Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen acute diarree duizeligheid impotentie afwezigheid van menstruatie buikgeluid constipatie algemene zwakte zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

30-05-2023 | Vrouw | 37
semaglutide (0.25mg)
Afslanken - overgewicht
Na op twee jaar bijna 20kg te zijn bijgekomen via een vriendin bij ozempic terecht gekomen. Ik heb twee jaar verschillende diëten gevolgd, trainde 4-6 dagen de week en dronk veel water en verloor niets in gewicht. Dus gestart met ozempic sinds een maand, de 0.25mg. Werken doet het wel, ondertussen de 4e week gestart en al 4kg kwijt. Maar de bijwerkingen zijn niet mis... En[lees meer...]orme last van de maag, hevige krampen, soms eet ik iets en duurt het 15min of het is er weer uit als diarree. Obstipatie is er dan ook nog eens bij, soms voor dagen. Futloos gezien eten een opgave geworden is en ik mezelf moet verplichten te eten. Sporten doe ik zelfs niet meer omdat ik de fut niet meer heb, mijn lijf voelt moe aan en ik voel me zwak. Ik zou normaal volgende week starten met de 0.50mg maar ik ga voorlopig de 0.25mg blijven nemen. Ik wil niet weten hoe mijn lijf gaat reageren als ik de dosis verhoog en ik val liever gestaag af dan alles in één keer. Ik zou zeggen ik raad het aan als je op deze manier gestaag wil afvallen en de bijwerkingen erbij wilt nemen. Ik zie dit als een duwtje in de rug om eindelijk richting mijn normaal gewicht te gaan. Ik ga het niet blijven neme op lange termijn, de bijwerkingen zijn te zwaar en het futloos gevoel is echt niet aangenaam.

11-05-2023 | Vrouw | 58
semaglutide (25mg)
Diabetes type 2
Ik gebruik het nu vier weken. Mijn suikergehalte is gezakt en ik ben ook 5 kilo afgevallen. Maar wat voel ik me er beroerd van. Het is niet zo gek dat je afvalt. Als ik eten zie dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. De methformine had bij mij te veel bijwerking waardoor ik nog maar 1 x daags methformine kon nemen. Daarbij zat ik aan de maximale hoeveelheid Glicazide. Da[lees meer...]arom voor de Ozempic gekozen als zijnde laatste middel voor insuline.

07-04-2023 | Man | 53
semaglutide (0)
Diabetes type 2
Op advies van de p.o.s. vandaag begonnen met ozempic 0,25. zou mij eens benieuwen. ps stap 2 ( mijn mening) heb ik eerst maar ff zo ingevuld, anders kon je niet verzenden,

03-04-2023 | Vrouw | 45
Afslanken - overgewicht
Morgen start ik met ozempic. Hopelijk valt het wat mee. Ik kom uit een behandeling van kanker. Heel veel bijgekomen. Hoop op deze manier wat kilo's kwijt te geraken.

13-03-2023 | Vrouw | 20
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Ik ben vandaag begonnen met mijn 1ste spuit van ozempic met 0,25 mg. Ik wou even aan jullie vragen of jullie meteen de 1ste dag als verschil voelde ivm eetlust enz of dat dat pas na een aantal dagen komt. Na dag 1 voel ik nog niet veel verschil.

01-03-2023 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Sinds ik dit vergif spuit last van nierstenen!!!! Last van speen. Mijn nieren zijn ziek geworden door de stenen die ik heb sinds gebruik van dit vergif

03-02-2024 | Man | 34
semaglutide (1mg)
Afslanken - overgewicht
Eerste paar weken ging het wel, maar kreeg al snel last van misselijkheid en zwak voelen en diarree. Van deze week spuiten braken erbij gekregen vandaar dat ik er mee ophou. Had nog wel gesprek gehad met de dokter en zei dat ik ermee door moest gaan. Als ik teveel last ervan had moest ik halveren maar heb er zelf geen vertrouwen in. Volgende week weer gesprek en maar e[lees meer...]ven kijken wat er voor andere opties zijn. In de 12 weken dat ik heb gespoten 12 kg lichter.

18-01-2024 | Vrouw | 43
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
In 2019 begonnen met Ozempic 0.5 mg en binnen een jaar 10 kilo kwijt en suiker onder controle. Voeding ook aangepast. Na een jaar geen effect meer en suiker ging schommelen. Verhoging naar 1 mg. Heeft geen effect gehad. 14 kilo aangekomen. Suiker ook nog aan het schommelen ondanks goede voeding. Gesprek arts aangevraagd om te stoppen met Ozempic en alternatieve te bespreke[lees meer...]n.

25-12-2023 | Man | 58
semaglutide (7mg)
In het begin 15 kg vermagert in 4 maanden.na 6 maanden geen effect meer 11kg terug bijgekomen

10-11-2023 | Vrouw | 68
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Eerst in pil vorming later de prik 0,5 mg Maar zo beroerd spierpijn in rug en benen, algehele malaise. jammer mijn nuchtere suiker was er goed mee gedaald. En afvallen lukte er niet mee

07-11-2023 | Vrouw | 47
semaglutide (0,5mg)
BMI boven de 30 Ik ben er zo ziek van ,spuit nu 2 weken 0.5 ,mag je er ineens mee stoppen of moet er afgebouwd worden?

06-11-2023 | Vrouw | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Na jaren Victoza te hebben gespoten ben ik overgestapt op Ozempic. Mijn waardes gaan de lucht in en helaas niks afgevallen. Bij mij nu gebeurt er dus helemaal niks. Ik ga nu met de arts in gesprek wat we verder gazn doen want mijn waardes moeten omlaag en daar gebruik ik het voor. Heel frustrerend!

21-09-2023 | Man | 72
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Pas begonnen met spuitje 0,25. Direct ziek, braakneigingen, zweten, moe, maagpijn . Stop ermee.

15-07-2023 | Vrouw | 66
semaglutide (0,50)
Afslanken - overgewicht
epressiva en Semaglutide Meer dan 35 jaar geleden raakte ik in een zware depressie. Men schreef mij antidepressiva en benzodiapzines voor. De laatste waren verslavend, werd gezegd en werden na een tijd stopgezet. Met de antidepressiva kon ik redelijk normaal functioneren en mijn professionele plus huishoudelijke taken naar behoren uitvoeren. De antidepressiva ware[lees meer...]n niet verslavend, werd gezegd. De ervaring van mezelf en de meerderheid (voltalligheid) van patiënten is anders. Het blijkt onmogelijk om het gebruik te staken. Telkens ik probeerde af te bouwen, kwam ik opnieuw in een zware depressie terecht. Het andere grote nadeel van de antidepressiva is de gewichtstoename. Zelfs met een streng dieet. Deze bijwerking heeft daarenboven een ‘ creeping effect’. Het lichaamsgewicht blijft stijgen in de loop der jaren. Een zeer demoraliserende factor voor patiënten. “Je doet iets fout” zei mijn arts. ’’Dat is de reden.” Sinds een paar maanden ben ik gestart met Ozempic, een soort medicatie voor diabetespatiënten, Mijn gewicht daalde met een aantal kilo’s zonder een drastische verandering van mijn dieet. Ik stel mij de vraag hoe de antidepressiva en de semaglutide op elkaar inwerken. Mijn depressie flakkert weer hevig op en ik heb hoe meer hoe meer zelfmoordgedachten.

14-05-2023 | Vrouw | 50
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Slikte veel pillen voor diabetes en moest 4x pd meten en evt. bijspuiten. Met ozempic zou ik de pillen ( 6 pd ) af kunnen bouwen en hoefde ik niet meer 4x pd te meten en bij te spuiten. Verder heb ik een bmi van 36 dus daarvoor ook ideaal. Heb 4 weken 0,25 mg gespoten en 2 weken 0,50. 10 kilo afgevallen. Maar ik functioneer totaal niet meer. Als ik al eten zie of ruik w[lees meer...]ordt ik onpasselijk. Ben ontzettend beroerd de hele dag. Hoewel ik nog niet heb hoeven braken heb ik dat gevoel wel de hele dag door. Zodanig dat ik de deur niet meer uit ga. Niks meer kan . Verbruik ca. 500 calorieën pd. En drink max 0.5 liter pd. Meer wil er niet in. Ik stop nu toch maar met ozempic. Is te allesbeheersend. Lig alleen nog maar op de bank en slaap ca15 a 16 uur pd. Alles is te veel en prikkels kan ik niet verdragen. De laatste prik zit nog in mijn systeem , maar zal er geen meer nemen.

02-05-2023 | Vrouw | 58
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Nadat mijn suikerspiegel te hoog was bij controle, heeft mijn huisarts Ozempic voorgeschreven. Eerst 0,25 voor 4 weken en daarna 0,5 voor de volgende 8 weken. Van bij de start van dit medicijn heb ik ernstige bijwerkingen zoals hevige misselijkheid en hartkloppingen. Teruggegaan naar de huisarts maar ik moest volhouden, de bijwerkingen zullen minder worden zei ze. Helaas d[lees meer...]it is niet waar, ik ben er sommige dagen zo ziek van dat ik niet kan werken. Volgende week terug op controle, maar ik zal er mee stoppen, ben er wel 8 kg van vermagerd, maar als je niet kan eten en toch diarree hebt, val je sowieso af. Blijf er ver weg van van dit medicijn, ik blijf me erover verbazen dat dit goedgekeurd is.