Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (3 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

13-01-2020

Chronische depressie

Bij mij werkte medicatie niet. Gevoel werd ernstig depressief. Vier weken geprobeerd. Bij u kan de ervaring anders zijn.
22-12-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik gebruik dit middel nu 6 jaar. En ben opgenomen geweest voor hartritmestoornissen en moest een electroshock onder gaan. Lees nu de vernieuwde bijsluiter en ben heel erg geschrokken. Ten eerste mag je dit middel maar een half jaar gebruiken. Ipv zes jaar. 100mg geslikt,2 tabletten van 50 mg. Lees nu dat ouderen( 58 jaar) max 50 mg mogen slikken. In dosering door de dag [lees meer...]heen. Ipv in 1x 100 mg. Ernstig hartfalen en zeer zelden plotselinge hart dood!!! Was al bezig met een zeer lage afbouw van dit middel ,wat slapeloosheid tot gevolg heeft. Maar wil er nu zo snel mogelijk van af. Wees gewaarschuwd en lees die bijsluiter goed!!! Y.
10-11-2019

Chronisch pijnsyndroom

In één woord VRESELIJK. God wat 'n vergif. Ik kreeg deze omdat Sinequan/Doxipine tot maart uit de handel is. Tegen chronische pijn,fibromyalgie en artrose . Nee, dit is absoluut geen vergelijkbaar medicijn. Sinequan daar had ik totáál geen bijwerkingen van, onvoorstelbaar wat een geweldig middel(en toch zo onbekend),iets meer eetlust misschien. Maar deze hor[lees meer...]ror genaamd Nortriptyline , merci. Ik stop ermee, wat er ook gebeurt, deze nachtmerrie kan ik niet meer aan.
02-10-2019

Postnatale depressie

Ik vond dit echt een verschrikkelijk medicijn. Ik heb het een maand ' geprobeerd ' , maar het heeft niks geholpen. Het maakte het lichamelijk zelfs nog zwaarder voor me. Ik kon niet meer naar de wc, zelfs met sterke laxeermiddelen niet. Ik had een hele droge mond en zweette de hele dag ontzettend. Ook veranderde mijn figuur heel snel, mijn spiermassa nam enorm af en ik beg[lees meer...]on gelijk al aan te komen. Na 4 weken helemaal niks aan effect, dus daarna gelukkig gestopt.
23-08-2019

Chronische depressie

Ik heb last van wazig zien door deze medicijn nortriptyline 50 mg eerste week geen last alleen droge mond en nu heb echt veel last van wazig, zien ik vraag me af of iemand ook er last van heeft gehad zo ja is het over gegaan oof juist niet??
14-06-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Bijna 2 jaar Nortrilen 75 nr gebruikt, totdat ik een hoge hartslag kreeg van rond de 140 in rust bij de cardioloog beland. Die vertelde dat het van de nortrilen komt hij had al eerder mensen gehad die hoge hartslag en verzwakte hartspier aan de nortrilen overgehouden hadden. Gelukkig echo hart bleek goed, na stoppen nortrilen hartslag gewoon weer tussen de 60/70. Voor mij[lees meer...] nooit weer!
17-02-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Kreeg ontzettend veel last van hartkloppingen en veel te hoge bloedruk en paniek aanvallen slapeloosheid. heb dit middel gekregen voor neuropatische zenuw pijn. Mijn ervaring is het middel nog erger als de klachten. Op advies van de specialist gelijk gestopt heb het middel twee weken gebruikt. voor mij hoeft dit niet meer.
09-08-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Begonnen met 10mg, per week met 10 Mg opgehoogd tot 40 Mg. Suïcidale wens werd per ophoging groter. Doorlopend het gevoel dat de wens er niet meer te willen zin ‘ om de hoek stond ‘.
12-05-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Gekregen voor zenuwpijn na gordelroos; geen enkel effect gemerkt, alleen vervelende bijwerkingen; na 5 dagen gestopt. Toch meer effect van medicatie uit de andere hoek
24-04-2018

Chronische depressie

Noratriptaline is de naam, vond ik niet in de opties.... zware antidepressivum, gekregen omdat mijn depressie ernstig lang aanhield...maar direct al bijwerkingen waarbij mn klachten verergerd werden. Direct gestopt na 10 dagen en begonnen met een lichtere genaamd Venlafaxine, begonnen met 75 mg, is nu 300 mg.
22-04-2018

20-11-2017

Polyneuropathie

Kon niet meer slapen door brand/prikkels in mijn buik/rug/benen. Dit medicijn helpt goed daartegen. Probleem drukkende pijn op de borst (angina pectoris) met 2 tabletjes onder de tong sliep ik zo. Geen geschikt medicijn voor hartpatiënten.
05-11-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Bij mij helpt geen enkele antidepressiva.De depressies blijven op visite komen welk medicijn ik ook gebruik. Nortrilen zou volgens mijn specialist "het" middel zijn. Voor mij is het bagger. Het enige dat werkt bij anti-depressiva zijn de bijwerkingen, dus ook bij Nortrilen. Wat voor mij, maar ik denk ook voor anderen, geldt dat je nooit werkelijk kan vaststellen of de klac[lees meer...]hten werkelijk door het medicijn veroorzaakt worden. De enige optie om daar achter te komen is te stoppen met het medicijn, maar dat houdt ook weer risico's in. Ik slik ze eigenlijk alleen maar omdat ik dan het idee heb nog iets aan mijn depressies te doen. Bestaat er wel een werkend antidepressiva middel?
20-09-2017

Nortrilen (nortriptyline)

20 september 2017. Ben in februari 2017 begonnen met het slikken van nortrilene 50 mg en is toen in een paar weken verhoogd naar 200mg en al vanaf het begin van gebruik begon de ellende. had geen eetlust meer, ging vreselijk zweten, klammen handen, hele lichaam jeuk en ben toen 15 kilo afgevallen, maar dit zou vanzelf overgaan werd gezegd. dat neem je dan aan maar het wer[lees meer...]d steeds erger en uiteindelijk de nortrilene afgebouwd in overleg met behandelaar en volgens de voorschriften en dan zouden de klachten vanzelf verdwijnen, maar de ellende bleef. En werd steeds erger. het is nu september en ben begin september afgevoerd naar het ziekenhuis ondervoed uitgedroogd ben inmiddels vanaf dat ik met de nortrilene ben begonnen 45 kilo afgevallen en kan helemaal niets meer, kan al maanden niet meer eten en drinken zit 24 per dag aan de sondevoeding. is er iemand die deze ervaring ook heeft?
05-09-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Aanvankelijk slikte ik er twee per dag nu eenmaal 1 tablet. Ik heb expres afgebouwd, omdat het de depressie niet tegenhield en wel maakte dat ik lomer werd zeker in verband met de lithium die ik slik. (Eerst 500mg nu terug gebracht tot 300 mg). Het "leuke" van antidepressiva is dat ze averechts werken op de adviezen die een depressieveling krijgt. Men zegt ga naar buiten,[lees meer...] ga wandelen, ga uit bed enz.enz. Antidepressiva maakt middels de bijwerking dat dit soort zaken gewoon NIET lukken.
05-04-2017

Nortrilen (nortriptyline)

Dit was mijn derde middel. Al snel werd ik duizelig, kreeg ik een droge mond, liep ik vreselijk te zweten en moet ik aan de bèta blokkers vanwege tachycardie. Toen begon de werking. Ik leek ineens een hersenactiviteit van heb ik jou daar te hebben. Ik ging als een raket. Tegelijkertijd werd ik super emotioneel, maar dan wel zodanig dat ik bij mijn emoties kon. Na een aanta[lees meer...]l weken nam het effect af. zodanig dat ik het idee kreeg dat ik een poging kon wagen om weer voorzichtig aan het werk te gaan. Dat geloof bleek ijdel. Ik had de super turbo hersenactiviteit niet meer, was gewoon weer depressief als vanouds, maar de bijwerkingen bleven. Vooral het zweten. Van maar een kleine inspanning begon ik al te zweten als een paard. De psychiater heeft me er vervolgens rap vanaf gehaald en een nieuw middel voorgeschreven.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum