Ervaringen met Fluvoxamine

fluvoxamine

Obsessieve-compulsieve stoornis (12 meningen)
Stemmingswisselingen (4 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Chronische depressie (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

25-10-2015 | Vrouw | 56
fluvoxamine (50mg)
Al jaren deze klachten, ik dacht aan hyperventilatie, dacht de vorige huisarts ook, deze huisarts zegt angst/paniek. Zodoende deze medicijnen, ze helpen wel, maar nog niet helemaal.

13-09-2015 | Man | 25
Depressiviteit
Enge gedachten toen ik dit middel gebruikte. Constante stroom van gekmakende gedachten

29-08-2015 | Vrouw | 24
fluvoxamine (100mg)
Na verloop van tijd heb je meer energie. Tablet is moeilijk in te nemen als je hem halveert en is dan ook vies. Kreeg kotsneigingen toen ik dat deed. Het is een relatief grote pil dus je moet dat wel kunnen.

30-07-2015 | Vrouw | 29
fluvoxamine (50mg)
Vanaf 1 april 2015 kwam ik thuis te zitten i.v.m. een reorganisatie bij mijn oud-werkgever. Een paar avonden daarvoor had ik mijn afscheidsetentje gehad en heb ik die nacht constant overgegeven (ik heb de laatste 18 jaar niet overgegeven). Omdat ik een enorme vorm van braakangst heb, begonnen daarna alle problemen. Doordat ik onbewuste stress had, had ik enorm last van m[lees meer...]ijn maag en was ik bang om over te geven. Zo bang dat ik constant als mijn maag 'raar' deed, een paniekaanval kreeg. Na 2 maanden was ik al 10 kilo afgevallen door de stress (ik at ook nog amper). Veel bezoekjes aan de huisarts gehad en die verwees mij op een geven moment door naar de psycholoog en gaf mij Oxazepam mee (kalmeringsmiddel). De Oxazepam sloeg snel aan en al snel was ik van mijn onrust en paniekaanvallen af. Helaas is de Oxazepam op een geven moment juist gaan tegenwerken waardoor het onrust en paniekaanvallen opwekte. Ben toen overgegaan op Alprazolam 0.25 mg. Deze werkte gelukkig al na een paar dagen en werd weer snel 'mezelf'. Maar toen ik die Alprazolam moest gaan afbouwen, begonnen de echte problemen pas echt. Mijn lijf was helemaal van slag en beleefde meer onrust en paniek dan dat ik voor het medicijngebruik heb ervaren. Kwam ook nog eens bij dat er uit een maagonderzoek kwam dat mijn maagklep niet goed sloot waardoor ik de rest van mijn leven medicijnen moest slikken. Gelukkig wist ik nu wel waar mijn maagklachten vandaan kwamen en dus geen reden had om te panieken als ik last van mijn maag heb. Ondertussen had ik ook een leuke nieuwe baan gevonden dus mijn psycholoog, huisarts en ikzelf dachten dat het hierdoor een stuk beter zou gaan, maar helaas..... mijn onrust en paniek werden alleen maar erger door de afbouw van de Alprazolam. Op aanraden van de huisarts ben ik toch begonnen met antidepressiva (kon echt alleen maar janken toen ik de beslissing genomen had, ik aan de antidepressiva. Je denkt altijd: dat overkomt mij niet). Begonnen met 50 mg per dag (1 tablet). Van bijwerkingen niets gemerkt. Na 1 week over op 75 mg (1,5 tablet). Ook geen last van bijwerkingen. Sinds dinsdag ben ik over op de 100 mg (mijn max) en merk dat ik nu onwijs last heb van de bijwerkingen in de vorm van onrust en paniek. Gelukkig slik ik de Alprazolam nog wel 3x per dag erbij om me zo 'rustig' te houden. Vandaag ging het op mijn werk bijna fout, voelde me zo onrustig dat ik een paniekaanval voelde aankomen. Gelijk Alprazolam genomen en naar mijn collega gelopen die van mijn 'situatie' op de hoogte is. Gelukkig daardoor weer wat rustiger geworden. Ik slik de AD altijd direct na het eten dus je zou zeggen dat je er 's avonds het meeste last van heb aangezien je piek een uur na het slikken is bereikt. Gisteravond amper last van iets gehad (beetje last van mijn maag, maar dat was het). Verder qua bijwerkingen valt alles me enorm mee. Maar die onrust en paniek die je de eerste weken hebt, is erg vervelend. Vooral omdat dat juist de reden is waarom ik aan de AD gegaan ben. Hoop dat dit niet te lang aanhoudt. Ze zeggen ongeveer 2 weken. Dan heb ik nog 1,5 week te gaan :( Maarja doorzetten maar!

15-07-2015 | Vrouw | 66
Chronische depressie
Ik gebruik Fluvoxamine al zo'n 20 jaar. Daarvoor gebruikte ik Anafranil. Fluvoxamine is de redding van mijn leven geweest!! Ik was heel erg depressief, was overal bang voor. Durfde niet naar buiten etc. Als ik stop met dit medicijn komt alles weer terug. Dat heb ik al een paar keer uitgeprobeerd. Wel moet je op je lever letten, want de leverwaarden gaan bij lang gebruik ac[lees meer...]hteruit. In het begin had ik ook bijwerkingen, maar na 3 weken begon ik al iets te merken. Nu ik al jaren op dezelfde dosis van 200 mg per dag staat voel ik me goed. 's Morgens en 's avonds een tablet van 100 mg laat mij al jaren een "mens" zijn. Ik miste dus eigenlijk het stofje Serotonine in mijn hersens!

08-07-2015 | Man | 37

19-05-2015 | Vrouw | 58
fluvoxamine (100mg)
Vanwege een paniekstoornis eind november moest ik dit middel innemen. Nog nooit heb ik me zo beroerd gevoeld en de naarste Sinterklaas ooit meegemaakt, al had dat niets met de goede man te maken. Ik lustte geen eten en de geur al maakte me misselijk en als de Oxazepam was uitgewerkt, voelde ik me leeg van binnen. Ik kijk er niet gek van op dat sommige jonge mensen zo ontsp[lees meer...]oren. Heb als een gek gesport om de spanning toch kwijt te kunnen. Het werd na vier weken wel geleidelijk beter, al had ik even een kleine terugval rond half december.

18-05-2015 | Vrouw | 42

03-05-2015 | Vrouw | 17
fluvoxamine (100mg)
Medicijnen werken wel waarvoor ze ingenomen worden. Enige grote minpunt is, de nachtmerries en het daardoor slecht slapen. Mijn dochter heeft daarbij prikkelbaar darm syndroom. En daar heeft het door de oververmoeidheid ook invloed op, wat nu ernstig begint op te spelen. Ik vraag me af of iemand daar tips of suggesties voor heeft. We gaan sowieso overleggen met de psychia[lees meer...]ter over wat en hoe nu verder.

13-04-2015 | Man | 41
fluvoxamine (100mg)
Ik heb twee periodes in mijn leven fluvoxamine gebruikt. beide waren periodes van ong twee jaar. Ik heb de eerste 8 weken vreselijke bijwerkingen gehad, met name het verergeren van de angstklachten, kaakklemmen en overmatig zweten 's nachts. Na 9 weken en ophoging tot 150 mg ging het medicijn voor mij werken en haalde het de scherpe kanten van de angst weg en werd ik energ[lees meer...]ieker en ging weer van alles ondernemen. In sept 2011 ben ik gestopt met fluvoxamine zonder noemenswaardige afkickverschijnselen. In 2013 kwamen mijn angstklachten weer terug en begin 2014 ben ik weer cognitieve gedragstherapie gaan volgen waarbij het advies was toch weer medicatie te gaan gebruiken, omdat ik heel erg bang was voor de bijwerkingen is dit keer gekozen voor een ander medicijn, lexapro, dat kan je opbouwen in druppelvorm.. deze neem ik nu vanaf jan 2015 en ik merk lichte verbetering maar ook nog steeds slechte dagen waarbij ik nog steeds 10 mg oxazepam moet gebruiken.. Verder neem ik in een avond 4 glazen wijn om te ontspannen, ik had het idee dat fluvoxamine beter aansloeg en twijfel dus om weer over te stappen maar dat haalt allesweer zo overhoop.... Iemand tips/ervaringen?

11-02-2015 | Man | 52
Manisch-depressieve stoornis

25-12-2014 | Man | 68
fluvoxamine
Gebruik dit medicijn nu 27 jaar. Als proefkonijn naar Utrecht geweest bij dr den Boer, waar eerst een ander medicijn werd geprobeerd, wat de situatie nog erger maakte. Kon al jaren niet verder van huis dan 1-2 km, vanwege paniekaanvallen. Was al 12 jaar verslaafd aan Temesta, maar kon hierna, daarmee stoppen. Voelde na een paar weken, dat mijn situatie verbeterde en he[lees meer...]b nadien de hele wereld gezien, maar altijd wel in gezelschap van mijn vrouw of zoon of anderen. Om te vliegen gebruik ik dan nog iets van Temesta erbij. Het zelfvertrouwen blijft toch een probleem. Vaak denken, als,als. Een paar maal geprobeerd te stoppen, maar steeds een terugval. Ben nu bijna 68 en sport veel, wat ik echt nodig heb. Ben altijd op gewicht gebleven. Sexueel actief, maar moeilijk klaarkomen.

08-12-2014 | Man | 29
fluvoxamine
Fluvoxamine deed NIKS tegen de angststoornissen. Maar werd er wel impotent van! Kreeg moeilijk orgasmes. Jammer voor een jongeman! Nu lekker geswitched naar 1mg Orap. Wat wel werkt en geen bijwerkingen geeft!

29-10-2014 | Vrouw | 61
fluvoxamine (100mg)
Neem fluvoxamine sinds juni 2013 voor paniekstoornis, ben gestart met 50 mg en opgedreven tot 100 mg, in mei 2014 werden de angsten beter en besloot ik samen met de psychiater om na 10 maanden te beginnen afbouwen met 10 mg per 14 dagen, ik begon lichamelijke klachten te ervaren, een zwaar uitputtingsgevoel onderaan de rug en tussen de schouders, ik kreeg last van plo[lees meer...]tse aanvallen van vermoeidheid en een zeer onrustig gevoel , ik voelde me algemeen onwel en zeer ongedurig, vond geen rust, na 5 maanden afbouwen voel ik me steeds nog niet beter, ik zit nu aan 10 mg en zou volgens mijn psy stoppen eind november, de dokter zegt dat de klachten te wijten zijn aan de onttrekking, ik ben zeer gevoelig voor medicatie en de klachten zouden nog een tijdje na het stoppen kunnen aanhouden, ik heb een slechte ervaring met deze medicatie daar ik de bijwerkingen erger vind dan de ziekte , dat had ik niet verwacht, ik hoop dat ik na het stoppen mijn innerlijk welzijn zal terugvinden, maar ik ben er van overtuigd dat ik nooit geen antidepressiva meer zal slikken.

01-09-2014 | Man | 37
Obsessieve-compulsieve stoornis
Goed medicijn maar wil afbouwen. Schrik van bijwerkingen en ben bang voor terugval Met name angst gedachten en nachtmerries,.waar ik na jaren vanaf ben wil ik niet terug. Iemand tips voor afbouwen?

29-05-2014 | Vrouw | 23
fluvoxamine
Hoi allemaal, plus minus een half jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van fluvoxamine voor mijn angststoornis. Het heeft mij in combinatie met mediteren en therapie ontzettend goed geholpen mijn angsten aan te gaan en bijna geheel te overwinnen. Soms nog een moeilijke bui maar kan hier nu rustig tegenover staan. Wel ben ik wat aangekomen en voel ik mij vaak er[lees meer...]g lamgeslagen, murw, afwezig, passief, nonchalant, extreem sloom. Dit is op sommige vlakken prettig, op andere jammer. Maar dat spreekt voor zich. Al met al erg tevreden, heb weer rust! liefs en sterkte