metformine

Diabetes type 1 (158 meningen)
Prediabetes (4 meningen)

metformine (20mg)
Werk goed

18-03-2021 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Sinds 6 maanden neem ik metformine. In het begin had ik last van mijn zicht maar dat werd snel beter. Geen enkele bijwerking gehad. Ik ben daarnaast koolhydraatarm gaan eten. Mijn bloedwaarden zijn nu prima en ik ben 8 kilo afgevallen.

28-02-2021 | Man | 70
Diabetes type 2
Ik maak me zorgen dat ik zo vermager. Al 9kg.

06-02-2021 | Man | 64
Diabetes type 2
Ben begonnen met 1 tablet, naast ook andere medicijnen. Had al enige tijd ernstige krampen in mijn benen in de nacht. Gebruikte Inhibin tegen de spierkrampen. Een jaar geleden werd de dosis verhoogd van 1 naar 2 tabletten. Constante darm klachten. Gerommel in de maag en onwelriekende winden. gestopt met metformine. . Zowel ernstige spierkrampen als darm klachten verdwe[lees meer...]nen vrijwel direct. Het middel was overigens wel effectief in die zin dat mijn bloedsuikerspiegel acceptabel was.

17-01-2021 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
ik gebruikte jaren metformine van Teva. na de berichten over evt.vervuiling heb ik zelf om een ander merk gevraagd en kreeg Aurobindo, direkt na gebruik kreeg ik zware hoofdpijn die niet overging met paracetamol en diclofenac, ik ben na 2 weken gestopt en weer overgegaan op Teva en na ongeveer 1 week was de hoofdpijn verdwenen. ik heb de hulpstoffen van beide merken nagezo[lees meer...]cht en de enige stof die gelijk was in beide merken was Povidon (E1201). ik heb in het verleden ook korte tijd Gliclazide gebruikt en bij dit middel had ik ook zware hoofdpijn en spierpijn.

01-01-2021 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
Ik woon in Engeland en sinds 2018 en heb een vraag. Ik ben diabetes 2 en heb ik slecht een aantal bloed onderzoeken gehad ,weinig of nauwelijks een gesprek dan behalve,voeding aan passen ,bewegen . Dat was het ongeveer. Tot 4 weken geleden toen waren mijn cijfers ,cholesterol,suiker weer veel te hoog/ Dus weer het zelfde verhaal met dit verschil dat ik i.p.v 2x dgs 2 m[lees meer...]etformine van 500 mg naar naar 2000 per dag moest. Sindsdien heb ik enorm veel pijn een soort spierpijn vooral in de nacht en dit suddert de hele dag door. Ik vraag mij af kan dit komen vanwege de hoeveelheid metformine of..... Alle info is van harte welkom ik zie door de bomen het bos niet meer. Een beter en liefdevol 2021 gewenst.

03-10-2020 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
Na de pil ingenomen te hebben krijg ik na vijf minuten al hoofdpijn. Daar heb dan de hele dag last van ook mijn zicht is wazig. Dacht dat het aan mijn bril lag. Ook heb ik een opgezwollen buik. Ik heb een onprettig gevoel bij dit medicijn. Volgens internet zou er kankerverwekkende stof in zitten. Ga met de arts overleggen. Ik wil dit niet meer.

07-09-2020 | Vrouw | 28
Diabetes type 2
Bloedglucosewaarden zijn nu prima en een mooi HbA1c. Vervelende bijwerkingen; misselijk, vol gevoel, weinig eetlust en diarree. De tabletten van 850 mg zijn ook vrij groot en slikken niet prettig door.

11-08-2020 | Man | 68
FABRIK. MENARINI BENELUX. 5 X METFORMAX/UNA DIAMICRON PER DAG

03-08-2020 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
Neem 3 x daags metformine 850 en dat al jaren. Nu is paar mnd terug mijn dosis verhoogd omdat mijn suiker gin schommelen. Kreeg eerst glizaride maar daar kwam ik in 2 weken 5 kg bij en veel hoofdpijn. Ik slikt al 2 x daags metformine 850 en dat werd nu 3 x daags . Vanaf die tijd heb ik veel last van diaree. De praktijk ondersteune die ik had is met pensioen gegaan en heb n[lees meer...]u een andere en die zegt doodleuk aan de telefoon dat al die controles niet nodig zijn. Mijn nierfunctie is niet goed en heb veel klachten over de bijwerkingen. Heb na de verandering van de medicijnen geen controle meer gehad vanaf dec 2019. Is niet nodig zegt ze. Heb kontakt opgenomen met de huisarts en die zou doorgeven dat ze mij moest bellen. Dat was vorige weeg maar nog niks gehoord. Wil ze niet meewerken ga ik veranderen van huisarts want dit is niet meer normaal.

08-07-2020 | Vrouw | 24
Diabetes type 2
Sinds Feb. Diagnose type 2 gekregen. Diabetes is een familie kwaaltje. type 1 komt al enige generaties voor in de familie. medicatie werkte eerst heel goed, maar werking begint heel langzaam af te nemen, desondanks dat mijn leefstijl omgegooit is en bijna 10 kg Ben afgevallen. Glucosewaardes is wel lager dan voorheen. (Vooral door mijn nieuwe leefstijl). Gehoord van ve[lees meer...]rpleegkundige dat ik kans op LADA heb (2 generaties terug ook het geval geweest, maar deze type bestond toen niet).

06-07-2020 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Ik merk op dit moment weinig effect maar we zitten in de opbouw. Ik heb geen bijwerkingen en dat is fijn

17-06-2020 | Man | 68
FORXIGA IS BETER.

10-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
af en toe diarree, vochtvacthouden, benauwdheid

07-05-2020 | Man | 58
Diabetes type 2
Dit middel heeft geen enkele invloed op glucose waarde.ik heb voor zekerheid andere leverancier gehad van zelfde metformine en wat bleek was dat 500mg van sandos beter werkt dan 850 mg van aurobindo.dit is dus erg vreemd.