Sertraline

sertraline

Bij  DepressieX

Obsessieve-compulsieve stoornis (13 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Paroxetine (972 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 1 van 3
05-03-2019

Depressief

Ik ben 33 en heb parkinsons. Hierdoor heb ik ook deppressie. Ik gebruik nu sinds 8 weken sertraline en mijn deppressie gevoelens zijn volledig weg. Ik geniet van het leven weer en ik ben heel positief weer. Gedurende mijn deppressie was ik zeer negatief korte lontje en piekerde enorm. Het enige bijwerking die ik ervaar is slaperigheid. Ik ben enorm slaperig waardoor ik som[lees meer...]s tot 14 uur in mijn bed leg.
19-02-2019

Sertraline (sertraline)

Voor mij werkt dit antidepressivum goed! De eerste dagen had ik best wat bijwerkingen, ik had niet gedacht dat dat ook meteen zou beginnen terwijl je lichaam nog aan het middel moet wennen en het nog niet doet wat het zou moeten doen. De eerste twee dagen voelde het soms alsof ik onder invloed was van drugs. Je krijgt alles wel mee, maar zit best wel in je eigen wereld, ni[lees meer...]et vervelend maar je hebt het wel door. Ik was erg onrustig en wreef daardoor steeds met mijn handen over elkaar, in bed deed ik dit met mijn voeten/benen. Ik kon maar lastig stil liggen en sliep daardoor minder goed. Dit werd allemaal minder en ok kan zeggen dat ik na 1,5 week eigenlijk al geen bijwerkingen had. Alleen het feit dat mijn eetlust minder is geworden. Ik heb juist heel erg veel zin in zoetigheid en dan vooral chocolade en word helemaal niet warm of koud van warm eten oid. Bij mij psychiater heb ik aangegeven dat ik onrustig werd van de tabletten, nu slik ik de pillen tussen de middag in plaats van bij het avondeten. Nu gaat dat stukken beter! Ik ben super blij dat ik ben begonnen met antidepressiva! Ik vond het best wel eng om te beginnen, maar heb het toch maar gewoon gedaan, gewoon proberen dacht ik. Ik vond mijn bijwerkingen meevallen en dit was het echt wel waard als ik kijk naar hoe ik me nu voel. Ik merk dat ik minder nadenk, minder angs heb, positiever ben, opener en toegankelijker ben naar anderen en dat ik overal wat luchtiger naar kijk. Ik kan weer echt blij zijn, dit was lang geleden. Als je twijfelt om te beginnen zou ik het zeker aanraden, maar iedereen reageert er natuurlijk anders op. Laat je niet afschrikken door alle verhalen en bijwerkingen, dit weet je van tevoren toch niet en verschilt per persoon en per antidepressivum. Mij helpt het iig goed! Dit wens ik jullie ook toe!
18-02-2019

Sertraline (sertraline)

Ik heb pms, dus de tweede helft van mijn menstruatie erg depressief. Ik slik nu 50 mg Sertraline en het gaat beter maar helemaal weg is het niet. Ik mag nu mijn dosis verhogen naar 75 mg en hoop meer te bereiken. Zijn er ook mensen met pms? Ik ben erg zoekend naar wat werkt.
01-02-2019

Sertraline (sertraline)

Ik moest beginnen met 50 mg in het begin was het wennen en vooral de bijwerkingen wat er bij komen kijken was iets moeilijker dan ik verwacht had. Maar met een steunende omgeving en een moeder die zelf 150 mg slikt is het makkelijk. vervolgens moest ik naar 100 mg dat is nu nog steeds aan het inwerken het heeft ongeveer 4/6 weken de tijd nodig voordat je je normaal gaat vo[lees meer...]elen voor zover dat kan. schrik niet van de bijwerkingen en als je iets onbetrouwbaar vindt bel dan voor de zekerheid een huisarts of een ervaren persoon uit je omgeving. ik ben zelf heel blij dat ik het neem want ik ben een stuk rustiger geworden in mijn hoofd. de persoon die dit leest en denkt och dit is onzin nee zonder dit was ik echt een saai en verdrietig persoon en nu beetje bij beetje wordt ik vrolijker.
30-01-2019

Depressief

28-01-2019

20-01-2019

Sertraline (sertraline)

Gebruik het middel nu ruim 5 jaar in 'lichte' hoeveelheid 50 mg. Werkt bij mij goed (zover dat objectief valt vast te stellen). Door jaren heen 3-4 keer heel langzaam proberen af te bouwen (door op een gegeven moment dagelijks halve tabletjes = 25 mg te gebruiken). Want ja, ik wil graag van deze pillen af. Maar - zo lijkt het - steeds in najaar winter raak ik toch weer zwa[lees meer...]ar down/overspannen/depressief. Ook deze winter 2018/2019 weer. Half december 2018 'maar' weer opgehoogd naar de 50 mg dagelijks. Is het suggestie/placebo dat het middel mij er dan weer bovenop brengt? Voel mij in ieder geval weer beter dan een maand terug. Zijn er mensen met zelfde ervaring (= proberen af te bouwen maan lukt niet)?
18-01-2019

Sertraline (sertraline)

Slik dit middel nu 2 weken. Begonnen met 25mg en na een weer overgegaan naar 50mg. Ik ben al een lange tijd deppresief en ik heb het idee dat ik mij de laatste dagen wat minder somber voel en wat rustiger nadenk en niet zo gestresst ben. Qua bijwerkingen was ik wat misselijk en duizelig in het begin maar nu niet meer. Word er wel een beetje suf van maar het valt mee. Tot[lees meer...] nu toe heb ik goede vertrouwen in dit middel!
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!