Ervaringen met Fluvoxamine

acute diarree

Obsessieve-compulsieve stoornis (12 meningen)
Stemmingswisselingen (4 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Chronische depressie (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

13-06-2012 | Man | 55
fluvoxamine
ik heb al meer dan 30j agorafobie, mijn leven is beperkt, maar ik verleg steeds mijn grenzen, reizen doe ik niet, maar wel veel met de fiets, het is er zo uit gegroeid na al die jaren, mijn eerste huwelijk is er onder door gegaan, ik was gebuisd als partner die nergens heen durfde, ik heb een hele rits psychen achter de rug en velen bezien je alsof je van Mars komt, ik heb[lees meer...] jaren sypralexa gebruikt, en het veranderde niet veel, nu gebruik ik sinds kort, floxyfral, en ik voel me bij een inname van 50mg per dag meer zelfzeker, dus positief, er zijn veel mensen met deze stoornissen, maar zelf ken ik er geen, iedereen spreekt wel van therapie, maar ik ben er nog nooit op aangemaand, mijn filosofie is: leef van dag tot dag: gisteren komt niet meer terug, en morgen weet je niet, dus leef vandaag!

12-06-2012 | Vrouw | 41
Angst
Ik slik de fluvoxamine nu een week of 6 tegen angsten en piekeren. Ik heb het idee dat ze nu beginnen te werken; het wordt wat rustiger in mijn hoofd. Omdat ik dit medicijn een jaar of 10 geleden ook al geslikt heb en toen in het begin ernsig last had van de bijwerkingen (misselijk!!!) ben ik nu met een hele lichte dosis begonnen (1/4 tabletje van 50 mg). Ik ben alleen de[lees meer...] eerste dag licht misselijk geweest en heb daarna niks meer gemerkt. Dus misschien een tip; heel langzaam opbouwen! De enige bijwerking die ik nu nog heb is dat het mijn hongergevoel onderdrukt en dus al 4 kg ben afgevallen en ik ben al geen zwaargewicht dus dat moet ik in de gaten houden.

09-06-2012 | Vrouw | 46
fluvoxamine
Met verbazing en ook opluchting stuitte ik op deze site. Wat zijn er ontzettend veel mensen die een angsstoornis hebben.Ik vind het wel erg dat men uberhaupt zo'n stoornis kan krijgen. Ik kreeg na mijn middelbare schooltijd een spierziekte,zeer ingrijpend, en kreeg angsten,hyperventilatie en straatvrees. Na eerst enkele jaren keihard gevochten te hebben kreeg ik een andere[lees meer...] AD, dat heeft geholpen om mezelf weer op te bouwen. Later op de Fevarin. Ik gebruik het nu 21 jaar, schaam me er wel voor . Ben inmiddels definitief afgekeurd. De vervelendste bijwerking vind ik dat rare gevoel in je hoofd, duizelig, raar met lopen en ook ik behoor tot de groep die goed zwaar is geworden. Blijkt dat fluvoxamine ook eetlustopwekkend is, en ik ben al een Bourgondisch type... Ik ben een Hooggevoelig persoon, een HSP , nu hebben ze er een naam voor. Ik zit al jaren op een vaste dosis van 3 keer 50 mg per dag. Ik slik de laatste tijd wel oxazepam erbij. Moet meer gaan gebruiken van psychiater omdat hij vindt dat ik onderdoseer, maar bij een hogere dosis word ik zo akelig in mijn hoofd wat me weer angstig maakt buiten. Ik ga nu met kwart tableeten ophogen, ik merk binnen een paar dagen verbetering qua paniek en angst. Ik hoop maar dat dat duizelige gevoel minder word want mijn arts suggereerde dat ik wellicht helemaal kon afbouwen en Prozac kon gaan nemen, maar dat zie ik dus helemaal niet zitten... Mocht iemand ervaring hebben met het afbouwen van fluvoxamine en overgaan op een andere AD hoor ik graag deze ervaring. Veel sterkte allemaal

03-06-2012 | Vrouw | 63
fluvoxamine
Ik gebruik dit middel pas kort, mijn grootste probleem is dat ik voortdurend niet gewoon moe ben, maar totaal futloos. Met veel moeite houd ik het vol om te blijven werken. Kan iemand mij vertellen of deze bijwerking minder wordt na verloop van tijd? Ik denk dat ik liever depressief ben dan zo beperkt in mijn bestaan. Hoop op positieve berichten! Ik heb al 6 of 7 andere [lees meer...]middelen geprobeerd, maar hiervan had ik heel ernstige bijwerkingen, dit is mijn laatste poging.

28-05-2012 | Vrouw | 65
fluvoxamine
Ik slik dit medicijn tegen straatfobie, 20 jaar heb ik binnen gezeten waarvan 7 intensief. in 2006 stond er een artikel in de krant over fevarin en ik werd gebeld door een kennis. Ik heb het gelijk aangevraagd bij de huisarts en na 6 weken ging de wereld voor mij open, letterlijk en figuurlijk. Ik heb toen de seresta helemaal afgebouwd. Een keer heb ik geprobeerd af te bou[lees meer...]wen, maar de angsten kwamen in alle heffigheid weer terug. Ik leef nu met de gedachte dat ik dit medicijn tot mijn dood zal moeten slikken. Ik heb bijwerkingen, maar weet niet of het van dit medicijn komt, soms zeer duizelig.

24-05-2012 | Man | 46
fluvoxamine
Sinds 1994 gebruik ik Fluvoxamine (vooheen fevarin) Ik ben nu 10 dagen bezig met afbouwen van 100 mg naar 75 mg. Eerste week ging goed, maar in de tweede week voelde ik de klachten zoals je die ook hebt als je het weleens een dagje bent vergeten in te nemen. Nu is het zo dat ik ook wisseldiensten draai op mijn werk. Suisingen in mijn hoofd. Licht on-controleerbare spier[lees meer...]en. Misselijkheid en concentratie problemen spelen nu op. Ik weet niet of het verstandig is om nu door te gaan met afbouwen aangezien ik een behoorlijk verantwoordelijke job heb. Wie heeft er tips voor mij met afbouwen icm het werken van wisseldiensten?

23-05-2012 | Vrouw | 17
Depressiviteit
hallo, mijn naam is melody. ik was 16 toen ik fluvoxamine ging gebruiken omdat ik zwaar depresief was. ik woonde ook niet meer thuis...naja dat kon ook niet meer....en ik praate niet enz en piekerde. waardoor een psycholoog me dit medicijn voorschreef. in het begin merkte ik dat ik niet meer na kon denken...na 3 maand kwam ik aan...door die medicatie. dus tjah ik had anore[lees meer...]xia en vond dat vreselijk! maar ik ging verder totdat ik beter was alleen ben ik TE veel aangekomen en dat vind ik wat minder. geklukkig ben ik er mee gestopt:)

04-05-2012 | Vrouw | 36
fluvoxamine
Ben 4 april begonnen met fluvoxamine 50 mg,de eerste twee weken waren een hel,heel veel bijwerkingen,moet ook 3x per dag oxazepam erbij slikken,na twee weken wilde de huisarts al verhogen,maar dat heb ik af gehouden,sinds vandaag is het opgehoogd naar 75 mg per dag,op eigen verzoek,omdat ik heel snel en fel reageer op medicijnen.ik moet nu een paar dagen afwachten hoe ik r[lees meer...]eageer.als ik het idee heb dat ik stabiel ben,mag ik zelf op mijn eigen manier de oxazepam afbouwen,over twee weken moet ik terug komen bij de huisarts en gaan we waarschijnlijk naar de 100 mg toe.ik ben nog wel vermoeid en heb ik regelmatig hoofdpijn,bloed ik idd wat sneller en heb ik sneller blauwe plekken,maar dat kwam ook omdat ik van de trap ben gevallen.mijn man en ik zijn sinds afgelopen weekend weer eens wezen stappen,iets wat ik lang niet heb kunnen doen vanwege angsten.op de eerste twee weken na en de nog hebbende vermoeideid(ook door slaap te kort in bijna 2 1/2 jaar) ben ik zeeer tevreden over het middel en kan ik weer na bijna 4 weken een beetje auto rijden.

22-04-2012 | Vrouw | 36
fluvoxamine
gebruik nu anderhalf jaar drie kwart tablet van 50mg.Ging super!Nu dip...huisarts vond dat ik weinig gebruikte en nu slik ik sinds vier dagen een hele tablet van 50 mg.Nu moe,en weinig concentratie,duizelig.Best veel last van en dat had ik niet verwacht.Hoe lang gaat dit duren?

31-03-2012 | Man | 27
fluvoxamine
Helpt erg goed tegen het dwangmatig piekeren. Bij te hoge dosering last van erectieproblemen en verergering van manische klachten. Slik nu anderhalve tablet van 50mg en dat bevalt prima!! Wil nooit meer zonder...

18-03-2012 | Vrouw | 52
Depressiviteit
Gebruik dit middel sinds 2006 na 2x cipramil te hebben gebruikt, wat geen goede resultaten gaf. Met fluvoxaxamine merkte ik na ongeveer 6 weken dat ik mij beter voelde. Kon weer redelijk slapen en kon 'wat afstand'nemen van alles kortom maakte me niet meer zo druk om van alles en nog wat. Ben toen ook na 6 jaar uit de betaalde arbeid te zijn geweest, begonnen met een werke[lees meer...]rvaringsplek. Kon toen wel in de ziektewet blijven, waardoor er niet teveel stress ervaren werd. In 2009 langzaam afgeboud en uiteindelijk gestopt, waarna ik ieind van dat jaar weer enorm angstig werd (op dat moment veel stress). ben in overleg met de huisarts meteen weer met fluvoxamine gestart en voelde me na 2 verschrikkelijke eerste weken in de opbouwfase, weer veel beter. Was na enkele weken weer aan het werk. heb nu een ontzettend leuke baan en geniet volop van het leven. kortom erg blij dat er zo'n middels bestaat (3 zussen en een broer slikken ook antidepressiva; we hebben dus duidelijk genetisch aanleg!). Al moet ik zeggen dat je ook aan jezelf moet werken naast het slikken van medicatie, dus je bijv. afvragen waarom je alles zo perfect wilt doen, leren fouten te maken, want niemand is perfect en het leven is er om te leren. Nu geen last van bijwerkingen alleen snel erg warm, maar dat ligt volgens mij ook aan de overgang. Een ieder die worstelt met depressieve cq. angstgevoelens heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat deze informatie je wat verder kan helpen.

17-03-2012 | Vrouw | 42
fluvoxamine
Heb dit middel een week of zes geslikt. Werd er dood en dood moe van en depressie verergerde met de week. Kreeg steeds meer suïcide gedachten, die ik nauwelijks kon controleren. Middel was voorgeschreven door huisarts, ben op advies van psychiater in drie dagen gaan afbouwen en gestopt. Na het stoppen veel labieler en agressiever maar suïcide gedachten zijn weg.

08-03-2012 | Man | 40
fluvoxamine
Ben na een heftige tijd begonnen met Fluvo 50mg. Heb eigenlijk geen last gehad van de bijwerkingen. Nou moet ik zeggen dat ik zelden last heb van bijwerkingen bij het gebruik van een medicijn. De 50mg hielp niet en is verhoogd naar 100mg waardoor ik me na een aantal weken wel beter voelde. Op een gegeven moment mee gstopt omdat ik melzef niet de rest van mijn leven die med[lees meer...]icijn in zag nemen. Na ongeveer een week of 4 ging het mis en bleek dat je met dit medicijn niet zomaar mocht stoppen. Weer begonnen en na een aantal weken ging het weer beter. Nu nog steeds geen last van de bijwerkingen. Op dit moment ben ik onder behandeling bij een psycholoog. Met hem overlegt of ik niet wat anders kon krijgen dan die 50mg Fluvo. Hij heeft overlegd met de huisarts en daar moet ik morgenochtend heen . Volgens de huisarts zou 100mg genoeg moeten zijn voor mijn angstklachten welke ik al sinds 1992 heb. Ik heb in de tijd wel geleerd hoe ik hiermee om moet gaan, maar ja, je hebt ook wel eens mindere dagen. En het gaat mij juist om die minder dagen, daar blijf ik dan naar mijn mening wat lang in hangen. Ik wil gewoon zijn, gewoon de leuke dingen in het leven kunnen doen zonder daarbij hoeven na te denken over je angststoornis. De dingen doen die ik vroeger ook leuk vond en nu nog steeds leuk vind maar het gewoon niet durf. Over het algemeen functioneer ik redelijk in de maatschappij en de meeste mensen merken er niets van. Alleen als je me erg goed kent zie je het op de mindere dagen.

14-02-2012 | Man | 65
fluvoxamine
zonder dit middel overheersen mijn emoties en word ik geleefd door angsten, dwang-gedachten en agressieve gevoelens. Met dit middel raak ik in evenwicht en kan ik relativeren. Nu kan ik tenminste gewoon mijn werk doen, winkelen, autorijden en omgaan met vrienden en kennissen. Ik heb wel eens getracht te minderen, maar mijn omgeving en later ook ikzelf, merkte direct dat [lees meer...]ik veranderde. Ik zal het wel altijd moeten blijven gebruiken. Eigenlijk had ik het vanaf mijn geboorte moeten hebben.

09-01-2012 | Vrouw | 38
fluvoxamine
helpt goed voor angst en spanning maar vind dat het heel lang duurt dat het helpt.. Ik let de hele dag op mijn ademhaling en niemand kan mij vertellen wat ik daartegen moet doen. Dan maar dit medicijn, slik het nu zes weken maar het helpt nog niet echt goed. Weet wel uit eerdere ervaringen dat het goed hielp dus mss moet ik nog even geduld hebben...

04-01-2012 | Vrouw | 14
fluvoxamine
zelf heb ik nu eigenlijk al heel mijn leven autisme waarvoor ik fevarin gebruik. Zelf ben ik altijd erg met bijwerkingen