ziekte

Bestaat uit:
Dwangstoornis (31)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor obsessieve-compulsieve stoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: obsessieve-compulsieve stoornis

13-10-2018

Seroxat (paroxetine)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Jaren geslikt, ongeveer vanaf mijn 19e Werkte het beste tot nu toe tegen dwang. Kwam vooral na mijn 40ste zoveel aan en heb toen VAN ALLES geprobeerd om af te vallen. Niets werkte! Geprobeerd af te bouwen met vloeibare vorm, heel langzaam. Zeker een jaar zwaar kl*te gevoeld, tijdens afbouwen, zeer kort lontje, snel huilen, irritaties, bang. Wat een hel. Toen pas, in com[lees meer...]binatie met dieet, gingen er heel langzaam 5 kilo vanaf. Helaas kwam de dwang terug. Nog fevarin geprobeerd, maar te weinig effect., Weer Seroxat, weer kilo’s erbij, helaas merkte ik pas bij 30 Mg (i.p.v. jarenlang 20 Mg) en lange tijd verbetering. Nog meer kilo’s erbij. Van 65, naar 70, nu op 87 kilo(!) ik eet gezonder dan ooit dus niet door eetaanvallen oid. Schildklier, suiker, allemaal getest. Wie heeft DE tip om toch af te vallen tijdens gebruik Seroxat, ik weet het niet meer en kan geen positief verhaal vinden als het gaat om afvallen tijdens gebruik hiervan.
29-08-2018

Obsessieve-compulsieve stoornis

Effectief, maar gewichtstoename. In overleg met specialist af gaan bouwen, tot 0. Drie maanden zonder medicijnen, zware terugval gehad waardoor ik direct weer aan de medicijnen moest. Toen gekozen voor escitalopram
29-08-2018

Escitalopram (escitalopram)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Het heeft effect, echter bij mij is de gewichtstoename zeer ernstig waardoor ik wens te stoppen. Echter is dit (nog) niet wenselijk door mijn specialist.
14-05-2018

Obsessieve-compulsieve stoornis

met mijn vorige medicijn (fluoxetine) lukt het mij niet meer een orgasme te bereiken, daar heb ik met dit medicijn totaal geen last van. Om de verder werking te kunnen beoordelen, gebruik ik het nog iets te kort. Bijwerkingen op dit moment zijn vermoeidheid en slapeloosheid.
14-05-2018

Obsessieve-compulsieve stoornis

Gestart met fluoxetine omdat deze bekend staat In het begin last van hoofdpijn, vermoeidheid en slecht slapen. Ook was mijn eetlust afgenomen met gewichtsverlies tot gevolg. Later nam mijn eetlust toe en resulteerde in eetbuien en gewichtstoename. Ik voelde mij vaak lusteloos en had nergens meer zin in (koken van een maaltijd, opruimen, voor mezelf zorgen). Gestart met [lees meer...]20 mg en uiteindelijk opgehoogd naar 60 mg. Omdat de bijwerkingen toenamen en effect op dwangklachten niet voldoende was, ben ik uiteindelijk overgestapt naar fluvoxamine.
05-03-2018

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik gebruik het al bijna 3 jaar en merk echt wanneer ik het wel en niet gebruik. Is zeker een aanrader, maar ik zou het niet zomaar gaan innemen.
24-02-2018

Wellbutrin XR (bupropion)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Sinds een aantal weken aan de antidepressiva wegens jarenlange ernstige depressie na het verliezen van werk, huis, partner en het overleven van een kanker vorm en complicaties in de vorm van longembolie en longinfarct. Blijvende lichamelijke schade aan overgehouden. Eerste jaren Ritalin, Concerta, oxazepam en diverse antidepressiva geprobeerd, met vervelende resultate[lees meer...]n en zelfs een verslaving aan de benzo's. Na het afkicken hiervan iov de psychiater gestart met de welbutrin 150xr en na een aantal weken opgehoogd naar 300xr. Results : relaxter, positiever, kan weer lachen, sex drive komt langzaam terug, word lang niet meer zo geraakt door kleine dingen of kwetsende opmerkingen, concentratie komt ook beetje bij beetje terug. Dwangmatige en compulsieve neigingen zijn praktisch helemaal weg. Als met al een ideaal medicijn voor mijn klachten. Ook partner en dochter zijn zeer enthousiast!
18-11-2017

17-10-2017

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik heb wat input nodig. ben mn medicatie weer beetje terug ah opbouwen nu ongeveer 1.5 week, maar voel mij heel onrustig... veel meer angst en dwang... kan moeilijk relativeren en zie alles moeilijk en lastig. Zeker de ochtenden zijn moeilijk, het wakker worden en opstarten. Kom dit nog goed? wil weer rust.
04-10-2017

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik kamp al mijn hele leven met dwangmatig nadenken over dingen die ik eng vind, voornamelijk voortkomend uit mijn traumatische jeugd. Heb voor deze trauma's verschillende therapieën gehad, tot ik eens een trigger had met een gebeurtenis en er iets in me knapte waardoor de OCD mijn leven overnam. Ik kamp met een PTSS, OCD en Depressie. Allen erg geschikt voor antidepressiva[lees meer...] (SSRI). Ik wou hier nooit aan omdat ik het rommel vind, ik ben hier deels op terug gekomen, want het kan wel effectief zijn. Icm dag therapieën in het AMC voor OCD heb ik leren omgaan met OCD. De medicatie helpt het angstgevoel te neutraliseren, OCD komt voort uit angst en daar controle op willen hebben. Het helpt mij zeker dit probleem beter aan te kunnen, echter niet klaar kunnen komen (alsnog beter dan geen erectie zoals ik had met lexapro) is vrij frustrerend, zeker op je 25e. Daarbij heb ik de kenmerkende bijwerkingen voor een SSRI, moe! Veel vermoeid, alsof er een constante helm over mn hoofd zit. Ben verder niet echt afgevlakt in mijn emoties, maar merk wel dat ik iets stabieler in 't leven sta. Ik mag twee jaar na mijn dag behandeling in het AMC starten met afbouwen, ik hoop dat het op 100 mg nog steeds effectief is met minder bijwerkingen. LET OP! je moet dit wel consistent slikken, ik heb het eens 1,5 niet kunnen slikken omdat ze op waren. Ik kreeg toen enorm vage afkickverschijnselen.
16-09-2017

Anafranil (clomipramine)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Helaas geen baat erbij, alleen vervelende bijwerkingen waardoor de psychiater me weer liet stoppen met het middel. Ook geen effect bij de depressie die ik naast de OCD draag. Ik heb 225 mg geslikt. De ergste bijwerkingen vond ik het zweten en de zwakte (zwak op de benen staan). De andere bijwerkingen: Duizeligheid, vermoeidheid, problemen met het praten, tintelingen in han[lees meer...]den, armen en benen, reflexmatige spiertrekkingen in de benen.
30-06-2017

Obsessieve-compulsieve stoornis

Heb feverin 15 jaar gebruikt. In jan 2017 begonnen met afbouw. Uiteindelijk in maart 2017 gestopt. Ging in principe goed... maar door privé problemen en de verkoop van mijn huis, begon ik weer te malen in mijn hoofd en werd ik depressief. Nu sinds 3 dagen weer begonnen met 50 Mg in de morgen. Heb last van trillende benen en weet van ellende niet wat ik moet doen( lig op b[lees meer...]ed of op de bank) depressie lijkt nu heftiger. Zal nu gewoon moeten doorbijten.
21-06-2017

Parnate (tranylcypromine)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Tot 3x keer toe ondanks dat ik me strikt aan 't dieet hield een hypertensiecrisis moeten doorstaan (in combinatie met het heel zwaar voelen onder de tranylcypromine) waarvan 2x thuis en 1 keer in 't ziekenhuis waarin ik preventief werd opgenomen. Eén tablet gaat probleemloos, maar de 3 pogingen om 2 tabletten tegelijk te slikken gingen alle 3 mis. Meteen die bloeddruk fors[lees meer...] omhoog (tot aan de 200/125...) en heel zwaar gevoel zodra er 45 min. verstreken zijn na inname. Ik reageer helaas veel te sterk en heel vervelend op 2 tabletten, laat staan 2x daags 2 of zelfs 3 tabletten. Ik zou het nooit redden en 't ziekenhuis raadde het me dan ook meteen af gezien de risico's. Ik had wat de psyche betreft geen voordelen, ook geen echte nadelen (niet meer angst of depressieve gevoelens), op een toegenomen vermoeidheid na. Bij 2 tabletten tegelijk dacht ik eerder (ondanks dat ik rustig en niet panikerend van aard ben) dat ik doodging als ik me niet muisstil zou houden. Vreselijk en dat 3x ook nog. Het ziekenhuis heeft me op droge aardappels, naturel broccoli, worteltjes en goed bruine kip gezet en dat elke dag weer, dus het ligt niet aan 't dieet en ik heb ook geen andere medicijnen die ik gebruik. Maar toch ging 't meteen weer mis. Helaas reageer ik op geen enkele SSRI, niet op Anafranil en niet op Parnate, alleen maar zware bijwerkingen. Ik blijf onbehandeld met 24 uur per dag zware OCD rondlopen helaas. Wonder boven wonder maar licht depressief (heel sterke vrouw die alles volhoudt). Ik had goede hoop, maar 't middel is niet voor me weggelegd. Verdere bijwerkingen: heel erg zwaar vallen, vooral boven mijn borsten, op de borst, op mijn schouders, rondom mijn nek en keel, de bovenrug. Tintelende armen en handen. Later stijve nek (leek op spierpijn), afgeknepen stem, zwaar op de borst (maag of hart voelen), tragere hartslag tot na crisis, dan juist hogere hartslag. Constant dreigen flauw te vallen bij 2 van de 3 crises, licht tot half doof worden en bruisen in de oren. Uitgeput erbij zitten.
06-04-2017

Obsessieve-compulsieve stoornis

Vanaf okt. 2010 gebruikte ik 40mg citalopram op advies van de psychiater wegens onrust en angsten gepaard gaande met dwanghandelingen en gedachten. De eerste jaren had ik veel baat bij dit medicijn, knapte zienderogen op, was vrolijk en stond positiever in het leven, zonder veel bijwerkingen, alleen in het begin als je lichaam moet wennen aan dit medicijn, wat normaal is[lees meer...]. maar na mijn pensioen in april 2014, dacht ik dat nu het moment was om af te bouwen, maar deze poging hield ik niet lang vol, maar de laatste 2 jaar kreeg ik ontzettend veel last van bijwerkingen, zoals nachtzweten, nare dromen, droge mond, huiduitslag en duizeligheid. Had het gevoel, dat ik nu echt een overdosis had, omdat mijn leven in rustiger vaarwater is gekomen, wandel iedere dag gemiddeld 2 uur per dag met mijn hond, die mij rust en plezier brengt, werkt positief op het gemoed van de mens. Om die redenen ben ik sinds begin feb. 2017 weer begonnen met afbouwen, de eerste maand van 40 naar 30mg, merkte nog geen verschil, nu zit ik sinds 4 weken op 20mg. met ontwenningsverschijnselen, zoals concentratieproblemen, licht gevoel in mijn hoofd, slecht slapen en wazig zien, gelukkig duurde dit maar een aantal dagen. Nu voel ik me rustiger en niet meer zo opgefokt en druk in mijn hoofd. Blijf nu voorlopig op 20 mgr., totdat ik misschien helemaal ga stoppen na 1 of 2 jaar.
02-04-2017

Oxazepam (oxazepam)

Werkt zeer goed
09-12-2016

Obsessieve-compulsieve stoornis

Hoi, 3,5 jaar geleden begonnen tegen dwangstoornis. Begonnen met 50mg maar de dwang was zo heftig dat ik uiteindelijk heb opgebouwd naar 200mg. Ik heb ook ADHD en daarvoor 8 maanden ritalin gebruikt en bij mij werden de dwanggedachtes realiteit, ik ben daar door ook een paar maanden opgenomen geweest. Nu even over de sertraline, de 200 Mg heeft mij de 1e 2 jaar ze[lees meer...]ker geholpen tegen de dwang. Ik heb geleerd wat dwang is en hoe ik er mee om kan gaan. Het medicijn heeft me dwang gedachten weggehaald maar ook mijn sexuele gevoelens enorm gedempt. Dat wil zeggen dat ik geen zin in heb om een relatie aan te gaan of te daten, dat vond ik ervoor juist heel leuk. Ook merk ik het in mijn creativiteit, om muziek te maken. Ik verlang daar weer enorm naar om creativiteit te gebruiken. Als laatste punt heb ik dat mijn emoties er niet uitkomen, door therapieën en door gesprekken heb ik geleerd te voelen wat ik voel en als daar oud verdriet komt dan bij het gevoel te blijven en te huilen, ik wil gewoon huilen als ik wil huilen, nu komen de tranen wel op maar het word enorm gedempt door mijn hoofd, dus uiteindelijk blijft het vast in mijn hoofd zitten. Vandaag ben ik bij me huisarts geweest en ik ga afbouwen de 1e maand van 200 Mg naar 150 Mg en dan kijken we verder, ik heb er heel veel zin in want ik verlang weer om me vrij te voelen in me hoofd, wel vind ik het ook spannend met de bijwerkingen en klachten. Gr
10-09-2016

Movicolon-junior (macrogol/elektrolyten)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Blijf dit middel structureel innemen/toedienen om problemen te voorkomen. Op moment van de verstopping zal het langer duren. Men zegt smaakloos maar daar denkt onze smaakspecialist van 3 jaar anders over. In appelsap is nog de enige optie.
01-09-2016

Paroxetine (paroxetine)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Hoi ik start vandaag met paroxetine 20 mg , bang boor de misselijkheid de eerste dagen ! Wanneer merkten jullie dat het begon te werken ? En hoe zit het met gewichtstoename 😰😰😰 Grtjs
03-07-2016

Obsessieve-compulsieve stoornis

Hi allemaal, Ik heb vrijdagavond (1 juli) voor het eerst 25 mg Sertraline genomen.. Ik moet dit 5 dagen slikken en hierna (in overleg met de huisarts) ophogen naar 50 mg.. Ik heb het nu 3 avonden genomen, maar eigenlijk heb ik nog niet echt bijwerkingen gehad.. Behalve dat ik (nog) iets onrustiger ben en iets meer wazig voor mijn gevoel.. Maar ik was voordat ik dit ging[lees meer...] slikken ook al best vaak wazig, dus ik kan niet precies inschatten of dat nu erger is geworden.. Kan het zo zijn dat je na 3 dagen nog geen bijwerkingen heb gehad? Of moet ik mij nog voorbereiden op de harde klap? Bijv. bij het ophogen naar 50 mg.. Ik heb trouwens een Obsessieve Compulsieve Stoornis en ik maak mij zelf dus vaak angstig (lees: angst/paniek aanvallen) door heel erg mee te gaan in enge gedachtes die ik dan niet meer uit mijn hoofd kan zetten.. Heel frustrerend.. Dit is 4 maanden geleden uit het niets begonnen en sindsdien ga ik ook 1 keer in de week naar een psycholoog.. Slikt iemand om deze redenen ook Sertraline? En wat zijn jullie ervaringen met dit medicijn met betrekking tot de Obsessieve Compulsieve Stoornis? Sorry voor het lange verhaal! Ik hoop van jullie te horen. Groetjes!
22-01-2016

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik heb 4 jaar Fluoxetine gebruikt. Ik ben van de Fluoxetine overgestapt op Cymbalta. Ik had het idee dat ik vergeetachtig werd van de Fluoxetine. In eerste instantie ben ik extreem gaan zweten door de Cymbalta. Toen ik op de juiste dosis zat, sliep ik bijna niet meer. Ik ben nu weer gestopt en ga toch weer terug naar de Fluoxetine. Nu krijg ik wel een dubbele dosis. Ik ga[lees meer...] van 60 naar 120mg. Hoe dat gaat bevallen dat weet ik nog niet. Door beide medicijnen is mijn smetvrees (in combinatie met een smetvrees therapie) sterk verminderd en veel beter om mee om te gaan. Ik voel me ook gelukkiger. Zit beter in mij vel. Tevens een jeugd gehad met zware geestelijke mishandeling. Waarom zou je geen medicijnen nemen. Na me 38 jaar niet echt goed te voelen, gaat het nu een heel stuk beter. Ik stop nooit meer! 😊
16-12-2015

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik heb dit medicijn 2 jaar geleden voorgeschreven gekregen en ben tot nu toe zeer positief! Ik heb ze gekregen voor depressie drangneigingen en angsten. Ik zat eerst op 30 mg, maar toen ik na een jaar erge last kreeg van dwang en drangklachten zijn we opgehoogd naar 40mg. Mijn klachten zijn bijna helemaal verdwenen en ik leef nu zonder de heftige angsten en straatvrees. I[lees meer...]k durf meer en ik heb alleen nog een beetje tics. De dwanggedachten komen soms op, maar verdwijnen vrijwel meteen weer en geven me niet het verschrikkelijke gevoel wat ik er voor de 40 mg van kreeg. Mijn sociale leven is er op voor uit gegaan. Ik ben zelfstandiger. Afentoe wel wat dipjes, maar dat hoort ook gewoon bij me (heb ook borderline). Ze zijn minder heftig dan voorheen iig. Ik gebruik ook wellbutrin voor mijn adhd en dat gaat naar mijn mening ook goed samen met de citalopram. Ik heb wel als bijwerking dat ik meer ben gaan eten. En ik zweet veel meer. Die 2 zijn heel lastig zeker omdat ik al overgewicht heb. Maar die neem ik voor lief. Hiervoor slikte ik 4 jaar prozac en daarmee kreeg ik wel veel. Bijwerkingen, dus vergeleken met andere antidepressiva vind ik dat citalopram weinig bijwerkingen heeft. Wel werd mij verteld dat citalopram niet de bijwerking heeft van het vele eten. Helaas had ik dat wel. Maar van de wellbutrin krijg ik een gebrek aan eetlust, dus dat compenseert de boel mooi. Citalopram is mijn wondermiddel!
17-10-2015

Seroxat (paroxetine)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik ben in 2003 gediagnosticeerd met OCD en angststoornis, daarnaast was ik ook nog erg depressief. De psychiater heeft me toen Seroxat voorgeschreven, ik slikte 2 maal daags 30 mgr en dat was goed te doen. Heb geen bijwerkingen ervaren en voelde me eindelijk mezelf weer! In 2012 heb ik het afgebouwd, omdat mijn man en ik een kinderwens hebben en ben helemaal er vanaf gewee[lees meer...]st. Ja, mijn OCD en angststoornis kwamen weer terug maar kon het enigszins in de hand houden, tijdens de zwangerschap waren mijn klachten beduidend minder, maar helaas na de zwangerschap kwam het allemaal weer in grote mate terug. Ben nu 7 maanden geleden bevallen en gisteren weer gestart met Seroxat 20 mgr 1 maal daags, kijken of ik hier genoeg baat bij heb en anders moet het weer opgebouwd worden. Ik heb bewust zo lang gewacht, omdat ik hoopte dat als mijn hormoonspiegel gestabiliseerd was, ik misschien toch geen Seroxat nodig zou hebben maar de situatie is onhoudbaar voor mezelf en mijn omgeving geworden helaas dus toch maar weer aan de Seroxat.
05-08-2015

Obsessieve-compulsieve stoornis

Na mijn bevalling van mijn eerste kind snel weer aan de medicatie gegaan ivm obsessief compulsieve stoornis en depressie. Sertraline voorgeschreven gekregen door psychiater omdat ik graag nog een keer zwanger wilde worden, dat kan met sertraline, en omdat deze medicijnen milder zijn qua bijwerkingen dan paroxetine. Dat was meteen te merken. Het medicijn werkte al vrij sn[lees meer...]el en ik had nauwelijks bijwerkingen. Ik ben wel wat aangekomen, maar ik denk dat dat heel logisch is. Door alle stress en spanningen bleef ik altijd erg slank, en nu is het eigenlijk gewoon normaal. Dus anders als vroeger, maar veel liever iets zwaarder dan alle stress en paniek van voorheen. Mijn libido is wel sterk verminderd. Het is absoluut mogelijk om seks te hebben, maar het kost wat meer moeite. Ondanks de bijwerkingen ben ik ontzettend blij dat dit medicijn er is. Dankzij dit medicijn is het voor mij mogelijk om zonder pieken en dalen voor mijn gezin te zorgen, een stabiele relatie te hebben en te kunnen blijven werken. Het draagt zeker bij in mijn levensgeluk. Tuurlijk twijfel ik of ik niet moet stoppen, maar mijn ervaringen in het verleden met stoppen vertellen mij dat mijn leven mij dan zoveel moeite kost dat ik er niet meer van kan genieten. Ik ben heel dankbaar!
21-07-2015

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik slik dit medicijn al 6 jaar tegen dwangmatig denken. In april 2015 ben ik begonnen met afbouwen van 150 mg naar 100 en en mei 2015 zat ik op 50 mg omdat ik het idee had dat ik het niet meer nodig had en zonder zou kunnen. Na 6 weken ging het helemaal mis. Gelijk weer naar de 100 mg gegaan en na een week naar de 150 mg gegaan. Dit op advies van arts. Nu dus sinds 25 [lees meer...]juni weer op 150 mg maar het gaat nog steeds niet goed. Ik zie het echt niet meer zitten. Ik hoop dat het medicijn mij weer gaat helpen. Heeft iemand ervaring met het opbouwen voor de tweede keer? Ik weet namelijk niet meer hoe lang het de vorige keer duurde voordat het ging werken. Graag info?
16-06-2015

Obsessieve-compulsieve stoornis

Zelf neem ik dit nog niet, volgende week ga ik beginnen. Maar nu heb ik toch wel wat negatieve reacties gelezen over bijwerkingen zoals seksuele problemen. Ik zou graag even van anderen willen horen, hebben veel mensen hier last van? Ook zou ik graag weten of alcohol nog gedronken mag worden. Op de website apotheek.nl zeggen ze van niet, maar mijn psychiater zei dat dit g[lees meer...]een probleem is. Wat is jullie ervaring hiermee?
03-05-2015

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik heb hiervoor citalopram gehad, wat mij helemaal niet hielp. de angst/ dwang werd niet meer of minder. niet ná, maar tijdens het afbouwen ben ik met Sertraline begonnen en ik moet zeggen dat ik wel degelijk verschil merkte bij mezelf.
10-03-2015

Escitalopram (escitalopram)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Het doet goed zijn werk, alhoewel ik wel vaak chagrijnig ben of iets niet zie zitten. Met Lexapro had ik hier geen last van.
19-02-2015

Prozac (fluoxetine)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Helaas had de Prozac op mij geen positieve uitwerking. Ik had meer last van de bijwerkingen dan van de positieve effecten. Dus geswitched naar Wellbutrin.
19-02-2015

Wellbutrin XR (bupropion)
Obsessieve-compulsieve stoornis

Sinds enkele maanden slik ik nu Wellbutrin icm Lexapro (15mg). Ik kreeg wellbutrin in eerste instantie om de vervelende bijwerkingen van Lexapro op te heffen. Dit werkte wel, maar bij de dosis van 150 mg bleef ik ontzettend moe. Sinds twee weken slik ik nu dus 300 mg. Dit werkt al een stuk beter, ik ben minder moe, slaap minder, heb een verhoogd libido en heb meer zin om i[lees meer...]ets te ondernemen . Voorlopig blijf ik op deze sterkte!
02-12-2014

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik krijg al een paar maanden cognitieve gedragstherapie van een psycholoog vanwege een dwang/angststoornis. Na een paar sessies bleek al snel duidelijk dat een bepaalde stof in mijn hersens niet goed werkt. Daarom werd ik doorverwezen naar een specialist die mij de eerste week 10 mg fluoxetine voorschreef en na de eerste week 20 mg. Ik zit nu op 2,5 weken 20 mg en het begi[lees meer...]nt nu langzaam in te werken. Ik kan veel makkelijker relativeren en ik ben over het algemeen een stuk rustiger in mijn hoofd. Af en toe krijg ik wel last van een dwangaanval, maar dat hoort bij de beginfase. Ook ben ik een paar kilo kwijt. Tot nu toe ben ik heel erg tevreden met mijn medicatie, dus ik ben benieuwd hoe ik me over een maand voel als het medicijn volledig is ingewerkt. Dit alles in combinatie met de cognitieve gedragstherapie.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2225)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1685)
Hoge bloeddruk (1280)
Acne/puistjes (893)