Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

24-03-2017

Seroxat (paroxetine)

Door cvs kreeg ik ook spasmofilie (chronische hyperventilatie) Door seroxat te gaan innemen is dat zo goed als weg. Had ook last van fobische angsten.
25-02-2017

Postnatale depressie

Ik kreeg deze na een burn out na 12 maanden bij stoppen borstvoeding en ik was ontzettend moe en hele erge rugpijn.
14-01-2017

Overspannen/burn-out

Eind 1998 ben ik overstag gegaan om op advies van huisarts een tijdje Seroxat te gebruiken. Daarmee zou ik makkelijk kunnen stoppen... niets bleek minder waar na een paar maanden. En aangezien ik een druk gezin had, drukke baan besloot ik na een paar mislukte stoppogingen om dan maar door te slikken. Dat heeft 14 jaar geduurd, totdat ik tegen mezelf aanliep en 'oud zeer' w[lees meer...]ilde opruimen. De therapeute waarbij ik terecht was gekomen stelde als voorwaarde, dat ik met Seroxat zou stoppen c.q. minderen. Op advies van de apotheker ben ik gaan minderen o.b.v. om en om 20 en 10 mg. Hij had er duidelijk geen verstand van, want op deze wijze ben ik gigantisch in een ontwenningssyndroom gestort. Dat hield in, dat ik niet meer kon slapen, vreselijk depressief werd, suïcidaal, kon niet meer tegen licht/ geluid en wind, kreeg vreselijke spierpijnen, die met name in mijn schouders/nek/kaken vast bleven zitten. En zo waren er teveel klachten waarmee ik geconfronteerd werd en ik hield het bijna niet meer vol. Tijdens een van mijn slapeloze nachten kwam ik op internet de Amerikaanse organisatie The Road Back tegen. Zij deden al jaren onderzoek naar het goed kunnen afbouwen/stoppen met antidepressiva en antipsychotica. Er bleek in Amsterdam een adres, waarbij ik de voorgeschreven voedingssupplementen kon kopen en waar ik gedegen maatwerk-advies kreeg. Ik kon ook te allen tijd bellen of mailen als ik het niet meer trok. Dan werd e.e.a. weer aangepast en kon ik verder. Zo ontdekte ik gelijk, dat ik slechts per 4 weken mocht minderen met 0,01 mg. Dus ik Seroxat in vloeibare vorm besteld en daarmee kon ik precies het afbouwproces bij mezelf begeleiden. Ook leerder ik "dat in dit geval de schildpad het zou winnen van de haas". M.a.w. geduld is hierbij echt van belang, ook al zou je zo vreselijk graag snel van alles af willen zijn. Natuurlijk had ik nog steeds last van allerlei fysieke klachten, maar ik kon me nu ergens aan vastklampen en gericht aan verbetering werken. En het is me gelukt! Op 11 mei 2013 was ik helemaal Seroxat-vrij en ben dat nog steeds. Dat wil niet zeggen, dat het daarna makkelijk ging. Maar als je echt wil en je bent een vechter, dan lukt het wel. Je kunt met voeding, training, de juiste supplementen jezelf steeds weer een zetje geven in de goeie richting. Ook het hele depersonalisatieproces waarmee je te maken krijgt (na 14 jaar gebruik zeker) heb ik gevoeld en dat is geen pretje. Dat dit medicijn zo'n effect heeft op de synapsen in de hersenen is voor mij wel bewezen. Ik dank mijn leven echt aan de methode van The Road Back en ben de medewerkers van deze organisatie in Amsterdam dan ook eeuwig dankbaar. En nee, het zat/zit me niet tussen de oren. Ik had het zonder deze supplementen niet gered. En je bent ook niet voor eeuwig afhankelijk van deze supplementen. Ze sleuren je door het ontwenningsproces heen en daarna kun je gewoon verder.
12-01-2017

Overspannen/burn-out

Brainzaps. Gevoellozer, mentaal en fysiek. Voordeel: minder verlegen en stotteren (variatie die anderen nauwelijks merken) verdwijnt. Depressie kwam toch terug. Na afbouwen c.q. stoppen met seroxat merkte ik pas wat voor rotzooi ik 14 jaar geslikt heb! Ik kreeg te maken met forse ontwenningsverschijnselen (depressie, suïcidaal, pijn in spieren, Brainzaps constant, slaapsto[lees meer...]ornis, angsten, geen geluid en licht meer kunnen verdragen, depersonalisatie, etc). Ben uiteindelijk terecht gekomen bij The Road Back en kon toen gericht en verantwoord verder met afbouwen. In mei 2013 helemaal gestopt en doorgevochten, want het duurt jaren voordat je weer hersteld bent.
24-12-2016

Seroxat (paroxetine)

Ik kreeg Seroxat voorgeschreven, omdat ik diverse psychische klachten had. De laatste paar jaar gaat het slechter met me, steeds langer en dieper depressief. Weer een bezoek aan de psychiater en nu is er adhd bij mij geconstateerd, dus is Seroxat niet het juiste middel. Het grootste probleem is nu het stoppen, ik gebruik nu 10 mg ipv 20 mg en heb diverse, ingrijpende bij[lees meer...]werkingen. Een soort van schokken in mijn hoofd, misselijk, buikpijn en hoofdpijn, de vreselijkste dromen de hele nacht, baden in het zweet... en dan ben ik nog maar aan het halveren.
19-12-2016

Seroxat (paroxetine)

Ongeveer 16 jaar geslikt met uitzondering van mijn twee zwangerschappen. Heeft altijd goed gewerkt, maar de laatste maanden wat minder. Misschien toch tijd om te stoppen, was 25 kilo aangekomen en daardoor ook een wat hogere bloeddruk dus afbouwen en afvallen. Net als de voorgaande keren dat ik stopte duurde het misschien bij elkaar een maand of tien om die 25 kilo eraf te[lees meer...] krijgen zonder wat te doen, wat eraan kwam, ging er ook weer af! Nu zit ik op een kleine vier milligram, ik bouw af met de vloeibare vorm en ben al vier kilo kwijt! Nog even en ben er helemaal klaar mee en weer terug in m'n slanke vorm! Hopelijk voor altijd!
13-12-2016

Seroxat (paroxetine)

Door Seroxat voelde ik mij niet beter, ik stopte met eten (geen eetlust meer) en werd ondanks dat ik helemaal niet zo ben best agressief en zocht ruzie met iedereen.
18-11-2016

Seroxat (paroxetine)

Mijn grootste probleem is dat ze de seroxat weer veranderd hebben. Jaren de originele geslikt zonder veel problemen. Een keer overgestapt (verplicht) op paroxetine. Na 3 maanden helemaal drama. Weer terug naar de originele seroxat. Sinds een jaar is de seroxat weer veranderd, maar men beweerd dat het dezelfde is. Tablet is kleiner en lijkt erg op paroxetine. Nu, bijna een [lees meer...]jaar later zit ik er bijna doorheen. Durft niks meer. Zoveel klachten. Duizelig, wazig, afgevlakt gedachtes. Nergens geen interesse meer voor. Liefst thuis zitten (veilig). Maar zo wil ik niet verder. Heeft iemand deze ervaringen ook. Ik hoor het graag.
16-11-2016

Seroxat (paroxetine)

Het is alweer een tijd geleden maar ik heb nog altijd last van de nasleep van deze drug. Ik kreeg Seroxat voorgeschreven tegen mijn depressiviteit. Ik was nog jong en geloofde alles wat mij verteld werd. In eerste instantie ervoer ik een milde duizeligheid en werd een beetje suf gedurende een paar uur toen ik met de medicatie begon. Dit verdween na een aantal weken. De dep[lees meer...]ressieve klachten verdwenen, ik kreeg meer helderheid en mijn focus terug. Dit was erg prettig omdat ik nog op school zat. Daarentegen kreeg ik wel vaker agressieve gedachten. Vooral in het ov werd mijn irritatie steeds vaker gevoed en beeldde ik mij in dat ik mensen in elkaar sloeg en de keel doorsneed. Rationeel kon ik dat nog wel behappen, maar vreemd was het wel. Toch werd mij aangeraden door de psychologe het middel een vol jaar te blijven gebruiken. Gedurende dit jaar merkte ik ook dat mijn sexdrive een stuk minder werd inclusief een langdurige erectie, maar ook dat werd door de huisarts bagatelliseert, want dat zou tijdelijk zijn en daar had je wel een ander pilletje voor. Na een jaar gestopt met gebruik, de depressieve klachten waren daarna nog een tijd verdwenen, maar de jaren erna is de erectiestoornis gebleven. Uiteindelijk zijn de depressieve klachten weer 2 keer teruggekomen en heb ik een enorm minderwaardigheid complex gekregen i.v.m. de erectiestoornis. Als ik de tijd terug kon draaien zou ik mij nooit hebben laten gebruiken als proefkonijn. De schade weegt niet op tegen de depressie.
21-08-2016

Seroxat (paroxetine)

Had sombere gedachten en angsten. Ik wilde uit het onderwijs en dat lukte niet (te oud en uit het onderwijs heb je geen aansluiting op andere beroepen voor o.a. het bedrijfsleven). Ik solliciteerde, maar zonder positief resultaat. Naar het Centrum '45 gegaan. Op aanraden van mijn Indisch-ned. halfbroer. Seroxat gekregen. Resultaat psychoses... Gevolg totale kapitaal verni[lees meer...]etiging en ontwrichting van mijn gezin. Nu, alleen, failliet en afgeschreven.
08-08-2016

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Seroxat heeft mij stabiel gekregen na paniek en angstaanvallen en depressie doen afnemen. Daarentegen is alleen mijn emotie dusdanig afgevlakt dat ik niet meer blij kan zijn of mij gelukkig kan voelen zoals ik daarvoor altijd wel kon. Ik heb ook nooit eerder zulke nare gedachtes ervaren die zelfs nu ik het een half jaar gebruik nog steeds dagelijks in mijn hoofd spoken. Ge[lees meer...]dachtes als ik weet niet wat ik nog doe op deze wereld, ik trek dit niet meer en ik word nooit meer beter. Iets wat niet in mijn vocabulaire zat. Ik was optimistisch levenslustig en ondernemend. Nu ben ik dus vlak, zeer afhankelijk, somber en naar mijn gevoel getraumatiseerd. Ik heb nog steeds af en toe nachtmerries, ik tril vaak en angst is een normaal gevoel geworden. Ik ben in behandeling nu 4 maand, maar de twijfel over seroxat is erg groot. Door angst durf ik de overstap naar mijn oude medicijn Citalopram niet aan. Ik voel me niet serieus genoeg genomen door de specialisten als het gaat om de gedachtes die de overhand soms nemen in mijn hoofd. Bij een overstap vind ik het namelijk zeer noodzakelijk onder toezicht te staan ofwel meer kennis en controle hierbij te krijgen!
30-07-2016

Seroxat (paroxetine)

Dertig jaar lang zenuwpijnen, prikkelingen en jeuk gehad. Seroxat gekregen en dat werkte uitermate goed. (90% klachtenvrij). Eigenlijk geen bijwerkingen, alleen wat slaperiger, waardoor ik beter sliep. Alleen maar gunstig. Na aantal jaren omgezet in paroxetine van Actavis. Ook heel goed. Na 10 jaar 2 tabletten nodig ipv 1. Gaat nog steeds redelijk goed (75% klachtenvrij)[lees meer...]. Nu de Actavis variant niet meer gemaakt wordt, heb ik opeens grote problemen. Andere merken werken niet goed. Ik ga informeren of de originele seroxat nog bestaat, want het is weer ellende.
23-07-2016

Seroxat (paroxetine)

Ik ben deze medicatie beginnen te nemen op mijn 21 jaar, omdat ik regelmatig angst en paniekaanvallen kreeg. Zo erg dat ik in januari 2015 vast zat in een paniekaanval en hier zelf amper tot niet uit raakte. De dokter schreef me deze medicatie voor en ik had in het begin geen bijwerkingen. Ik voelde me goed, was soms nog angstig, maar had geen echte aanval meer. Op 1 jaar [lees meer...]tijd kwam ik echter 10kg bij ondanks calorieën tellen en 3×/week fitnessen. Ik heb daarom besloten om te stoppen. Op 15/7/2016 zat ik dan volledig op 0mg. Vandaag is het 22/7/2016 en heb inmiddels als 2 paniekaanvallen gehad... ik vraag me af of dit een bijwerking is van het stoppen. Ik voel me verschrikkelijk...
19-07-2016

Seroxat (paroxetine)

ik slik dit middel al jaren en ben tevreden. ik voel me een stuk beter. alleen bij vergeten van medicatie krijg ik binnen een dag last van enorme duizeligheid en misselijkheid
05-07-2016

Agorafobie

Had ik geweten dat het zo moeilijk zou zijn om van dit medicijn verlost te geraken, had ik dit nooit geaccepteerd van mijn huisarts. Ik werd enorm afhankelijk van dit medicijn en kwam ongeveer 15 kilo bij. Zelfs een diëtiste en sporten, hielpen niet om af te vallen. De duurtijd betreffende het 'afkicken' van Seroxat is meer dan één jaar! Je kan het ook op een maandje doen,[lees meer...] maar dan ben je gewoon doodziek! Mijn huisdokter dacht om dit even te doen tussen de soep en de pataten! Gelukkig greep mijn apotheker in en maakte zelf een stappenplan op. Ik raad dit medicijn nooit aan!
19-04-2016

Seroxat (paroxetine)

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum