Imipramine

imipramine

Bij  DepressieX

Psychische klachten (1 mening)

Imipramine

Bojan Nikolik (15-04-2015)

14-03-2018

Imipramine (imipramine)

Werkt goed direkt rust .alleen naar 2 uur erg lui en moe goed om tot rust te komen niet te hoog doseren is mijn mening
02-11-2016

Imipramine (imipramine)

Ontzettende transpiratie aanvallen die me er na 30 jaar gebruik en een slopende tropische zomer toe deden besluiten af te bouwen. Eerdere pogingen mislukten. Nu sinds 12 september zonder, maar doodziek. Griepachtige verschijnselen. Verlammingen. Loop slecht. Weet niet hoelang ik nog zo kan overleven ipv leven. Wie heeft er ervaring met afbouwen na zo een lange tijd en kan [lees meer...]mij zeggen hoe lang de ontwenningsverschijnselen aan kunnen houden? Misschien een moderner middel proberen of doorzetten of anders weer terug naar de imipramine/tofranil... Ik ben in overleg met mijn behandelaars.
26-07-2016

Imipramine (imipramine)

In 3 weken tijd opgebouwd naar 4x 25mg per dag. Eerste tijd veel last van droge mond, spierverslapping, tintelingen. Daarna alleen nog een droge mond en als gevolg daarvan regelmatig ontstekingen in m'n mond (maar dat blijkt met dagelijks spoelen met zout te voorkomen). Klachten depressie zeer verminderd. Afbouwen blijkt erg lastig, klachten komen snel weer terug.
29-02-2016

Imipramine (imipramine)

Med gekregen omdat ik depressief was. Dosering op spiegel bij begin 275 Mg. Door problemen met de stoelgang teruggebracht naar 75 mgr. Dit heb ik zelf gedaan en jaren gebruikt. Doordat het op mijn werk erg druk was, en ik daardoor meer last kreeg van stemmingswisselingen en dip buien in overleg met de huisarts verhoogd naar 200mg. Dit gaf zoveel problemen met de stoelgang [lees meer...]dat ik na verstopping ben gestopt. Ik heb nu wel last van de bijwerkingen, omdat ik gestopt ben, maar die gaan weer over. Ik moet zeggen dat de imipramine mij wel geholpen heeft al die jaren. Rustiger, geen slaapproblemen. De reden dat ik gestopt ben, is de slechte stoelgang. Hoe het nu verder gaat, weet ik nog niet, maar de tijd zal het leren. Graag zou ik ervaringen willen lezen van mensen die gestopt zijn en hoe dat verder ging. Ik zou in geen geval een depressie terug willen krijgen. Ik denk wel dat je zelf dingen kunt herkennen van je zelf en hoe je je voelt.
12-08-2015

Imipramine (imipramine)

In 2000 heb ik een burn-out gehad door diverse oorzaken. Ik zat zo diep in de put dat ik er zelf niet meer uitkwam. Ik heb diverse medicatie gehad, maar dit middel werkte het beste. Mijn psych heeft dit middel gevonden voor mij. Ik zit aan 12 stuks per dag van 25 mg per stuk. Ik gebruik het al jaren. Nu ben ik aan het afbouwen heeeel voorzichting. Ik zit nu op elf stuks. D[lees meer...]it houdt in 25 mg per dag minder. Ik krijg wel afkickverschijnselen: levendig dromen, zweten, moe, misselijk en duizelig. Als het goed is duurt dit 6 weken. Ik zit nu in weer vier. In het verleden al meerdere keren geprobeerd om af te bouwen maar dat lukte toen niet. Kijken hoe het nu verder gaat.
05-05-2013

Imipramine (imipramine)

Ik ben vorige week(25)april gestopt met imipramine, slikte 300 mg, en heb veel last van ontwenningsverschijnselen, weet iemand hoe land dit kan duren, en/of je er iets tegen kunt doen, ik heb dit middel zestien jaar gebruikt en geleidelijk afgebouwd over een half jaar ongeveer, ben inmiddels gestart met lamotrigine, maar kan haast niet functioneren, wie kan mij er iets ove[lees meer...]r vertellen, de psych heeft alleen gezegd dat de laatste tabletten het meest lastig is, maar als ik dit geweten had, had ik er nog fffff over nagedacht! Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. groeten Arda
25-08-2012

Imipramine (imipramine)

Imipramine samen met 900 mg depakine hebben als combinatie goed gewerkt nu begint de gewenning dat het niet meer optimaal werkt. (Ik heb eerst Lithium efexor gehad dat was een groot drama.) Nu het wat minfer gaat werken heb ik er 100 mg seroquel bij gekregen het gaat wel beter maar ik wil toch langzaam van al die medicijnen af. Maar mijn psychiater zegt dat ik weer [lees meer...]in het zelfde gat val , maar bij mijn volgend bezoek ga ik hem dit toch voorstellen

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum