Ervaringen met Fluvoxamine

Stemmingswisselingen (4 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Chronische depressie (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

27-10-2013 | Vrouw | 20

04-10-2017 | Man | 25
Obsessieve-compulsieve stoornis
Ik kamp al mijn hele leven met dwangmatig nadenken over dingen die ik eng vind, voornamelijk voortkomend uit mijn traumatische jeugd. Heb voor deze trauma's verschillende therapieën gehad, tot ik eens een trigger had met een gebeurtenis en er iets in me knapte waardoor de OCD mijn leven overnam. Ik kamp met een PTSS, OCD en Depressie. Allen erg geschikt voor antidepressiva[lees meer...] (SSRI). Ik wou hier nooit aan omdat ik het rommel vind, ik ben hier deels op terug gekomen, want het kan wel effectief zijn. Icm dag therapieën in het AMC voor OCD heb ik leren omgaan met OCD. De medicatie helpt het angstgevoel te neutraliseren, OCD komt voort uit angst en daar controle op willen hebben. Het helpt mij zeker dit probleem beter aan te kunnen, echter niet klaar kunnen komen (alsnog beter dan geen erectie zoals ik had met lexapro) is vrij frustrerend, zeker op je 25e. Daarbij heb ik de kenmerkende bijwerkingen voor een SSRI, moe! Veel vermoeid, alsof er een constante helm over mn hoofd zit. Ben verder niet echt afgevlakt in mijn emoties, maar merk wel dat ik iets stabieler in 't leven sta. Ik mag twee jaar na mijn dag behandeling in het AMC starten met afbouwen, ik hoop dat het op 100 mg nog steeds effectief is met minder bijwerkingen. LET OP! je moet dit wel consistent slikken, ik heb het eens 1,5 niet kunnen slikken omdat ze op waren. Ik kreeg toen enorm vage afkickverschijnselen.

14-05-2018 | Vrouw | 27
Obsessieve-compulsieve stoornis
met mijn vorige medicijn (fluoxetine) lukt het mij niet meer een orgasme te bereiken, daar heb ik met dit medicijn totaal geen last van. Om de verder werking te kunnen beoordelen, gebruik ik het nog iets te kort. Bijwerkingen op dit moment zijn vermoeidheid en slapeloosheid.

19-03-2018 | Man | 28
Dwangstoornis
In gebruik voor dwangstoornis. In het begin zeer veel bijwerkingen, moeheid, slapheid, suf gevoel, vaak misselijk. Overwogen om met het middel te stoppen. Na 8 weken namen de bijwerkingen af. Misselijkheid slaat over in moeheid, iedere dag een dip van 2-3 uur. Dosering niet verhoogd in verband met hoeveelheid bijwerkingen. Dwangmatige klachten zijn significant verm[lees meer...]inderd bij behandeling icm cognitieve gedragstherapie. Wil op lange termijn wel stoppen met het medicijn om meer energie te krijgen.

26-04-2023 | Vrouw | 29
fluvoxamine (50mg)
Obsessieve-compulsieve stoornis
Ik was heel bang om met dit medicijn te beginnen, omdat ik veel slechte ervaringen over bijwerkingen las. Echter was mijn ocd zo erg dat ik wel iets moest doen. Ik slik het nu 3 weken en ik kan echt zeggen dat het me erg helpt. De handelingen en routines zijn er nog steeds, maar ik voel geen constante paniek meer. Ook is het makkelijker om tegen mezelf te zeggen sommige ha[lees meer...]ndelingen niet meer uit te voeren. Qua bijwerkingen ben ik op dit moment alleen nog maar heel moe als ik wakker word. Ik neem de pillen (150 mg) voor het slapen in en dan ga ik in een soort coma. Ik heb tot nu toe geen last van mn maag, slapeloosheid of gewichtstoename gehad. Ik ben zelfs wat afgevallen. Ik hoop dat ik met deze review mensen kan overtuigen dat het echt de moeite waard is om het te proberen. Het is mij echt heel erg meegevallen.

19-08-2023 | Man | 31
Obsessieve-compulsieve stoornis
Vanaf m'n 14e heeft een psychiater mij fluoxetine voorgeschreven. Dit middel enkele jaren genomen, vervolgens ben ik gestopt met fluoxetine, om te kijken of ik ook zonder medicatie kon. Vervolgens belandde ik in deprimerende fase, waarin ik neerslachtig en somber was, geen energie. Vervolgens begonnen met het nemen van fluvoxamine, en dit opgebouwd tot 200mg per dag. Ik b[lees meer...]en er over 't algemeen wel tevreden over: heb meer rust en ervaar meer energie om dingen te ondernemen! Wat bijwerkingen betreft, baal ik er ontzettend van dat het m'n libido enorm verlaagd en hierdoor erectieproblemen ervaar en nauwelijks een orgasme kan bereiken. Dit heeft me er meerdere keren tot gezet om op eigen initiatief te gaan minderen in dosering van het nemen van fluvoxamine, maar dan gaat m'n gemoedstoestand omlaag en functioneer ik niet 100%....dus het zal nooit altijd 100% perfect zijn! Wel wil ik graag vragen of jullie dit herkennen: erectieproblemen en klaarkomen? Zo ja, hoe ga je hiermee om en heb je eventueel tips voor me, want het lijkt me zo fijn om hier weer volledig van te kunnen genieten! Verder merk ik dat ik ook wel snel vergeetachtig ben, aangezien deze medicatie ervoor zorgt dat het gedachten snel los laat! Ohja...en ik drink graag op z'n tijd een biertje, maar ook hierbij geld: wissel af met cola! ;)

01-09-2014 | Man | 37
Obsessieve-compulsieve stoornis
Goed medicijn maar wil afbouwen. Schrik van bijwerkingen en ben bang voor terugval Met name angst gedachten en nachtmerries,.waar ik na jaren vanaf ben wil ik niet terug. Iemand tips voor afbouwen?

30-06-2017 | Man | 49
fluvoxamine (50mg)
Obsessieve-compulsieve stoornis
Heb feverin 15 jaar gebruikt. In jan 2017 begonnen met afbouw. Uiteindelijk in maart 2017 gestopt. Ging in principe goed... maar door privé problemen en de verkoop van mijn huis, begon ik weer te malen in mijn hoofd en werd ik depressief. Nu sinds 3 dagen weer begonnen met 50 Mg in de morgen. Heb last van trillende benen en weet van ellende niet wat ik moet doen( lig op b[lees meer...]ed of op de bank) depressie lijkt nu heftiger. Zal nu gewoon moeten doorbijten.

27-04-2016 | Man | 60
Goed effect