Ervaringen met Byetta

exenatide

Diabetes type 2 (16 meningen)
Diabetes type 1 (8 meningen)
Afslanken - overgewicht (1 mening)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)

24-06-2010 | Vrouw
Suiker ziekte
Ik gebruik het ongeveer een half jaar beytta en ben 26 kilo afgevallen,daar ben ik wel blij om,alleen ik ben er erg ziek van de hele dag door,ik kan in de ochten niets eten als door maar misselijk,ik gebruik in de ochten 10 en in de avond 5 dat help ook niet echt,ik zit maar vol maar mijn suiker spiegel die blijft wel redelijk laag nu is er een zusje van op de markt dat ga[lees meer...] ik bespreken met mij internist kijken of dat was is ze zeggen dat je daar minder ziek van bent.

20-10-2009 | Vrouw
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 10 weken byetta en vind de bijwerkingen erg heftig. Ben nog steeds erg misselijk en moet nog regelmatig overgeven. Een pluspunt is wel dat ik 5 kilo ben afgevallen. Helaas blijven de waardes nog aan de hoge kant, maar ik vind het wel de moeite waard om door te zetten. Zonder medicijnen afvallen valt niet mee, maar met Byetta zeer zeker ook niet. Ik houd de [lees meer...]moed erin en hoop straks op een goed geregelde suiker en natuurlijk nog meer gewichtsverlies.

11-03-2009 | Man
Diabetes 2
Ik gebruk exanatide nu sinds 8 weken. Vooral in het begin werd ik er straalmisselijk van. Ik begon de eerste 2 weken overigens met 5 microgram. En nog valt het niet mee. Ik reageer erg op een beetje teveel eten. Dat is niet zo erg, maar een beetje is elke keer anders. De gemiddelde suikerspiegel is wel lager. Gemeten gemiddelden over de dag liggen tussen 70 en 90 procent v[lees meer...]an waarden over de maanden daarvoor. Door mijzelf gemeten en dus niet wetenschappelijk. Ik slik Crestor en twee maal daags ook Glucobay 50 en Metformine 500 en neem dat tegelijk met de spuit Byetta in. Het spuiten is gemakkelijk en hoeft niemand op te vallen. Ik moet wel binnen een half uur eten (Staat een uur voor) want anders is het de hele avond hommeles. Dat wil zeggen behoorlijk beroerd. Al bij al gaat het dus beter en wacht af hoe het verder gaat. Belangrijk is ook dat de internist tevreden is. Ik heb overigens geen hoge bloeddruk hetgeen wel raar schijnt te zijn. Groot bezwaar is wel dat je dit medicijn zelf moet betalen, maar het alternatief is insuline spuiten en dat is toch weer iets anders. Kosten ongeveer 110 euro per maand en dat vergt voor de meeste mensen toch een offer. Verzekeraars blijven toch gelegaliseerde bandieten.

19-05-2012 | Man | 28
Diabetes type 2
het grote verschil is dat er bij byetta 2 injecties per dag plaatsvonden, bij bydureon vindt er 1 injectie PER WEEK plaats, in mijn ogen is het gebruiksgemak veel groter, bijwerkingen zijn gelijk bij de beginperiode van beide medicijnen.

08-02-2012 | Man | 57
Diabetes type 2
Ik gebruik Byetta nu een maand. Ben niks afgevallen. Zie geen verbetering in bloedsuikerspiegel. Wel problemen met ademhaling /hartkloppingen en dit vooral bij gebruik van een glas bier!

05-01-2010 | Man
Diabetes 2
Na gebruik van Byetta 5 . Geen problemen. Na gebruik Byetta 10 nu sinds 2 maanden. De ochtend glucose loopt behoorlijk op wel tot 14. Vaak oprispingen en zuurbranden. Wel na ontbijt ( 2 sneden bruin brood)geen hongergevoel zelf niet tot aan het diner. Dus sla ik de lunch over en neem 2 fruit.Ik vakl er niet van af jammer genoeg. Ook na fruit last van oprispingen. [lees meer...]Ook met regelmaat nachtelijke diareé.

12-02-2012 | Man | 57
Diabetes type 2
Uiteindelijk gestopt met Byetta. Vaak geen lucht, steeds erger. Medicijn (?) verminderd werking van de nieren, lichaam houdt vocht vast en je krijgt geen lucht. Dacht echt dat ik dood ging. Zeer erge ervaring!!! Diabetesverpleegkundige: METEEN stoppen. Cardioloog zeer verbaasd hart en lonegen in orde, geen lucht pijn op borst etc. STOPPEN

04-01-2012 | Vrouw | 24
Diabetes type 2
Erg misselijk geweest. Werd na 3 maanden minder. Maar geen resultaat. Suikerwaardes werden van het verhogen van 5 naar 10 slechter. Niet afgevallen.

27-10-2010 | Man
Overgewicht door medicijnen
gebruik het nu vanaf juli 2009, eerst 5 en daarna 10 ugp. Ben nog geen kilo afgevallen, eet soms minder door vol gevoel, maar verder nog geen enkele kilo kwijtgeraakt. snap er niks van

28-10-2009 | Man
Suikerziekte
misselijkheid val wel mee, wel hele hoge bloedsuikers 19-20 met uitschieters naar 27 tot 30 veel gewichtsverlies door weinig hongergevoel in twee weken 8 kilo lichter maar ik denk ook door de hoge bloedsuikers. Ben naar een week al gegeaan naar 10 eenh in plaats van 5 maar nog geen verbetering bloedsuikers. Moet volgens arts geduld hebben medicijn moet minimaal 3a4 weken i[lees meer...]ngenomen worden voor goede resultaat. Ik heb veel last van veel maagzuur tot irritant toe. Voel mijzelf ook niet goed in mijn vel zitten (depri) Ik had er meer van verwacht