Imipramine

imipramine

Psychische klachten (1 mening)

Imipramine

Bojan Nikolik (15-04-2015)

06-03-2013

Paniekaanvallen

In voorjaar 2011 kreeg ik out of the blue last van paniekaanvallen, ik was toen 46. Het jaar ervoor had ik een burn out gehad en kampte nog steeds met veel moeheid. Ook was ik erg depressief geraakt omdat ik weer thuis kwam te zitten. Ik heb toen van mijn huisarts imipramine voorgeschreven gekregen en heb tegelijkertijd een EMDR behandeling gehad (zeer aan te raden bij p[lees meer...]aniek aanvallen!). Na de gewenningsperiode die bij mij 3 maanden duurde, en waarin ik erge last had van duizeligheid (gevaarlijk met autorijden) onbalans (viel tijdens de volley zo om) en slaperigheid, verdwenen de paniekklachten snel, en de depressieve klachten bleven beheersbaar. Na een jaar voelde ik mijn depressie-verdriet langzaam verdwijnen en kwam ik heel goed in mijn vel. Bijkomend voordeel: ik had minder last van mijn migraine. Achteraf bleken de paniekaanvallen te zijn getriggerd door overgangsverschijnselen, nl opvliegers. Raak dus niet te snel in paniek als het klamme zweet je uitbreekt ;-) Wat ik vervelend vond tijdens het slikken van het medicijn was de droge mond, en smaakverlies: alles smaakte anders. Ook ben ik wel wat kilo's aangekomen, maar dat alles stond niet in verhouding tot de winst die het medicijn me heeft gegeven.
14-04-2012

Imipramine (imipramine)

Twee jaar niet naar buiten geweest toch maar medicatie heb brainscan laten doen om te kijken welk medicijn beste bij mij past imipramine ...... Ben helemaal opgeknapt doe alles weer ga overal heen en kan alles weer relativeren !!!!!!!! Zit nu nog op 3 pilletjes ben langzaam aan het afbouwen neem daar echt de tijd voor !!!! Succes iedereen die het moeilijk heeft !!!!
14-04-2012

21-09-2011

Depressie/stemmingsstoornis

Heb het een maand of 4 geslikt. Darmen raakten helemaal van slag, kon niet meer naar de toilet met alle gevolgen van dien. Het middel werkte niet omdat ik een hoog antibolisme heb. Mijn lever brak de stof te snel af.
31-05-2011

Stress

Ben onmiddelijk .dit wordt in verband gebracht met een verhoogd risico op borstkanker
30-03-2011

Depressies

Na/tijdens een burnout en 3 depressies heb ik seroxat en cymbalta gebruikt in verschillende dosering; in erg moeilijke periodes gebruikte ik 's avonds Frisium erbij. Na de afbouw van de Cymbalta ben ik begonnen met de opbouw van Imipramine; dit ging geleidelijk: van 3 naar 7 naar naar 12 tabletjes per dag; bepaald adhv de bloedspiegel en mijn welbevinden. Enige bijwerkin[lees meer...]g: droge mond. In de opbouwfase last van lage bloeddruk, maar dit is nu een minimale bijwerking. Ik ben erg blij met dit middel!
20-09-2010

Imipramine (imipramine)

Een middel dat best wel onschuldig lijkt maar je raakt er aan verslaafd. ik neem 4 x per dag 3 stuks. zou er nooit meer aan beginnen.
31-05-2010

31-05-2010

18-04-2010

Imipramine (imipramine)

ik gebruik dit middel al 18 jaar eerst voor angora fobie heb het toen lang gebruikt 6stuks per dag hielp goed daarna had ik het afgebouwt naar 3 per dag kreeg 3jaar terug paniek aanvallen dosis weer naar 6 pd ging weer goed weer terug naar3 per dag ging goed kreeg hevige overgangs klachten gepaard met angst en depresieve gevoelens hup weer naar 6 per dag gebruik ze samen m[lees meer...]et lexotanil en probeer nu phytofemme imipramine werkt goed alleen zijn in het begin als je de dozis verhoogd niet pretig ongeveer 2 weken tevens is het zo dat je iedere keer de dosis verhoogd de bijwerkingen anders zijn voor de verschillende klachten
05-01-2010

Angststoornis / eetstoornis

- Bijwerkingen zijn voornamelijk opgetreden bij het starten van de behandeling: droge mond en blozen - Korte termijn geheugen is verminderd - Over het algemeen zeer goed verdragen - Medicatie wordt genomen in de avond
14-03-2018

Imipramine (imipramine)

Werkt goed direkt rust .alleen naar 2 uur erg lui en moe goed om tot rust te komen niet te hoog doseren is mijn mening
30-01-2016

ADD

17-11-2014

Imipramine (imipramine)

heb geen aanvallen meer met 1 tablet tofranil 10mg heb zonder geprobeerd, kreeg terug aanvallen van evenwichtsstoornissen maar is nu in belgië niet meer verkrijgbaar
22-09-2014

Chronische depressie

18-12-2013

ADD

Sinds kort ben ik gestopt met Strattera en Wellbutrin voor mijn ADD. Ondanks dat ik merkte dat mijn concentratie beter was, was mijn libido erg laag en kwamen angstgevoelens weer terug. Ik kreeg het gevoel dat Strattera de drang naar afzondering versterkte. Ik zit dan ook veel thuis. Door deze klachten wilde ik een ander medicijn proberen. Mijn specialist zat te [lees meer...]twijfelen tussen dexamfetamine en Imipranine. De doorslag om Imipranine te kiezen, waren mijn depressieve klachten. Imipranine slik ik nu 5 dagen. Vanaf het begin dat ik dit middel gebruik, voel ik me erg moe. Ben niet vooruit te branden en heb maar weinig zin om iets te doen. Daarnaast zie ik wat wazig en voelt het alsof ik licht stoned ben. Al met al niet prettig en hoop dat er snel verandering komt.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum