Sertraline

sertraline

Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)

Sertraline

Arjen Walstra (26-04-2013)

25-04-2019

04-04-2019

Chronische depressie

Ik slik al ruim 15 jaar sertraline in wisselende hoeveel heden . Paar keer geprobeerd af te bouwen, werd weer depressief, dus weer opgehoogd . ik begon met 50mg per dag , toen 100 mg. 150 mg en nu zit ik inmiddels op 200 mg per dag. Ik heb veel zweetaanvallen , krampen op de borst , veel eetlust (snoepen) ook heb ik diabetiche 2 waar ik medicijnen voor inneem. Ik h[lees meer...]eb een hormoonpil Annastrazol, i.v.m. dat ik 2 jaar geleden borstkanker hebt gehad, . Bloeddruk verlagers en cholestazol tablet. En overgewicht inmiddels. Nu denk ik vaak met een aantal bijwerkingen, komt het nu van de Sertraline?
05-03-2019

Chronische depressie

Ik was zwaar depressief en sliep slecht. De sertraline hielp vanaf dag 1. Ik voelde me rustiger, bleef minder piekeren. Tegelijk voelde ik minder, wat afgevlakt. Dat vond ik lastig omdat ik toen het idee had dat ik juist door bepaalde emoties heen moest om beter te worden. Na een maand of vijf (in november) keerden mijn oorspronkelijke depressieve klachten terug. Het op[lees meer...]hogen van de dosis, zoals mijn psycholoog voorstelde, hielp niet. Toen ben ik van de ene op de andere dag gestopt. Ik was op vakantie en elke dag aan het sporten en veel in de sauna, dus ik dacht hup dan is het ook snel uit mijn lijf. Ik had geen enkele last van het stoppen, noch wat betreft de depressieve klachten (bleven gelijk) noch wat betreft bijwerkingen en andere effecten.
14-12-2018

Chronische depressie

Na een diep dal door de huisarts sertraline voorgeschreven gekregen. Na 2 weken erge bijwerkingen(misselijk, zweten, duizelig, gapen) inmiddels al 1 jaar aan dit medicijn. Voor mij werkt dit fantastisch. Nog steeds wel meer vermoeid dan hiervoor en laag libido. Ook regelmatig last van rare dromen en nachtmerries sinds ik dit slik. Maar dat kan niet op tegen alle positieve [lees meer...]invloeden van dit medicijn.
30-11-2018

20-08-2018

Chronische depressie

Slik nu dik 3 jaar Sertraline 200 mg. Ben nog wel een paar keer flink depressief geweest, maar over het algemeen gaat het wel goed. Heb hiervoor (vanaf mijn 24e) wel een stuk of 10 andere soorten gebruikt; anafranil, ludiomil, efexor, venlafaxine, etc. De sertraline werkt tot nu toe het beste. Máár... ik heb nu al een tijdje trillende vingers, kramp in vingers en tenen, p[lees meer...]lotseling schokkende bewegingen en, in vlagen, een zwak gevoel in mijn onderbenen en gigantische (spier?) pijn in mijn bovenbenen. Ik heb daar Akineton voor gekregen en dat helpt wel een beetje. Maar toch... ik vind het toch wel een beetje eng.... Zijn er meer mensen, die er last van hebben? Ik ben bijna geneigd om over te gaan op andere antidepressiva... maar ook die zullen bijwerkingen hebben...
17-08-2018

Chronische depressie

Jarenlang Clomipramine geslikt. Het ging maar in mijn vrije tijd sliep ik alleen maar en was altijd moe. 16 uur achter elkaar slapen was normaal. Eindelijk afgebouwd, maar depressie kwam terug. Citolapram geprobeerd, maar werkte niet. Nu Sertraline en daar ben ik zeer tevreden over. Heb me nog nooit zo goed gevoeld. Sport weer en heb weer in veel dingen zin. Duurde een [lees meer...]paar weken voor het goed werkte. Helaas kreeg in de tussentijd een ander merk en toen ging het weer bergafwaarts. Mijn oude weer gevraagd en gekregen en het gaat top. Geen last meer van eeuwige moeheid. Alleen als daar een reden voor is :-)
05-08-2018

19-07-2018

Chronische depressie

Veel minder bijwerking dan ik had van de fluoxetine.
16-06-2018

Chronische depressie

Ben nog in de opbouwfase, gewisseld van Venlafaxine. Na 5 weken 50 mg nu bijna 4 weken op 100 mg. Merk helaas nog geen positief effect. Wel nog steeds toename (vergeleken met periode voor start) van angst en stress, weinig eetlust, moe, neerslachtig. Heb Xanax erbij. Zijn er mensen bij wie de opbouwfase zo lang duurt/ duurde? En gebruiken jullie ook het merk Ranbaxy?
30-04-2018

Chronische depressie

Vanwege mijn chronische depressie en paniek aanvallen. Ik ben een vrouw van 35 jaar. Ik slikte eerst Citralopram maar dit werkte op den duur niet meer waardoor ik ben overgestapt op sertraline 150 mg per dag. Ik ben begonnen te slikken in 2012 maar het helpt al 2 jaar niet meer. Ik sta nu op de wachtlijst voor GGZ F-Act Team en dan ga ik met de psychiater praten over ande[lees meer...]re medicatie. Wel moet ik eerlijk zeggen dat het wel helpt tegen mijn angst klachten want dit is sinds ik dit middel slik voor 90 procent afgenomen.
13-04-2018

Chronische depressie

Sertraline is bij voorgeschreven voor een terugkerende depressie die nogal heftig was. In combinatie met het bezoek aan een Psygoloog heeft het mij wel geholpen. Nu al vier jaar in deze combinatie gaat het goed met mij. Ik ben blij met sertraline
07-04-2018

Chronische depressie

De afgelopen vier jaar had ik last van een steeds terugkomende milde depressie. Ondanks behandeling bij een goede psycholoog bleef de depressie terugkeren. In het vierde jaar besloot ik dat het anders moest en ben ik in overleg met psycholoog en huisarts Sertraline gaan gebruiken. Opbouwen Ik gebruik sertraline in druppelvorm, zodat ik precies kan doseren. Tijdens he[lees meer...]t opbouwen was ik soms misselijk, versterkte mijn angst soms en had ik minder eetlust. Werking Het medicijn begon na 4/5 weken echt te werken. Ik zit nu in mijn 6e week en ik voel me misschien wel beter dan ik me ooit heb gevoelt. Wat ik nu leer over omgaan met gevoelens en situaties kan ik veel beter toepassen. Ik ben positiever en niet meer somber.
20-03-2018

Chronische depressie

Al vrijwel heel mijn leven last van een chronische depressie met daarbij ptss en een angststoornis, waar ik twee jaar geleden pas hulp voor heb gezocht. Beginnen met medicatie was een ontzettend grote stap voor mij, en ik zou deze keuze ook niet licht opnemen doordat het een ingrijpende beslissing is. In overleg met mijn psychiater en huisarts zijn we erg laag (12,5 mg per[lees meer...] dag) begonnen en zo langzaam opgebouwd omdat ik nog jong ben en om de bijwerkingen zo min mogelijk te houden. Met veel begeleiding heb ik weinig last gehad van bijwerkingen, zeker een aanrader om zo laag te starten. Het duurde erg lang om de juiste dosering te vinden voor mij. Elke keer leek het goed te gaan, maar na enkele weken viel ik weer terug. Sertraline heeft mij geholpen met het terugvinden van plezier in het leven en het verminderen van de angstklachten. Echter verminderde het mijn suïcide gedachten en slapeloosheid helaas niet, hiervoor heb ik quetiapine erbij gekregen wat dit wel oplost. Eén bijwerking waar ik nog steeds veel last van heb, is een erg droge mond en daardoor droge, gesprongen, lippen. Uiteindelijk wel ontzettend blij met sertraline, wellicht heeft deze medicatie (icm andere) mijn leven gered.
26-01-2018

Chronische depressie

Opgebouwd van 25 mg naar 50 mg en nu 100 mg. 100 mg werkt en ik heb daardoor nu geen negatieve gedachten meer in de ochtend na het opstaan. De enige bijwerking die ik heb is een drogemond.
06-01-2018

Chronische depressie

dit medicijn heeft me vooral rust.het helpt ook tegen dwangedachten.is ook angstremmend.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum