Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

10-09-2013

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik slik al meer dan 2 jaar nortrilen en lithium,daarnaast ook nog serequel,rivotril,lorezapam,zoplicom. Daarbij heb ik een te traag werkende schildklier hier slik ik euthyrox 150 voor. Ik had een postnatale depressie...die zich nu al 2,5 jaar volgt. Volgens mijn hoofdbehandelaar kan ze nix veranderen aan de medicatie zolang ik niet stabiel ben,maar hoe moet ik nu verde[lees meer...]r? Liefs van Esther
12-08-2013

Nortrilen (nortriptyline)

In eerste instantie heeft de Nortilen enigszins geholpen. Maar toen ik van mijn gebruikelijke depressiviteit in een echte, zware depressie kwam, deed de Notrilen niks. Later heeft de psychiater er Lithium bij gegeven, dit heeft voor mij niets gedaan. Sterker nog, door de laatste ophoging van de Lithium ben ik helemaal afgegleden.
29-07-2013

Nortrilen (nortriptyline)

ze werken prima voor de stemming maar een bijwerking is voor mij onacceptabel en dat is haaruitval Dit is de reden dat ik ze dus af ga bouwen en op zoek ga naar een ander middel. Jammer want had eindelijk een middel gevonden wat de stemming goed stabiliseert maar ik vind kaal worden onacceptabel
31-05-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Nortrilen heeft mij heel goed geholpen, ben wel begonnen om het om de dag met 10 mg te verhogen tot 100 mg daags zodat de bijwerkingen goed te doen waren. Het enige nadeel vond ik de vreselijke zweetbuien. Ik heb 4 weken over het afbouwen gedaan, deze waren ontzettend heftig, het leek of depressie terug kwam maar is gelukkig een bijwerking.
26-05-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Na ruin 20 jaar 150 mg Efexor (venlafaxine) ook overgestapt op Nortrilen. Ik was begin 20 toen ik een gruwelijke depressie kreeg. De eerste jaren een paar keer gestopt, maar steeds kwam die depressie weer terug. Dus dan levenslang blijven gebruiken werd mij verteld. Het is heel lang goed gegaan, tot ik een paar jaar geleden last kreeg van allerlei vage klachten. Vermoeidh[lees meer...]eid, slapeloosheid, gewichtstoename, algemeen bah-gevoel, nergens zin in, slecht zien, slechte weerstand, ... Allerlei onderzoeken gehad en daar kwam niets uit. Het ging ook allemaal heel geleidelijk en ik had er geen idee van dat het wel eens met de Efexor te maken kon hebben. Totdat ik last kreeg van dat gezoem en die schokjes in mijn hoofd, wat ik herkende als onttrekkingsverschijnselen van Efexor. Na wat zoeken op internet kwam ik verhalen tegen van mensen die na lang gebruik van Efexor soortgelijke klachten hadden. Via huisarts naar psychiater die me Nortrilen voorschreef. Wisselen was een drama, maar ik merkte na 4-5 weken Nortrilen (50mg) duidelijk verschil: had veel meer energie en zin om dingen te gaan doen. Ik had weer een normaal slaap-waakritme, niet meer de hele dag moe, en 's morgens zin om op te staan! Maar de bijwerkingen, continu droge mond/dorst, bijna geen smaak, trillen. En dan dat opgefokte gevoel, ik had ineens zin om mensen pijn te doen of dingen kapot te maken...daar kan ik echt niet mee leven. Nu op advies van (andere) psychiater helemaal gestopt met AD. Kijken hoe het gaat. Ik zit nu in een heel andere levensfase en wie weet gaat het nu wel goed. Maar het stoppen valt me wel heel zwaar. Ontzettend duizelig, misselijk, en die zoemende schokjes ben ik nu echt wel zat. De energie die ik met Nortrilen had is ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik hoop maar dat dat straks weer een beetje terug komt. Sinds het afbouwen van Efexor ben ik ook onder behandeling bij een acupuncturist (een echte chinese, geen fysio die het er even bij doet). Dit was mij aangeraden door iemand die dat ook gehad had bij het op- en afbouwen van AD. Hoewel het moeilijk is om te bepalen welke effecten precies door de medicijnen komen en welke door de acupunctuur, heb ik intussen toch wel het gevoel dat het helpt.
24-05-2013

29-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Van venaflaxine overgestapt naar notrilen. Anderhalve week afkickverschijnselen gehad emotiole labiel kon niet meer normaal functieneren. Nu aan het opbouwen maar merk dat ik heel snel boos en geirriteert ben vooral als ik moe ben en moet oppassen met wat ik zeg snel agressief. Iemand ervaringen met de zelfde bijwerkingen aangezien het niet in de bijsluiter staat... Hoo[lees meer...]p dat ik er niet dik van wordt iemand daar evt ervaringen mee..?
13-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Nortrilen werkt bij mij heel goed .Wel een droge mond maar dat is te verhelpen .Het is heel jammer maar langzaam maar zeker word ik kaal. Dus ik moet nu afbouwen . Zie er erg tegen op maar kaal worden is ook niet alles.
08-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Mijn psychiater wilt overstappen van efexor naar Notrilen.......zie er erg tegen op qua bijwerkingen en stel dat deze ook niet aan slaat....op wat voor een termijn kan ik evt verschil merken? Heb mijn mening dus maar 3 sterren (in het midden, niet positief - niet negatief) gegeven omdat ik het nog niet slik
06-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Ik ben na 3 maanden van citalopram 30 mg overgestapt op nortrilen 100 mg ,op voorstel van de psychiater. omdat citalopram niet zoveel meer deed met mijn depressie. Meteen al tijdens opbouw vernam ik de vervelende bijwerking ; hele vieze smaak in mn mond en kurk droge mond. Trillende handen en obstipatie. Dat was ik niet gewend met citalopram. Er was 1 voordeel : ik slie[lees meer...]p wel beter . voorstel van psych nu s morgens ciralopram weer opbouwen naar 30 mg en s avonds 25 mg Nortrilen voor het slapen. Nou ik ben benieuwd. ...
05-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

kurkdroge mond dag en nacht, ruwe mondslijmvlies, geen smaak kunnen proeven, extreem obstipatie, te slaperig
20-01-2013

Psychose

29-12-2012

Nortrilen (nortriptyline)

ik ben notrilen gaan slikken vanwege een lichte depressie omdat ik al eerder een depressie heb gehad die toen succesvol is behandelid met Tryptizol. Er werd nu gekozen voor notrillen omdat dit samen met borstvoeding kan en in dezelfde groep valt als tryptizol. Het werkte wel maar had veel last van droge mond, obstipatie en was veel moe. Daarom na de bv-periode overgest[lees meer...]apt op Welbutrinn
11-11-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Nortrilen (3x daags 50mg) gebruikt tijdens zeer ernstige depressie (in combinatie met angststoornis) gedurende 1,5 jaar. Het medicijn heeft mij zeer goed geholpen! Frequentie van huilbuien nam af, nachtmerries en slapeloosheid namen af, lusteloosheid//apathie verminderde en dagen werden weer dragelijk. Het is absoluut geen oplossing voor het probleem, maar ik durf met ze[lees meer...]kerheid te zeggen, dat ik zonder deze antidepressiva dit niet had kunnen navertellen...Wel erg last gehad van bijwerkingen: gewichtstoename (ruim 10kg), overmatig zweten (leek op overgangsverschijnselen) en witte vlekken op de huid. Ik weet dat dit medicijn ook gebruikt wordt als hulpmiddel bij stoppen met roken, maar dit heeft op mijn rookverslaving geen effect gehad.
25-10-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Ik gebruik het vanaf 2011, was ik depressief! Zag er erg tegenop.. Ik slikte eerst 25 mg en ben nu verlaagd naar 1x10 mg. Ik heb nog nooit zo goed geslapen en me zo goed gevoeld. Ik denk wel dat er goed naar dosering gekeken moet morgen want 25 mg was voor mij al te veel..ik was toen een beetje afwezig. Ik was ook altijd perfectionistisch en ben hier ook vanaf gekomen..ha[lees meer...]d gewoon een leeg hoofd en dat kan soms toch heeeerlijk zijn! Ik heb voor de zwangerschap proberen af te bouwen tot stoppen, dit ging niet..merkte gelijk dat ik me niet goed voelde..
28-08-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Zenuwpijnen in gezicht nadat mijn kaakchirurg een tandimplantaat tegen een zenuw heeft aangeplaatst. Constant brandend gevoel en pijnscheuten in mijn gezicht. Zenuw is nu al beschadigd, dus verwijderen implantaat heeft geen zin. Eerst amitryptiline gebruikt. Wel effectief (en je slaapt er heerlijk op) maar enorm nare bijwerkingen. Hartkloppingen, 's nachts vaak benauwd en [lees meer...]het gevoel alsof ik echt onwel werd, een beroertje of hartinfarct zou krijgen. Ook we5rd ik er suf en misselij van, ik kon niet goed meer werken en zelfs met autorijden was het soms niet vertrouwd. Ik moest stoppen met amitryptiline. Nortriptyline werkt ongeveer net zo goed tegen de zenuwpijnen. Alleen de bijwerkingen zijn gewoon lekker licht. Wat getintel en na inname al snel wat jeuk. Heel vreemd. Maar het belangrijkste: het onderdrukt die zenuwpijnen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum