clomipramine

Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

27-03-2012 | Vrouw | 47

16-03-2012 | Vrouw | 37
clomipramine
anafranil gebruikt na paroxetine en remeron. Tevreden over werking.

23-12-2011 | Vrouw | 41
Bipolaire stoornis

01-11-2011 | Vrouw | 61
Fobie-depressie- G-A-S- dwangstoornis
Ik gebruik sinds vorigjaar october Anafranil. Na jaren van opbouwen ,stoppen en proberen zonder mediciijnen maar altenative , is het me niet gelukt om zonder medicijnen te kunnen leven. Ik wilde maar niet leven op pillen. 1984 is de elende echt begonnen, ik raakte overspannen door mijn fobie, ik heb emetofobie, dat is een overgeeffobie, ik krijg dus al hartkloppinge terw[lees meer...]ijl ik het woord alleen maar opschrijf. Maar ik zal jullie maar niet gaan uitleggen hoe het mijn leven heeft beheerst en verwoest. Het is dus echt misselijk van angst. Hiervoor ben ik 2x opgenomen geweest waar ik dan weer medicijnen kreeg, maar ik moest dan na een jaar weer stoppen. Dan viel ik weer terug Depressie, angsten, kon alleen maar op de bank liggen met een chaos in mijn hoofd. Ik heb dus al, Anafranil, fevarin, melleril , zyprexa , toen nog één waar ik de naam niet meer van weet, efexor , waar ik een jaar mee gestopt ben geweest vanwege de bijwerkingen , weer met efexor begonnen na een jaar van elende maar dat werkte voor de 2de keer niet goed meer. Toen cipramil gaan slikken maar werkte ook niet. Weer met fevarin begonnen maar werd alleen maar zieker toen weer tegen mijn zin anafranil begonnen. dat is nu 1 jaar. Ik ben best een stuk opgeknapt maar moest ubretid erbij gaan slikken omdat ik niet kon plassen van de anafranil. Ook moet ik s,morgens starten met een alprazolam en na 2uurtjes dan een xaxax retard anders loop ik de hele dag te trillen en een vreselijke onrust in mijn lijf. s,avonds dan nog een oxazepam anders slaap ik helemaal niet. Zo kan ik het nu wel een beetje redden ,ik doe weer wat dingen en ben redelijk opgeruimd. Maar ik moet er toch weer mee stoppen omdat ik toch te veel bijwerkingen heb, dit raad mijn psyh me aan. Alleen heb ik dus nu geen flauw iedee wat ik in godsnaam moet gaan slikken en mijn psyh weet het ook nog niet. Zij raad me nu aan om even dit te blijven slikken en de bijwerkingen even te nemen omdat ik nu eerst aan moet sterken want ik ben nu al een paar jaar ziek en nu gaat het toch wel een beetje beter. Ik ben in dit jaar met anafranil 6 kilo aangekomen en daar ben ik erg blij mee want ik woog nog maar 46 kilo. Nu dus 52 en dat wil ik graag zo houden. Nu moet ik in het voorjaar gaan veranderen. Heeft iemand een tip, ik heb al naar alle medicijnen zitten kijken en reacties gelezen, maar dat is ook zo wisselend ,de één vind het een geweldig middel en de ander wil die rotzooi dat niet meer. Ik weet het ook niet, maar ik wil deze weg proberen een middel te vinden dat goed voor me is, en het liefst zonder nog meer te moeten proberen voordat ik de juiste heb. Ik weet alleen niet of er wel een middel is voor mij? Wie kan mij helpen?????

29-09-2011 | Man | 53
clomipramine
Goede avond, zal even kort vertellen wat mijn ervaring is, en waarom ik en hoe ik bij Anafranil terecht ben gekomen. Op 11 januari 2010 stopte ik in 1 klap met roken, ik rookte 1 pakje Marlborro per dag. Dit besluit totaal onvoorbereid, dus Cold-Turkey zoals dat zo mooi heet. Ik moet er wel bij vertellen dat ik op de dag dat ik stopte met roken een geweldige smakker had [lees meer...]gemaakt, aangezien de straat glad van de sneeuw en ijs was, ik viel hierbij keihard op mijn achterhoofd, 2 tellen later stak ik een sigaret op voor de schrik, maar deze smaakte mij totaal niet, ik maakte hem uit met de woorden : en hier stop ik gvd ook mee ( was een beetje pissig van de klap denk), in ieder geval was dat mijn laatste sigaret. Ik heb sindsdien totaal geen behoefte meer aan een sigaret, sterker nog, alsof de nicotinecel uit mijn hersenen is verwijderd ( door de klap ?). En toen begon het gelazer, na een week of 4 kreeg ik een vreselijke angstaanval, een soort van paniek die ik niet kon tegengaan, ik was ten einde raad. Nou ben ik wel een piekeraar, maar zo erg was mij onbekend. Ik wist niet waar ik het zoeken moest, en voelde me vreselijk ongemakkelijk. Nou heb ik een kennis die psychiater is, dus die maar even opgebeld, deze verwees mij naar iemand door, aangezien onze relatie ook zakelijk is. Afspraak gemaakt, en ik kon over 2 maanden komen. In de tussentijd het boek Pil gekocht van Bode, en aan mijn huisarts gevraagd om een recept van Anafranil. Afijn ik deze wonderpil opgehaald, en na een korte tijd werd ik een ander mens, in alle opzichten, ik voelde mij herboren. Ik zat op een gegeven moment op 100 mg per dag, en heb dat terug gebracht tot 25 mg per dag zonder problemen. Maar nu komt het, ik was door mijn laatsste pil van 25 mg heen 2 weken voor mijn vakantie, en dacht dat moet lukken zonder pillen. En inderdaad ik heb een zeer ontspannen vakantie gehad, zonder een centje last. Ik was dus 4 weken pilvrij, maar de 5e week was ik aan de beurt, als een blikseminslag sloeg de paniek weer toe, en was weer terug bij af. ben vorige week weer begonnen met 25 mg per dag, dwz 25 voor ik ga slapen, en 25 in de ochtend. Nu maar hopen dat ik weer snel de ,,oude,, ben. Kortom, ik ben waarschijnlijk te bot gestopt met het afbouwen.

16-09-2011 | Man | 45
Dwangstoornis
Mijn arts zei dat de bijwerkingen na verloop minder zouden worden.Dat was niet zo.De behoeft aan sex wordt minder. Veel zin in eten. Zweten als een otter.Dit wordt allemaal weer 'normaler' wanneer de dosis van inname lager wordt. Ik ben van 200mg naar 50mg gegaan. In zeer langzame stappen om terugval zoveel mogelijk te voorkomen. Nu onderhouds-dosering van 50mg. De bijwerk[lees meer...]ingen die ik had zijn nu minimaal.

12-07-2011 | Man | 59
Depressief/psychose
orgasme is flut zweetbuien (wordt minder) dromen veel slapen positief is dat de depressiviteit en psychoseklachten over zijn!

09-01-2011 | Man | 47
Verstoorde hormoonbalans, depressie
Ik raad eenieder een 'klassiek' antidepressivum zoals anafranil (chlomipramine) aan. Waarom? Omdat de juiste - werkzame waarde in het bloed te meten is, i.t.t. de moderne antidepressiva waar huisartsen in eerste instantie mee komen. Een tweede nadeel van de moderne antidepressiva is dat deze een veel 'smallere' werking hebben. Krijg je het antidepressivum wat dus net niet [lees meer...]geschikt is voor jouw hormoonverstoring, dan werk 't niet of deels. Dit i.t.t. de klassieke antidepressiva die te vergelijken zijn met "een schot hagel". Werkt dus in véél meer gevallen. Enig nadeel is dat de bijwerkingen in eerste instantie groter zijn (maar die verdwijnen). Dat is nl. de hoofdreden dat huisartsen naar moderne antidepressiva grijpen; minder bijwerkingen (in eerste instantie).

30-11-2010 | Vrouw
clomipramine
chemische castratie, totaal geen mogelijkheid meer tot orgasme. vreetkicks van hier tot tokyo.

16-10-2010 | Vrouw
clomipramine
wie kan mij vertellen of de bijwerkingen ook ophouden?

06-10-2010 | Vrouw

15-09-2010 | Vrouw
Depressie en eetstoornis

16-08-2010 | Man
Angsten, paniek, stemmingswisselingen
Ik slik al zo'n 12 jaar verschillende antidepressiva vooral vanwege angst- en paniekklachten (en daar wordt je vanzelfsprekend ook nogal depri van). Mijn beste ervaring was meteen mijn 1ste middel: Anafranil. De gewenningsfase was lastig, maar daarna werd ik licht en vrolijk als nooit tevoren. Er was slechts 1 bijwerkingen: Hoewel de seks goed was, kon ik uiterst moeilijk [lees meer...]een orgasme bereiken (klinkt enigszins tegenstrijdig). Maar daardoor overgestapt op andere soorten antidepressiva, maar nooit kwam de vrolijkheid en lichtheid van die 1ste Anafranil-periode terug. Ook niet toen ik na enkele jaren weer 'terugging' naar Anafranil. Toen merkte ik er erg weinig van - het bleef een beetje vlak. Een verklaring zou kunnen liggen in het feit dat mijn lichaam al 'gewoon' was aan antidpressiva.

10-04-2010 | Man
clomipramine
begin periode 2 tabletten per dag van 25 mg later verhoogd met 225 mg 3 stuks van 75 mg eerste resultaat was goed geen bijwerkingen later met verhoging hele droge mond ik viel voor de helft terug jammer,anderen hebben er wel baat bij.

25-03-2010 | Man
Dwangneurose / ad(h)d
helpt erg goed, wel 25 kilo aangekomen snel veel zweten en seksuele bijwerkingen, stoppen gaat niet omdat dan down wordt 4x geprobeerd. toch werken andere medicijnen niet zo goed als anafranil.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum