Sertraline

sertraline

Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)

Sertraline

Arjen Walstra (26-04-2013)

22-07-2019

Sertraline (sertraline)

Sinds 3 dagen begonnen met Sertraline 25 Mg vanwege Angst/paniek stoornis. Direct last van de bijwerkingen, toenemende angst/paniek, geen eetlust, slapeloosheid . Ik weet dat ik hier doorheen moet, maar het is zo zwaar. Graag hoor ik een fijne positieve reactie van iemand wie het ook heeft moeten doorstaan en hoelang het duurde voor je wat verlichting begon te merken.
06-07-2019

Sertraline (sertraline)

Na een jaar sertraline 50mg kwamen mijn klachten in alle hevigheid terug , constante paniekaanvallen , angst.. gebruik nu sinds 8 dagen 100mg en begin verbetering te merken , de eerste dagen waren heel pittig met bijwerkingen en angst wat feller werd , maar tis een kwestie van doorzetten en je krijgt resultaat , ik ben er nog lang niet ,maar heb er hoop op dat het elke dag[lees meer...] een beetje beter gaat.
28-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik had erg last van een piekerstoornis , straatangst en een depressie. Ik had al twee andere antidepressiva geprobeerd, maar de eerst had extreme bijwerkingen, en het tweede middel had nauwelijks effect. ook bij de Sertaline merkte ik bij 50 mg geen enkel effect, dus ik geloofde er niet meer in. Mijn dokter stelde voor om het toch te proberen en na ongeveer een week 100 [lees meer...]mg geslikt te hebben merkte ik een zeer duidelijk effect, ik ging gewoon weer naar buiten zonder enige angst, ben niet meer zo onzeker/warrig, heb weer zin om dingen om te ondernemen en voel me zo ongeveer weer de oude. Mijn leven is van een hel weer veranderd in mijn oude leven. Ik heb geen bijwerkingen gehad, maar wel wat vaker hoofdpijn/migraine maar ik betwijfel of dat door de Sertaline komt, ik denk eigenlijk van niet. Ik zou zeker aanraden om het te proberen, want ik voel me echt stukken beter, ik had het niet verwacht, dus ik ben blij!
28-05-2019

Sertraline (sertraline)

Sinds het gebruik van deze medicatie zijn de paniekaanvallen afgenomen en in sterkte verminderd. Ik durf weer veel meer uit huis en dingen te ondernemen. Ik krijg mezelf met de juiste technieken sneller rustig. De angststoornis (emetofobie/overgeefangst) is nog steeds aanwezig en zal dat altijd blijven. Qua stemming zijn de suicidale gedachten ook aanzienlijk afgenomen. He[lees meer...]el af en toe nog aanwezig. Qua bijwerkingen is gewichtstoename vervelend maar dat is een kwestie van goed opletten wat je eet. Het hebben van gasvorming en stink scheten is wat vervelender. Ik voel me opgeblazen en daardoor ook wat onzekerder over mijn lichaam. Binnenkort naar de huisarts om te kijken wat ik tegen het opgeblazen gevoel kan doen.
20-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik het nu ong 1jaar en het helpt mij prima ,slik nu sinds een maand nog een kwart 25mg en dat gaat goed,dit blijf ik doen om me goed te blijven voelen en ik me daardoor ontspannender voel.
11-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik dit middel sinds 2008. Na een maandenlange strijd tegen angst- en paniekklachten toch maar antidepressiva geprobeerd. Op dat moment had ik niks meer te verliezen want veel slechter kon ik me niet voelen. Ik was door mijn constante paniekaanvallen depressief geworden. Na de eerste pil werden voor het eerst in maanden mijn handen en voeten warm. Ze waren altij[lees meer...]d ijskoud. Alsof mijn lichaam wilde zeggen: kom maar terug, het is weer veilig. In het begin sliep ik er slecht van, de onkundige apotheker raadde me aan het voor het slapen gaan te slikken. Dat was rampzalig. Ik ben er wel van aangekomen. Dat kan ook komen doordat ik zoveel rustiger ben en weer van eten kan genieten omdat ik weer geluksgevoel kan ervaren. Dat kon ik niet Nu, 11 jaar verder slik ik het nog steeds. Ik ben er heel tevreden over, voor mij was het een goede match. Ik heb mijn leven weer terug. Dat heb ik zelf gedaan, maar door deze medicijnen kon ik dat weer en viel de belemmering van de constante paniekaanvallen weg.
08-05-2019

Sertraline (sertraline)

Sertraline had op mij nauwelijks effect. De angst en pieker klachten bleven, alleen werd ik erg onverschillig en deed hierom domme dingen. Van lichamelijke bijwerkingen heb ik geen last gehad en ik ken wel mensen die veel baat hebben gehad hij sertraline. Voor mij was dit echter niet de juiste match. (Escitalopram heeft mij wel enorm geholpen)
07-05-2019

Sertraline (sertraline)

Voorheen slikte ik lexapro. Deze heb ik 5 jaar geslikt toen gestopt en kwam ik er eigenlijk pas achter dat mijn extreme vermoeidheid van de lexapro kwam, ook mijn gebit heeft veel te verduren gehad door de lexapro. Ik heb 2 jaar zonder medicatie gedaan. Helaas door veel stress en heftige gebeurtenissen kwamen mijn angsten weer in alle hevigheid terug. Het was echt overleve[lees meer...]n elke dag... had geen plezier meer en was constant bang en onrustig. Daarbij ook een hele hoge hartslag. Na veel wikken en wegen( ik was bang voor de vermoeidheid, droge mond en gewichtstoename)toch weer naar de dokter gegaan en aan de sertraline gegaan. En ondanks de bijwerkingen heb ik geen spijt.. ik voel me zoveel beter dat ik de bijwerkingen ( verlaagd libido, af en toe misselijk en maagpijn) de koop toe neem. Gelukkig geen gewichtstoename en/of extreme vermoeidheid.
04-05-2019

Sertraline (sertraline)

Goede dag Ik heb nou al 5 maanden last van angst en paniek aanvallen. Me huisarts heeft eerst oxazepam ervoor gegeven. Waardoor het leek of de angsten afnamen. Waardoor ik het nu al een week niet meer heb gebruikt. Maar als het te druk is , om me te druk word heb ik er wel weer last van. Nu heb ik daarom sertraline voor gehad. Ben er vrijdag mee begonnen( van[lees meer...]daag me 2e halve van 25 mg) Maar ik zat vanacht weer recht op in me bed, bloed heet, hart kloppingen en leek wel of me lichaam in de fik stond. Daarom is mijn vraag Is hier iemand ook mee bekent ?
13-03-2019

Sertraline (sertraline)

Ik ben een vrouw van 56 en ik neem afwisselend 50 Mg en 100 Mg / dag Sertraline Tevens gebruik ik ook 2x/ dag Keppra (1g) en 80mg Asaflow en 1 mg Lormetazepam dagelijks Ik vertel wat over mijn verleden: In 2005 heb ik een hersentumor gehad, 10 dagen in coma gelegen (in UZ Gent); moest ALLES opnieuw moeten aanleren ( zelfs slikken kon ik niet!! Ik had ook een maagsonde[lees meer...] (tijdens ik in coma lag) Uiteindelijk mocht ik de kliniek verlaten NA een volledig jaar revalidatie. Gelukkig bleek de hersentumor NIET kwaadaardig te zijn!( heb (tijdens de operatie een “biopsie” laten uitvoeren. Het resultaat was: ze hebben mijn hersentumor ‘volledig kunnen verwijderen, EN een stukje is “verschrompeld” In 2011 kreeg ik dan een hersenbloeding (mijn bloed bleek té dik; terug 1 volledig jaar in de revalidatie in Gent)
05-03-2019

Sertraline (sertraline)

Angst voor drukte met veel mensen om mij heen raak ik in paniek. Boodschappen doen ga ik altijd samen met een vriendin doen, want als ik alleen ga weet ik niet hoe snel naar huis kan. En dan ook gebruik ik ze voor mijn depressie ik weinig kan hebben en ineens uit mijn slof schieten als er maar iets verkeerd gereageerd wordt door andere
13-12-2018

Sertraline (sertraline)

Luister, dit medicijn werkt perfect, althans voor mij. Ik heb de zwaarste dosis geslikt en zit nu nog op 100 mg. Die gebeurtenissen die ik mee Heb gemaakt zijn heftig tot aan zelfmoord gedachtes toe. Nu ben ik aan het minderen na 5 jaar en krijg ik kleine terugvallen. Deze kan ik nu wel beter onder controle houden maar als het me iets te veel wordt zoek ik gewoon contact[lees meer...] met mijn psycholoog, en dat helpt. Praten helpt. Ik wil nu gewoon van deze medicijnen af omdat er gewoon te veel bijwerkingen bij zitten. De medicijnen werken perfect maar probeer er af te gaan na een verloop van tijd. Wel in overleg met je huisarts natuurlijk. Langzaam afbouwen is wel vereist. Mijn libido is de meeste tijd 0. Of simpelweg je probeert wel maar je gedachten zijn er niet bij dus loopt het vaak uit op niks. Dus praat met je partner dat hij/zij dit ook weet. Ik kreeg ook een dunnere huid die licht ging scheuren op bepaalde delen. Ook je karakter wordt anders wat ook ten nadelen op je relatie kan werken. Dus het werkt perfect maar probeer er met overleg ook weer zo snel mogelijk van de medicijnen af te komen.
13-11-2018

Sertraline (sertraline)

Ik ben na jaren kwakkelen en laatste jaar structureel oxazepamgebruik na aandringen overstag gegaan. En het heeft mij gered! Ik zit al op een minimale inname van oxazepam en afbouwen gaat redelijk makkelijk. Ik voel me wel wat moe en veel gapen maar verder voel ik me sinds jaren weer een beetje mezelf! Ik ben heel blij met dit medicijn en alle horrorscenario’s die ik in mi[lees meer...]jn hoofd had zijn niet uitgekomen.
25-10-2018

Sertraline (sertraline)

Na een half jaar met oplopende klachten die uit een burn out kwamen, als redmiddel aan de Sertraline. Ik voelde weerstand en angst om te starten want ik ben niet een pillenslikster maar zat er zo door heen en al maanden thuis .in de maanden er voor alles geprobeerd om de rust in mijzelf te vinden, want ik voelde mij 24 uur per dag opgejaagd en angstig. De natuurgeneeskun[lees meer...]dige, cranio sacraal, yoga, b12 en neurologisch onderzoek zelfs een innerlijke reis vanuit de Brandon Bay s methode. De eerste dagen 2 na het slikken voelde ik mij zo beroerd dat ik geen derde durfde te nemen .alsof er iemand af en toe uit het niets met een slagboor in mijn hoofd zat. De huisarts adviseerde een week op 25 mg.en daarna baar 50 mg.Daarna ging het goed en ik werd rustiger en de depressie verdween. Angst en paniek komen af en toe in vlagen. Maar niet extreem en het is te handelen.ga nu ook weer van alles doen en boodschappen bij meerdere winkels is geen probleem. Ik slik nu 100 mg.en denk langzaam aan afbouwen. Ben weer 100 procent aan het werk. Wel na het werk dood moe. Bijwerkingen nu: 2 kilo aangekomen, soms Duizelig, vaak toiletgang diarree. Gas vorming , soms mist in mij hoofd. wat ik ook merk dat ik nu minder geremd ben om dingen te zeggen .soms denk ik wel van huh, komt dat uit mijn mond. Goede vriendin kon dit bevestigen. Heeft iemand hier ervaring mee?
22-10-2018

Sertraline (sertraline)

net 2 weken efexor 75mg gebruik de bijwerkingen waren te erg niet kunnen slapen geen eetlust misselijk hele dag door en vooral angsten en paniekaanvallen werden veel erger dan voordien , nu heb ik 100mg serlain gekregen , maar ben wat bang zijn die bijwerkingen even erg als met efexor of toch minder alvast bedankt
21-10-2018

Sertraline (sertraline)

Ik zat in een zware depressie door een relatie breuk ik kon dit niet plaatsen ook was men ex niet bepaald aangenaam om mee te leven drugs drank en verwaarlozing was er langs zijn kant ookal blijf ik vechten. Toen ik wist van zen bedrog kwam pas de nachtmerrie aan zware ruzies ik moest nog 4 maand leven met hem omdat hij niet wou vertrekken en terwijl ik aan het afzien was [lees meer...]van de breuk liep hij happy en in love rond te zingen een nachtmerrie ik heb 2 jaar afgezien en in die 2jaar was de ellende blijven duren ik was 10 kilo af op 2 weken ik kreeg epilepsie aanvallen ik verloor vrienden en geraakte nog dieper met zelfmoordgedachten erbij. Nu ga ik al 2j na een therapeut ik heb lang gevochten om geen anti depressiva te willen nemen maar uiteindelijk was ik nog te moe om te vechten tegen alles ook kwam er nog eens pesterijen op het werk erbij. Men therapeut raadde dat dan aan en bij een specialist kreeg ik dit aangeboden. In het begin warren er aardig wat bijwerkingen men therapeut zei dat men lichaam er aan moest wennen. Nu dat het aan men lichaam is aangepast voel ik me beter dan in die 2 jaar ik ween niet meer en ik kan ook beter fuctioneren ook denk ik helderder mensen zeggen dak er goed uitzie en anders denk dit is echt een goeie medicatie kben er blij mee.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum