Gliclazide

gliclazide

Diabetes type 2 (45 meningen)
Diabetes type 1 (4 meningen)

Metformine (545 meningen)

Gliclazide

Bojan Nikolik (25-08-2015)

07-09-2019

Afslanken - overgewicht

stoppen en dan minder eten voor dat ik het gebruikten had ik metorfiene maar zat hele dag op toilet snachs geen nachtrus pijn aan blaas dehele nacht om de anderhalf uur plassen ik dacht ik heb zeker blaaskanker gestopt na enkele weken geen medecijnen voelde me heerlijk blaaspijn weg en afgevallen 6 kilo nu gladezide weer veel plassen hoofpijn ge vrichtpijn wat een rotzooi[lees meer...] allemaal denk dat ik met alles weer stop en niks meer inneemt en minder eten dan komt het vanzelf weer goed zegeven de mensen maar mediezeine stop daar mee dokters jullie geven het te gauw ik snap het wel dat is jullie inkomsten maar denkt ook eens aan de mensen met al die bij werkingen
20-08-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik Gliclazide nu 3 jaar, in het begin veel last van hoofdpijn , soms wat duizelig en lichte gewichtstoename. Sinds kort spuit ik Abasaglar ( lang werkende insuline) en vraag ik mij af of de Gliclazide daarnaast nog goed zijn werk doet.
10-05-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik 3 tabletten metformine 500 mg maar aangezien mijn suiker onstabiel en te hoog was, kreeg ik eerst 1 tablet glicazide 30 mg. Dat ging op zich goed, al kwam ik iets aan, wat niet fijn is als je je best doet om af te vallen maar ok. Aangezien mijn suiker toch nog te hoog was, kreeg ik ipv 1 tablet, 3 tabletten glicazide erbij. Het heeft even geduurd voordat ik erac[lees meer...]hter kwam waardoor kiezen afbraken, zwakker werden maar het allerergste dat veel kiezen hun tandglazuur verloren waardoor ik een mond heb met metalen vullingen. Nu 1 jaar verder zit ik al op € 3000,- tandartskosten en ben nog steeds bezig om mijn gebit in orde te krijgen.
18-02-2019

Diabetes type 2

Voorheen Gliclazide van PCH, geen problemen alkom je in gewicht aan. Nu sinds enkele weken van Sandoz, 1 kilo p.wk erbij en enorme moeite met naar de wc gaan. Harde ontlasting en het idee dat je nog vol zit. Heel vervelend. Huisarts gebeld, ga morgen over op PCH (medische noodzaak moet vermeld worden anders doet de zorgverzekeraar moeilijk en krijg je het niet)
13-02-2019

Suikerziekte (type 2)

Metformine gebruikt met veel schommeling in hoogte suiker n nu alles onder controle voel mij veel beter
20-08-2018

Diabetes type 2

Heb al jaren diabetes 2 met metformine 850mg. Mijn suikers zijn nooit veel te hoog. Zelden boven de 10. Maar goed, ze zijn verhoogd. Dus... In 2017 begonnen met 30 mg gliclazide. Wel jeuk na een tijdje, vooral onderarmen maar nog geen link gelegd met medicatie. Na half jaar ophoging tot 60 mg. Na ongeveer 3 weken erg jeuk, zo erg dat ik er wakker van werd. Armen en benen e[lees meer...]n bovenbuik, vooral. Werd rood en na krabben blauw. Begon nu aan medicatie te denken, na allerlei andere zaken te hebben uitgesloten. Na een tijd toch maar naar huisarts, vlgs mij moest het medicaite zijn. Weer terug naar 30 mg. Werd wat minder maar niet voldoende. Op eigen initiatief gestopt. Jeuk weg. Maar suiker omhoog. Dus na 3 weken weer langzaam gestart met 30 mg. Weer jeuk terug en nu met galbulten. Bovenarmen , nek , hals en enorme jeuk, dus bijna alles kapot. Nu definitief gestopt.en over op Januvia.
20-06-2018

Diabetes type 2

effect op bloedsuikerwaarde was minimaal
04-12-2017

Diabetes type 2

Gestart naast de metformine. Een dag na starten veel naar het toilet vanwege waterdunne ontlasting. Soms merkte ik niet dat ik wat ontlasting verloor. Het beperkte me behoorlijk in mijn dagelijks leven. In overleg weer gestopt. Het verlaagde wel mijn bloedsuikerwaarden dus was wel effectief.
30-11-2017

Diabetes type 2

Gestart naast metformine. Na 1dag gebruik rommelende darmen, buikkrampen en diarree dag en nacht. Het beperkte me zo in het dagelijks leven en bracht me gebroken nachten. In overleg gestopt.
06-11-2017

Diabetes type 2

eind augustus 2017 ben ik dit medicijn gaan gebruiken. de 1e dagen kreeg ik duizelingen en na meting had ik een bloedglucose van 1 tot 2, daarna ben ik om de dag gaan gebruiken en vanaf half september iedere dag. begin october kreeg ik hoofd- en spierpijn, stijve nek en hardnekkige hoofdpijn aan de linkerkant vanuit nek mijn linkerkant tot boven wenkbrauw. niets hielp. tot[lees meer...] ik vorige week eens ging zoeken op internet en daar vond ik meldingen met dezelfde klachten. nu ben ik gestopt en de hoofdpijn en stijve nek zijn na een paar dagen verdwenen. ik gebruik nu 3x500 mg metformine en dat gaat goed, ook de obstipatie is verdwenen.
12-09-2017

Diabetes type 2

Constant hoofdpijn wat even weg gaat met paracetamol en daarna weer terug komt. Bloedsuiker blijft aan de hoge kant. Slecht naar toilet kunnen gaan. Duizeligheid en niet goed kunnen zien. Misselijk de hele dag. Ben er zelf mee gestopt. Klachten zijn weg.
20-12-2016

Diabetes type 2

Ik heb 4 nachten, volkomen onverwacht, ernstige bloedneuzen gehad. Het was heftig: na drie doorweekte handdoeken, een ravage in de badkamer en drie kwartier later, stopte het. De laatste keer kwamen er grote bloedstolsels mee, die in mijn keel zaten en die al brakend tevoorschijn kwamen. Bedacht na de vierde keer dat het weleens aan de Gliclazide kon liggen. De huisarts[lees meer...] heeft het opgezocht en het bleek, weliswaar een zeer zeldzame, bijwerking te zijn. Het breekt, bij mij dus, de rode bloedlichaampjes af. Meteen gestopt met medicijn en geen bloeding meer gehad.
24-03-2016

13-11-2015

Suikerziekte (type 2)

Sinds ik gliclazide gebruik, is mijn suikerspiegel wel gezakt, maar mijn gewicht enorm toegenomen. Wel 8 kilo. Toen ik er mee begon woog ik 56kilo bij een lengte van 154cm, vandaag woog ik 64 kg.
12-10-2015

Diabetes type 2

Sinds ik Glicazide gebruik heb ik diarree en 's nachts zelfs verlies van ontlasting, zonder dat ik dat merk (omdat de ontlasting zo dun is).
24-08-2015

Suikerziekte (type 2)

Ik gebruikte tot 2 weken geleden Metformine en bleef maar diarree houden. Ik heb sinds 11 augustus Gliclazide gekregen en ben van mij diarree af. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum