Sertraline

sertraline

Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)

Sertraline

Arjen Walstra (26-04-2013)

06-11-2019

Sertraline (sertraline)

Hoi Nou ik kan jou helemaal begrijpen,sinds februari begonnen met anafranil,in 1ste instantie enorme bijwerkingen. Deze zijn wat af gevlakt maar waren altijd aanwezig. Heb mij er nooit goed bij gevoeld. Ik ben nu op de 3de week helemaal gestopt met anafranil,af gebouwd van 20mg naar 10mg,en nu 3weken niets meer. Ik heb ontwenningsverschijnselen niet normaal,beven,spi[lees meer...]erpijn ,een dof en raar gevoel in mijn hoofd,huilen,dan weer niet kunnen huilen,hulp is ver te zoeken,mijn psychiater liet mij op deze manier af bouwen van 20 naar 10 in 1 week,en dan maar naar o. Nu zit ik hier heel zeker dat dit ontwenningsverschijnselen zijn en wil mijn psychiater mij aan een andere antidepressiva zetten,ik begin hier nooit meer aan!!!!! Door zetten nu al is het de hel. X
02-11-2019

Sertraline (sertraline)

Ik ben sertraline gaan gebruiken ivm angst/paniek/ depressie. In eerste instantie Mirtazapine voorgeschreven gekregen, aangezien ik ook heel slecht sliep. Voor het slapen werkte dit super, echter de rest werd zeker niet minder. Sertraline duurde ook zeker 6 weken voor ik iets ging merken, maar uiteindelijk heel blij mee. Eén keer gestopt, zat al tijd lang op 25 mg, dit [lees meer...]heel langzaam afgebouwd. Ging heel goed, nauwelijks of geen afkickverschijnselen. Helaas later weer klachten gekregen en niet te lang gewacht om toch weer te starten met Sertraline. Duurde echt weer 2 maanden voor het werkte, weer bij de opstart misselijk, duizelig en soms de gekste dingen, waardoor ik soms echt twijfelde aan mezelf. Je hoeft niet bang te zijn om Oxazepam te gebruiken om daar mee om te kunnen gaan. Daar stop je vanzelf mee zodra de sertraline goed aanslaat. Al met al blij mee, niet aangekomen of iets, libido wel 0,0, maar niet zeker dat dit door sertraline komt.
26-10-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik dit voor: derealisatie, depersonalisatie en een angst&paniek stoornis. Ik heb dit voorgeschreven gekregen in februari 2018, pas in juni 2018 durfde ik het te slikken. Hiervoor durfde ik dit niet, omdat ik erg bang ben voor overgeven, en dat stond in de bijsluiter. Toen ik het eenmaal genomen had kreeg ik heftige bijwerkingen, terwijl ik de bijsluiter al verg[lees meer...]eten was, dus, nee, geen placebo. Duurde 6 weken. Eerste week 25mg daarna 50mg (TEVA). Ik nam een halfuur voor het avondeten een domperidon en dan nam ik tijdens het avond eten de sertraline in. Ik heb (hierdoor) geen last gehad van misselijkheid. Het eindresultaat is dat ik nog lang niet van mijn stoornis af ben, maar ik kan wel weer de hond uitlaten en boodschappen doen, rijden etc.! Ik ben alleen nog zo nu en dan duizelig. En zit ik nu, naast sertraline, ook vast aan 20MG oxazepam per dag omdat de bijwerkingen te heftig waren.
30-09-2019

Sertraline (sertraline)

Tijdens mijn scheiding mishandeld en zwaar bedreigd.Bedreigingen gaan nog steeds door. En uiteindelijk heeft ex man huis genomen dichtbij mij in de buurt.Waardoor ik me constant angstig voel en heel oplettend ben.Straatverbod helpt niet.En verhuizen is geen optie helaas hij komt me toch achterna ,we hebben kinderen waardoor hij me toch weet te vinden.Door aanvallen van pt[lees meer...]ts vlak achter elkaar in depressie beland en nu met veel psychische begeleiding dit medicijn en oxepam proberen om er overheen te komen
04-09-2019

10-08-2019

Sertraline (sertraline)

Ik wil graag even reageren ik ga het ook gebruiken heeft u de oxazepam afgebouwd toen de antidepressiva goed ging in werken? Ik ben vrouw van 57jaar
07-08-2019

Sertraline (sertraline)

Bijna 2 jaar geleden kreeg ik door veranderingen in mijn relatie en hormoonveranderingen(overgang) last van hevige angst en paniek stoornis. Ik claimde mijn patner, achterdocht etc. Enorme verlatingsangst ontstond en ik functioneerde niet meer. Eerst een lange tijd oxazepam geslikt maar dat werkte maar voor even. Ik moest er steeds meer innemen. Dit hele gebeuren zor[lees meer...]gde ervoor dat mijn relatie onder druk stond. In overleg met de HA en psychiater begonnen met setraline . Wat een hel de eerste 4 weken. Afbouwen met de oxazepam was geen pretje. Na 6 weken begon de setraline zijn werk te doen. Inmiddels stond ik ook op de wachtlijst voor therapie en dat samen met de medicijnen hebben ervoor gezorgd dat ik weer mezelf ben weer rust heb en kan genieten van het leven. Jammer genoeg was ik blij met mijn gewicht toe want door de stress was ik aardig afgevallen maar inmiddels weer 7 kilo zwaarder. Maar dan maar wat zwaarder en goed in mijn vel zitten dan niet kunnen eten.
22-07-2019

Sertraline (sertraline)

Sinds 3 dagen begonnen met Sertraline 25 Mg vanwege Angst/paniek stoornis. Direct last van de bijwerkingen, toenemende angst/paniek, geen eetlust, slapeloosheid . Ik weet dat ik hier doorheen moet, maar het is zo zwaar. Graag hoor ik een fijne positieve reactie van iemand wie het ook heeft moeten doorstaan en hoelang het duurde voor je wat verlichting begon te merken.
06-07-2019

Sertraline (sertraline)

Na een jaar sertraline 50mg kwamen mijn klachten in alle hevigheid terug , constante paniekaanvallen , angst.. gebruik nu sinds 8 dagen 100mg en begin verbetering te merken , de eerste dagen waren heel pittig met bijwerkingen en angst wat feller werd , maar tis een kwestie van doorzetten en je krijgt resultaat , ik ben er nog lang niet ,maar heb er hoop op dat het elke dag[lees meer...] een beetje beter gaat.
28-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik had erg last van een piekerstoornis , straatangst en een depressie. Ik had al twee andere antidepressiva geprobeerd, maar de eerst had extreme bijwerkingen, en het tweede middel had nauwelijks effect. ook bij de Sertaline merkte ik bij 50 mg geen enkel effect, dus ik geloofde er niet meer in. Mijn dokter stelde voor om het toch te proberen en na ongeveer een week 100 [lees meer...]mg geslikt te hebben merkte ik een zeer duidelijk effect, ik ging gewoon weer naar buiten zonder enige angst, ben niet meer zo onzeker/warrig, heb weer zin om dingen om te ondernemen en voel me zo ongeveer weer de oude. Mijn leven is van een hel weer veranderd in mijn oude leven. Ik heb geen bijwerkingen gehad, maar wel wat vaker hoofdpijn/migraine maar ik betwijfel of dat door de Sertaline komt, ik denk eigenlijk van niet. Ik zou zeker aanraden om het te proberen, want ik voel me echt stukken beter, ik had het niet verwacht, dus ik ben blij!
28-05-2019

Sertraline (sertraline)

Sinds het gebruik van deze medicatie zijn de paniekaanvallen afgenomen en in sterkte verminderd. Ik durf weer veel meer uit huis en dingen te ondernemen. Ik krijg mezelf met de juiste technieken sneller rustig. De angststoornis (emetofobie/overgeefangst) is nog steeds aanwezig en zal dat altijd blijven. Qua stemming zijn de suicidale gedachten ook aanzienlijk afgenomen. He[lees meer...]el af en toe nog aanwezig. Qua bijwerkingen is gewichtstoename vervelend maar dat is een kwestie van goed opletten wat je eet. Het hebben van gasvorming en stink scheten is wat vervelender. Ik voel me opgeblazen en daardoor ook wat onzekerder over mijn lichaam. Binnenkort naar de huisarts om te kijken wat ik tegen het opgeblazen gevoel kan doen.
20-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik slik het nu ong 1jaar en het helpt mij prima ,slik nu sinds een maand nog een kwart 25mg en dat gaat goed,dit blijf ik doen om me goed te blijven voelen en ik me daardoor ontspannender voel.
11-05-2019

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik dit middel sinds 2008. Na een maandenlange strijd tegen angst- en paniekklachten toch maar antidepressiva geprobeerd. Op dat moment had ik niks meer te verliezen want veel slechter kon ik me niet voelen. Ik was door mijn constante paniekaanvallen depressief geworden. Na de eerste pil werden voor het eerst in maanden mijn handen en voeten warm. Ze waren altij[lees meer...]d ijskoud. Alsof mijn lichaam wilde zeggen: kom maar terug, het is weer veilig. In het begin sliep ik er slecht van, de onkundige apotheker raadde me aan het voor het slapen gaan te slikken. Dat was rampzalig. Ik ben er wel van aangekomen. Dat kan ook komen doordat ik zoveel rustiger ben en weer van eten kan genieten omdat ik weer geluksgevoel kan ervaren. Dat kon ik niet Nu, 11 jaar verder slik ik het nog steeds. Ik ben er heel tevreden over, voor mij was het een goede match. Ik heb mijn leven weer terug. Dat heb ik zelf gedaan, maar door deze medicijnen kon ik dat weer en viel de belemmering van de constante paniekaanvallen weg.
08-05-2019

Sertraline (sertraline)

Sertraline had op mij nauwelijks effect. De angst en pieker klachten bleven, alleen werd ik erg onverschillig en deed hierom domme dingen. Van lichamelijke bijwerkingen heb ik geen last gehad en ik ken wel mensen die veel baat hebben gehad hij sertraline. Voor mij was dit echter niet de juiste match. (Escitalopram heeft mij wel enorm geholpen)
07-05-2019

Sertraline (sertraline)

Voorheen slikte ik lexapro. Deze heb ik 5 jaar geslikt toen gestopt en kwam ik er eigenlijk pas achter dat mijn extreme vermoeidheid van de lexapro kwam, ook mijn gebit heeft veel te verduren gehad door de lexapro. Ik heb 2 jaar zonder medicatie gedaan. Helaas door veel stress en heftige gebeurtenissen kwamen mijn angsten weer in alle hevigheid terug. Het was echt overleve[lees meer...]n elke dag... had geen plezier meer en was constant bang en onrustig. Daarbij ook een hele hoge hartslag. Na veel wikken en wegen( ik was bang voor de vermoeidheid, droge mond en gewichtstoename)toch weer naar de dokter gegaan en aan de sertraline gegaan. En ondanks de bijwerkingen heb ik geen spijt.. ik voel me zoveel beter dat ik de bijwerkingen ( verlaagd libido, af en toe misselijk en maagpijn) de koop toe neem. Gelukkig geen gewichtstoename en/of extreme vermoeidheid.
04-05-2019

Sertraline (sertraline)

Goede dag Ik heb nou al 5 maanden last van angst en paniek aanvallen. Me huisarts heeft eerst oxazepam ervoor gegeven. Waardoor het leek of de angsten afnamen. Waardoor ik het nu al een week niet meer heb gebruikt. Maar als het te druk is , om me te druk word heb ik er wel weer last van. Nu heb ik daarom sertraline voor gehad. Ben er vrijdag mee begonnen( van[lees meer...]daag me 2e halve van 25 mg) Maar ik zat vanacht weer recht op in me bed, bloed heet, hart kloppingen en leek wel of me lichaam in de fik stond. Daarom is mijn vraag Is hier iemand ook mee bekent ?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum