Sertraline

sertraline

Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)

07-12-2017

Sociale fobie

Ik ben nu dik drie weken geleden begonnen maar ben tot nu toe nog niet tevreden. Heb ontzettend last van de bijwerkingen , vooral het trillen is heel erg vervelend. Maakt de sociale fobie alleen maar groter
25-11-2017

Sociale fobie

SSRI's zijn naar mijn mening heel verschillend qua uitwerking per persoon, dus vind ik het eigenlijk niet logisch om deze medicijnen te beoordelen wat betreft de effectiviteit. Eigenlijk heb ik geen idee waarom ik niet allang met dit middel gestopt ben, want het heeft mij nooit geholpen tegen mijn klachten. Ik heb alle doseringen uitgeprobeerd, maar nooit het idee gehad[lees meer...] dat ik minder last heb gehad van mijn sociale angsten en onrust/stress. In het begin en bij hogere doseringen regelmatig last van een vreemde misselijkheid, soort brok in mijn keel en zweten. Daarnaast ben ik om 23.00 uur 's avonds wel toe aan mijn bed sinds ik begonnen ben met het gebruik van sertraline. Positieve effecten die het middel op mij gehad heeft kan ik niet benoemen, maar nogmaals, naar mijn bevinding is de uitwerking op elke persoon totaal verschillend. Nu zit ik een jaar lang op 50mg, maar ik gebruik het meer uit gewoonte dan dat ik er behoefte aan heb volgens mij. Daarom ga ik komende week onder begeleiding afbouwen.
05-05-2017

Sociale fobie

Dit middel helpt zeer goed tegen sociale fobie en obsessieve stoornissen zoals doemdenken. Voor depressie en neerslachtigheid zijn er betere dingen denk ik, maar Sertraline helpt er ook wel tegen. Zoals alle medicatie is het aangeraden dit lang te gebruiken, zeker niet zoals ik. Ik heb spijt dat ik dit 17 jaar heb geslikt terwijl ik nu al 5 maand zonder zit en me beter en [lees meer...]fitter voel dan ooit. Alle kilo's die erbij kwamen door dat spul gaan er allemaal af. Ik ben me meer bewust van dingen, meer in het moment zelf. Het enige waarmee je moet terug mee leven als je pilloos wordt, is dat alles terug dubbel en dik binnenkomt qua gevoel. Wat je niet hebt met Sertraline, je blijft neutraal. Je kan niet extreem happy zijn en ook niet extreem verdrietig. Dus als je dit weer voor de eerste keer meemaakt voelt dit zeker raar aan. De eerste maand na het stoppen ga je even weer die nare gevoelens voelen van neerslachtigheid en onzekerheid, maar dat ebt weer weg eens je de dingen doet en blijft doen die je graag doet. Sertraline was een hulpmiddel maar neemt nooit een oorzaak weg. De oorzaak moet je zelf aanpakken!
08-01-2017

Sociale fobie

Ik ben zeer tevreden over het resultaat, dat ik heb behaald met het gebruik van sertraline. Ik ben begonnen met 50 mg, maar na een aantal weken heb ik na advies van de psychiater medicatie verdubbeld. Ik merk dat ik veel minder pieker en weer kan genieten van bepaalde dingen waar ik eerst vervelende gedachten bij zou hebben. Ik durf meer sociale handelingen aan te gaan en[lees meer...] ik denk veel minder aan wat andere van me vinden. Buiten de medicatie ben ik ook nog in behandeling bij een psycholoog en dit samen zorgt ervoor dat ik me lang niet zo ontspannen heb gevoeld.
03-03-2016

Sociale fobie

De eerste week dat ik sertraline slikte, had ik enorm veel last van bijwerkingen. Door de misselijkheid kon ik nauwelijks iets eten, ik kon vrijwel niet slapen en was heel angstig. Qua angst was ik wel het een en ander gewend, maar zo angstig had ik nooit eerder meegemaakt. Het was echt vreselijk en flink doorbijten. Gelukkig schreef de huisarts me naast 50mg sertraline oo[lees meer...]k oxazepam voor. Een halve of een hele oxazepam maakte de angst draaglijker en zorgde ervoor dat ik beter sliep. Na ongeveer 10 a 12 dagen verdwenen de bijwerkingen en na 4 weken begon ik te merken dat ik stukken minder gespannen was in het contact met anderen. Mijn draaierigheid was echter niet over en ik was ook nog regelmatig moe en neerslachtig. Na 3 maanden heb ik daarom de dosering verhoogd naar 75 mg. Dat is nu 3 weken geleden en voor het eerst in 12 jaar heb ik vandaag niet gedacht: hoe kom ik de dag vandaag weer door? Hoe houd ik mijn werk vol? Sertraline is geen wondermedicijn, maar het feit dat ik eindelijk dichter bij mezelf kan blijven, de mist in mijn hoofd is opgelost en ik eindelijk mijn talenten kan benutten voelt wel heel wonderlijk aan! Ik heb wat meer behoefte aan slaap en droom wat heftiger sinds ik sertraline slik. Verder ben ik er zo'n 3 kilo van afgevallen. Voor de rest ervaar ik geen bijwerkingen.
22-02-2014

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum