nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (3 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

25-03-2015 | Vrouw | 44
nortriptyline (10mg)
Ik kreeg dit voorgeschreven voor mijn zenuwpijn die overgehouden heb aan een niet-operabele hernia. Daardoor is neuropatische pijn ontstaan. Daar heb ik nu 12 jaar last van. De eerste twee weken dat ik nortrilen gebruikte had ik veel bijwerkingen: ik kon niet autorijden, ik trilde erg en voelde me depressief. Inmiddels ben ik driekwart jaar verder en ik heb nog steeds bijw[lees meer...]erkingen: droge mond, gewichtstoename en ik heb nog steeds last van boze buien en dan kan ik reageren op een manier die niet bij me past: ongecontroleerd boos, mezelf iets aan willen doen. Maar het medicijn helpt wel de scherpe kantjes van mijn zenuwpijn te halen en dat is bij andere (zware opoiden) medicatie nog niet eerder gelukt. Ik moet dus kiezen tussen twee kwaden: die pijn terug (wat geen leven is, geloof me) of weer mezelf worden in geestelijke zin...

18-02-2015 | Vrouw | 44
Chronische depressie
In 2002 zeer goed opgeknapt met Nortrilen na een heel zware depressie met opname van 5 maanden. Daarna toch helaas weer een aantal maal een depressie gehad en de laatste 2 jaar eigenlijk chronisch depressief/angst/paniekaanvallen, ondanks de Nortrilen. Ik overweeg nu overstap naar Prozac. Bijwerkingen verder, chronische obstipatie, gewichtstoename, vermoeidheid, trillen, [lees meer...]paniek die erger wordt

14-02-2015 | Vrouw | 52

10-02-2015 | Vrouw | 55
nortriptyline (75mg)
Van de venlafaxine overgegaan op escitalopram, dit werkte totaal niet, van de escitalopram was ik heel erg misselijk. De GGZ arts heeft me toen nortrilen voorgeschreven. Dit middel gebruik ik nu twee en een halve week en ben bezig op te bouwen, van 50 mg nu naar 75 mg. Ik voel helaas nog geen verbetering, wel bijwerkingen. Ik word trillend wakker, angst en nerveusiteit en [lees meer...]een kurkdroge mond. Ik voel me wanhopig. Ben nu in totaal al 8 maanden bezig, waar is het einde vraag ik me af.

29-01-2015 | Vrouw | 49
Fibromyalgie
Ik gebruik het middel nu 2 maand en heb veel last van gewichtstoename, overmatig transpireren en concentratieproblemen. De gewichtstoename is sterk uitgesproken. De eerste maand geen last maar nu tijdens de 2de maand 1 kg per maand erbij. Ik denk eraan dit te stoppen en te zien of de bijwerkingen inderdaad verdwijnen.

04-01-2015 | Vrouw | 46
nortriptyline
Na van alles al geprobeerd te hebben, voornamelijk SSRI's, nu eindelijk iets wat me werkelijk geholpen heeft om uit mijn depressie te komen. Ik kom van 100 mg en ben al 8 maanden aan het afbouwen. Geloof die bijsluiter niet die zegt dat je binnen een paar weken kunt afbouwen! Ja, probeer het maar, maar ik sta niet in voor de gevolgen.. Doe het heeeeel langzaam. De laatst[lees meer...]e stapjes zijn het lastigst. Ik zit nu op 15 mg. Dat betekent dat ik 1,5 pil moet nemen van de kleinste hoeveelheid (ze zijn er in 10, 25 en 50mg). De 10mg pil is zo ontzettend klein, en zonder breuklijn, dat het onmogelijk is om die fatsoenlijk gehalveerd te krijgen. Daar heeft de fabrikant niet over nagedacht!

04-12-2014 | Vrouw | 45
Aangezichtspijn
Gestart met af en toe 1 tabletje wanneer ik het nodig had. Hoewel op het potje staat dat ik 3 x per dag 1 tabletje mag nemen. Het leek toen effect te hebben. Ik gebruik het voor aangezichtspijn. De pijn zakte weg. Maar nu na een week dit zo onregelmatig ingenomen te hebben lijkt het niet meer te werken met dat ene tabletje af en toe. Extreme pijn in helft gezicht..echt [lees meer...]ondraaglijk en de tabletjes, ook wanneer ik ze neem zoals voorgeschreven (3x daags 1 tablet) geven geen enkel resultaat meer. Vandaag huisarts gebeld en de dosering is nu verhoogd naar 3 x daags 2 tabletten. Kijken of dit werkt. De tabletten maken mij wel erg sloom en suf.

22-08-2014 | Vrouw | 47
Chronische depressie
Omdat Nortrilen niet helemaal goed werkte besloot de huisarts tot wisseling naar Lexapro.

07-06-2014 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Hallo, ik slik sinds 5 weken Nortrilen. Daarvoor Citalopram. Ongeveer 10 jaar geslikt en was er zeer tevreden over. Tot ik in een stress/paniek modus kwam doordat ik niet meer kon slapen. Pscychater van de crisisdienst stelde toen voor citalopram af te bouwen en te beginnen met nieuw middel. Ik ben toen in 1 week van citalopram afgegaan (20-10 mg) en daarna door met Nort[lees meer...]rilen. En sindsdien heb ik alleen maar nare bijwerkingen. Vooral heel erg veel last van trillen/beven en van paresthesieen (alsof m'n hoofd is ingesmeerd met tandpasta en doof gevoel aan mijn tong en gevoelige huid als ik kleding draag). Ook slaap ik nog steeds niet goed. Ik weet nu niet of het de ontrekkingsverschijnselen zijn van citalopram of bijwerkingen van nortrilen maar het is wel opvallen dat als ik nortrilen inneem ik direct last van paresthesie krijg. Ben nu aan het twijfelen om te stoppen met nortrilen maar dan komen natuurlijk mijn depressieve klachten terug (is nu iets beter, ik wil niet meer einde aan mijn leven maken..). Slik nu 60 mg. Wil iig terug naar 50 mg. Het voelt gewoon niet goed dit middel. Maar ik weet ook niet wat ik dan zou moeten slikken... Ik slik overigens daarnaast ook nog oxazepam voor paniek/stress aanvallen. En 7,5 mg Mirtazapine voor het slapen. Maar helaas werkt dat ook niet.

17-02-2014 | Vrouw | 27
nortriptyline (25mg)
Postnatale depressie
Beste Allemaal, Sinds een week begonnen met nortrilen en tot nu toe bevalt het prima. Hiervoor paroxetine en citalopram geprobeerd, maar dat was hel qua bijwerkingen. Heb alleen voor jullie wel een vraagje, zijn jullie veel aangekomen door dit middel? Ik weet dat het een wat verouderd middel is, maar omdat ik van de rest zoveel bijw had is dit ideaal tenzij jullie nog [lees meer...]andere tips hebben van medicijnen.

04-02-2014 | Vrouw | 64
nortriptyline
Ik ben al 3/4 jaar depressief en kom daarvoor regelmatig bij mijn huisarts. ik ben begonnen met 2xdaags 10 milligram . Mijn arts heeft bloed laten prikken en blijkt dat mijn bloedspiegel érg laag was. langzaam is de nortrilen opgehoogd. Ik zit sinds vandaag op 150mg in 2 doses van 75mg Ik heb een erg droge mond wat erg vervelend is vooral snachts. Ik transpireer ook veel[lees meer...] meer als voorheen. ik ben ook afgevallen door minder eetlust. Ook slaap ik nog niet goed..vaak wakker en veel dromen dus overdag vermoeid door slaaptekort. Mijn stemming wisselt heel sterk. kan van bijna vrolijk in huilen uitbarsten. Maar ben nu benieuwd of ik met deze dosering wel langzaam wat in een betere stemming kom.

15-11-2013 | Vrouw | 33
nortriptyline
Ik heb jarenlang Efexor geslikt voor een angst en paniekstoornis. Afgelopen zomer werd ik depressief en ben toen overgestapt naar Nortrilen. Ben er erg tevreden over. Middel werkte al na 2 weken; stemming is erg vooruit gegaan en ben weer levenslustig.

10-09-2013 | Vrouw | 36
nortriptyline (50mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik slik al meer dan 2 jaar nortrilen en lithium,daarnaast ook nog serequel,rivotril,lorezapam,zoplicom. Daarbij heb ik een te traag werkende schildklier hier slik ik euthyrox 150 voor. Ik had een postnatale depressie...die zich nu al 2,5 jaar volgt. Volgens mijn hoofdbehandelaar kan ze nix veranderen aan de medicatie zolang ik niet stabiel ben,maar hoe moet ik nu verde[lees meer...]r? Liefs van Esther

12-08-2013 | Vrouw | 43
nortriptyline
In eerste instantie heeft de Nortilen enigszins geholpen. Maar toen ik van mijn gebruikelijke depressiviteit in een echte, zware depressie kwam, deed de Notrilen niks. Later heeft de psychiater er Lithium bij gegeven, dit heeft voor mij niets gedaan. Sterker nog, door de laatste ophoging van de Lithium ben ik helemaal afgegleden.

29-07-2013 | Vrouw | 46
nortriptyline
ze werken prima voor de stemming maar een bijwerking is voor mij onacceptabel en dat is haaruitval Dit is de reden dat ik ze dus af ga bouwen en op zoek ga naar een ander middel. Jammer want had eindelijk een middel gevonden wat de stemming goed stabiliseert maar ik vind kaal worden onacceptabel

31-05-2013 | Vrouw | 30
nortriptyline
Nortrilen heeft mij heel goed geholpen, ben wel begonnen om het om de dag met 10 mg te verhogen tot 100 mg daags zodat de bijwerkingen goed te doen waren. Het enige nadeel vond ik de vreselijke zweetbuien. Ik heb 4 weken over het afbouwen gedaan, deze waren ontzettend heftig, het leek of depressie terug kwam maar is gelukkig een bijwerking.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum