Metformine (566 meningen)
Jardiance (48 meningen)

19-11-2020 | Man | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Man 59 jaar en al pakweg 7 jaar diabetes type 2. Ondanks medicatie, koolhydraatarme diëten e.d. lukte het mij niet om de bloedsuikerwaardes voldoende omlaag te brengen. Nuchter veelal rondom de 10 mmol/l of hoger. Ben vanaf 1 november 2020 beginnen met de opbouw van Ozempic. Start voor 4 weken met 0,25 Mg, Daarna in principe naar 0,5 Mg . Zit nu dus in 3e week. De eers[lees meer...]te week wat lichte bijwerkingen met name wat zuur oprispen en wat weeïg gevoel en minder eetlust. Al snel daalden de suikerwaarden naar een bandbreedte van 5,5 tot 7,2 mmol/l (nuchter geprikt). Vanaf de 2e week geen last meer van bijwerkingen. Voor mij dus een ‘supermiddel’ bloedsuiker waardes keurig omlaag naar normaal niveau. Minder trek dus val geleidelijk wat af (en dit alles ondanks minder bewegen gezien dit Corona tijd perk). Ben benieuwd naar het effect bij 0,5mg. Als waardes laag blijven mogelijk ook afbouw huidige orale medicatie (Metformine 2xdgs 500mg, Gliclazide 30mg 1xpdg 4 tabletten)

30-10-2020 | Man | 66
Suikerziekte (type 2)
na 18 mnd. gebruik kreeg ik last van hikken door mdl art gastroscopie gedaan. Gastroparese ontdekt en direct gestopt O.L. met internist. en over gegaan op Jardiance 10 Mgr. gestart . lijkt nu beter te gaan.

21-10-2020 | Man | 62
semaglutide (1Mg)
Suikerziekte (type 2)
Effectief kan ik nog niet zeggen te kort gebruik maar wel erg misselijk na twee dagen en twee keer over moet braken. Ondanks weinig eten hoge suiker 14

21-06-2020 | Man | 49
semaglutide
Ik gebruik al mijn 2e spuit op maximale hoeveelheid. Ondertussen ben ik wel al een maand thuis geweest. Problemen voor mijn dieet vol te houden. Klachten zijn geleidelijk aan omhoog gekomen. Zelfs naar dr. van wacht moeten gaan. En moest dan covit 19 test afleggen. Arts in de kliniek gaf mij dan pilletjes mee om eten beter te verteren. Binnekort naar arts om meer info.

01-06-2020 | Man | 55
semaglutide (1.0)

28-05-2020 | Man | 56
semaglutide (0.5)
Afslanken - overgewicht

21-04-2020 | Man | 65
semaglutide (25ml)
Diabetes type 2
Denk goed na of u dit wilt gaan gebruiken. Een paardenmiddel. Verschrikkelijk ziek van geweest. Dikke week later nog steeds last van de bijwerkingen. Bijna geen eetlust

17-04-2020 | Man | 60
Suikerziekte (type 2)
Jaren last van een zeer onregelmatige suikerspiegel die niet onder controle te houden is. gebruik 3x1000mg metformine en ook 48 eenheden langwerkende insuline. Maar de curves vooral s'morgens waren slecht (gemiddeld 12/15) hoe meer insuline hoe slechter de waardes werden in december 2019 Ozempic gaan gebruiken. Meteen gingen de waarde s'morgens omlaag naar 6/7 dus ook bego[lees meer...]nnen met afbouw van de insuline. Nu 5 maanden verder spuit ik nog 8 eenheden en voel me top op een enkele x na dat ik wat misselijk ben, nog een bijkomend voordeel is dat al de nodige kilo's ben afgevallen

29-03-2020 | Man | 67

26-02-2020 | Man | 55
Diabetes type 2
het werkt in zover dat buikomvang afneemt maar niet het gewicht , ook het nemen van mijn andere medicatie gaat zeer moeizaam door de misselijkheid . eten gaat wel maar niet te veel kortom het doet van alles maar niet het goede helaas.

12-02-2020 | Man | 59
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Ben gestart met dit medicijn vanwege het erg fluctuerende bloedsuiker, nu met de eerste drie weken van start gegaan en moet zeggen dat ik me beter voel dan voorheen.

28-01-2020 | Man | 63
semaglutide (0.50)
Diabetes type 2
Het werkt wel maar erg ziek nergens meer zin in walg van vlees terwijl ik dat eerst heerlijk vond maar ook veel misselijk en pijn in bovenbuik waardes zakken wel mooi en ben al meerdere kilo's kwijt

14-12-2019 | Man | 49
semaglutide (0.5)
met pomp toch niet heel maal goed veel insuline gebruik van 9.5 eenheden naar 4.5 veel beter leven veel af gevallen waardes veel mooier

02-12-2019 | Man | 62
semaglutide (025)
Diabetes type 2
gebruik het nu een paar weken maar erg last van maagzuur en s'morgens erg misselijk

20-10-2019 | Man | 56
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Hallo ik gebruik ozempic naast metformine tegen suikerziekte ik heb in 2016 cisordinol depot gekregen tegen psychosen ik had 300 mg per maand ik kwam aan in gewicht ik woog in 2017 128 kg suiker was 21.5 was daardoor impotend cholestrol was 12 mg in april 2019 overgestapt op 4x2 mg pillen cisordinol ik kan nu geen vet verdragen word dan misselijk ik weeg nu 106 kg en vo[lees meer...]el me weer goed.

02-10-2019 | Man | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Ik ben nog maar on het begin. Maar vind het belangrijk dit ervaren te delen. Eerste week bijna geen maar soms wel werking. Tweede week buikpijn, misselijk. Dragelijk maar onaangenaam

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum