Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen acute diarree duizeligheid impotentie afwezigheid van menstruatie buikgeluid constipatie algemene zwakte zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

17-07-2023 | Vrouw | 66
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Ben nu 6 weken bezig met Ozempic en heb lichte bijwerkingen. Maar de opbrengst is geweldig! Ik hoef niet snel en veel te eten, zit sneller vol, kan makkelijker ‘nee’ zeggen zonder het gevoel dat ik iets moet laten, kortom: er is een soort ‘eetrust’ over mij gekomen die ik eerder (alle diëten gedaan)niet meemaakte. Daarnaast val ik gestaag af: inmiddels bijna 5 kilo. Ben va[lees meer...]n 0,25 (vier weken) naar 0,5 gegaan maar vraag me af wat de meerwaarde is. Effect is hetzelfde maar bijwerkingen wat meer.

04-07-2023 | Vrouw | 40
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Na jarenlange enorm hoeveelheid pillen voor m'n diabetes, bloedruk, hart en cholesterol. Nu alleen maar ozempic, nu ben ik in 4 maanden 7 kilo afgevallen en heb een gezond bmi. Mijn bloedwaardes waren heel goed. De eerste paar weken was ik zo ongelooflijk ziek, moe, misselijk en overal pijn en nu kan ik alles eten, alleen in kleinere porties omdat ik snel vol zit, ik heb c[lees meer...]ontinue enorme trek in zoetigheid, terwijl k nooit zoetigheid at

19-06-2023 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ozempic gebruik voor diabetes en afslanken, gebruik sinds ongeveer 1 jaar, de eerste 4 maanden soms gedacht aan opgeven, zo misselijk en raar gevoel..maar heb doorgezet en en nu niks meer van bijwerking, heb een zeer goeie bloedsuikerspiegel door dit medicijn maar het afslanken is gestopt, ben 12kg kwijt...

16-06-2023 | Vrouw | 48
Artrose
Helaas kan ik door mijn jarenlange artrose en reuma niet genoeg lopen en mag een hoop activiteiten niet doen.Eet gezond maar ging van 68 kilo bij 1.76 naar 96 kg. Ben daarom door mijn reumatoloog op ozempic gezet en ben nu 21 kg kwijt.Totaal geen last van bijwerkingen slik ook nog erg veel andere medicatie en minder pijn in mijn gewrichten. Maar heb nog wel trek hoor,niet [lees meer...]misselijk en erg blij dat het bestaat.

15-06-2023 | Vrouw | 69
semaglutide (0,25mg)
Afslanken - overgewicht
Kan iemand mij zeggen waarom men na een maand van 0,25 naar 0,5 zou moeten overstappen, en daarna naar 1 mg? Als je hetzelfde effect hebt qua hongergevoel, waarom doen mensen dat dan? Volgens mij heb je alleen meer kans op bijwerkingen; en het is véél duurder. Ik gebruik al 3 maand 0,25 met hetzelfde spuitje van 1mg. Volgende week het 2e spuitje .... En 9 kg afgevall[lees meer...]en .... zonder bijwerkingen. Natuurlijk zit mijn maag veel sneller vol,en voel ik mij misselijk als ik meer eet, maar dat is toch de bedoeling dacht ik.

15-06-2023 | Vrouw | 69
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik nu ozempic 0,25 gedurende 13 weken; 9 kg afgevallen zonder moeite; zin om te eten gedurende de maaltijden is weg. Ik heb weer controle over mijn lichaam. 0,25 werkt bij mij perfect, ik hoef niet sneller af te vallen: mijn huid moet zich kunnen aanpassen aan het vermageren. En ik blijf hetzelfde effect hebben met 0,25, dus moet ik niet verhogen van de endocrinol[lees meer...]oog. Waarom riskeren bijwerkingen te krijgen met te verhogen als 0,25 ook werkt?

11-06-2023 | Vrouw | 39
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Nu sinds 3 weken aan de ozempic. En bijna 5 kilo kwijt. Wegens ernstig overgewicht en 100 dieeten verder, nooit een verzadigd gevoel hebben nu eindelijk iets gevonden wat werkt. Heb weinig last van ongewenste bijwerkingen. Heb veel eerder een verzadigd gevoel en eet dus een stuk minder. Zonder dit medicijn zou ik dat niet kunnen. Slik dit niet om een mooier uiterlijk te k[lees meer...]rijgen want vind mezelf prima zoals ik ben, maar volgende de huisarts komen veel van mijn vage klachten (bloedonderzoeken waren goed) door overgewicht en dus mocht ik met ozempic beginnen. Volgende week naar 0.5 mg. Ben benieuwd of ik dan net zo weinig bijwerkingen houdt.

08-06-2023 | Vrouw | 44
semaglutide
Afslanken - overgewicht
Na maagband en 2x gastric bypass nu met ozempic in totaal 80 kg afgevallen. Ik slik zoveel medicatie dat ik niet goed kan aangeven welke bijwerkingen er nou bij wat hoort maar ik merk wel dat als ik teveel Ozempic binnen krijg ik depressief word en dat is nou juist niet de bedoeling aangezien ik onder andere aan chronische depressielijt hebben meer mensen hier last van, de[lees meer...] combinatie met Ozempic en antidepressiva? Ik spuit één keer per 5 dagen Ozempic.

30-05-2023 | Vrouw | 43
semaglutide (1)
Augustus 2022 begonnen met ozempic 0,25 mg . Dit omdat ik al jarenlang enorm worstel met overgewicht en uiteindelijk obesitas. Altijd zeer gezond gegeten en zo’n beetje alle diëten gevolgd die er zijn. Absoluut niet vol te houden om zo te leven. Volgens diëtiste moet ik minder dan 1000 calorieën eten om af te vallen gezien mijn trage metabolisme door alle diëten. Zeer scep[lees meer...]tisch begonnen met ozempic onder begeleiding van mijn huisarts en de dosis langzaam opgehoogd. Al snel merkte ik dat ik veel sneller verzadigd was en geen hongergevoel meer had. Nauwelijks bijwerkingen gehad, enkel heel soms diarree. Nu driekwartjaar verder en al 20 kilo kwijt zonder veel moeite. Ongelofelijk blij dat dit middel bestaat en ik eindelijk weer een gezond gewicht heb. Ik mag dan geen diabeet zijn maar met dit middel kan ik wel voorkomen dat ik dit krijg of andere gevaarlijke gevolgen van overgewicht. Hopelijk komt er snel meer van dit medicijn op de markt zodat iedereen hiervan gebruik kan maken !

13-05-2023 | Vrouw | 43
semaglutide (1MG)
Ik heb heel mijn leven gewichtsproblemen gehad. Op mijn 22 was ik obees (110kg bij een lengte van 1,72M). Omdat ik door had dat diëten voor mij niet werkt zocht ik met mijn arts naar een oplossing. Ik heb 12 jaar een maagbandje gehad met de nodige problemen (veel overgeven, maar ik was wel mager 62kg). Ondanks alles voelde ik mij heel goed maar de bijwerkingen werden te ve[lees meer...]el dus ik besloot op mijn 34 jaar de maagband te laten weghalen. Jaren van bijkomen en diëten volgden. Mijn gewicht ging terug naar bijna 90kg. Zo kwam ik drie jaar geleden bij mijn endocrinoloog terecht. Door mijn verleden werd er een behandeling met Ozempic gestart. Dit werkte voor mij heel goed. De bijwerkingen in het begin was even wennen maar verdwenen na enkele weken. Ik viel af naar 72 kg. Mijn gewicht bleef bijna drie jaar stabiel. Zalig. De endocrinoloog besloot dat ik deze behandeling mag blijven volgen. Eindelijk ik had mijn gewicht op een haalbare manier onder controle. Voor het eerst in mijn leven was gewicht, eten geen dagelijkse issue meer, net zoals de weegschaal. Ik woog me nog amper 1 à 2 keer per maand. Enkele maanden geleden was hier in België Ozempic niet meer te verkrijgen als je geen diabetes hebt. Paniek. Ik heb ongeveer 2 maanden geen Ozempic genomen. Mijn gewicht nam terug toe. Wat mij opviel en duidelijk werd is dat ik van nature geen verzadigingsgevoel heb. Ik heb niet rap een vol gevoel bij het eten en het vol gevoel na het eten is rap verdwenen. Dus ik begon meer en meer te eten. Ik was wanhopig en de apotheek kon niets doen. Ik ben zelf op zoek gegaan naar een alternatief en kwam zo bij Sandexa. In samenspraak met dokter en apotheek ben ik deze week hiermee begonnen. Mijn instant volgevoel is zelfs met de laagste dosis van 0,6mg meteen terug. Ik ben terug aan het afvallen. Oef. Ik hoop snel terug op mijn 72kg te zitten. Voor mij is het duidelijk, dit medicijn alsook Ozempic helpen voor mij. Het is wel duur, maar op lange termijn is dit het zeker waard, want als ik terug obees wordt komen er vele andere kosten. En ik voel mij hier heel goed bij.

29-04-2023 | Vrouw | 43
Diabetes type 2
sinds juni 2022 begonnen met ozempik omdat mijn suikers met glicazide en metformine niet na beneden wouden. Ondanks dat ik lette op wat ik at wilde mijn gewicht ook niet na beneden. Door medische redenen kan ik niet meer sporten en na laatste operatie was ik daardoor veel aangekomen. Ben zeer tevreden met ozempik. Mijn suikers zijn eindelijk gedaald. Ik ben nu van de glica[lees meer...]zide af heb nu alleen nog metformine 2x dgs 1000 mg en 1 x 500mg. Ik ben inmiddels 31 kg kwijt. Je moet opletten wat je eet, als tip kreeg ik ook schep je warm eten op een boterham bord dat lijkt het wat meer. En ik heb hier ook meer als genoeg aan. Eet af en toe nog wel gekookte aardappelen maar voor de rest heb ik die vervangen voor zoete aardappel. Het is voor mij een redding geweest om niet over te moeten gaan na insuline.

05-04-2023 | Man | 38
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Op aandringen van mij schreef de arts het voor. Jaren veel manieren van afvallen geprobeerd. Allemaal 10 kilo eraf en 12 erbij. Dit is DE oplossing voor mij. Bijna 10 kilo kwijt in 5 weken, geen bijwerkingen of een rot gevoel. Ik heb mij jaren niet zo goed gevoeld. Als je teveel eet of ongezond eet dan straft Ozempic je. Hou je je aan dieet dan geen bijwerking, doe je te [lees meer...]gek, dan krijg je straf. En geloof mij, buikpijn en misselijk ongekend. Het zelfde effect als een operatie. Super blij met dit middel! Ik betaal het zelf, maar is het dubbel en dwars waard voor mij.

03-04-2023 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Sinds jan begonnen met 0,25 6 weken later naar de 0,50 nu sinds een week 1mg en geen noemeswaardige bijwerkingen. Hcac1 van de 81 naar de 58 jen nog ff te gaan tot de 52 maar ben zeer tevreden.

28-03-2023 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
9 weken geleden gestart met Ozempic 0,25 mg. Na 4 weken overgegaan naar Ozempic 0,50 mg en nu sinds 2 weken 1 mg. De overstap van de lichtere naar zwaardere versies heb ik als zeer positief ervaren. Mijn eetlust vermindert geleidelijk aan. Het hongergevoel is enorm vermindert. Ik eet gezond, veel minder dan voorheen en drink veel water. Het is effectief. Ik ben 6 kg afgeva[lees meer...]llen. Je let automatisch op je eten. Ik heb 1 keer heel erge buikpijn gehad aangezien ik geen honger had en een etentje op had staan en toch gegeten heb. Goed luisteren naar je lichaam. Het is een bevrijding om af te vallen en ik vind dat het heel goed gaat. Heb nog een lange weg te gaan maar voel mij al zoveel beter. Ik zou het iedereen aanraden. Ben onder begeleiding van mijn huisarts die me dit voorstelde aangezien niets hielp en ik momenteel niet kan sporten omwille van een medische reden. Doen zou ik zo zeggen voor de twijfelaars.

04-03-2023 | Vrouw | 56
Afslanken - overgewicht
Eerste keer ozempic gebruik 13 kg kwijt op een jaar. Gestopt omdat het toch echt wel duur is. Na 8 maand terug begonnen, 11 kg kwijt moest toen plots stoppen. Apotheek mocht geen meer meegeven. Ondertussen terug 5 kg bijgekomen na 8 maand stoppen. Ik had af en toe een gevoel van misselijkheid. Maar ik ga terug beginnen. Terug pijn in benen en heupen door het gewicht dat bi[lees meer...]j komt.

03-03-2023 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
ik heb het gekregen omdat ik diabets type 2 heb, ben begonnen met 0.25 mg elke week dan naar drie maand naar 0.50 mg en dan drie maand later 1 mg dat ik nu na twee jaar ozempic in te nemen, 11 kg ben afgevallen, maar blijf nu wel hangen, in het begin was ik wat misselijk, maar dat was rap gedaan, ik heb geen last of zo meer gehad. ik moet het wel op een vaste dag van in he[lees meer...]t begin zetten, 1 keer elke week, wel lastig dat ik altijd moet wachten bij apotheker dat ze zo moeilijk te verkrijgen zijn..