Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

06-04-2016

Nortrilen (nortriptyline)

Heb nog wel hoofdpijn maar minder intensief. De pijn is te verdragen.
28-03-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik ben begonnen met het nemen van nortrilen om ‘s nachts dieper en beter te slapen. Daarnaast zou deze medicatie mijn chronische pijn door fybromialgie verminderen. Ik gebruik de medicatie nu bijna twee jaar en heb praktisch geen pijn meer. Echter moet ik wel zeggen dat dit niet alleen te danken is aan de medicatie, maar ook het trainen van de spieren. Het slapen gaat ook [lees meer...]een stuk beter, slaap beter door en word niet meer wakker van onrustigheden in de nacht. In het begin merkte ik dat ik ook echt een meer uitgeslapen gevoel had, tegenwoordig is dit minder. Dit kan echter komen doordat mijn lichaam gewend geraakt is aan de medicatie.
25-09-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Deze medicatie werd voorgeschreven nadat ik was afgebouwd van de maximale dosis sertraline. Helaas had ik een depressie die door de sertraline heen was gekomen. Bij het beginnen van de medicatie merkte ik vrij snel de bijwerkingen en hier heb ik totdat ik stopte met deze medicatie last van gehad. Trillende handen, ontzettend zweten zonder enige inspanning te leveren waardo[lees meer...]or ik niet meer durfde te sporten. Echter merkte ik na acht weken dat de medicatie hielp en kwam ik eindelijk uit mijn depressie. Het voelt alsof ik zonder deze medicatie nooit beter was geworden, alleen had ik enorme last van bijwerkingen. Ben blij dat ik er nu van af ben!
29-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Van venaflaxine overgestapt naar notrilen. Anderhalve week afkickverschijnselen gehad emotiole labiel kon niet meer normaal functieneren. Nu aan het opbouwen maar merk dat ik heel snel boos en geirriteert ben vooral als ik moe ben en moet oppassen met wat ik zeg snel agressief. Iemand ervaringen met de zelfde bijwerkingen aangezien het niet in de bijsluiter staat... Hoo[lees meer...]p dat ik er niet dik van wordt iemand daar evt ervaringen mee..?
18-03-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Ik slik het nu 4 weken. Depressiviteit lijkt wat te verminderen. Slik 2x 50 mg per dag. Ergste bijwerking is de extreme moeheid. Ik kan met gemak 14 uur per dag slapen. Positieve bijkomstigheid is dat stoppen met roken makkelijker lijkt. Ben nu 5 dagen gestopt en heb minder last ervan dan pogingen om te stoppen zonder gebruik van medicijnen.
25-01-2018

Depressief

Minder depresief en minder lust voor roken
11-07-2019

Dysthymie

Eerste medicijn dat ik gebruik en het lijkt direct een schot in de roos. Al meerdere maanden geen suicale gedachten meer en de diepe dalen zijn een stuk minder diep geworden. In het begin heel vlak maar dat trok snel weg.
17-02-2014

Postnatale depressie

Beste Allemaal, Sinds een week begonnen met nortrilen en tot nu toe bevalt het prima. Hiervoor paroxetine en citalopram geprobeerd, maar dat was hel qua bijwerkingen. Heb alleen voor jullie wel een vraagje, zijn jullie veel aangekomen door dit middel? Ik weet dat het een wat verouderd middel is, maar omdat ik van de rest zoveel bijw had is dit ideaal tenzij jullie nog [lees meer...]andere tips hebben van medicijnen.
25-10-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Ik gebruik het vanaf 2011, was ik depressief! Zag er erg tegenop.. Ik slikte eerst 25 mg en ben nu verlaagd naar 1x10 mg. Ik heb nog nooit zo goed geslapen en me zo goed gevoeld. Ik denk wel dat er goed naar dosering gekeken moet morgen want 25 mg was voor mij al te veel..ik was toen een beetje afwezig. Ik was ook altijd perfectionistisch en ben hier ook vanaf gekomen..ha[lees meer...]d gewoon een leeg hoofd en dat kan soms toch heeeerlijk zijn! Ik heb voor de zwangerschap proberen af te bouwen tot stoppen, dit ging niet..merkte gelijk dat ik me niet goed voelde..
29-12-2016

Nortrilen (nortriptyline)

Ik gebruik dit middel sinds kort, het leek de eerste maand goed te werken, daarna kwam de depressie terug. De dosis die ik gebruik is inmiddels opgehoogd naar 125 mg. Helaas nog niet met het gewenste effect. Sinds gisteren ben ik daarom ook het middel lamotrigine gaan gebruiken, hopelijk gaat het wat doen.
01-03-2017

Stoppen met roken

Omdat in wilde stoppen met roken en mij dit niet lukte zonder hulpmiddelen, ben ik naar de huisarts gegaan en heb ik dit probleem voorgelegd. Mijn huisarts was niet zo'n voorstander van medicatie om te stoppen met roken. Toch wilde ik dit graag proberen en heeft hij dit uiteindelijk toch voorgeschreven. De Nortilen moet in een aantal dagen worden opgebouwd tot 75mg per[lees meer...] dag. Al vanaf de eerste dag merkte ik dat mijn trek in een sigaret aanzienlijk minder was en kon zo het roken ook geleidelijk afbouwen. Wel had ik ernstig speekseltekort, waarvoor ik ook speciale gel heb gebruikt om mijn gebit te beschermen. Ik dacht, het gaat me lukken... Na 1,5 week begon ik mij steeds slechter en slechter te voelen, zeer depressief! (Voor het gebruik had ik nergens last van) Dit gevoel werd zelfs zo erg dat ik het leven niet meer zag zitten en zelf suicidale gedachten kreeg. Op aandringen van mijn partner ben ik direct gestopt met het gebruik van Nortilen en sinds deze troep uit mijn lichaam is, voel ik mij weer goed! (Helaas rook ik nog steeds :-( ) Voor mij geen medicatie meer!
04-08-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Een lage doses (50mg) heb ik wel als prettig ervaren. Bij hogere doses rond de 100mg veel last van onprettige bijwerkingen als zweten, hoofdpijn, nachtmerries niet kunnen slapen en duizeligheid. Ook heb ik het idee dat het mijn conditie flink verminderd. Dit middel helpt wel zeer goed tegen verslavingen als roken en gamen. De concentratie verbeterd ook flink. Op mijn depre[lees meer...]ssie klachten werkte het matig.
11-11-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Nortrilen (3x daags 50mg) gebruikt tijdens zeer ernstige depressie (in combinatie met angststoornis) gedurende 1,5 jaar. Het medicijn heeft mij zeer goed geholpen! Frequentie van huilbuien nam af, nachtmerries en slapeloosheid namen af, lusteloosheid//apathie verminderde en dagen werden weer dragelijk. Het is absoluut geen oplossing voor het probleem, maar ik durf met ze[lees meer...]kerheid te zeggen, dat ik zonder deze antidepressiva dit niet had kunnen navertellen...Wel erg last gehad van bijwerkingen: gewichtstoename (ruim 10kg), overmatig zweten (leek op overgangsverschijnselen) en witte vlekken op de huid. Ik weet dat dit medicijn ook gebruikt wordt als hulpmiddel bij stoppen met roken, maar dit heeft op mijn rookverslaving geen effect gehad.
31-05-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Nortrilen heeft mij heel goed geholpen, ben wel begonnen om het om de dag met 10 mg te verhogen tot 100 mg daags zodat de bijwerkingen goed te doen waren. Het enige nadeel vond ik de vreselijke zweetbuien. Ik heb 4 weken over het afbouwen gedaan, deze waren ontzettend heftig, het leek of depressie terug kwam maar is gelukkig een bijwerking.
28-03-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Door een ongeluk heb ik zenuwpijn, inmiddels ben ik opgehoogd naar 30 mg omdat de pijn maar aan blijft houden. Dit is het 3e medicijn die ik heb ivm bijwerkingen en een ander medicijn wat niet werkte. Het is effectief tegen de pijn, waar ik zeer blij mee ben, helaas is de hoofdpijn ook wel heel volhardend waardoor ik toch twijfel om te stoppen...
15-11-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Ik heb jarenlang Efexor geslikt voor een angst en paniekstoornis. Afgelopen zomer werd ik depressief en ben toen overgestapt naar Nortrilen. Ben er erg tevreden over. Middel werkte al na 2 weken; stemming is erg vooruit gegaan en ben weer levenslustig.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum