sertraline

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (17 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

13-03-2022 | Vrouw | 51
sertraline (20mg/ml)
Ik slik ze vanaf 1990.Ik heb afgelopen 21 jaar 40 mg perdag geslikt Tussen door 3x geprobeerd af te bouwen.Kreeg daardoor meer last van depressie's. Aangezien ik afgelopen 5jaar door leukemie, borstkanker & trombosebeen/longembolie had mee gemaakt verhoogd naar 60mg.Ik ben tot nu toe heel tevreden met sertraline alleen 1nadeel. Ben flink aangekomen daardoor. Liever overgew[lees meer...]icht&goed gevoel dan slank&ongelukkig zijn.

06-03-2022 | Man | 48
sertraline (350)
zwaar depressief..begonnen met sertraline 100mg..geen effect..200mg geen effect..bloedspeigel bleef te laag..blijkt dat ik een snelle stofwisseling heb..nu heb ik 350mg sertraline en voel me als nieuw..sloeg de eerste weken door van zwaar depressief na te vrolijk..voel me nu goed..heb weer energie..lach weer..leven is een stuk aangenamer..geen last van bijwerkingen..sertr[lees meer...]aline is voor mij de bevrijding

18-02-2022 | Vrouw | 36
sertraline (25mg)
Angst, somberheid en paniek na de geboorte van mijn tweede kind. Ik zakte letterlijk weg. Depressieve gedachten. Vrijwel direct kreeg ik sertraline voorgeschreven. Begonnen met 50mg. Opgebouwd naar 150 en zit nu weer op 50 in combinatie met schildklierhormoon. Recent een poging gewaagd te stoppen, maar ik zakte weer terug. Dus nog even door tot mijn behandeling klaar i[lees meer...]s.

20-01-2022 | Vrouw | 34
sertraline (50mg)
Sinds 13 dagen bezig met setraline. Ik heb in december een trauma gehad, waarna ik een week erna veel maagpijn kreeg en misselijk werd. Ik ging steeds meer klachten hierdoor ervaren. Ook viel ik af... Elke week naar de huisarts, bloedgeprikt etc. Arts geeft aan geen ontstekingen geen infecties. Alleen heb ik zelf het gevoel dat er wel iets mis is met me lijf. Ik[lees meer...] raakte steeds verder van deze wereld tot op een dag ik een brief heb geschreven naar me kinderen, dat het voor deze mama wel genoeg is. Omdat ik het gevoel had hier niet meer te hoeven zijn. Ik heb deze dag de arts gebeld, waarna we gestart zijn met setraline 50 mg. Ik heb me zo.n anderhalve week misselijk gevoeld, wat nu wel iets beter gaat. Maar blijft veel last houden van maagpijn. Ondanks de prantoprzol die ik slik. Gewicht blijft ik nog steeds afvallen. Ook kan ik 's nachts niet slapen en blijf ik maar draaien. Ik neem de medicatie in rond 17 uur. Iemand tips voor mij.? Of herkend iemand zich hier in?

17-01-2022 | Vrouw | 51
sertraline (50mg)
Depressie en angststoornissen. In het begin eerste weken misselijk, slecht slapen, onrust, diarree en na 3 weken een trillip. Trillip is weg. Ik gebruik 50 mg. Nam de pil voor het slapen maar snel overgestapt naar in de morgen ( de avond ervoor overgeslagen) en toen ging het slapen een stuk beter. Het is even doorzetten de eerste weken maar depressie en angststoornissen ve[lees meer...]el minder en voel mij een stuk normaler. Enige nadeel is bewegingsdrang van mijn voeten in de avond wanneer ik stil zit. Libido omlaag (orgasme is moeilijk) en gewichtstoename.

30-10-2021 | Vrouw | 65
sertraline (50mg)
Heb mijn menig op 3 -10 -2021 ook al gezet of er meer mensen waren die dat misschien herkende maar had toen 3 Sertraline per dag. Inmiddels verhoogd naar 4 per dag maar voel mij alleen maar slechter dan beter. Ook aangegeven aan de psychiater en huisarts en die zeggen dat het wel enkele weken duurd ook al gebruik ik dit medicijn al heel lang. Mijn gedachten zijn,waarom[lees meer...] prikken ze niet wat de Sertraline nog doet in mijn lichaam want op deze manier is dit niet vol te houden. Zijn er mensen die die herkennen en overgestapt zijn op een soortgelijke medicijn.

28-10-2021 | Vrouw | 21
sertraline (50mg)
Liep al 5 maanden bij de ggz, wat effect had. Merkte alleen aan mezelf dat ik dat kleine duwtje miste binnen mijn behandeling. Met de psychiater in gesprek hierover gegaan en gezien mijn casus niet gebruikelijk toch setraline gaan gebruiken. Dit was het juiste besluit geweest. Bijwerkingen geen/nauwelijks last van. Ook merkte ik dat mijn hormonen tijdens menstruatie een st[lees meer...]uk minder aanwezig zijn.

22-10-2021 | Man | 32
sertraline (50mg)
Sinds enkele dagen slik ik Sertraline, 8 uur na inname merkte ik al dat het kalmer en rustiger werd in mijn hoofd. Minder piekeren en meer mentaal ontspannen. Nog geen verlichting van depressieve symptomen echter zou dit pas na een aantal weken intreden. Slecht weinig bijwerkingen deze keer.. klamme handen, vermoeidheid en misselijkheid.. ook lastig om door te slapen.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum