Metformine (573 meningen)
Jardiance (57 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

18-06-2022 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
opbouw: 4 weken 0,25 mg, 4 weken 0,5 mg, vervolgens 1mg wekelijks nooit noemenswaardige bijwerkingen gehad (schuifbalk hiernaast werkt niet naar behoren) tegelijk volg ik een heel strikt dieet met weinig koolhydraten ik blijf mezelf nu en dan een glaasje wijn permitteren start 19/3/2022 nu 18/6/2022 3 maanden later: resultaat -22,4 kg aantal kg gewichtsverlies is rel[lees meer...]atief, hoe hoger begingewicht, hoe sneller je afvalt uiteraard

22-05-2022 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25)
Laatste duwtje om op ideaal gewicht te komen

30-11-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Vrouw 57 jr, 17 jr diabetes. Nu 6 weken Ozempic, sinds 2 weken 0,5 Mg. Bij de start (eerste 2 weken) erg moe en van tijd tot tijd erg misselijk. Inmiddels nauwelijks bijwerkingen. Een enkele keer maar gaat heel snel over. Bls waarden fantastisch veranderd. Van 12 eh kortwerkende insuline 3 x per dag naar 0 eh. Gebruik dus helemaal geen kortwerkende insuline meer. Wel langw[lees meer...]erkende en 2 x per dag 100 mg metformine. Het is absoluut waard. 6 kg afgevallen tot nu toe

24-10-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,50)
Diabetes type 2
Ik gebruik Ozempic nu 9 weken. Mijn nuchtere bloedsuikers zijn lager dus daarover zeer tevreden. Afvallen op dit moment nog helemaal niets en baal daar best van want de bijwerkingen zijn niet mis. De hele week door met vlagen misselijk. Net als bij een zwangerschap en dan moet ik ff iets eten. Knoop in de maag. En twee dagen na toediening altijd heel erg misselijk waardoo[lees meer...]r ik gewoon niet functioneer. Heeft iemand een idee of de bijwerkingen nog gaan afnemen en of het gewicht na 9 week ook iets minder wordt nog?

04-02-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
toen mijn dossis verhoogd is van 0,25 naar 0,5 ging het mis, het heeft mij 8 dagen ziekenhuis gekost i.v.m. ingeschrompelde nieren, had geen week langer moeten duren dan had ik kunnen gaan dialiseren .

03-01-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25mg)
Diabetes type 2
Al 22 jaar slecht ingestelde diabetes. Nu 19 jaar insuline waarvan 4 jaar Novomix 2dd . Nu 15 jaar 3 dd Novorapid en 1 dd Levemir. 3 maanden geleden op verzoek diabetes verpleegkundige begonnen met Ozempic 1x per week 0.25 mg. Reageerde erg goed en na 2 weken gebleven bij 0.25 terwijl ik volgens het gebruik door zou moeten naar 0.50. Wel vertrlde ik de diab vpk dat ik e[lees meer...]rn erg hoge pols in rust had, zo ong 120 pm terwijl ik altijd tussen 68-72 zat. Thuis bloeddruk meten gaf ook erg hoge waarden aan. Word bij de internist 2x pj gemeten en altijd ong. 120/80. Na overleg gestopt met Ozempic. 1 week na stoppen RR nog 215/105 . Na 3 weken RR nog 180/85. Ik moet nu via huisarts laten controleren met 24 uurs meting maar door Corona niet veel mogelijk bij huisarts. Ik wil alleen weten hoe het kán dat ik na inmiddels 5 weken stoppen met Ozempic, ik nog steeds een erg hoge RR en polsslag heb.

25-05-2022 | Vrouw | 58
semaglutide (0.5)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het om af te vallen en diabetes type 2 onder controle te krijgen. In het begin (eerste week met 0.25) wat misselijk geweest, nu gestart met 0.5. Ik kan geen vettig eten ruiken of eten, dat staat me tegen. Koffie smaakt en ruikt ook niet lekker. Ik zit snel vol, maar dat ervaar ik niet perse negatief. Waardes zijn al mooi gezakt na 5 weken (4 x 0.25 en 1x 0.[lees meer...]5)

02-05-2022 | Man | 58
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Op advies POH nu 8 weken gebruikt. 6 weken 0.25 ml , hierbij weinig klachten wel snel een aantal kilo's afgevallen. Nu sinds 4 weken 0.5 ml , dit zorgt voor veel maagpijn , in overleg met HA extra Omeprazol innemen, maar eerste dagen na spuit toch veel last van misselijkheid en maagzuur. Goed opletten wat ik eet. De glucose waarden sterk gedaald en twee tabletten gliclazid[lees meer...]e minder. Volgende week overleg met POH . Totaal nu 8 kilo afgevallen.

22-03-2021 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Wanneer eerder saxenda gebruikt werd, geeft Ozempic geen resultaat meer

28-01-2021 | Man | 58
Diabetes type 2
Alle merken van dit soort medicijn al geprobeerd en niet een die echt ook maar een beetje resultaat gaf. Ozempic 1 mg nu na een jaar gestopt. Dit soort medicijn gaf geen verandering in Glucosewaarde . Lijkt wel een soort gemeen gif wat echt niet goed is voor een mens.

01-04-2022 | Vrouw | 59
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Een al maanden durende ellende door de Ozempic, 0 energie op tweede en derde dag en de hele week enorm veel last van bijwerkingen die alleen maar erger worden en helemaal niet van korte duur zijn. Dat staat in de bijsluiter, nou ik heb al maanden last en voel me voornamelijk ziek ervan, erg ziek. Hele nachten wakker door spugen en zuurbranden. Als ik mijn tanden poets mo[lees meer...]et ik kotsen. Vreselijk klotemiddel. Ik ga er nog mee door omdat ik er van afval. In vier maanden 6 kg. Ik gebruik andere medicatie waar je juist van aankomt dis die 6 kg is al heel wat. Maar wat een hel.

07-03-2022 | Vrouw | 59
semaglutide (0,25mg)
Afslanken - overgewicht
1 x per week 0,25 mg inspuiten. 4 weken verder: ruim 6 kg afgevallen. Ik ga dosis NIET verhogen omdat effect nog altijd hetzelfde is. Geen bijwerkingen, alleen de eerste week beetje constipatie. Niet misselijk, geen hoofdpijn, wel eetlust maar na 1/3 portie geen zin meer om verder te eten. Werking lijkt vooral mentaal te zijn: geen zin om meer te eten zonder een opgeblazen[lees meer...] gevoel of misselijkheid. Ik denk dat veel mensen onnodig een te hoge dosis nemen en mss daardoor ook bijwerkingen hebben. 1 pen = 6 ipv 4 dosissen van 0,25 mg in werkelijkheid.

06-11-2021 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
8 november Ik spreek voor mijn zus die is nog herstellende. Het gebruik van Ozempic was om haar diabetes onder controle te brengen. De start 1 x pw 0,5 mg Ozempic en later 1 mg Ozempic per sc injectie. Daarbij 3 x per dag metformine 850 mg en in het begin 3 glicazide tbl. welke zij alleen de glicazide naar eigen inzicht moest afbouwen tot alleen Ozempic en metformine [lees meer...]overbleef. In een woord, een verschrikking! Zij heeft het ruim 1 jaar toegediend gekregen van de huisarts en heeft daarmee 1.1/2 jaar van haar leven verloren. Kwam uiteindelijk (gaande weg de Ozempic periode) met al haar extreme klachten die alleen maar erger werden bij een chirurg terecht. Zij had een scheurtje in haar buikspier die de klachten zouden hebben veroorzaakt. Geopereerd, het leek 2 weken beter te gaan . Echter de klachten kwamen na 2 weken in alle hevigheid terug. Naar een nieuwe huisarts (praktijkondersteuner) en haar bloedsuiker bleek veel te laag. Medicatie direct gestopt en overgegaan/doorgegaan met Metformine. Tot op de dag van vandaag is de suiker nog niet onder controle. Na het stoppen van de Ozempic medicatie injecties, april dit jaar, verdwenen de klachten geleidelijk en zijn nu weg. Echter nu een half jaar later is zij is nu nog op krachten aan het komen. Haar klachten tijdens het gebruik van Ozempic: gedurende ruim een jaar medicatie gebruik: braken, diarree, ontzetten moe kon niet van de bank af komen, heel veel pijn in de darmen, geen eetlust en alles kwam er weer uit, speciale voeding (drankjes) om nog iets aan Vit en brandstof binnen te krijgen. Slecht slapen ect Het was een uitputtingsslag en een nachtmerrie. En 20 kilo afgevallen dat was niet de inzet, mijn suiker moest onder controle!! Ik heb zeer mijn bedenkingen bij deze “experimentele”? medicatie ”Ozempic! Ik wil weten: Is het een geregistreerd medicijn ? is het experimenteel ? Zit het in een onderzoek (wat zijn de bevindingen ect) Doet de farmaceut zijn eigen onderzoek (keurt de slager zijn eigen vlees)? ik wil het weten. Op vallend, na het stoppen van de Ozempic bleek ik de enige cliënt in de praktijk waarbij dit medicijn was voorgeschreven?? Mij is door de HA (1ste bezoek) gezegd het is een bekent en een goed middel met nagenoeg geen bijwerking. Mij was niet verteld dat het vooral wordt voorgeschreven als voorbereiding van Bariatrische ingreep, om vooral snel af te vallen. Haar doel en HA bezoek was om haar diabetes onder controle te brengen. Achteraf hoorde zij dat de farmaceut elke maand bij de huisarts over de vloer kwam om de voortgang van het onderzoek! te bespreken, ook daar wist zij niets van. Zij heeft haar HA nooit meer gezien of gesproken (bleek opeens met pensioen) Samengevat: In een woord de hele behandeling en vooral het middel Ozempic is gewoon misdadig. Ik wens antwoorden van de farmaceut over dit middel. Ben benieuw of dit commentaar ook op de website wordt geplaatst. Zo niet dan is dat voor mij aanleiding om hoger in de boom te klimmen. En dit horror verhaal neer te leggen bij de Nederlandse gezondheidsraad.

19-11-2020 | Man | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Man 59 jaar en al pakweg 7 jaar diabetes type 2. Ondanks medicatie, koolhydraatarme diëten e.d. lukte het mij niet om de bloedsuikerwaardes voldoende omlaag te brengen. Nuchter veelal rondom de 10 mmol/l of hoger. Ben vanaf 1 november 2020 beginnen met de opbouw van Ozempic. Start voor 4 weken met 0,25 Mg, Daarna in principe naar 0,5 Mg . Zit nu dus in 3e week. De eers[lees meer...]te week wat lichte bijwerkingen met name wat zuur oprispen en wat weeïg gevoel en minder eetlust. Al snel daalden de suikerwaarden naar een bandbreedte van 5,5 tot 7,2 mmol/l (nuchter geprikt). Vanaf de 2e week geen last meer van bijwerkingen. Voor mij dus een ‘supermiddel’ bloedsuiker waardes keurig omlaag naar normaal niveau. Minder trek dus val geleidelijk wat af (en dit alles ondanks minder bewegen gezien dit Corona tijd perk). Ben benieuwd naar het effect bij 0,5mg. Als waardes laag blijven mogelijk ook afbouw huidige orale medicatie (Metformine 2xdgs 500mg, Gliclazide 30mg 1xpdg 4 tabletten)

26-06-2022 | Man | 60
semaglutide (50)
4 weken 0,25 mg ozempic wat last van diarree gehad, nu drie weken 0,50 mg ozempic last van verstopping en ook hoge hartslag en hoge bloeddruk (normaal 128/87) nu 160/105 . Ben er nu mee gestopt., morgen ga ik met de dokter bellen, maar ik vindt het te veel risico. In 6 weken 2,5 kg minder, bloedsuiker iets lager.

21-05-2022 | Man | 60
Diabetes type 2
Neem nu al meer dan 1 jaar ozempic 1mg in begin geen bijwerkingen maar nu de laatse weken pijn in mijn linker zijde . Is eigenlijk heel vervelend en weet niet wat ik er tegen kan doen ??? Ben wel 10 kg afgevallen wat ik heel mooi vind en mijn suikerwaarde staan momenteel heel goed en stabiel. Maar ja die stomme linkerzijpijn is er echt teveel aan. Is er iemand die dit oo[lees meer...]k heeft en wat kan je er aan doen