterde wel snel, eens ik had ontbeten. Ook op emotioneel vlak onder[lees meer...]vond ik geen enkele positieve invloed van dit middel. Toch wou mijn psy het liever niet afbouwen. Sinds eind mei 2011 neem ik er ook Sipralexa bij, dagelijks 10 mg. De eerste week was een hel. Ik had last van buikloop, maagpijn, spierpijn. Mijn angsten en depressieve gevoelens waren ontzettend versterkt. Na één week echter waren deze klachten verdwenen. Intussen zijn we 2 maanden verder en gaat het eigenlijk heel goed met mij. Ik ben bijlage niet meer zo emotioneel waar ik vroeger echt door emotie overspoeld kon worden. Ik herleef volledig en voel me veel sterker en krachtdadiger in het leven staan. Als ik me minder voel, gaat het sneller weer beter. Mijn 'veerkracht' lijkt sterk toegenomen. Wel heb ik veel slaap nodig maar ik slaap wel heel wat beter, is mijn libido sterk verminderd en heb ik veel drang naar zoet. Dat laatste had ik vroeger eigenlijk ook al wel. Sipralexa is voor mij het middel dat weer licht in mijn leven heeft gebracht, al probeer ik zelf ook wel toe te passen wat ik in de cognitieve gedragstherapie leerde.

12-08-2011 | Man | 53
agomelatine
Valt weinig over te vertellen. Merkte eigenlijk geen enkel effect. Verspilde tijd. Alleen als bijwerking meer zweten. Afbouwen was ook niet nodig. Geen ontrekkingsverschijnselen gehad.

03-08-2011 | Man | 46
Bi-polaire depressie
Valdoxan slik ik nu anderhalf jaar, eigenlijk als een soort slaapmiddel maar gezien mijn diagnose (bi-polaire depressie, al zeker 30 jaar lang) zou een antidepressief effect welkom zijn. Met de 'reguliere' medicijnen heb ik het een beetje gehad (lithium, allerlei soorten antidepressiva etc.) maar Valdoxan was nieuw en dus geen Prozac-nummer-zus-en-zoveel. Daarom wilde ik h[lees meer...]et wel proberen. Na anderhalf jaar 25 mg/dag te hebben geslikt, kan ik er wel iets over zeggen. Ten eerste werkt het bij mij uitstekend als slaapmiddel. Inslapen gaat goed en 's ochtends moet ik echt even op gang komen. Voor mijn gevoel verbetert de kwaliteit van de slaap - dus al zijn dan maar een paar uurtjes, de slaap zelf wordt beter. Secundair daaraan zouden depressieve problemen kunnen verbeteren, maar die ervaring heb ik helaas niet. Er zijn nog steeds (manisch)depressieve episodes, dat gaat gewoon door. Maar nu komt het: na anderhalf jaar slikken heb ik het idee dat het angst- en onrustgevoelens opwekt, en dan met name gedurende de eerste helft van de dag. Alsof het dan nog niet is uitgewerkt en 'iets' in het lichaam aantriggert waar het vanaf moet blijven. Het verloop van zo'n klachtenpatroon lijkt heel erg op een depressieve 'dagschommeling' die ik maar al te goed ken, maar ik vraag me af of dat het is. Ik verdenk Valdoxan er dus van en ik ga volgende week eens kijken wat er gebeurt als ik ermee stop. Mijn ervaring met welke psychoactieve medicijnen dan ook is dat (bij mij) bepaalde bijwerkingen pas na verloop van tijd kunnen ontstaan, en dat zijn niet zelden vervelende tot ernstige zaken geweest. Wellicht dat het met Valdoxan ook weer zo gaat. Samengevat: na ruim anderhalf jaar lijkt het angstklachten en gevoelens van onrust uit te lokken.

29-07-2011 | Vrouw | 41
agomelatine
2 weken aan de valdoxan.2 jaar geleden es antdepresiva gebruikt.Maar ernstige hoofdpijn en rare enge beelden.Hallucinaties.Dus meteen gestopt.Vandaar dat ik eerst nu de pil door de helft heb gedaan,om mijn licham te laten wennen.Eerst hoofdpijn,misselijk,last van bovenbuik,meer depressief,diaree.Maar niet in ernstige mate.Bijerkingen nu bijna weg.Maar merk verder nog niks.[lees meer...]Ga nu dan een hele pil innemen(25mg)Medicijn is vrij nieuw dus je weet niet zoveel.Zou graag andere ervaringen horen of het nu echt wel voor je depressie helpt.Slapen gaat heel slecht.Neem zelfs een diazepan in sávonds en slaap dan nog noet goed.Zonder de antiepresiva,vroeger met een diazepan,sliep ik wel goed.Dus zeker voor mij geen slaapmiddel.