Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen duizeligheid impotentie algemene zwakte constipatie acute diarree zelfmoordgedachten afwezigheid van menstruatie zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

13-10-2022 | Man | 55
semaglutide (3mg)
Diabetes type 2
Gebruik sinds een maand rybelsus (de pil vorm van ozempic ) en veel last van misselijkheid ,maagzuur en indigestie, en ik ging vermageren zeiden ze ,ben al 4,5 kg bijgekomen sinds begin gebruik ,en heb constant een hongergevoel (maar eet minder dan vroeger )

05-10-2022 | Vrouw | 55
semaglutide (1)
Diabetes type 2
Sinds januari 2021 gebruik ik Ozempic voor mijn diabetes type 2. In eerste instantie had het niet het effect op de suikerwaardes, slechts een kleine daling van de HbA1c en weinig tot geen gewichtverlies, ik kwam er voornamelijk van aan. Sinds juli 2022 ben ik gestart met een programma dat heet Keer Diabetes Om en sindsdien val ik ook af bij het gebruik van Ozempic en is er[lees meer...] ook een behoorlijke daling te zien in mijn HbA1c. Ik eet sinds juli 2022 Koolhydraatarm, maar ook geen toegevoegde suikers en/of zoetstoffen en ik drink voldoende (water, koffie, thee). Mijn ervaring met Ozempic is dat ik tevreden ben. Mijn inziens moet je wel je eet- en leefpatroon willen aanpassen voor het beste resultaat. Op dit moment is Ozempic (05-10-2022) niet leverbaar, dit komt omdat het medicijn ook voorgeschreven wordt aan mensen met overgewicht. Op zich prima als dit gebeurd vanuit een internist of andere specialist. Maar het heeft nu wel tot gevolg dat mensen met Diabetes type 2 waarvoor het medicijn bedoeld was, zonder zitten. Ik heb het geluk dat ik nog 3 injecties over heb (tot en met 23-10-2022). Ik hoop dat het tegen die tijd weer leverbaar is.

04-03-2023 | Vrouw | 56
Afslanken - overgewicht
Eerste keer ozempic gebruik 13 kg kwijt op een jaar. Gestopt omdat het toch echt wel duur is. Na 8 maand terug begonnen, 11 kg kwijt moest toen plots stoppen. Apotheek mocht geen meer meegeven. Ondertussen terug 5 kg bijgekomen na 8 maand stoppen. Ik had af en toe een gevoel van misselijkheid. Maar ik ga terug beginnen. Terug pijn in benen en heupen door het gewicht dat bi[lees meer...]j komt.

19-02-2023 | Vrouw | 56
semaglutide (1)
Diabetes type 2
1 van de gevaarlijkse bijwerkingen zijn schaden aan oog tot blindheid. Mijn mama ziet plota vlekken in haar linker oog en wachten nu af wat het gaat geven. İk raad het niet aan afblijven van dit vuil product

22-09-2023 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Begonnen met 0,5 mg en na een aantal weken naar 1 mg. In korte tijd van 5 maanden 14 kg afgevallen. Woog nog maar 54 kg. Zo licht nog nooit geweest. Suiker was heel goed. Maar door het snelle afvallen in Ketose geraakt en letterlijk mijn spiermassa aangevreten. Zag er niet uit. Voelde mij niet happy en zwak. Totaal geen trek in eten en bij warm eten gewoon misselijk kreeg[lees meer...] het er niet in.Gebruik verder metformine en Forxiga. De combi met Ozempic was niet goed.Gestopt in overleg met huisarts. Nu wel meer op mijn voeding letten voor mijn suiker.Nu begin ik weer beter in mijn vel te zitten en weer trek in eten. Heb nog 1 nieuwe doos in de koelkast liggen van 1 mg als er een liefhebber is. Zonde om weg te gooien. Als ik dit mag vermelden. ////// red. Let op: In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ////

03-08-2023 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25)
ik ben heel tevreden over dit middel ik kan het eenieder aanraden. Maar kan je dit ook zelf kopen dan? En waar?

19-07-2023 | Man | 57
semaglutide (0.5)
Afslanken - overgewicht
Sinds 15 mei gestart met Ozempic. Bloedsuiker schommelingen, overgewicht. Vele diëten geprobeerd. Sport 6uur intensief, zonder resultaat. In overleg met arts n.a.v. bloedonderzoek gestart met Ozempic. Was heel sceptisch, gezien bijwerkingen. Nu 9 weken verder en 9kg lichter. Geen last van bloedsuiker schommelingen meer. Geen zweetaanvallen. Maar ook amper bijwerkingen.[lees meer...] Voel me veel prettiger. Eten gaat goed, eet wel veel minder maar nog steeds gezond. Sporten gaat ook veel beter, meer energie. Al met al zeer tevreden. Nog -11kg te gaan.

24-05-2023 | Vrouw | 57

03-04-2023 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Sinds jan begonnen met 0,25 6 weken later naar de 0,50 nu sinds een week 1mg en geen noemeswaardige bijwerkingen. Hcac1 van de 81 naar de 58 jen nog ff te gaan tot de 52 maar ben zeer tevreden.

25-12-2023 | Man | 58
semaglutide (7mg)
In het begin 15 kg vermagert in 4 maanden.na 6 maanden geen effect meer 11kg terug bijgekomen

19-12-2023 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Door hoge suiker waardes aan de Ozempic gegaan, eerst 0.5 voor 3 maanden. Toen overgegaan op de 1.0, ik kon niet tegen geurtjes van eten. Eten ging niet meer en steeds overgeven. Met spoed opgenomen met nierfalen, mijn nieren werkte nog voor maar 3%. Aan de zwaarste dosis prednison voor 3 weken. Dit alles gebeurde 23 juni en top op heden zijn mijn waardes veelste hoog[lees meer...], en mijn nietwaarde weer gezakt.. Van 37% naar 35% en pas weer bloed laten testen en weer gezakt naar 33% . Zoveel spijt dat ik er ooit aan begonnen bent.

11-05-2023 | Vrouw | 58
semaglutide (25mg)
Diabetes type 2
Ik gebruik het nu vier weken. Mijn suikergehalte is gezakt en ik ben ook 5 kilo afgevallen. Maar wat voel ik me er beroerd van. Het is niet zo gek dat je afvalt. Als ik eten zie dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. De methformine had bij mij te veel bijwerking waardoor ik nog maar 1 x daags methformine kon nemen. Daarbij zat ik aan de maximale hoeveelheid Glicazide. Da[lees meer...]arom voor de Ozempic gekozen als zijnde laatste middel voor insuline.

02-05-2023 | Vrouw | 58
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Nadat mijn suikerspiegel te hoog was bij controle, heeft mijn huisarts Ozempic voorgeschreven. Eerst 0,25 voor 4 weken en daarna 0,5 voor de volgende 8 weken. Van bij de start van dit medicijn heb ik ernstige bijwerkingen zoals hevige misselijkheid en hartkloppingen. Teruggegaan naar de huisarts maar ik moest volhouden, de bijwerkingen zullen minder worden zei ze. Helaas d[lees meer...]it is niet waar, ik ben er sommige dagen zo ziek van dat ik niet kan werken. Volgende week terug op controle, maar ik zal er mee stoppen, ben er wel 8 kg van vermagerd, maar als je niet kan eten en toch diarree hebt, val je sowieso af. Blijf er ver weg van van dit medicijn, ik blijf me erover verbazen dat dit goedgekeurd is.

25-10-2022 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Na een maagring met vele problemen deze laten wegnemen direct 10kilo bijgekomen, op aanradenbij de endocrinoloog ozempic voorgeschreven gekregen, netjes gebruikt en 16 kilo afgevallen daarna nog 1 dosis om de 14 dagen bleef heel goed stabiel, veel minder last van mijn artrose in mijn knieën en ook weer veel beweeglijker, ik heb namelijk poly-artrose, hoe spijtig nu dat i[lees meer...]k dit niet meer kan krijgen geen misbruik van gemaakt!moet ik dan eerst ouderdomsuiker zoals mijn,moeder ontwikkelen of zoals mijn grootmoeder diabetes type 1, ik versta het ook helemaal niet , wel het dure vervangingsmedicijn gekregen maar dit kannik niet blijven betalen ik heb het zelfs nog niet gaan halen morgen laatste prik Ozempic en dan voor mij hopeloos …….zo voel ik me echt ik voelde me echt goed in mijn vel.

06-11-2023 | Vrouw | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Na jaren Victoza te hebben gespoten ben ik overgestapt op Ozempic. Mijn waardes gaan de lucht in en helaas niks afgevallen. Bij mij nu gebeurt er dus helemaal niks. Ik ga nu met de arts in gesprek wat we verder gazn doen want mijn waardes moeten omlaag en daar gebruik ik het voor. Heel frustrerend!

24-01-2023 | Vrouw | 59
Afslanken - overgewicht
reeds 5 maanden bezig en nog steeds niets afgevallen en het hongergevoel is groter geworden