Sertraline

sertraline

Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)

21-11-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Lijdt helaas aan de beroepsziekte PTSS en na flink wat sessies bij een psycholoog kwamen we op een dood spoor. Zij adviseerde om ssri's te gaan gebruiken om mij van de volgende klachten af te helpen: Slapeloosheid, nachtzweten, herbelevingen, angsten, schrikkerig, emotioneel, kort voor de kar en sporadisch een gevoel van...ik neem afscheid. Huisarts heeft het voorgeschreve[lees meer...]n en ik merkte letterlijk na twee weken verbetering. Slapen gaat iets beter maar is nog niet overtuigend. Ik voel me wel een stuk rustiger want het gejaagde in mijn lichaam is weg. Nu is het tijd om door te stappen naar 100mg. Niet van Sansoz maar van Aurobindo. Niet gevraagd om een ander merk, maar kennelijk vind de apotheek dit prima. We wachten af.. Oja, voor de mannen!! libido is minder dan 0
10-08-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Toen de huisarts ina overleg met de psycholoog voorstelde om een antidepressivum te gaan slikken om me te helpen wat meer rust en vertrouwen te krijgen schrok ik een beetje. Ik heb het wel gedaan, omdat ze allebei zeiden dat ik het nodig had en dat het me echt kon gaan helpen. Ik vond het wel heel spannend om mijn eerste tablet te slikken. Ik was bang voor wat er zou gebe[lees meer...]uren. Zou ik veranderen? Wat zouden de bijwerkingen zijn? Ik ben blijk dat het mij ia voorgeschreven! Ik voel me rustiger, heb veel meer vetrouwen, ben minder prikkelbaar, heb niet zo snel angst en ben minder onzeker.
11-05-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Werkt naar behoren. Geeft rust in hoofd en lijf. Kan elke dag weer aan.
14-04-2018

Werkte steeds heel kort
28-03-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

ik blijf er rustig van. geen chaos en drukte in het hoofd.
29-10-2017

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik nam reeds gedurende een jaar Wellbutrin. Gestart aan 150mg en uiteindelijk opgebouwd tot 600mg. Ik had wel meer energie en verloor 10kilo. Hierdoor voelde ik me ook al iets beter. Maar mijn grote problemen bleven bestaan. Ik heb posttraumatische stress, depressieve gevoelens, extreme schuldgevoelens, enz.. Uiteindelijk naar een andere psychiater gegaan. Die heeft mij Se[lees meer...]rtraline voorgeschreven. Dit neem ik nu ongeveer een maand, 100mg. Ik neem het nog niet zo lang, maar ben toch al 5kilo terug bijgekomen. Hierdoor alleen al voel ik me enorm slecht. Mijn gewicht is namelijk al jaren een issue. Daarnaast ben ik doodmoe, geconstipeerd en enorm vergeetachtig. Ik weet dat ik het nog niet lang neem, maar heb niet het gevoel dat het echt helpt. Integendeel. Sinds twee dagen weiger ik het nog te nemen, uit schrik nog meer bij te komen. Mijn psychiater kan ik niet bereiken. Ik weet dat het niet goed is om zo plots te stoppen. En ik weet dat het dom klinkt. Maar als ik nog een kilo zie bijkomen op de weegschaal, ben ik bang voor de gevolgen. Zijn er nog mensen die dit herkennen? Ik moet half november terug nr psychiater. Zou ik vragen om terug wellbutrin te starten of niet?
09-07-2017

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Hi, ik ben 23 en heb last van erge ptss en een gegeneraliseerde angststoornis. 4 maanden geleden begonnen met sertraline 25mg na 2 maanden een bloedtest gedaan, nauwelijks tot niet te trasseren in me bloed.. opgehoogd naar 50mg en paar weken erna weer bloedtest gedaan.. resultaten waren nog steeds te laag. Je moet zeker boven de 50 uitkomen qua spiegel en ik zit op 8. nu b[lees meer...]en ik naar de 100 gegaan. Heb veel last van bijwerken. Droge mond, slapeloosheid, zweten, hoofdpijn, duizelig, geen energie, dromen, erg moe. Heeft iemand tips? Of ook zoiets meegemaakt? Alle reacties zijn welkom.
24-04-2017

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Hielp niks, ben overgegaan naar Efexor.
07-01-2016

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Help, ik ben gisteren begonnen met Sertraline, jeetje wat voel ik mij beroerd, een heel wazig gevoel in mijn hoofd, wat ik hier lees is dat dat zelfs wel 3weken kan duren, ik kan nou al bijna niet meer werken, loop als een zombie , pfffffff dat wordt heel moeilijk volhouden zo :-(
07-12-2015

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik loop al een aantal jaren met PTSS rond. De klachten bestaan vooral uit angst, overgevoeligheid voor autoriteit, nachtmerries, somberheidsklachten, rusteloosheid en slaapproblemen. Eerst probeerde ik van deze klachten zonder medicatie met psychotherapie af te komen. Maar na twee jaar ervoer ik weinig verbetering en ben ik overgegaan naar medicatie. Ik ben begonnen met p[lees meer...]aroxetine. Maar dit middel maakte mij extra onrustig, ik kon heus niet slapen, ik werd passief en mijn gewicht nam extreem toe. Verder voelde ik nauwelijks de positieve effecten ervan. Toen ben ik overgegaan op Sertraline en gelukkig met goed resultaat. Dit geeft mij enorme rust en gevoel van veiligheid maar helaas blijven de sexuele prolemen als bijwerking aanhouden. Ik ga daarom volgend jaar zonder proberen. Anders had ik dit middel levenslang blijven gebruiken.
29-09-2015

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

ik heb een ernstige vorm van PTTS en heb daardoor veel last van slapeloosheid en onrust. Omdat ik diverse andere medicatie slik vanwege een chronische ziekte (lymfeklieraandoening die mijn afweersysteem /weerstand afbreekt ) is het heel moeilijk om de 'standaard' medicijnen daarnaast te gebruiken. na een hele zoektocht langs zelfs allerlei allergiemiddel , waarbij de bi[lees meer...]jwerkingen soms goed waren voor mijn probleem , uiteindelijk bij Sertraline uitgekomen en sindsdien is de nachtelijke onrust afgenomen en slaap ik daardoor beter en iets rustiger. Afdoende is het niet maar alle beetjes qua verbetering zijn meegenomen.
30-04-2015

24-11-2014

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Eerste weken zijn heel vervelend. Veel bijwerkingen maar daar moet je doorheen. Nu gebruik ik al 2 jaartjes 150 mg per dag. Ik ben er niet door aangekomen, ben zelfs iets afgevallen maar of dit door de sertraline komt weet ik niet. Ben wel heel snel moe. Dit medicijn heeft mij echt geholpen. Ik ben echt een meer ontspannen persoon Geworden. Sex totaal geen behoefte aan. Be[lees meer...]n ook graag veel thuis. Ik vind het prima.
02-10-2014

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik slik nu al een half jaar sertraline. In het begin verloor ik mijn interesse in vrienden, nu nog steeds maar minder. Ook was ik constant moe en lag ik de hele dag in bed. Ik heb nog steeds last van ernstige vermoeidheid. Ik kan nauwelijks functioneren op school, ik val constant in slaap tijdens de lessen. Ik heb van sertraline ook een trage schildklier gekregen. Ik heb m[lees meer...]eerdere keren tegen mijn psychiater gezegd dat ik een andere anti- depressiva wil. Ik heb dat tot heden nog niet gekregen. Heeft er iemand tips voor mij? Wat ik kan doen? Ik wil heel graag niet meer zo moe zijn.
01-05-2014

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Sedert ruim 8 jaar gebruik ik 100 mg sertraline. Belangrijkste vervelende bijwerkingen bij mij zijn het 's nachts wakker worden en overgewicht. Ik eet bewust en doe intensief aan sport; min. 50 km hardlopen, fietsen, klussen etc. Ik heb overgewicht rond mijn buik en wil daar echt van af, omdat het ook belastend is bij mijn sportinspanningen. Wie heeft een goed advies??
11-04-2014

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik heb deze medicijnen gekregen op aanraden van mijn psychologe, ondanks dat ik EMDR gehad heb van haar, was ik erg depressief geworden en had ik zelfmoordneigingen. (ik had nog geen veilige thuishaven), via de Huisarts Setraline gekregen van 50 mg en het werkte al vrij snel subliem, binnen 3 dagen, maar wat een angsten had ik zeg, terwijl ik van mijzelf helemaal niet angs[lees meer...]tig ben, daar staat het middel om bekend en inderdaad zoals ze zeiden na 2 weken was het over. Ik die veel energie had, ging veel meer slapen. Mijn gevoelens werden afgevlakt en voelde raar. Orgasme krijgen was heel moeilijk met dit middel en dat vond ik wel jammer, maar mijn klachten waren te erg om te stoppen. Eind 2013, maakte ik weer wat mee dat mijn PTSS weer helemaal terug kwam en 100 MG ging slikken op advies van huisarts en Psychologe. Ik leefde als een zombie en sliep onwijs veel, ik voelde helemaal niks meer en sex werkte al helemaal niet meer. Ik werd zo boos op mijzelf en ben terug gegaan naar 50 mg en daarna uit mijzelf gestopt, heel en heel en heel veel nachtmerries, ik voel weer, me lijf reageert weer (zalig gevoel) Griep gevoel inderdaad, misselijk , enorm zweten en gelukkig weer zin in sex. Ik hoop dat ik zonder kan en ik denk er niet te veel over na, ik zie het wel. Enorm veel energie, heerlijk, het middel heeft mij goed geholpen, absoluut, maar nu voel ik mijzelf weer en dat is ook heerlijk.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum