Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

17-02-2019

Chronische depressie

na 10 jaar sertraline overgestapt naar nortrilen. ik werd er heel erg vlak van, wilde alleen nog maar in mijn eigen circeltje blijven. wilde alleen nog maar alleen zijn. geen mimiek meer in gezicht. in het begin last van hartkloppingen en opgejaagd gevoel. trillerig. suicidale gedachten zijn wel verdwenen door dit middel, maar ik kan nog steeds nergens van genieten.
20-08-2018

Chronische depressie

Suïcidaal gedrag neemt alleen maar toe. Voel mij flink geïrriteerd en de geluiden komen extra hard binnen.
24-04-2018

Chronische depressie

Noratriptaline is de naam, vond ik niet in de opties.... zware antidepressivum, gekregen omdat mijn depressie ernstig lang aanhield...maar direct al bijwerkingen waarbij mn klachten verergerd werden. Direct gestopt na 10 dagen en begonnen met een lichtere genaamd Venlafaxine, begonnen met 75 mg, is nu 300 mg.
22-04-2018

14-04-2018

Chronische depressie

1e gebruik, enorm draaien omgeving, veel last van droge mond, af en toe duizelig en suf
04-11-2017

09-11-2016

Chronische depressie

droge mond trillende handen moe koud en verward
02-02-2016

Chronische depressie

Helpt niet afdoende, depressie verschillende keren teruggekeerd. Nu ook Manie erbij. Alternatief Lithium vind ik wel heel erg veel bijwerkingen hebben en tast de schildklier aan.
07-06-2015

Chronische depressie

Geen enkel medicijn hielp mij van mijn chronische depressie en pijn in mijn borst af. Nortrilen wel, maar alleen bij een hoge dosis. Ik slik 150, dat is eigenlijk te weinig, maar bij meer vlak ik af. Ik ben meer dan 20 kilo aangekomen, heb bij lichte spanning al een hele droge mond, zweet erg. Ik wil nu toch stoppen omdat ik alsmaar dikker word. Ik heb een vraag: Hoe lang[lees meer...] duurt het voor je stofwisseling weer normaal is?
24-04-2015

Chronische depressie

Na jaren gebruik van SSRI antidepressiva zoals Paroxetine, Mirtazapine ed kwam ik terecht na alsmaar zwaardere aanhoudende depressie bij de depressiepoli van het EMC, waar een TCA aanbevolen werd; zeer snel waren de depressies verdwenen, ook bij flinke tegenslag of zwaardere, aangrijpende gebeurtenissen in het leven zoals een sterfgeval van geliefd persoon ed.
18-02-2015

Chronische depressie

In 2002 zeer goed opgeknapt met Nortrilen na een heel zware depressie met opname van 5 maanden. Daarna toch helaas weer een aantal maal een depressie gehad en de laatste 2 jaar eigenlijk chronisch depressief/angst/paniekaanvallen, ondanks de Nortrilen. Ik overweeg nu overstap naar Prozac. Bijwerkingen verder, chronische obstipatie, gewichtstoename, vermoeidheid, trillen, [lees meer...]paniek die erger wordt
14-02-2015

21-01-2015

Chronische depressie

Dit medicijn heeft mijn leven verwoest! door de veel te hoge dosis, voorgeschreven door een GGZ basisarts steeg mijn bloeddruk tot meer dan 225, kreeg ik ernstige plasproblemen, oorsuizen en daardoor werd mijn depressie verergerd! Door ingrijpen van mijn huisarts, is dit medicijn afgebouwd. Nu na ruim 2 jaar heb ik nog steeds last van oorsuizen en plasproblemen,veroorzaa[lees meer...]kt door de Nortrilen.. dus voor mij mag dit rotmedicijn snel van de markt verdwijnen!
23-10-2014

Chronische depressie

Middel is redelijk effectief. Ik neem de twee tabletten in voor het slapengaan, omdat nortrilen bij mij slaperigheid veroorzaakt. Zo vermijd ik ook de bijwerkingen van opgejaagdheid en prikkelbaarheid. Veroorzaakt sterk droge mond. De tabletjes zijn te klein zodat ze kunnen blijven plakken op de stembanden met ernstige brandwonden voor gevolg.
22-08-2014

Chronische depressie

Omdat Nortrilen niet helemaal goed werkte besloot de huisarts tot wisseling naar Lexapro.
07-06-2014

Chronische depressie

Hallo, ik slik sinds 5 weken Nortrilen. Daarvoor Citalopram. Ongeveer 10 jaar geslikt en was er zeer tevreden over. Tot ik in een stress/paniek modus kwam doordat ik niet meer kon slapen. Pscychater van de crisisdienst stelde toen voor citalopram af te bouwen en te beginnen met nieuw middel. Ik ben toen in 1 week van citalopram afgegaan (20-10 mg) en daarna door met Nort[lees meer...]rilen. En sindsdien heb ik alleen maar nare bijwerkingen. Vooral heel erg veel last van trillen/beven en van paresthesieen (alsof m'n hoofd is ingesmeerd met tandpasta en doof gevoel aan mijn tong en gevoelige huid als ik kleding draag). Ook slaap ik nog steeds niet goed. Ik weet nu niet of het de ontrekkingsverschijnselen zijn van citalopram of bijwerkingen van nortrilen maar het is wel opvallen dat als ik nortrilen inneem ik direct last van paresthesie krijg. Ben nu aan het twijfelen om te stoppen met nortrilen maar dan komen natuurlijk mijn depressieve klachten terug (is nu iets beter, ik wil niet meer einde aan mijn leven maken..). Slik nu 60 mg. Wil iig terug naar 50 mg. Het voelt gewoon niet goed dit middel. Maar ik weet ook niet wat ik dan zou moeten slikken... Ik slik overigens daarnaast ook nog oxazepam voor paniek/stress aanvallen. En 7,5 mg Mirtazapine voor het slapen. Maar helaas werkt dat ook niet.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum