Ervaringen met Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (30 meningen)
Postnatale depressie (4 meningen)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

14-03-2022 | Man | 53
Chronische depressie
Zeer slecht, ik ben nog steeds bezig om iets anders te krijgen.

15-05-2021 | Vrouw | 61
Chronische depressie
De eerste keer dat ik het nam heb ik niet anders dan geslapen. Kon ogen niet meer open houden , zo moe was ik.

24-12-2020 | Vrouw | 69
Chronische depressie
Ben overgestapt van duloxitine naar nortriptyline. Zit in de inwerkfase en heb enorm veel bijwerkingen. Dit is dag 6 van de opbouw. Ben er ziek van. 3e. dag overgeven, misselijk, depressief, bonzend vol werkend hoofd .Korte termijngeheugen slecht. Kom tot niets.Wordt om de paar uur wakker s' nachts. Wil volhouden .

13-01-2020 | Vrouw | 43
Chronische depressie
Bij mij werkte medicatie niet. Gevoel werd ernstig depressief. Vier weken geprobeerd. Bij u kan de ervaring anders zijn.

23-08-2019 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Ik heb last van wazig zien door deze medicijn nortriptyline 50 mg eerste week geen last alleen droge mond en nu heb echt veel last van wazig, zien ik vraag me af of iemand ook er last van heeft gehad zo ja is het over gegaan oof juist niet??

24-04-2018 | Vrouw | 60
Chronische depressie
Noratriptaline is de naam, vond ik niet in de opties.... zware antidepressivum, gekregen omdat mijn depressie ernstig lang aanhield...maar direct al bijwerkingen waarbij mn klachten verergerd werden. Direct gestopt na 10 dagen en begonnen met een lichtere genaamd Venlafaxine, begonnen met 75 mg, is nu 300 mg.

22-04-2018 | Vrouw | 66
nortriptyline (10mg)

21-01-2015 | Man | 53
Chronische depressie
Dit medicijn heeft mijn leven verwoest! door de veel te hoge dosis, voorgeschreven door een GGZ basisarts steeg mijn bloeddruk tot meer dan 225, kreeg ik ernstige plasproblemen, oorsuizen en daardoor werd mijn depressie verergerd! Door ingrijpen van mijn huisarts, is dit medicijn afgebouwd. Nu na ruim 2 jaar heb ik nog steeds last van oorsuizen en plasproblemen,veroorzaa[lees meer...]kt door de Nortrilen.. dus voor mij mag dit rotmedicijn snel van de markt verdwijnen!

06-03-2020 | Man | 49
Chronische depressie
Ik gebruikte Nortrilen in samenwerking met Lithium. Nortrilen heeft mij niet stabiel kunnen houden waardoor een depressie steeds niet was tegen te houden. Na mijn eerste ect behandeling heb ik ook deze combinatie gebruikt. Tot op de dag van vandaag blijf ik terugval houden na meerdere ect behandelingen en Mao-remmers (Fenelzine(Nardil)). Nortrilen heb ik niet als vervelend[lees meer...] ervaren, Lithium wel.

17-02-2019 | Vrouw | 35
Chronische depressie
na 10 jaar sertraline overgestapt naar nortrilen. ik werd er heel erg vlak van, wilde alleen nog maar in mijn eigen circeltje blijven. wilde alleen nog maar alleen zijn. geen mimiek meer in gezicht. in het begin last van hartkloppingen en opgejaagd gevoel. trillerig. suicidale gedachten zijn wel verdwenen door dit middel, maar ik kan nog steeds nergens van genieten.

20-08-2018 | Man | 62
nortriptyline (10mg)
Chronische depressie
Suïcidaal gedrag neemt alleen maar toe. Voel mij flink geïrriteerd en de geluiden komen extra hard binnen.

14-04-2018 | Man | 56
Chronische depressie
1e gebruik, enorm draaien omgeving, veel last van droge mond, af en toe duizelig en suf

02-02-2016 | Man | 54
Chronische depressie
Helpt niet afdoende, depressie verschillende keren teruggekeerd. Nu ook Manie erbij. Alternatief Lithium vind ik wel heel erg veel bijwerkingen hebben en tast de schildklier aan.

07-06-2015 | Vrouw | 46
nortriptyline (150mg)
Chronische depressie
Geen enkel medicijn hielp mij van mijn chronische depressie en pijn in mijn borst af. Nortrilen wel, maar alleen bij een hoge dosis. Ik slik 150, dat is eigenlijk te weinig, maar bij meer vlak ik af. Ik ben meer dan 20 kilo aangekomen, heb bij lichte spanning al een hele droge mond, zweet erg. Ik wil nu toch stoppen omdat ik alsmaar dikker word. Ik heb een vraag: Hoe lang[lees meer...] duurt het voor je stofwisseling weer normaal is?

14-02-2015 | Vrouw | 52
nortriptyline

30-09-2019 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Heb jaren al veel medicatie voor andere chronische ziektes, maar de psygiater kon geen andere middel geven alleen nortriptyline 25 mg 4tabletten en oxazepam 10 mg 3x en slaapmedicatiie 10 mg voor de rest afwachten, obstipatie en wazig zien toename gewicht neem ik voor lief, als het maar gaat helpen, wazig zien alleen als ik in mijn smartphone iets moet schrijven of lezen d[lees meer...]an toch leesbril, graag wil ik kontakt via de mail met lotgenoten.