Imipramine

imipramine

Psychische klachten (1 mening)

Imipramine

Bojan Nikolik (15-04-2015)

18-04-2017

Chronische depressie

Slik nu al een jaar imipramine. Het is voor mij niet effectief dus de psychiater wil nu overgaan op parnate. Heeft er iemand de ervaring ermee met het stoppen van je antidepressiva en het beginnen aan parnate. Want je slikt 2 weken niks tot je aan de parnate gaat. Wil graag weten hoe dat is gegaan.
30-01-2016

ADD

22-08-2017

Chronische depressie

Na 15 jaar seroxat te hebben gebruikt, werkte het niet meer. Ben met een psychiater met een ander medicijnen begonnen. Ik heb er zoveel gehad die niet werkten en zit nu in een fase dat ze mao remmers adviseren (trycidal). Ik zou zo graag willen weten wie deze mao remmers slikt en hoe de overgang ging van de oude naar de nieuwe medicijnen.
22-09-2014

14-03-2018

Imipramine (imipramine)

Werkt goed direkt rust .alleen naar 2 uur erg lui en moe goed om tot rust te komen niet te hoog doseren is mijn mening
31-05-2011

Stress

Ben onmiddelijk .dit wordt in verband gebracht met een verhoogd risico op borstkanker
30-03-2011

Depressies

Na/tijdens een burnout en 3 depressies heb ik seroxat en cymbalta gebruikt in verschillende dosering; in erg moeilijke periodes gebruikte ik 's avonds Frisium erbij. Na de afbouw van de Cymbalta ben ik begonnen met de opbouw van Imipramine; dit ging geleidelijk: van 3 naar 7 naar naar 12 tabletjes per dag; bepaald adhv de bloedspiegel en mijn welbevinden. Enige bijwerkin[lees meer...]g: droge mond. In de opbouwfase last van lage bloeddruk, maar dit is nu een minimale bijwerking. Ik ben erg blij met dit middel!
06-03-2013

Paniekaanvallen

In voorjaar 2011 kreeg ik out of the blue last van paniekaanvallen, ik was toen 46. Het jaar ervoor had ik een burn out gehad en kampte nog steeds met veel moeheid. Ook was ik erg depressief geraakt omdat ik weer thuis kwam te zitten. Ik heb toen van mijn huisarts imipramine voorgeschreven gekregen en heb tegelijkertijd een EMDR behandeling gehad (zeer aan te raden bij p[lees meer...]aniek aanvallen!). Na de gewenningsperiode die bij mij 3 maanden duurde, en waarin ik erge last had van duizeligheid (gevaarlijk met autorijden) onbalans (viel tijdens de volley zo om) en slaperigheid, verdwenen de paniekklachten snel, en de depressieve klachten bleven beheersbaar. Na een jaar voelde ik mijn depressie-verdriet langzaam verdwijnen en kwam ik heel goed in mijn vel. Bijkomend voordeel: ik had minder last van mijn migraine. Achteraf bleken de paniekaanvallen te zijn getriggerd door overgangsverschijnselen, nl opvliegers. Raak dus niet te snel in paniek als het klamme zweet je uitbreekt ;-) Wat ik vervelend vond tijdens het slikken van het medicijn was de droge mond, en smaakverlies: alles smaakte anders. Ook ben ik wel wat kilo's aangekomen, maar dat alles stond niet in verhouding tot de winst die het medicijn me heeft gegeven.
22-12-2016

Psychische klachten

Opname met psychose en depressie. Forse dosis nodig ivm snelle afbraak.
05-05-2013

Imipramine (imipramine)

Ik ben vorige week(25)april gestopt met imipramine, slikte 300 mg, en heb veel last van ontwenningsverschijnselen, weet iemand hoe land dit kan duren, en/of je er iets tegen kunt doen, ik heb dit middel zestien jaar gebruikt en geleidelijk afgebouwd over een half jaar ongeveer, ben inmiddels gestart met lamotrigine, maar kan haast niet functioneren, wie kan mij er iets ove[lees meer...]r vertellen, de psych heeft alleen gezegd dat de laatste tabletten het meest lastig is, maar als ik dit geweten had, had ik er nog fffff over nagedacht! Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. groeten Arda
06-09-2018

29-02-2016

Imipramine (imipramine)

Med gekregen omdat ik depressief was. Dosering op spiegel bij begin 275 Mg. Door problemen met de stoelgang teruggebracht naar 75 mgr. Dit heb ik zelf gedaan en jaren gebruikt. Doordat het op mijn werk erg druk was, en ik daardoor meer last kreeg van stemmingswisselingen en dip buien in overleg met de huisarts verhoogd naar 200mg. Dit gaf zoveel problemen met de stoelgang [lees meer...]dat ik na verstopping ben gestopt. Ik heb nu wel last van de bijwerkingen, omdat ik gestopt ben, maar die gaan weer over. Ik moet zeggen dat de imipramine mij wel geholpen heeft al die jaren. Rustiger, geen slaapproblemen. De reden dat ik gestopt ben, is de slechte stoelgang. Hoe het nu verder gaat, weet ik nog niet, maar de tijd zal het leren. Graag zou ik ervaringen willen lezen van mensen die gestopt zijn en hoe dat verder ging. Ik zou in geen geval een depressie terug willen krijgen. Ik denk wel dat je zelf dingen kunt herkennen van je zelf en hoe je je voelt.
17-11-2014

Imipramine (imipramine)

heb geen aanvallen meer met 1 tablet tofranil 10mg heb zonder geprobeerd, kreeg terug aanvallen van evenwichtsstoornissen maar is nu in belgië niet meer verkrijgbaar
02-11-2016

Imipramine (imipramine)

Ontzettende transpiratie aanvallen die me er na 30 jaar gebruik en een slopende tropische zomer toe deden besluiten af te bouwen. Eerdere pogingen mislukten. Nu sinds 12 september zonder, maar doodziek. Griepachtige verschijnselen. Verlammingen. Loop slecht. Weet niet hoelang ik nog zo kan overleven ipv leven. Wie heeft er ervaring met afbouwen na zo een lange tijd en kan [lees meer...]mij zeggen hoe lang de ontwenningsverschijnselen aan kunnen houden? Misschien een moderner middel proberen of doorzetten of anders weer terug naar de imipramine/tofranil... Ik ben in overleg met mijn behandelaars.
25-08-2012

Imipramine (imipramine)

Imipramine samen met 900 mg depakine hebben als combinatie goed gewerkt nu begint de gewenning dat het niet meer optimaal werkt. (Ik heb eerst Lithium efexor gehad dat was een groot drama.) Nu het wat minfer gaat werken heb ik er 100 mg seroquel bij gekregen het gaat wel beter maar ik wil toch langzaam van al die medicijnen af. Maar mijn psychiater zegt dat ik weer [lees meer...]in het zelfde gat val , maar bij mijn volgend bezoek ga ik hem dit toch voorstellen

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum