Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (3 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

24-01-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik slik het nu 2,5 jaar en ben er erg blij mee. In het voorjaar van 2016 gestart met een andere antidepressiva, hierdoor in een ernstige depressie met psychotische kenmerken terecht gekomen. Tijdens opname en wat gerommel met medicatie bleek dat Nortrilen voor mij op dat moment de beste ‘keuze’ was ( naast mirtazapine en oxazepam in het begin, die heb ik er toen ik het nie[lees meer...]t meer nodig had snel vanaf gehaald). In het begin veel bijwerkingen gehad. Duizelig, lage bloeddruk waardoor ik als ik te snel opstond in elkaar zakte, droge mond soms zo erg dat mijn wangen aan mijn gebit plakten, trillen van handen en ontzettend zweten bij elke beweging die ik maakte. Ook ervoor ik erge traagheid net of ik in een slowmotionfilm zat. Nu ruim 2,5 jaar verder nog steeds last van een droge mond (zorg ervoor dat ik altijd een flesje water bij me heb), wat sneller zweten als normaal en gewichtstoename. Ik slik de 150mg voordat ik ga slapen zodat de meeste dufheid ‘s nachts zit. Een ander voordeel is dat het ook rust geeft in mij hoofd (Heb ritalin en methylfenidaat geslikt voor ADHD maar moest daar mee stoppen toen ik in depressie terecht kwam).
17-01-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik kreeg eerst gabapentine 100 mg. voor de zenuw klachten in de benen. Geen last meer van de zenuwpijn, maar ik sliep slecht door zware hoest buien en zeer droge mond. Is een bijwerking van dit medicijn. Nu 3 dagen aan de nortrilen 10 mg. Ervaar een lichte verbetering maar begin slecht te slapen en heb veel gerommel in mn darmen. Is dit een bijwerking? Ook lees ik hier dat[lees meer...] het voor wordt voorgeschreven voor stoppen met roken en depressies. Roken doe ik niet en gelukkig heb ik geen last van depressive gevoelens. Nu vraag ik me af is dit wel een goed medicijn voor mijn zenuw pijn in de voeten en benen waardoor ik moeilijk loop en snel vermoeid ben.
12-01-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik vind dat nortrilen een goede medicament voor mijn depressie. Ik slik 100 mg per dag. Echter is mijn bloedspiegel is hoog. Mijn huisarts heeft 50 mg voorgeschreven en de depressie komt weer terug. Wat is de lange termijn consekventies voor de hoge bloedspiegel?
25-09-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Deze medicatie werd voorgeschreven nadat ik was afgebouwd van de maximale dosis sertraline. Helaas had ik een depressie die door de sertraline heen was gekomen. Bij het beginnen van de medicatie merkte ik vrij snel de bijwerkingen en hier heb ik totdat ik stopte met deze medicatie last van gehad. Trillende handen, ontzettend zweten zonder enige inspanning te leveren waardo[lees meer...]or ik niet meer durfde te sporten. Echter merkte ik na acht weken dat de medicatie hielp en kwam ik eindelijk uit mijn depressie. Het voelt alsof ik zonder deze medicatie nooit beter was geworden, alleen had ik enorme last van bijwerkingen. Ben blij dat ik er nu van af ben!
09-08-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Begonnen met 10mg, per week met 10 Mg opgehoogd tot 40 Mg. Suïcidale wens werd per ophoging groter. Doorlopend het gevoel dat de wens er niet meer te willen zin ‘ om de hoek stond ‘.
07-08-2018

Tongbranden

Heb dit medicijn voor MOND EN TONG BRANDEN! met helse pijn en burn-out. na 6 weken 75 mg Notrilen en ontspanning therapie is het leven weer aangenaam. Het afschuwelijke branden in de mond is nu heel draagijk en heb weer energie!
15-05-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Sinds voorjaar 2012 een depressie. In december 2015 begonnen met combi nortrilen/sertraline/mirtazapine. Toen in 5 maanden 30 kilo aangekomen. De sertraline en mirtazapine zijn toen gestopt omdat het aankomen niet stopte. Nortrilen was de eerste TCA die ik slikte. Werkte van alle anti depressiva's het best tegen de suicidale gedachtes al viel ik daarin ook regelmatig [lees meer...]weer terug en al snel zat ik op 100mg en maximaal therapeutische bloedspiegel. Nog lithium en lamotrigine erbij geprobeerd de en na ruim 2 jaar besloten te stoppen. Op mijn verzoek in 1 week van 100-0 mg gegaan. dat ging goed zonder gekke afkickverschijnselen (alleen 2 dagen matige hoofdpijn) maar omdat ik toen toch al in een terugval zat was m'n stemming al ver te zoeken en kan ik niet oordelen wat het effect daar op was. of het bv nog veel slechter werd) Wat opvallend was, was dat m'n evenwicht weer helemaal normaal werd en het trillen stopte in de periode dat ik zonder anti depressiva zat, tussen de nortrilen en de mao remmer die ik nu slik en dat ik in 6 weken 10 kilo afviel. Vind het lastig om te zeggen hoe werkzaam het is en hoe ik de bijwerkingen vond. denk dat je de werking en bijwerking gewoon tegen elkaar af moet wegen. Qua werking gedeeltelijk tevreden. het leek soms wel wat te doen maar hield geen stand of hielp te weinig. Qua bijwerkingen merk ik pas na het stoppen hoeveel last ik er van had. op het moment zelf valt het niet zo op behalve dat slechte evenwicht en aankomen. Tegen het aankomen slikte ik ritalin. met 3x20 tot 30 mg per dag hield ik mijn gewicht constant. Op momenten dat ik periodes zonder ritalin deed kwam ik gelijk weer 0,5-1kg per week aan.
12-05-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Gekregen voor zenuwpijn na gordelroos; geen enkel effect gemerkt, alleen vervelende bijwerkingen; na 5 dagen gestopt. Toch meer effect van medicatie uit de andere hoek
24-04-2018

Chronische depressie

Noratriptaline is de naam, vond ik niet in de opties.... zware antidepressivum, gekregen omdat mijn depressie ernstig lang aanhield...maar direct al bijwerkingen waarbij mn klachten verergerd werden. Direct gestopt na 10 dagen en begonnen met een lichtere genaamd Venlafaxine, begonnen met 75 mg, is nu 300 mg.
22-04-2018

25-01-2018

Depressief

Minder depresief en minder lust voor roken
20-11-2017

Polyneuropathie

Kon niet meer slapen door brand/prikkels in mijn buik/rug/benen. Dit medicijn helpt goed daartegen. Probleem drukkende pijn op de borst (angina pectoris) met 2 tabletjes onder de tong sliep ik zo. Geen geschikt medicijn voor hartpatiënten.
09-11-2017

Stoppen met roken

Ik gebruikte champix om van het roken af te komen en daar raakte ik helemaal van over de rooie en wilde zelfmoord plegen, toen heb ik nortilen gekregen, ben er heel blij mee.
04-11-2017

12-08-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Droge mond, soms niet uit woorden komen, slecht slapen, trillen.
11-07-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Na lang zoeken en zorgvuldig uitproberen van andere medicatie, is nortrilen het enige middel wat mij helpt en ben er heel tevreden over

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum