sertraline

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

29-01-2021 | Vrouw | 39
sertraline (50mg)
Heeft me nog angstiger gemaakt en me mezelf doen verliezen ik voel me een ander iemand vreselijk spul en zeer gevaarlijk Ik ben er daarom ook mee gestopt en probeer het via gebeden vitamine supplementen zoals vit B D C visolie ijzer magnesium en begonnen met sporten het gaat gelukkig steeds beter. Aub laat dit echt maar dan ook echt je laatse optie zijn probeer eerst[lees meer...] andere dingen yoga adem halings oefeningen etc

29-01-2021 | Man | 41
sertraline (100mg)
Afgelopen jaar Escitalopram gebruikt met matig tot redelijk effect. Op advies van de behandelaar in december afgebouwd . Per 1 januari begonnen met Sertraline week 1 50 mg (angsten en dwang gevoelens kwamen terug) week 2 100 mg angst en dwang werd sterker. week 3 150 mg angst en dwang toen halverwege week 3 combi van 2 merken (Sandoz had ik als eerst) nu Aurobinbo erbij. d[lees meer...]aaropvolgende misselijk, hoofdpijn, duizelig, licht in mijn hoofd. Maw vreselijk , gekke is het lijkt niet direct na ophoging en of het deels nieuwe merk begonnen te zijn. Heeft iemand ook deze ervaring dat het paar dagen later pas negatieve effecten geeft? behandelaar zegt dat het aan het merk kan liggen dat ben ik nu aan het uitsluiten. anders de dosering van 150 toch te hoog voor mij. Ik ben mij bewust dat er side effects zijn voordat het aanslaat maar deze vorm van duizeligheid en misselijk is niet te doen. ook die iet wat verlate reactie kan komen door dat mijn lichaam het langzamer afbreekt?

28-12-2020 | Vrouw | 35
sertraline (50mg)
Ik heb deze medicatie gekregen omdat ik nu 9 jaar een paniekstoornis heb en nog geen juiste medicatie ervoor heb gehad. Met 25 mg begonnen en na 2 weken opgehoogd naar 50 mg. Eerste week alleen erg misselijk na de 2de week veel last van depersonalisatie. En eigenlijk is dit alles niet weggegaan. Heb het nu 8 weken geslikt en lijkt alsof mijn klachten alleen maar zijn vere[lees meer...]rgerd. Vanaf vanavond ga ik (in overleg psych) afbouwen naar 25 mg. Kijken hoe dat gaat. Ik had oxazepam erbij maar hielp niet voldoende en vanaf morgen ipv oxazepam de Alprazolam. 2x 0.5 per dag en 1x 0.25 per dag. Hopelijk helpt me dit want ga door een hel. Mensen ervaringen met afbouwen vanaf 50 mg?

15-12-2020 | Vrouw | 39
sertraline (50mg)
Ik heb het gevoel me zelf kwijt te raken zie in de spiegel mezef niet maar een vreemd gezicht en ik durf mezelf niet in de ogen te kijken want er kijkt iemand anders terug veel angsten en het gevoel hebben gek te worden Ontzettend moe mijn beeld is ook wazig troebel zelfs Wat kan er nog beter worden ik denk soms echt van stoppen met dit maar dan zegt wen stem me weer d[lees meer...]oor te zetten omdat ik zo graag me gewoon eens een keer echt weer goed wil voelen en weer echt kan genieten van me kids en man.

15-12-2020 | Vrouw | 36
sertraline (50)
Het was een lange tijd zoeken naar de juiste dosis. Ik denk dat het 3-4 maanden heeft geduurd voordat ik de juiste had gevonden en met stabiel voelde. In het begin veel angsten gehad, onrustig, maar toen het eenmaal werkte voelde ik me zeer stabiel. Vervelend was wel dat ik elke keer pillen kreeg van een andere fabrikant, en dat voelde niet prettig, alsof ik weer helemaa[lees meer...]l opnieuw moest beginnen. Uiteindelijk 1 jaar gebruikt, nu 4 weken gestopt, omdat ik 13 kilo aan ben gekomen, en daar ben ik echt helemaal niet blij mee. Helaas zijn mijn klachten nu weer terug dus ik hoop dat ik iets vind dat net zo goed werkt, zonder dat ik er dikker van wordt.

13-12-2020 | Vrouw | 68
sertraline (50mg)
Waarom steeds andere,dan setraline sub,dan Sandoz Heb in 1 jaar 5 verschillende gehad. Waarom steeds een andere,dan word er gezegd niet meer leverbaar.na 3 maand word er weer een andere gegeven. Vind het niet niet prettig,omdat ik kan merken dat ik echt weer chagrijnig, depressie erger word. Graag reactie hoe hier een oplossing voor is.

10-12-2020 | Vrouw | 43
sertraline (50mg)
Na 1 1/2 jaar gelden gestopt te zijn (met heel weinig moeite toen), nu na een stresstijd (werk, thuis, corona en financieel) weer begonnen. Nu 2 weken, het ging echt niet meer, was radeloos van de angstige gedachtes en spanningen. Ik moet eerlijk zeggen, de nare bijwerkingen waren deze keer best aanwezig, soort van kriebeling over mijn schouders en armen en stijve kaak (en[lees meer...] angst, heel naar), maar nu sinds vanavond gaat het veel beter. Lijkt wel XTC, oeps! Zet door, het komt goed uiteindelijk! Maar ik zou het echt pas gebruiken als je het echt echt nodig hebt en echt diep in de put hebt gezeten. Is wel een life saver dan. Maar blijft een soort drugs. Je moet naast de medicijnen ook echt op zoek naar de oorzaak, om zo het in de toekomst te voorkomen. Helaas heb ik de signalen weer niet opgepakt en maar doorgedraaid (binnenvetter)! Ik heb nooit meer dan 50 mg gepakt en was zo er vanaf, dus afkicken kan dan best simpel. Nogmaals als je echt diep diep zit, is het prima spul! Zorg wel dat je de eerste 2 weken rust hebt, thuis kan werken. Back-up hebt om je te helpen/bij te staan. Stay safe!

08-12-2020 | Vrouw | 55
sertraline (50mg)
Drie weken geleden gestart maar de bijwerkingen kunnen pittig zijn wel temesta bijgekregen weet dat ik door de zure appel moet bijten

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum