sertraline

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (15 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

01-12-2020 | Man | 63
sertraline (100mg)
Aanleiding vormde angstaanvallen i.c.m. depressie waardoor helder denken onmogelijk. Bij eerste gebruik al direct effect. Alsof een kluwen spaghetti ineens recht werd getrokken en helder denken weer mogelijk was. Bij het afbouwen na 2,5 jaar gebruik veel last van onthoudingsverschijnselen. De eerste maand op advies van de huisarts gehalveerd naar 50 mg waardoor normaal fun[lees meer...]ctioneren niet mogelijk. Daarna in anderhalf jaar met kleine stappen afgebouwd tot uiteindelijk 3,5 mg. Zou volgens de apotheker uitsluitend homeopatisch effect geven, maar na definitieve stop leek het alsof een sluier van de wereld was getrokken. Belangrijk neveneffect: heb altijd (zeer) veel gesport, maar na 3 jaar gebruik dreigde ik diabetes II te ontwikkelen.

16-11-2020 | Vrouw | 32
sertraline (50mg)
Al jaren onder behandeling voor mijn angst en depressie. Was altijd fel tegen anti-depressivamedicatie omdat ik dacht dat het mij een ander mens zou maken. Stocijns en ongevoelig voor emoties. Ik dacht dat ik alles weer op de regel had na een zware depressie 3 jaar geleden, maar kreeg de afgelopen maanden steeds meer paniek aanvallen had geen controle meer over mijn lichaa[lees meer...]m, waardoor ik weer in een neerwaartse spiraal kwam. Uiteindelijk begin oktober voor gekozen toch te beginnen. Aangezien ik nog een kinderwens heb is er gekozen voor dit medicijn ben gelijk begonnen met 50mg en het was een schot in de roos! Gelijk vanaf dag 1 al merkbaar verschil. Mijn knoop in de maag was weg en voelde de spanning uit mijn lichaam gaan. Wel voelde ik mij de eerste dagen high, maar dit heb ik niet als naar ervaren omdat ik me goed voelde. Heb 1,5 week last van bijwerkingen gehad: zweverig, droge mond, weinig eetlust, misselijk. Allemaal in een mate dat ik nog normaal kon functioneren. Maar ik wou dat ik hier eerder aan begonnen was. Het was alsof er een sluier voor mij weg viel, leek of ik helderder zag, had weer controle over mijn eigen lichaam terug, mijn negatieve gevoelens waren zo goed als weg en kon gewoon rationeel denken. De angst die ik had voor de medicatie is totaal weg. Ik voel gewoon alle emoties die er mogen en kunnen zijn. Alleen de emoties wat ik mij zelf aan praatte is er niet meer. Voel me super goed in mijn vel en geniet weer van het leven. Wat ik nog wil mee geven is: er zijn zoveel verschillende medicaties en dat dit bij mij werkt betekend niet dat het bij een ander net zo goed werkt. Probeer er samen met je arts achter te komen wat de juiste dosering is en welke type medicatie het beste is. Je kunt er echt een ander mens van worden! En ik hoop voor jullie dat het ook een schot in de roos is als je gaat beginnen net zo als bij mij.

02-11-2020 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
Aan het begin heel slecht geslapen. Later kilo s aangekomen door vreetbuien.

22-10-2020 | Man | 28
sertraline (100mg)
(..) (mijnmedicijn.nl: dit platform is alleen bedoeld voor het uitwisselen van ervaringen, vragen, advies van medicijnen . Niet voor de verkoop of ruil van medicijnen. U kunt contact met uw arts nemen.)

22-10-2020 | Vrouw | 64
sertraline (50mg)
Een periode ervoor nam iik Escitalopram 10mg . Nadat ik kloeg over ongevoeliheid op intiem contact werd mij Sertraline 50mg voorgeschreven . Klachten van die aard verdwenen . Wel sedert een jaar erge last van nachtzweten . Niet terug te brengen tot vrouwelijk hormonaal verschijnsel. Nu wordt gezocht wat dit klam nachtzweet kan veroorzaken . Ik neem nu ook Sifrol 0,18mg [lees meer...]voor Rusteloze Benensyndroom,sedert enkele dagen . Resultaat is dat ik erg moeilijk in slaap geraak en ook veel wakker kom en dan weer moeilijk de slaap kan hervatten . En het nachtzweten is hetzelde probleem gebleven ! Iemand ervaring met Sifrol ivm nachtzweten ?

22-10-2020 | Vrouw | 64

07-10-2020 | Vrouw | 43
sertraline (25mg)
Ik heb 2 weken Sertraline Sun gebruikt. Ik ben erg gevoelig voor medicatie, daarom met lage dosis begonnen. Maar desondanks erg moe (17 u per dag geslapen) en hoge spierspanning, met name in mijn kaken (tanden op elkaar geperst) en veel dromen, maagpijn en misselijk. Na 10 dagen werd dit geleidelijk minder. En op de 14 e dag voelde ik me heel goed, energiek, en ik kon pro[lees meer...]blemen beter van me af laten glijden en ik was positiever ingesteld. Echter toen moest ik overstappen op Sertraline Aurobindo. Ook werd de dosis hoger (lsnog de minimaal benodigde dosis). Hier regeer ik niet goed op. Mijn dalen zijn wel minder diep, maar verder voel ik me qua energie 's ochtends net een zombie. ik kan mezelf met heel veel moeite in beweging brengen. Na 13.00 uur wordt dit beter. Maar ik voel me vrij negatief en bozig. De eerste 2 weken veel maag en darm (diarree) klachten en veel kaakpijn gehad. Ook erg futloos gevoeld hele dagen, nu dus halve dagen. Ook slaap ik 's nachts onrustiger en geniet ik nauwelijks van dingen. Misschien wordt het beter na deze eerste maand. Mar tot nu toe zeer ontevreden. Ik heb wel op sites gelezen dat de werking per fabrikant en per persoon kan verschillen. Maar volgens de apotheek is het middel momenteel slecht verkrijgbaar en krijg je hierdoor gewoon wat er is. Ik ga dit iig nog met de huisarts bespreken, want ik voel me niet happy.

26-09-2020 | Man | 40
sertraline (25mg)
Beste gebruik dit medicijn al enkele dagen en is dit normaal dat ik echt moe ben,licht in lijn hoofd en bij het sparren boks merkte ik dat ik trager was..???gaat dit over of blijft dit aanhouden?

31-08-2020 | Man | 57

29-08-2020 | Vrouw | 24
sertraline (50mg)
Ik heb dit middel 1.5 jaar gebruikt ivm depressie, angst- & paniekstoornis en overprikkeling. Het heeft bij mij goed effect gehad op de depressieve klachten, zo goed dat de depressie is verdwenen. Voor de angst en paniek klachten heeft het geen effect gehad en de klachten verergerden De bijwerkingen waren erg aanwezig, ik had continue een dromerig gevoel alsof mijn licha[lees meer...]am niet bij mij hoorde, dit versterkte de angstklachten waardoor ik dingen ging vermijden zoals auto rijden. Daarbij voelde ik me vlak en onverschillig . Van nature heb ik graag de touwtjes in handen en houd ik van plannen etc, dit maakte mij niks meer uit. Ik had last van veel ongecontroleerde bewegingen en spiertrekkingen in mijn benen (met name voor het slapen gaan). Ik merkte dat ik veel meer in m’n hoofd/lichaam zat waardoor ik heel zelfbewust was in sociale situaties wat weer een paniekaanval kon triggeren. Ook had ik géén eetlust maar wel de behoefte om te eten. Ik ben nu een maand gestopt en alle hierboven genoemde klachten zijn er niet meer, waar ik heel blij mee ben. Ik merk wel dat mijn stemming wat minder goed is, hier heeft het medicijn echt een goed effect op gehad. Mocht je alleen stemming klachten hebben zou ik het zeker proberen.

24-08-2020 | Man | 63
Depressief

24-08-2020 | Vrouw | 22
sertraline (50mg)
Begon hiermee na een langdurige depressie die gepaard ging met overemotionele buien. De eerste 6 weken waren vreselijk, veel bijwerkingen. Ik begon hiermee in een vakantie dus kon de symptomen handelen. Na de 6 weken werd het flink minder en merkte ik dat ik me weer mijn oude zelf voelde. Moest wisselen van ochtend naar avond voor het slikken van de pillen omdat ik andersg[lees meer...]ek werd van de brain zaps. Heeft een jaar perfect gewerkt, was er super blij mee. Toen begon hevig nachtzweten en ben ik gaan afbouwen, afbouwen gaat heel goed. Sertraline was een vreemd medicijn maar gaf me wel echt de steun om mijzelf weer op te bouwen

08-08-2020 | Vrouw | 47
sertraline (50mg)
Vreselijke depressie na een traumatische ervaring. Het opbouwen was vreselijk kon niet naar mijn werk en lag heel de dag op bed. Na twee weken ging het iets beter maar toen moest ik ophogen naar 50 mg heb dit ook weer gehalveerd. Maar kreeg toen ook al weer bijwerkingen. Hoop dat laatste stukje opbouwen meevalt, ik wil mijzelf Zo graag beter voelen.

03-08-2020 | Vrouw | 48
sertraline (50mg)
Sinds september lijd ik aan een depressie (met angststoornis). Eerst andere anitdepressiva (Sipralexa) genomen, maar na 4 dagen ben ik moeten stoppen omdat ik een zware allergie kreeg. Daarna heb ik geen medicatie meer gekregen omdat ik waarschijnlijk ook hier allergische reacties zou op hebben. Omdat mijn vitale depressie en angstaanvallen enkel erger werden en consultati[lees meer...]es bij de psycholoog weinig vooruitgang boekten, ben ik doorverwezen naar een psychiater die me Serlain voorgeschreven heeft. Ondertussen neem ik 3 maanden Serlain (Sertraline). Ik ben begonnen met 4 dagen 25mg om zo op te bouwen tot 50 mg. De eerste 3 weken in combinatie met slaapmedicatie. Zelf heb ik gelukkig weinig bijwerkingen. Enkel dat ik overdag meer vermoeid ben, sneller en meer transpireer en dat ik vooral ’s nachts last heb van tintelingen in mijn linker arm en mijn linker been. Heeft iemand dit ook? Ik ben nooit misselijk geweest. De eerste weken voelde ik weinig verschil. Na 5 weken Serlain te nemen (en ondertussen minder slaappillen) ben ik rustiger geworden. Ik slaap de meeste nachten al wat beter (heb wel veel rare dromen) en mijn angst- en paniekaanvallen, hartkloppingen, ... zijn verminderd. Mijn gemoedstoestand is nog steeds niet optimaal, maar mijn echtgenoot merkt verbetering aan mijn reacties. Ik relativeer meer, wat positief is. Ik blijf zeker doorzetten om zo snel mogelijk weer de ‘oude’ te zijn.

24-07-2020 | Man | 52
sertraline (50mg)
Heb last van paniekaanvallen, is 3 jaar geleden begonnen op de snelweg met autorijden. Wist niet wat me overkwam, of ik dood ging... Eerst andere medicijnen gebruikt maar naar 3 jaar overgestapt naar Sertaline... Ik hoop dat dit gaat werken omdat ik alleen maar per fiets naar mijn werk kan een verder niets onderneem door de angsten. Wie heeft hier ervaring mee?

15-07-2020 | Vrouw | 32
sertraline (50mg)
Nu voor een maand 50mg toen ik merkte dat ik depressieve klachten had. Ik merk dat het malen minder uitstraalt naar mijn lichaam, waardoor ik het sneller los kan laten. Ik zit beter in mijn vel. Zet mezelf op nummer 1 en sport en doe dingen die mij plezier brengen. Mijn libido is niet lager maar orgasme is wel moeilijker. Al met al ben ik tevreden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum