sertraline

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (17 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

07-10-2022 | Vrouw | 38
sertraline (100mg)
Ik slikte sertraline, leek goed te werken. Na een tijd afgebouwd. Maar dit was geen succes. Inmiddels alweer 6 weken in aan het nemen. Maar het lijkt buiten de bijwerkingen nog niet veel effect te hebben. Hoe lang hebben jullie doorgezet en effect gemerkt? Of ik tevreden ben over dit medicijn kan ik nog niet echt zeggen. Voorheen wel....maar wacht nu af..... Hopelijk [lees meer...]kan iemand me wat advies / moed geven.

16-05-2022 | Vrouw | 33
sertraline (100mg)
Het werkte niet voor mij. Van 25, naar 50, naar 100mg opgebouwd. Ging telkens eventjes goed en daarna ineens veel slechter. Mijn perspectief verdween, ik werd veel passiever en voelde helemaal niets meer. Wel mega paniekaanvallen, geen geluksgevoelens. En de suicidale gedachten namen toe. Uiteindelijk Quetiapine 25mg 2x pd erbij gekregen en daarmee waren de nare gedachten [lees meer...]in 1 klap weg. Inmiddels 2 weken afgebouwd naar 0 en ik voel me eindelijk weer mezelf. De Quetiapine houd me stabiel en ik kan daarnaast eindelijk weer genieten van de mooie dingen. Ben ook weer actiever wat fijn is aangezien ik 15kg was aangekomen in de tussentijd.

02-05-2022 | Vrouw | 50
sertraline (50mg)
Jaren gebruikt (ongeveer 20 jaar). Nu ongeveer 5 jaar gestopt. Pas na het stoppen langzaamaan gemerkt wat een enorme invloed die medicijnen hebben gehad. Ik was altijd, dag in dag uit, moe, moe, moe. Sliep daarnaast slecht en nog veel meer klachten. Nu ik ze, eindelijk, niet meer gebruik zijn al die klachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Voel me sensitiever, kan meer[lees meer...] genieten van natuur, muziek enz. Depressieve perioden uiteraard ook weer terug.

30-10-2021 | Vrouw | 65
sertraline (50mg)
Heb mijn menig op 3 -10 -2021 ook al gezet of er meer mensen waren die dat misschien herkende maar had toen 3 Sertraline per dag. Inmiddels verhoogd naar 4 per dag maar voel mij alleen maar slechter dan beter. Ook aangegeven aan de psychiater en huisarts en die zeggen dat het wel enkele weken duurd ook al gebruik ik dit medicijn al heel lang. Mijn gedachten zijn,waarom[lees meer...] prikken ze niet wat de Sertraline nog doet in mijn lichaam want op deze manier is dit niet vol te houden. Zijn er mensen die die herkennen en overgestapt zijn op een soortgelijke medicijn.

23-11-2022 | Vrouw | 29
sertraline (50mg)
Ik slik Sertraline vanwege depressiviteit. Eerste slikte ik Duloxetine maar daar kreeg ik steeds meer bijwerkingen van, zoals zweetaanvallen en slapeloosheid. De eerste paar dagen van Sertraline waren zwaar en ik wist niet waar ik het moet laten. Volgens mij voel ik me nu langzamerhand wat beter. Hopelijk gaat dit nog vooruit.

06-11-2022 | Vrouw | 34
sertraline (50mg)
Ik gebruik het nu 4 weken voor depressie en angst. Eerst andere antidepresiva's geprobeerd. Nu deze, het lijkt wel iets te doen zit nu op 75mg. Maar nog steeds niet voldoende. Ben heel de dag moe. In het begin heel erg misselijk geweest. Mijn angst klachten werden zelfs erger. Toch doorgezet. Nu bijna geen bijwerkingen meer. Alleen heel de dag honger. Dat is wel [lees meer...]vervelend.

02-07-2022 | Vrouw | 34
sertraline (100mg)
Vanaf de eerste dagen kon ik niet meer huilen. Vond ik in het begin heel lastig want dan merk je pas dat huilen bijna verslavend is. De eerste weken helemaal geen zin in seks. Ik heb sertraline ingenomen van oktober tot juni en ben gestopt omdat ik 20kg ben bijgekomen. Het heeft me mentaal wel geholpen. Door een langere tijd rationeler te kunnen denken lijken mijn hersenen[lees meer...] geherprogrammeerd.

31-05-2022 | Vrouw | 70
sertraline (100mg)
Sinds mei 2016 slik ik sertraline tegen depressie, ging eerst best goed maar heb het idee dat het steeds minder doe maar wil niet nog meer verhogen! Misschien andere ssri pr oberen!

19-05-2022 | Man | 54
sertraline (50mg)
Dit is de 2de keer dat ik het gebruik na mijn CVA. De vorige keer ongeveer anderhalf jaar en heeft het me na een aantal weken geholpen om me beter te voelen. Daarom afgebouwd en gestopt in de hoop dat ik het ook zonder kon, maar na een aantal maanden weer meer depressieve gedachten en daarom in overleg 4 weken geleden weer begonnen. Nu veel spanning en lusteloosheid wat m[lees meer...]e erg bezig houdt. Momenteel soms ook zenuwachtig, wat ik niet goed kan plaatsen, waar dit vandaan komt. Vandaag weer overleg met huisarts, hoe nu verder. Is gevoelsmatig behoorlijk afzien en hoop snel op verbetering.

29-03-2022 | Vrouw | 44
sertraline (25mg)
Sinds 3 maanden begonnen met Sertraline, ik slik nog steeds de begin dosis van 25 mg. Heel veel bijwerkingen gehad gedurende de eerste 10 dagen. Zo erg dat ik weinig kon en niet kon werken. Aantal malen op het punt gestaan om te stoppen. In overleg met apotheker toch doorgegaan. Nu twijfel ik of ik de dosis zal gaan verhogen naar 50 mg per dag. Mijn gedachten nemen[lees meer...] weer toe nl. Ik zie erg op tegen de mogelijke bijwerkingen. Merk sinds een aantal weken dat ik trillende handen heb en een erg gejaagd gevoel op mijn borst. Ik vermoed ook dat ik een verhoogde hartslag heb. Sertraline helpt absoluut om minder gedachten te hebben, ik blijf ook minder lang hangen in een gedachte. Maar het is geen wonder medicijn.

20-01-2022 | Vrouw | 34
sertraline (50mg)
Sinds 13 dagen bezig met setraline. Ik heb in december een trauma gehad, waarna ik een week erna veel maagpijn kreeg en misselijk werd. Ik ging steeds meer klachten hierdoor ervaren. Ook viel ik af... Elke week naar de huisarts, bloedgeprikt etc. Arts geeft aan geen ontstekingen geen infecties. Alleen heb ik zelf het gevoel dat er wel iets mis is met me lijf. Ik[lees meer...] raakte steeds verder van deze wereld tot op een dag ik een brief heb geschreven naar me kinderen, dat het voor deze mama wel genoeg is. Omdat ik het gevoel had hier niet meer te hoeven zijn. Ik heb deze dag de arts gebeld, waarna we gestart zijn met setraline 50 mg. Ik heb me zo.n anderhalve week misselijk gevoeld, wat nu wel iets beter gaat. Maar blijft veel last houden van maagpijn. Ondanks de prantoprzol die ik slik. Gewicht blijft ik nog steeds afvallen. Ook kan ik 's nachts niet slapen en blijf ik maar draaien. Ik neem de medicatie in rond 17 uur. Iemand tips voor mij.? Of herkend iemand zich hier in?

25-11-2022 | Vrouw | 67
sertraline (100mg)
Hierbij wil ik reageren op het vermeerderen van Sertraline hoeveelheid. Ik gebruik al AD medicatie vanaf 1986 en heb al meerdere malen de dosering moeten verhogen en na een paar maanden kon ik die weer verlagen. Er blijven altijd situaties of gebruik andere medicatie , bij ziekte, die niet goed samen werken. Maar voor als nog ben ik zeer tevreden. Zeker met de gedachte van[lees meer...] hoever ik ben moeten komen en waar ik nu sta.

18-11-2022 | Vrouw | 34
sertraline (50mg)
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer 5 a 6 weken. Merk wat verschil. In het begin heel erg angstig geweest, veel erger dan anders. Maar ik was in afbouw van andere AD. Erge misselijkheid. En veel honger. Dat krijg je wel. Ik kan de hele dag eten. Dus echt opletten wat je eet.

12-11-2022 | Vrouw | 25
sertraline (50mg)
Dag allemaal, Ik ben heel benieuwd of mensen ervaringen hebben met het ophogen van de sertraline. Ik ben 3 jaar geleden begonnen met sertraline 25mg omdat ik ernstige paniekaanvallen ontwikkelde. Echter heb ik een terug val gehad en ben ik sinds 7 dagen begonnen met 50mg. Heeft iemand ervaring met ophoging na zoveel jaar? Hoelang dit duurt voordat je een beetje effe[lees meer...]ct merkt?

18-06-2022 | Man | 81
sertraline (100mg)
Na zeker 6 andere antidepressie middelen sloeg sertraline tot mijn grote opluchting eindelijk aan en heb ik er al jaren heel veel baat bij.

17-06-2022 | Vrouw | 49
sertraline (50mg)
Ik slik dit middel sinds 2006 voor mij werkt het goed . Het is zoeken naar juiste dosering . Al een aantal keer geprobeerd om af te bouwen . Maar dat ga ik niet meer doen !

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum