Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen duizeligheid impotentie algemene zwakte constipatie acute diarree zelfmoordgedachten afwezigheid van menstruatie zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

19-08-2023 | Vrouw | 69
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Ik heb een doos naaldjes gekocht in de apotheek: accu-fine 4mm 32 g. Ze kennen dat wel in de apotheek, wordt ook door diabetici gebruikt. Niet duur: 13€ voor 100 stuks

19-07-2023 | Man | 55
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
gebruik nu 7 maanden ozempic 1 en ben al 12 kilo afgevallen mijn suikerproblemen zijn ontstaan na snelle gewichtstoename oa door palyperidon gebruik voor mijn geestelijke klachten heb met ozempic nagenoeg geen hongergevoel meer dat stelt me in staat flink te dieten heb momenteel een gewicht van nog 115 kg en hoop in de toekomst een gewicht te bereiken van 86-90 kg dan heb [lees meer...]ik kans dat ik van mijn diabetes af ben ben zeer gelukkig met het medicijn

13-07-2023 | Man | 49
semaglutide (1MG)
Afslanken - overgewicht
Helpt je om te minderen en of te stoppen met snoepen, zoetigheid; alcohol en grote portie aan maaltijden. Nadeel voor wie graag eet en kookt ... zin in lekker eten en koken is ook weg hiermee...

22-06-2023 | Vrouw | 60
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Na metformine (maag en darmproblemen), Gliclazide ( hartkloppingen), Januvia (hoofdpijn en gewrichtspijn), Trajenta ( geen klachten, maar deed helemaal niks) nu dus Ozempic. Elke vier weken een hogere dosis om mijn lichaam eraan te laten wennen. Nu sinds 1 week op 1 mg. Bij de lagere dosis weinig bijwerkingen. Alleen na een paar uur maagpijn en/of misselijkheid als ik te[lees meer...]veel gegeten had. Dat heb ik nu prima in de hand. Heb weinig behoefde aan zoetigheid. Ik eet ook koolhydraatarm als het uitkomt. Wat me opvalt bij dit middel: ik slaap er zo goed op! Zelfs al bij de 0,25 mg…. Echt een uitkomst! Nu ik op 1 mg zit komen er wel wat andere bijwerkingen bij. Met name gewrichtspijnen. Die voel ik opkomen en die voel ik weer wegtrekken. In mijn polsen of enkels. Geen stijfheid, gewoon pijn. Alles blijft soepel. Deze bijwerking had ik ook bij Januvia. Ik ben inmiddels wel wat afgevallen. (Heb geen weegschaal), ik denk 1 maat. Mijn bloedsuikergehalte wordt pas over een paar maanden getest. Dus of het wat doet, weet ik nog steeds niet.

24-05-2023 | Vrouw | 57
semaglutide (1mg)

22-05-2023 | Man | 61
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ben in een halfjaar tijd afgevallen van 83 naar 75 kg. Is dat niet te veel in een half jaar? Gemiddelde suikers zijn goed, 46. Geen hypo's meer

24-04-2023 | Vrouw | 65
semaglutide (1,0)
Diabetes type 2
In 1 jaar 18 kilo afgevallen. Van 4 x per dag insuline spuiten naar 1 s avonds langwerkende insuline. Sinds april 2022. Methformine van 3 tablet naar 1 tablet 500 mg. Geen hypo of hypers meer. Af en toe misselijk maar dat heb ik er wel voor over. Ben er blij mee.

07-04-2023 | Vrouw | 45
semaglutide
Diabetes type 2
De arts adviseerde mij dit medicijn ivm mijn diabetes en overgewicht. De eerste 3 maanden waren heftig, veel klachten maar hiervoor was ik gewaarschuwd en ik moest die maanden doorkomen, daarna werd het stukken beter. In een redelijke korte tijd van 0,25 naar 0,50 en 1 mg. Bij elke verhogi ng wel weer last van wat klachten maar dat was na verloop ook weer voorbij. Nu heb[lees meer...] ik minder honger en ik merk nu direct wanneer ik te laat be n met het medicijn toedienen. Ik ben nu in 2 jaar 30 kilo afgevallen en het gaat gestaag door. Inmiddels ben ik erachter dat varkensvlees een no go is daar krijg ik veel last van, o.a. buikpijn en diarree, zolang ik dat vermijd gaat het prima.

08-03-2023 | Vrouw | 61
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ik was eind augustus 2022 begonnen met o,25 voor een maand. Na een maand overgegaan naar 0,5 mg. Toen werden de bijwerkingen heel heftig. De arts dacht dat ik een maagzweer had maar ik gaf aan dat het door de Ozempic kwam. Wel veel afgevallen, als ik alleen aan eten dacht werd ik al onpasselijk. Nu aan de tabletten 0,25. Deze doet niets, behalve na inname hartkloppi[lees meer...]ngen. Daarna zakt dit.

11-10-2022 | Vrouw | 53
semaglutide (1)
Diabetes type 2
sinds begin juni gestart.... sindsdien steeds dezelfde bijwerkingen die draaglijk zijn.. viertal kilo vermagerd doordat je minder kan eten.. bijwerkingen verergeren als je teveel eet of de foute dingen eet.. insuline (lantus) van 22E naar 12E en suikerwaarden gezakt van 7,6 naar 6,3 :-) ik ga ermee door en hoop ooit de insuline te kunnen stoppen!

05-10-2022 | Vrouw | 55
semaglutide (1)
Diabetes type 2
Sinds januari 2021 gebruik ik Ozempic voor mijn diabetes type 2. In eerste instantie had het niet het effect op de suikerwaardes, slechts een kleine daling van de HbA1c en weinig tot geen gewichtverlies, ik kwam er voornamelijk van aan. Sinds juli 2022 ben ik gestart met een programma dat heet Keer Diabetes Om en sindsdien val ik ook af bij het gebruik van Ozempic en is er[lees meer...] ook een behoorlijke daling te zien in mijn HbA1c. Ik eet sinds juli 2022 Koolhydraatarm, maar ook geen toegevoegde suikers en/of zoetstoffen en ik drink voldoende (water, koffie, thee). Mijn ervaring met Ozempic is dat ik tevreden ben. Mijn inziens moet je wel je eet- en leefpatroon willen aanpassen voor het beste resultaat. Op dit moment is Ozempic (05-10-2022) niet leverbaar, dit komt omdat het medicijn ook voorgeschreven wordt aan mensen met overgewicht. Op zich prima als dit gebeurd vanuit een internist of andere specialist. Maar het heeft nu wel tot gevolg dat mensen met Diabetes type 2 waarvoor het medicijn bedoeld was, zonder zitten. Ik heb het geluk dat ik nog 3 injecties over heb (tot en met 23-10-2022). Ik hoop dat het tegen die tijd weer leverbaar is.

29-09-2022 | Man | 80
semaglutide (1,0)
Afslanken - overgewicht
Van 138 kg naar 118 kg op 15 maanden tijd. Daarna niet meer. In België niet terugbetaald als je geen diabeet pacient bent.;best duur- 105€ voor 4 maal spuiten

10-11-2023 | Vrouw | 68
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
het is bij elke mens weer anders (zo blijkt).met het gebruik van Ozempic. Ik had er hoge verwachtingen van ? Gewicht is 95 kilo en een lengte van 1.69. Helaas moet ga ik er mee stoppen ...dus gewoon zelf ermee gestopt vanwege de vele bijwerkingen. Volgende week heb ik overleg met de Diabeetverpleegkundige . misschien heeft hij nog een optie voor mij . Ik voel me nu weer b[lees meer...]eter gelukkig.....alhoewel ik merk dat het nog steeds in mijn lichaam zit, die stoffen. Ik gebruik 1 Metformine 500 mg. en 1 Gliaglizide 80 mg in de avond. Ik ben jaloers op de mensen hier.. waarbij.. zelfs geen enkele.. bij werking is ! Als ik dat lees. maar mooi voor deze mensen hoor. Een zus van mij is er geweldig door afgevallen en haar suiker is erg mooi geworden.9 Daar diende het ook voor bij haar) Zij wil niet meer zonder Ozempic zij had soms 23 suiker . Gestaag valt ze netjes af.

03-08-2023 | Vrouw | 37
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Ben 4 weken geleden begonnen met 0.25 voor mijn overgewicht en diabetes 2, geen enkele bijwerken en kon gewoon alles eten, nu 2 weken op 0.5 mg en in de 1ste week extreem moe en kon de hele dag slapen, 2de week is de extreme moeheid verdwenen en nu steeds misselijk. Vanwege de diabetes moet ik eten, maar kan na een paar hapjes mijn eten weggooien, omdat ik gewoon geen tre[lees meer...]k meer heb en braakneigingen krijg. Het lijkt er dus op dat het nu pas is gaan werken. (voor afvallen) Voor mijn diabetes werkt het vanaf het begin uitstekend en kom zowel nuchter als na eten niet meer boven de 10 uit.

18-07-2023 | Man | 63
semaglutide (14)
Diabetes type 2
In verband met veel prednisolon gebruik voor mijn longen was moest ik erg veel extra insuline spuiten om onder de 20 te blijven. Door het gebruik van Rybelsus nu 14mg zit ik zo'n 90% in mijn streefgebied. Qua gewicht viel ik een kleine 5 kg af echter in de weken erna zat dat er zo weer bij. Helaas die bijwerking heb ik niet. De misselijkheid en diarree zijn wellicht voor m[lees meer...]ij een reden om te stoppen als ik van de prednisolon af ben.

28-06-2023 | Vrouw | 54
semaglutide (0.25)
Met 0,25 mg.effectief. Na 1 week al bijna 1 kg.afgevallen. Minder trek in zoete dingen en kleinere porties. Geen vervelende bijwerkingen met de laagste dosis, alleen diarree.